Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2002
‎Ohetik atera berri zen sei urteko neska txiki bat zeukan begira. Ile luze koarpilatu haien tartetik bi begi haundi besterik ez zuen ageri; urduri zirudien, nahiz eta egunean zehar zer egin behar zuen argi ta garbi jakin. Begi beltz haiek jaurtitzen zuten indarrak haurraren borondate ona isladatzen zuten.
2005
‎Elkarrekin gaudenetik, lehen aldiz ez dugu ezer ez inor tartean. Baina Madokarekin egon eta hurrengo egunean zer egin behar nuke. Ez du ezer esan baina badaki zerbait egon dela.
‎Hura etortzerako jaikitzea erabaki nuen, eta hobeto nengoela esatea, bien artean galdezka eta medikuari deitu behar zitzaiola has ez zitezen. Asmo horixe nuen oraingoz, baina ez nekien hurrengo egunean zer egin, eskolara joan ala ez, eta, batik bat, Adelak arratsaldeetan ematen zigun eskolara joan ala ez. Ez nengoen hurrengo egunean zer egingo ote nuen pentsatzeko, neure baitan bildua, amorrua eta etsipena dastatuz, putzu lohi batera erori eta bertan jiraka dabilena bezala, handik irteteko asmorik gabe.
‎Asmo horixe nuen oraingoz, baina ez nekien hurrengo egunean zer egin, eskolara joan ala ez, eta, batik bat, Adelak arratsaldeetan ematen zigun eskolara joan ala ez. Ez nengoen hurrengo egunean zer egingo ote nuen pentsatzeko, neure baitan bildua, amorrua eta etsipena dastatuz, putzu lohi batera erori eta bertan jiraka dabilena bezala, handik irteteko asmorik gabe.
2008
‎NEKANE. Ondoren, Gaizkak bere heriotza egunean zer egin zuen aztertu dugu. Dena txostenean dago.
‎Halako egun esanguratsuetan jendarteko sektore guztiek dute zerbait esateko, urteko beste 364 egunetan zer egiteko prest daude. Berriz ere egindako promesa guztiek politikoki zuzenaren linboan amaitu behar al dute?
‎Badago modu bat: gazteek egun zer egiten duten aintzat hartzea eta ikertzea. Ez dago halako ikerketarik batere, nik dakidala.
2009
‎" Erramu egunez zer egiten zan. Ordun erramu eron elixara ta berinketu, oin bere bai.
‎Aurretik erabakitzen dute, ahal duten neurrian, bakoitzak egunean zer egingo duen. Hala ere, hainbat lan egin behar izaten dituzte.
2011
‎Horregatik, langileei eskatu nahi diegu parte har dezatela sindikatuetan eta sindikatuen ekintzetan. Hori da bidea gobernuaren neurrien eta kapitalaren kontra.Antolatu beharra daukagu, enpresetan eta auzoetan, gobernuari atzera eginarazteko.Datozen egunetan zer egin nahi dugun eta zertarako egin nahi dugun erabaki behar dugu, eraginkorrak izateko. Ezin du bakoitzak nahi duena egin.
‎Garajera elkarrekin sartu ginen; elkarrekin hartu genuen gela. Gero, bazkaltzera joan ginen, eta hurrengo egunean zer egingo genuen hizketan aritu ginen. Gelara itzuli ginen.
‎" Bankuen aurka borrokatzeko tresnarik onena bankuan sartzean gorputzarekin mugimendu hau egitea da", dio txoraturik dirudien gizon batek, Shakiraren dantza imitatzen saiatzen den bitartean. Maiatzaren 26a da, osteguna, eta Bartzelonako Plaça de Catalunya-ko kanpaldian daudenak eztabaidan ari dira, ea datozen egunetan zer egin. Ehunka pertsonek hartu dute parte asanblada erraldoian, handik 12 ordura gertatuko dena jakin gabe.
2012
‎Haur Hezkuntzako zenbait ereduk asko azpimarratzen du haur bakoitzak egunean zehar zer egin erabaki ahal izateko denborak eta espazioak edukitzeko daukan beharra. Autonomia hori curriculumaren, ataza gakoak?
‎Kezka handiarekin bizi dute pentsiodunen egoera," jubilazioaren gehienezko muga zehaztuta dago, eta gutxienekoa zehaztea ere nahiko genuke. Izan ere ea gaur egun zer egin daitekeen 300 euro bitarteko pentsioarekin. Duintasunez bizitzeko gutxieneko kopurua mila eurokoa izango litzakete.
‎Bigarrena, lehen ere hori ordaindu dugulako". Kezka handiarekin bizi dute pentsiodunen egoera," jubilazioaren gehienezko muga zehaztuta dago, eta gutxienekoa zehaztea ere nahiko genuke. Izan ere ea gaur egun zer egin daitekeen 300 euro bitarteko pentsioarekin. Duintasunez bizitzeko gutxieneko kopurua mila eurokoa izango litzakete.
‎Ez dakit ondoko egunetan zer eginen dugun, ez baita asmatzerik manbis deabruak zertan ari diren: agian bihar ikusi ere ez ditugu eginen...".
‎Nola pasatu zen egunkariaren itxiera? Gu joan ginen beharra, lan egitera asteazkenean ba pentsatuta hurrengo egunean zer egin behar gendun. Hurrengo egunean jakin gendun zelan sartu ziran poliziak eta guardia zibilak eredakzioetan itxi zituztela eredakzioak 10 atxilotu eta gu langileok egixe izan da ezin sinesturik egon ginan ostegun goizean alkarregaz berba egiten eta, ezin sinestu zer pasatu zan eta ordutik hanoa, langilei bizi modua aldatu egin zaigu erabat.
2013
‎definitzen duten faktoreak kontuz zaindu behar ziren: noren ondoan esertzen ginen gelan (bromak egiten zituzten mutilak edo nota onak ateratzen zituztenak azterketetan kopiatzeko), irakasleei hasieran sortutako inpresioa (lotsatiak edo hiztunak ginen, ikasgaian artetsuak ginen), lehenengo greba egunean zer egin behar genuen (manifestaziora joan edo klasean gelditu), norekin ibili behar ginen atsedenaldietan (zigarroak erretzen zituztenekin, futbolean jokatzera joaten zirenekin edo patioan hitz egiten gelditzen zirenekin). Banekien erabaki horiek guztiak garrantzitsuak zirela zuretzat eta lehenengo bi asteetan zure lehentasuna denen begikoa izatera iristea zela, batez ere nota txarrak ateratzen zituztenena.
‎Peio eta Rakel Parisera joan dira seme alabekin. Egunean zehar zer egin planifikatzeko, turismo agentziara joan dira.
2014
‎Rikardoren proiektua. Eguna zer egin behar zenuen esaten pasatzen zuen. Zuk ez bazeneki bezala.
2015
‎Hori da Barbara Ponpili deputatua, emazte gazte eta ernea, hamabost urte huntan alderdiaren kudeatzailetarik zena. Ondoko egunetan zer eginen duten beren nahitarat kanpo joan diren horiek, hortaz ez da hanbateko garbitasunik bainan zonbaitek joanden larunbatean jakin arazi dute alderdi" berde" berri bat ari dutela xutik ezartzen. Kasik muntatua ere funtsean, hiru ehun bat lagun bildurik Parisen.
2016
‎Ile apaindegian formatu naiz, baita estilismoan edo aurpegiaren ezagueran ere. Bezeroak ezagutzea gustatzen zait, zertan lan egiten duten edo egunean zehar zer egiten duten jakitea gustatzen zait zer nolako orrazketa eraman behar duten jakiteko. Gerta liteke orrazkera bat tendentzia izatea baina pertsona horri gaizki gelditzea.
2017
‎beraien lan orduetan beste gauzetan aritzen zirela, beraien lana alde batera utziz. Azaldu dutenez, detektibeak jarri zizkieten langileei lan egunetan zer egiten zuten jakiteko. Txosten horietan, langileak tabernetan Frantziako Tourra ikusten botatzen zutela arratsaldea jartzen omen zuen.
2018
‎Hortaz, etxera 18:30ean iristen ginen, gutxi gorabehera. Bilera horietan boluntario sare guztia elkartzen ginen.Zazpi egunetan zer egin duzue han. Eta ikasi?
2019
‎Formula horrek askorentzat funtzionatzen du: etxetik ibilbide bat eginda, hurrengo egunean zer egingo duzun jakin daiteke, eta horrek estresa gutxitzen du. Datak aukeratu, klima eta eguraldia aztertu eta bisitatuko diren lekuak erabaki behar dira.
2020
‎Gaurtik, 68.000 ikasleri eragingo die eskolak ixteko erabakiak, eta horrek izango duen eraginaz jabetzen direla esan zuen sailburuak, baina gogora ekarri zuen «guztion erantzukizuna» dela birusari aurre egitea. Horiek horrela, esan zuen oraingoz ez dutela ikastetxe gehiago ixteko asmorik, baina «aldakorra» dela egoera, eta zaila egunez egun zer egin den jakitea. Adierazi zuen, baita ere, abisu eman diotela Eudel Euskadiko Udalen Elkarteari erretiratuen egoitzak ixteko.
Egunean zer egiten duzue?
2021
‎Lagun bi haiek bazekiten. Kontatu zien, bai, kartzelatik irten ondoko egunetan zer egiteko asmoa zeukan. Hori hilaren 23an izan zen, euskaratu dugun gutun beraren jarraipenean:
‎Irunen eman nuen lehendabiziko egunean zer egin ez nekiela egon nintzen. Bezperan ostatu hartzeko hainbat kemen izan banuen ere, asteazkenean batere lorik egin gabe eta gogortuta esnatu nintzen:
‎Gero, EiTBk aurretik ibiltzeko anbizioa izan zuen (Nahieran, EiTB.eus,...), eta orain beste inflexio puntu batean daudela onartu du: “Plan estrategiko berria prestatzen ari gara gaur egun zer egin behar dugun jakiteko. Aldaketa sozial handiak bizi ditugu, garapen teknologikoak eta digitalizazioak eragin itzela dute, eta horri guztiari adi gaude, Europatik datozen tendentziei erreparatuz.
2022
‎–Ez nazazu ataka gaizto horretan jarri! Aspaldi erabaki genuen Haizea aspertzen zen egunean zer egingo genuen. Zure hobe beharrez da...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia