Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2000
‎goitizena lehendabiziko aldiz aipatzen entzun nuen 1957ko uztail hondarrerantz, Hazparneko Saint Joseph ikastetxean, Txomin Peillen-en ahotik. Egun zenbaiteko ikastaldi batean geunden hor. Urte guztiez bezalaxe antolatua zuen. Embata?
Egun zenbaitez gutartean egonik, B.A.B. horretarantz lekutu zen Txillardegi etahor gaindi kokatu, familia Donostiatik erakarriz. Ene aldetik, ezkondu egin nintzen1961eko udan, eta laster gurutzatzen ginen bi familiak elkar gonbidatuz, baita Madariagatarrak, Benito Del Valletarrak, eta laster etorriko ziren Eneko Irigarai, XabierElosegi, eta abar...
‎Otsailaren bian Guardia ZibilakDantxarinean atxilotu zuen eta Iruñean kartzelaratu gure ikastetxeko bigarren irakaslebat, Kristiana Etxalus, ETA laguntzen zuelakoan. Egun zenbait lehen, istripu batenondorioz, beribila Elizondoko garaje batean utzia baitzuen antolatzeko, haren bilajoana zen lagun batekin, eta itzultzean mugan geldiarazi zuten. Lehergai ttiki bataurkitu omen zioten:
2002
‎Euskara ikastera euskaltegira doazen ikasle guztiek hizkuntza bat badakitedute, gutxienez, eta, zenbait kasutan, euskara hirugarren edo laugarren hizkuntzaere izango da. Horrek esan nahi du, zehaztu dugun markoan, ikaslearen ikuspegidinamiko horretan, alegia, ikaslea elebidun edo eleaniztun bihurtu nahi dugula.Gaur egun zenbait datu daukagu elebitasunaren inguruan eta horietako zenbait erabiliko ditugu euskara ikastera etortzen zaizkigun ikasleengana hobeto hurbiltzeko.
‎Gizarte mugimenduek erakutsi ohi duten moduan, itxaropenak ezin daitezke geroaldi perfektuan jarri (are gehiago, hondamendi nuklearra edo ekologikoa benetako mehatxua den garai honetan). Horrek ez du esan nahi gaurkotasun hutsa bizi behar denik, bere zentzu itxienean gaur egun zenbait erakundetatik saldu nahi den moduan, iragana eta geroa gaur egungo esanahien araberakoa direla baizik.
2006
‎Bestalde, gaur egun zenbait gogoeta garrantzitsuk ondorioztatzen dute estilodemokratikoa egokiena dela ezaugarrien inguruan, gaitasun handiko haurren garapen kognitiboa, emozionala nahiz soziala bultzatzeko (Perez, Dommguez, Lopezeta Alfaro, 2000). Autore horiek diotenez, gurasoen neurriko autoritatea eta erantzukizuna dira segurtasuna eta babesa eskaintzen dutenak; alderantziz, autoritateaeta erantzukizun eskakizunak (alegia, estilo autoritarioaren ezaugarriak) gehiegizkoak direnean, haurrarengan segurtasun eza, antsietatea eta autoestimu baxuaeragiten dira, eta azkenik, horrek ez du autonomia pertsonalaren garapeneanlaguntzen.
2007
‎4 asteko haurrek ezberdin erantzuten zutela beren eskuak kokotsaukitzen zienean eta beste pertsona batek ukitzen zienean. Emaitza horietan etaantzekoetan oinarrituz, egun zenbait autorek uste dute jaioberriak jaiotzetikinguruan duen mundutik bereizteko nolabaiteko gaitasuna duela; alegia, norberaren kontzientzia duela (besteak beste, Brown, 1998; Butterworth, 1992; Harter, 1998; Meltzoff, 1990; Samuels, 1986; Stern, 1985).
2009
‎Ezin aipatu gabe utzi, gaur egun zenbait udaletxetan (herri handi eta hirietakoudaletxeetan batez ere) gero eta zailagoa dela zinegotziekin eta alkateekinzuzenean aritzea, udaletako informazioa asko burokratizatu baita; agenda kontuaketa komunikazioak duen garrantziaz jabetuta, maiz saileko teknikariarekin aritzeaegokituko zaigu edo udal informazioaz arduratzen den ordezkari orokorrarekin.
2010
‎Lehendabizikoaren kasuan, gaur egun zenbait sektoretako lur eskasia delaeta, lur erabilera eta jarduera ezberdinetako batuketa eta kontzentrazioa ezinbestekoak bihurtzen dira. Horrela, isurialde atlantikoko sektore hauetan, trinkoagoakdiren ereduen alde egin litzateke, etxebizitzak ekoizpen jarduera ekonomiko eta zenbait azpiegiturarekin nahastuz, baldin eta osagarriak balira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia