2000
|
|
Zer izan da existentzialismoa? Filosofia jakin bat baino gehiago, galdeketafilosofikoari
|
ekiteko
modu arrunt bat, erdigunean gizakiaren existentzia begiestenduena beti, gogoeta ororen oinarrizko datu konkretu artekogabea, inmediatoa, bezala.Abiapuntua gizon emakume konkretua da. Singularra.
|
2002
|
|
Era berean, irizpide honen barruan, analisia eta sorkuntza burutzeko gaitasuna edo bietako bat bakarrik burutzekoa bereiziko dugu. . Morfologiari
|
ekiteko
modua. Teoria linguistikoek eraginda, bai eta hizkuntzaren egiturak zein sistema eraikitzeko konputazio ikuspegiak ere, bi eredu bereizten dira:
|
2010
|
|
Abantaila anitz zituen horrek: alde batetik, gudaroste bat baino ekonomikoagoa zen eta, bestetik, haren isilpeko izaerari zegokionez, frantziarestatuan edota Britainia Handian edota Europako zein Ameriketako bestehainbat puntutan agenteak izateko posibilitatea bermatzen zuen; bestetik, aliatuek ez zuten, eta behar zuten tresna zen hau eta, azkenik, EuskalHerrian
|
barna
ekiteko modu bakarra zen. Ondorioz, 1937 eta 1939 bitarteosatu zen euskal informazio zerbitzua eta 1942 eta 1949 bitarte izango zennagusiki ekinkorra, Bigarren Mundu Gerra osoan zehar Jaurlaritzarenkontrolpean eginkizun aktiboa bermatuz.
|
2012
|
|
arestian aipatu bezala, hezkuntza, lana eta elkartasunaberpiztu, birpentsatu eta praktikan enuntziatu behar dira, estrategikoak direlakokomunitate baten ongizate eraikitzeko orduan. Hori erditzeko baina, gizartekoegiturak, harreman moduak,
|
ekiteko
moduak aldatu behar ditugu eta hori noberarenautonomia berreskuratzetik eta pertsonatik abiatzen da:
|
|
Ezker Berriak «betiko» marxismoaren jakintza eta praktika kritikotikzetozen zenbait emaitza ukaezinezkoak onartzen zituen (oinarriko zapalkuntz (ar) en salaketarena eta abar). Aldi berean, hala ere, gizartearen teoria orokor batizanik, marxismo klasikoaren pentsamendu eta
|
ekite
moduetan berrekoizten zirenbetidaniko akatsak oposatuko zituen. Ezker Berriaren bertsio alternatiboak, horrela, Marxek larregi aipatu ez zituen arazoez arituko ziren, hala nola kulturaz, ideologiaz, hizkuntzaz eta, oro har, eremu sinbolikoaren arloan kokatzen diren gaiez, gehienbat.Gizarte, ekonomia eta kulturaren arteko harremanak aztertzeko, «oinarri eta gainegitura» ereduaren eta «kontzientzia faltsua» nozioaren baliagarritasuna ukatu egingozuten; eta, besteak beste, kritika bera garaiko testuingurura egokituz, arrazakeriaeta kolonialismoa ulertzeko, marxismoaren eurozentrismo sakona kritikatuko zutenmodu oso eraginkorrean.
|
|
batetik, egon badagoelako herri indigenekiko kidetasun sentimendua, eta (Arregi, 1994; Landaburu, 1998), bestetik, estatu gabeko nazioek egindako kanpo politikan euskaldunok dugun interesa. Indigenekin izandako harremana aspaldikoa da, bai Ameriketako Iparraldean mi, k maq
|
ekin
modu baketsuan (McKeen, 1995; Esteban, 2006; Usereau, 2003) bai Hegoaldean konkista garaian eman baitziren. Baina indigenekiko euskal elkartasunaren aurrekariak Sabino Arana Goirik kolonialismoaren aurka idatzitakoetan aurkitu ditzakegu (Larronde, 1977:
|
2015
|
|
Aldaketa fisiko hauek kolorearen pertzepzioa aldatzeaz gain material geruza ezberdinenegonkortasunean izango du bere eragina, horregatik, narriadura hauek guztiak identifikatuta izanezgero, arauak ezarri ahal izango ditugu prebentziozko kontserbaziari dagokionez, baina baita aipaturikolanen zaharberritzeari
|
ekiteko
moduari buruzko ikerketa planteatzen hasi ere.
|
|
Bideari
|
ekiteko
modu ugari dago baina kontzeptuak (semantika) ere berritu behar ditugu ekonomiaren esparrutik hasita. Iker Etxanok idatzitako liburu hau lagungarri zaigu berrikuntza horretan, bi esparru era egokian lantzen dituelarik:
|