2004
|
|
Ildo honetatik, eta egungo kulturan, argi dago herri txiki askotan zinemagintzak duen behar bezalako garrantzirik ez zaiola eman gurean. Eremu honetan, deskolonizazioaren bidetik jorratutakoak gehiago jo du erabilera politiko ideologikohutsaren aldetik tokian tokiko berezko kulturen adierazpideak eguneratzera baino18 Izan ere, herri bakoitzak bere garapen kulturalari
|
ekin
behar badio ere, kanpotik hartutako moderniaren ekarpenak aipatutako berezko garapen horren arabera eskuratu lituzke era askean, kultura gutxituei hitza ebatsi dieten bezala, irudia ere lapurtu baitiote. Menperatze prozedurak, gailendutako herrien mintzoa eta irudikapena birmoldatu ostean, faltseaturiko hitza eta irudia kontsumiarazten du beste alternatibarik eman gabe.
|
2006
|
|
Murgiltze sistemaren berregituraketari
|
ekin
behar diogu ikasleen premia desberdinei hobeki erantzun diezaiegun.
|
2007
|
|
Interneten bertan garatzen eta egokitzen diren hizkuntzen fenomenoak ere ezagutarazi dizkigu, baina bere Bilboko hitzaldian Interneten garrantzia azpimarratu gura izan zuen. Euskaltzaleok, euskaldunok horrelako gogoetak ondo hartu eta gureari
|
ekin
behar diogu. Sortu, erakutsi, erabili, ezagutarazi, zabaldu eta aurrera egin.
|
2008
|
|
Zein desberdintasun elementu errespetatu behar ditugu? Nork
|
ekin
behar dio elkarrizketari eta topaketari. Nolako espazioak, autonomia errespetatuz, hasi behar dugu eraikitzen elkartzeko eta bizikidetzaz hausnartzeko?
|
|
Horrenbestez, gaia konplexua da, baina subiranotasun politikoa duten gizarte edo nazioek, badute, ondorioz, politikoki eta juridikoki arautzeko eskumena, gaizki edo ondo, hobeto edo okerrago. Tresna politiko hori ez duten nazioek edo herriek, eta autodeterminazioa helburu dutenek, ordea, gaiari behar bezala
|
ekin
behar diote, bestela, prozesuaren beraren oztopo bihur daiteke.
|
|
Unibertsitateek Lisboako Agendaren helburu nagusiekin bat egitea ez da nahikoa; estrategiak aldatzeari
|
ekin
behar diote, ezinbestez. Izan ere, Lisboako Agendak lotura zuzena du unibertsitateen egungo erronka batzuen ardatzekin.
|
2012
|
|
Gizarte postmodernoa biktimen gizartea da hein handi batean, denok gaude oso eroso biktima izaten; kontu horri beste egun batean egin diogu aurre, gaia korapilatsua da eta. Baina biktima horien artean badago sektore berezi bat, gaur aipagai dugun presoena, alegia, eta kasu horretan argi dago eurek ere euren bidearen memoria aztertu eta eraikitzeari
|
ekin
behar diotela ahalik eta baldintza hoberenetan. Espainiako kartzeletan sakabanaturik ezin dute ezer aportatu, bakarrik biktimismoz gaixoturiko sektore batzuen mendeku gosea asetzea.
|
2015
|
|
Egindako analisiak agerian uzten du hizkuntza gutxituak erabiltzen dituzten unibertsitate instituzioek sakoneko eztabaidari
|
ekin
behar diotela, eta egon litezkeen nazioartekotze ereduen ondorioak aztertu behar dituztela. Eta tokiko dinamikak eta dinamika globalak ulertzeko eta uztartzeko moduak ikusi ondoren, aniztasun kultural eta linguistikoarekin bateragarriak izan daitezkeenak hautatzeko aukerak begiratu.
|
2020
|
|
saiatu ahal da fluxu neoliberaletan eta estatu nazionalismoan kide onartua izaten, edo migrazioa bera momifikaturik, kapitalizatu ahal da; eta kasu askotan migratzaileek euren mundu komunitarioa pribatuki berregitea besterik ez dute. Beraz, migrazioa eta prekarizazio orokorra kondiziotzat hartuta, herrigintzak betiko demari
|
ekin
behar dio: nola irudikatu eta nola antzeztu komunitate publikoa eta publiko komuna.
|
2022
|
|
Baina jakinez gero nora iritsi nahi dugun, zer den Euskal Unibertsitatea, hori eraikitzeko bidea pentsatzeari
|
ekin
behar diogu. Estrategia bat pentsatu, antolaketa bat marraztu eta lanean hasi.
|