Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2001
‎" Auzoak negar ala barre, ez ei ekiten zer egin. Amaren abestia goxoa ei zan, melotsua.
2002
‎Gainera, irakasleak ereberehala ohitzen gara ikaslearen hizkerarekin, akatsekin, espresioekin eta abar, etadei gutxi batzuk erantzun ondoren, esfortzu handirik gabe, berehala ulertzen duguesan nahi duena. Hala ere, txandakatze hauek ondo antolatu behar dira, ikasleaksentitu behar du beste aldean dagoenak badakiela zer egiten ari den, hurbil sentitubehar du, konfiantza eman behar dio; eta ez dizkio beti galdera berdinak erantzunarazi behar. Tutorea, aldiz, ikastaroa irauten duen bitartean pertsona bera da, horixe baita ikaslearen erreferentea eta bere prozesu osoaren berri daukana.
2005
‎Norberak parte hartzen duenean, aldi berean egoten da estuago eta lasaiago. Estuago gehiago jokatzen duelako, eta lasaiago norberak badakielako zer egin dezakeen.
2006
‎Espainian, gaur egun, arazo horiek ez dira tratatzen ari, nahiz eta gero eta prebalenteagoa izan eta, Rosario Castaño Menopausia Aztertzeko Espainiako Elkarteko (AEEM) Sexu Arretarako Taldeko psikologoak eta sexologoak adierazi duenez, tratatu egin daitezkeen. Sevillan egindako prentsaurrekoan, ginekologoak eta AEEMko eta Espainiako Ginekologia eta Obstetrizia Elkarteko (SEGO) kide den Santiago Palaciosek azaldu zuen, bestalde, ginekologoaren edo familia medikuaren kontsultara joaten diren hiru emakumetik batek ez dakiela zer egiten duen gaur egun, emakumeak ez baitaki zer egiten duen. Izan ere, tradizionalki, sexologoen esku egon da sexu disfuntzioaren mundua, baina ez mediku generalista eta ginekologoen esku, eta hori izan daiteke arazo horietako bat arreta mota horretan.
2008
‎" Aspertzen da jendia..." kantatzen du Pettik. Aspertzen da ez dakielako aspertzen, ez dakielako zer egin denbora librea daukanean. Turistarena oso kontzeptu adierazgarria da.
2009
‎Eta, beharbada, nire irakurleak ez dakie zerk egin ebazan horren burudun, eta jakin gura egongo jataz.
‎Hori horrela, udal zinegotziak argitu gura izan du Arrasateko Udalak orain ez dakiela zer egin dezakeen kontu horrekin: " Une honetan Udalak berak ere, edo gobernuan gaudenok ez dakigu zein den Iturbideren etorkizuna".
2010
‎Horrelako prozesu batean bermatu behar da bakoitzak badakiela zer egiten duen. Egia da apostasiarena fenomeno berri samarra dela eta garai batean ez zegoela prozedurarik.
‎Beste batzuk, berriz, Fermin izeneko morroi lezoarrarena izanen ote zen. Zena zela, Indianoak hazi zuela neskatxa berea balu bezalaxe aurreneko urtetan, eta gero ez dakiela zer egin zuten.
2012
‎Hondakin desegoki horiek, beirarekin nahastuta, kalte egiten diote material hori behar bezala birziklatzeari. 6 Zer egin lanpara bat urtzen denean Lanpara galduta duela alde guztietara joaten den neska bat, ez dakielako zer egin harekin.’ Ambilamp lanparak birziklatzen dituen sozietate kudeatzailearen iragarki honen protagonista da. Haren helburua da herritarrak kontzientziatzea erabilitako lanparak birziklatzeko egokitutako bilguneetan utz ditzaten.
‎Inasek ez daki argi hamabost urtez ospatu zituzten bilera haiek eteteak arindua ekarri zion edo egiten ez jarraitzean hutsunea sentitzen duen. Urteetan ez da gai izan don Miguelen jokabideari buruz dakienarekin zer egin lukeen ikusteko. Bere buruaz beti izan du epelegia delako susmoa eta, aldi berean, zalantza ere egiten du hori ez ote den dogmak goizetik desegin zitzaizkion zantzua; norberaren burua zuritzen saiatzeko modu bat izango da halako argudioa, ziurrenik.
2013
‎Ezaugarri batzuek adierazten digute haserretuta, urduri, triste edo alai dagoela txakurra. Txakurrak bere guaus ekin zer egiten digun ulertzea gogamenetik pasatzen zaiona hobeto ulertzeko modu bat da, baita emozioak ere. Artikulu honetan bost zaunka mota aipatzen dira eta zakurrak beraiekin zer adierazten duen.
‎Errefuxiatuek kopuru txiki bat ordaindu behar dute, baina diru hori materiala eta prestatzaileen soldata mantentzean inbertitzen da, pertsona errefuxiatuak baitira. 3 Errefuxiatu esparru batean ekitea Zer egin daiteke errefuxiatu esparru batean bizi zarenean. Frantseseko eskolak ematea, edertasun aretoa irekitzea, jostaritza tailerra egitea, telefono mugikorren bateriak kargatzeko denda bat irekitzea, auzolandegiaren kudeaketan laguntzaile izatea… Hauxe da Amaniren istorioa.
2014
‎Adiskide batzuen zain direla erranik uxatu dute; badira hilabete batzuk lantegiaren jabea Madeleinez ohartua dela, eta zernahi gisako faboreak eskaintzen dizkiola. Beti errefusatzen ditu Madeleine gazteak, baina dagoeneko ez dakiela zer egin erraten ari zaio adiskideei, lana galdu nahi ez badu onartu ote dion txeraren bat, lanik gabea baratzen bada zer eginen duten etxean guraso zaharrekin, baina hara non datorren Julia delako hori, ile luzea moto batean bilduz gibelean, zapi beltza buruan ezarri ahal izateko, bele baten irudi bizia baita zapi horrekin, zinez, halakoa baitu mokoa luzea eta okerra.... Bele bisaia horri aieru txarra harturik, Graxianak galdegin dio Marianneri fidatzekoa izanen ote den Julia delako hori.
2015
‎–Zuk uste duzu zure semea erotuta dagoela, ez dakiela zer egiten duen?
‎Beisbol eta amerikar errugbi zelaiak ere egin ziren. Nehork xuxen ez zakien zer egiten zuten basean. 1956an hasi ziren eraikuntza lanak eta 1974an hetsia izan zen erabat.
2016
‎Niri sekulako zirrara egin dit, etxetik ihes eginda? horrek, konturatu bainaiz amona ere jabetu dela, badakiela zer egitera goazen. Eta oraindik ez diot ezer esan ez amari eta ez aitari!
2018
‎Gero eta lur zati gutxiago dela bizigarria. Baina gradu pare bat gehiago jasan ditugula pentsatzen dugu, inork ez dakielako zer egin intelektualak desagertu direnean. Eta mahaian eserita dagoen gizonetako bati buruz bere emazteak behin eta berriro esan du, Jochen, akademikoa bera...
2019
‎Izan ere, kontu hau bezalakoak gerran bakarrik izaten dituk. Oraingotik ez gaituk libratuko asots, jazarpen eta borrokaldirik gabe; horregatik behar diat norbait gerran ikasi duena nola eraso gizon talde batekin, nola atzeman pertsona bat bere etxean eta seguru ekarri handik; norbait berez dakiena zer egin oztopoak aurkitzen baditu, nire aginduen zain egon gabe; hitz gutxitan, behar diat norbait gerraren artea goitik behera ulertzen duena, eta onartuko duena ez osperik ez sustapenik ekarriko dion kontu batean nahastea; horretarako, ordea?
‎Merezi du ikustea Espainiako Telebistako La2 katean. Para todos la 2? saioan egin zioten elkarrizketa, non kazetariak ez dakien zer egin, espero ez dituen erantzunen aurrean. Hona hasiera:
‎Iturriak, baina, nahastu egiten ditu izenak, izen afrikar bat, Europako beste bat, biderkatu egiten ditu aukerak kabroiak, konbinazioak. Horregatik esaten diot “kabroia”, badakielako zer egin behar duen, zertan ari den, erabili egin gaitu, behar duen lekura eramaten gaitu, kabroiak. Badakizu zenbat neurtzen zuen Iturriak?
2020
‎Uste duzu jendeak badakiela zerk egiten dion mesede?
2022
‎Batzuetan badirudi badagoela jendea badakiena nola entrenatu, badakiena zer egin koadernoan, baina gero inork ez duela kontatzen.
‎Are gehiago, salatu du auto elektrikoaren inguruko zalantzek eroslea uzkurtu egiten dutela: «Erosteari utzi dio, ez dakielako zer egin. Sektorea pikutara doa.
‎Inor egiazko laboraria den ala ez den argi frogatzen duten egoera horietakoa baitzen hura. Nor den zaildua eta nork dakien zer egin behar den. Gezurra esango ziola erabaki zuen.
2023
‎Ematen du aitak beti dakiela zer egin behar duen, sekula ez duela argitu behar izan, ezagutzen duela bidea. Erraz aurkitu zuen ama.
‎Koldok ezin du jarioa eten; emakumea bereganatzeko gogoa handiegia zaio. Oteizaren eskulturak hizpide hartuta, galdetu dio ea badakien zergatik egin zituen 14 apostolu, jakinik apostoluak 12 direla. Ezetz, Grazik, eta Koldok Oteizaren erantzuna eman dio:
‎Beti esan izan dut musikari dagokionez nire mutilak badakiela zer egin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia