Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 35

2000
‎Kontuan hartuta gaur egun unibertsitateak hemen nola dauden, hori amestea da. Hemengo unibertsitatearen martxa, bertan dauden irakasleen interesak, dauzkaten baliabide ekonomikoak, duten mentalidadea eta hori guztia... puf!
2002
‎1.2 Zer eskatzen zaio gaur egun unibertsitateari?
‎Deustuko Unibertsitatean beti izaten ditugu bi zakur handi. Egunez unibertsitateko esparruan, Artxanda alderantz dagoen barruti batean egoten dira gordeak. Barruti horretan askatuak daude.
‎Zigor, ordea, parrandazale amorratua zen. Maiz, ihes egiteko zuloren bat aurkitu eta bi edo hiru egunez unibertsitatean agertu gabe egoten zen. Beti etortzen zen atzera, ordea; goseak eraginda, seguru asko.
2004
‎34an germaniar musikako katedra lortu zuen. Egun unibertsitatean ia eskolarik ematen ez badu ere, hitzaldi eta ikastaro franko ematen ditu, batez ere SSetako soldadu zein ofizialentzat. Bere karreran zehar artikulu anitz argitaratu ditu germaniar musikaz eta Erdi Aroko historiaz, Germanien hilabetekarian batez ere, baita Das Sippenzeichen aldizkarian ere(" Arraza eta musika"," Erromantizismoko musikagileak eta paganismo berria" eta" R.
2005
‎Zein da egun Unibertsitatearen eginkizuna?
‎Eta nahiz eta esandakoak esan, irudiaren eta testuaren arteko harremanak ez dira batere sinpleak, konplexuak dira. Adibide modura, Joxerra Garzia, gaur egun Unibertsitateko irakaslea dena, irratiko esataria izandakoa da Euskadi irratian. Euskarazko kazetaritzaren I Kongresuan honela dio:
2007
‎600.000 atzerritarrek baino gehiagok egiten dituzte gaur egun unibertsitatez kanpoko ikasketak Espainian
2008
‎Horrek esan nahi du, epe labur edo ertainean, etorkizuneko eskaerei erantzuteko gai izango diren adituen eskasia larria egon daitekeela. Etorkizun profesionalik badute gaur egun unibertsitateko ikasle horiek. Ohiko eremuez gain (irakaskuntza, ikerketa, meatzaritza eta lurpeko uren prospekzioa), 80ko hamarkadaren amaieran, ingurumenaren gaineko eraginaren ebaluazioa arautzen duen legea onartzeak bultzada handia eman dio geologoen jarduera profesionalari; izan ere, nolabaiteko garrantzia duten obra zibil gehienek azterketa geoteknikoa eta/ edo geologikoa behar dute aldez aurretik.
‎Eleaniztasunaren alde agertu dira bi hautagaiak, baina euskarak unibertsitatean duen presentziaren inguruko interpretazioak dira bien arteko desberdintasun nabarmenenak. Marisol Estebanek behin baino gehiagotan adierazi du EHUn «gaindosi linguistikoa» dagoela; haren ustez, eskariaren adinako eskaintza dago egun unibertsitatean, ikasketak egiteko hizkuntzari dagokionez. «Guk ez dugu sinesten gaindosirik dagoenik», esan du Iñaki Goirizelaiak.
‎Gizonek emakumeak mendean hartu dituzteneko egituretan hazi eta hezi dira egun unibertsitatean dauden gazte bilbotarrak. Hartara, generoen araberako rol eta estereotipoak oinarri hartuta eraiki dituzte maitasunaren eta erakargarritasunaren inguruko ideiak.
‎Jakin nahi nuke halako kasuak ohikoak ote diren Alaskako Unibertsitatean. Eta ea prozesurik irekita dagoen gaur egun Unibertsitatean...
2010
‎Plan gidaria" izeneko artikuluan. Ikuspegi historiko batetik hasita gaur egun unibertsitateak abian duen plan gidaria zehazten du bederatzi eremu ezberdinetan: administrazio eta zerbitzuetako pertsonaleko langileak, euskarazko irakaskuntza, irakasle eta ikertzaileak, euskarazko ikasmateriala, prestakuntza linguistikoa, ikerketa eta zabalkundea, euskara erabiltzeko arauak, euskararen azpiegitura eta beste unibertsitateko erakundeekiko harremanak.
‎Lehenik eta behin, gogoan izan behar dugu zein diren gure formazioaren protagonistak: gaur egun unibertsitate ikasleak dira eta hizkuntza maila akademiko ona behar dute; eta etorkizunean eskolako irakasle izango dira, haien ikasleen hizkuntza eredu, eta instituzioaren eta gurasoen aurrean erantzun dute. Esandako guztiaren ondoren, argi dago gure helburua hizkuntza estandar altuak lortzea dela.
‎Txikitatik euskararekin harreman zuzena izan dut, aita beti euskaraz hitz egiten bait zidan. Ondoren eskolan zehar eta gaur egun unibertsitatean ere euskara egunero mintzatzen dut. Hala ere, betiko lagunak euskaraz ez dakite eta etxean gutxitan mintzatzen dut.
‎Zer dokumentazio aurkeztu behar da? Onartu ondoren, ikasleak bere matrikula egin behar du ikasketak egingo dituen fakultateko idazkaritzan edo zerbitzu orokorretan, nahiz eta gaur egun unibertsitate gehienek Internet bidez automatrikulatzeko prozedura bat duten, presentziazko modalitatearen aukerako formula gisa. Prozesu horrek sartzeko gako bat eskatzen du, eta, oro har, aurreinskripzioa egitean ikasleari esleitu zitzaion gako bera.
2011
‎91). Konprobatu ahal izan dugunez, UEUn irakasle gisa aritutako unibertsitateko ikasleetako asko, egun unibertsitateko irakasleak dira. Beraz, UEUn formatu ziren Euskal Herriko unibertsitateetan aritzen diren hainbat irakasle euskaldun.
2012
‎Eta horri, bai, ematen diote garrantzia. Gaur egun unibertsitateko eskaintza, eskaera bainotxikiagoa da eta% 10 soilik lortzen du ikasketa horiek egitea.
2013
‎UPVri eta unibertsitateari, abertzaleei batez ere, garai hauek eskatzen dutenaren maila eskatu behar zaie. Egun unibertsitatea mugitzen duen pragmatismo teknokratiko eta merkatuzale arruntetik haratago joateko ordua da. Alternatiba argien, eraldatze unibertsitario, politiko eta sozialen ordua da.
2014
‎Datuetan ageri da gora bidean ari dela etengabe ereduko matrikulazioa (irakaskuntza euskaraz, eta gaztelania ikasgai gisa landua), eta horren ondorioz eredu horrek hartzen dituela gaur egun unibertsitatez besteko ikasleen erdiak baino aisa gehiago: %60tik gora ere bai (ikus 8 taula).
2015
‎Herritarrei gertukoagoa egingo zaien hizkuntza behar da, batez ere txosten ofizialetan. Euskaldun batek gaur egun unibertsitateko karrera bat behar du GFAren zenbait txosten ulertzeko. Horixe aldatzea espero dut, euskaraz dakiten guztiek bete ahal izan ditzaten agiriak".
‎– Egun unibertsitateko irakasleria, oro har, ikas irakaskuntza kontzepzioei dagokienezdiziplinazko ezagutzaren transmisioaren ondoan kokatzeko joera atzeman daiteke. Halere, aztertu dugun kasuak baieztatu du diziplinan oinarritutako kontzepzioez gain bestelakosinesmen eta praktikak aurrera eramaten dituzten irakasleak badirela.
2016
‎c) Benetako Euskal Errenazimentu bat behar dugu, urgenteki. ...orretarako XVI. mendera Pruden Gartziak zuzendutako komando bat bidaltzea proposatzen dut, zeinaren gutxieneko helburua Joan Perez Lazarragakoak euskaraz idazten jarrai zezan konbentzitzea izan bailuke; gehienekoa, Oñatiko unibertsitatea euskal kulturaren erradiazio erdigune humanista bihurtzea, ikasketa planen erreforma sakon baten bitartez, diseinatzen horren zaila ez dirudiena, kontuan hartuta egun unibertsitateko erreforma planak nola egiten diren?.
‎Aurreko egunean Unibertsitateko karpa famatua dela eta ez dela, gure bizilagunen ahotan zenbait kezka entzun ditzakegu, “unibertsitateko gazteek parranda besterik ez dute egiten”, “karpa egunean gehiegi edaten dute ikasleek”, “hara! Botilak eta botilak besterik ez dute eramaten poltsetan”
‎Hala ere, mugimendu esanguratsuak nabari dira gaur egun. Gizarte gaztea, emakumeak bereziki, errejimen horren kontra sumatzen dira. Emakumeek osatzen dute gaur egun unibertsitatean lizentziatutako pertsonen %50a baino gehiago. Geldiezina ematen du joera honek.
2017
‎Behinola, bazen adreiluaren burbuila, baina hori ere, ezinezkoa zelako mantentzea, une batean despuztu zen. Bi esparru erabat diferente izan arren, gaur egun unibertsitatean, antzekoa gertatzen ari da. Adituei izugarrizko produkzio tasa eskatzen zaie, eta haiek berdintsuak diren hainbat artikulu argitaratzen dituzte urte berean edota urterik urte.
2018
‎Gaztetan ikasteko aukerarik ez eta armadan sartu zen. Gaur egun Unibertsitateko irakaslea da eta Txinako idazle garrantzitsuenetako bat, bere herrialdean nahiz nazioartean sari ugari irabazitakoa. Hauxe du euskarara itzulitako lehen liburua, txineratik zuzenean.
2019
‎Gorago aurreratu dugun moduan, ELEBILAB taldearen hainbat ikerketatan 5, 8 eta 11 urterekinparte hartu zuten subjektuak nahi dira aztertu, gaur egun unibertsitate graduko ikasketak egitekoadinean daudela. Lehenago egindako azterlan horietan, parte hartzaileen euskara gaztelania gaitasunengarapena aztertu zen.
2021
‎Legelaria eta Administrazio Zuzenbideko irakaslea da Iñigo Urrutia Libarona (Jatabe, Bizkaia, 1966). Gaur egun unibertsitateko Aldezlea ere bada, hots, bertako kideen babeslea. Gauza askotaz berba egin genezakeen harekin, baina ia gai bakarra izan dugu mintzagai:
‎Herri nagusietan baziren maisuak eskolan latina erakusteko, eta hiri handiagoek bigarren hezkuntza eta erretorika eskaintzen zituzten. Kartagon edo Marseillan, konparaziora, bizilagunik aberatsenek gaur egun unibertsitatean den heziketaren baliokidea izan zezaketen. Martzialek —Bilbilis hiri zeltiberiarrean jaioa eta hogei urte betetzean Erromara joanalatinez zoragarri moldatzen zela frogatu zuen.
2022
‎Alegia, jakintza orok dakarrela berekin ez jakintza, eta ezagutza orok, bere espezifikotasunetik harago, ondorio pertsonalak, sozialak eta politikoak dituen bizimodu bat eskatzen duela. Hori da gaur egun unibertsitatean negoziatu ezin litekeen eginkizun filosofikoa.
‎Ez dirudi erabilgarria, ez garrantzitsua, ezta interesgarria ere. Halaber, ez du laguntzen gaur egun unibertsitatera iristen diren ikasleek aurretik dakartzaten ereduak, hau da, Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta Batxilergoko Historiaren irakaskuntzak. A. Pages ek jasotzen duenez, Irakasletzako lehen mailako ikasleek honela deskribatzen dute Historiarekin izan duten esperientzia akademikoa:
2023
‎Argi daukat arkeologiaren etorkizuna esku onetan dagoela. Egun unibertsitateko irakasle diren askok gurekin lan egin zuten hainbat indusketatan.
‎Maria Elisa Arroniz Perosanz (Gasteiz, 1962). Gaur egun unibertsitatea dagoen –eta lehen erietxe eta psikiatrikoa zen– Las Nieves-en jaio zen. Jaio eta hogei urtera bertara itzuli zen Cicatriz en la Matriz en lehen entsaioak egitera.
‎Denetik jorratu zuen: astronomia, matematika, geografia, antropologia, botanika, zoologia...; gaur egun unibertsitate sistema osoak jorratzen dituen alorrak, berak bakarrik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egun 28 (0,18)
Egun 4 (0,03)
Egunez 1 (0,01)
egunean 1 (0,01)
egunez 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia