Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2008
‎Baina, pertsona guztiek ez dituzte aukera berdinak beren herrialdeetatik ateratzeko eta migrazio prozesu bati ekiteko. Ekialdeko europarrek eta latinoamerikarrek, Magrebeko emakumeek baino esker gehiago adierazten dute aukera hau izateagatik, F (2,192)= 3,40; p= 0,035 Antzekoa jazotzen da gaur egun duten satisfazio mailarekin, magrebtarrek satisfazio txikiena adierazten dute, eta latinoamerikarrek, berriz, handiena, F (2,132)= 6,85; p= 0,001.
2009
‎Aditz terminologiko gehienak oinarrizko hiztegitik atera zituzten, 123 aditz terminologiko aukeratutako 229 aditzetatik(% 53,71); batzuk aipatzearren: batu, ebaki, geitu, kendu... gaur egun duten esanahi matematiko berarekin.
‎Fullaondo, Oriol, Aizpurua, Peña Ganchegui, Eusa, eta Moneo. Arrazionalismoek eta abangoardiek eraikinak eta plaza berriak egiteko beste egitura oso bat sortu zuten, bizitza modernoak egun dituen beharren araberakoa.
‎Beste horrenbeste gertatzen da baseliza, monasterio, eliza eta katedraletako ondare erlijiosoarekin. Eraikinak ez dira egunak dituen hogeita lau orduetan, garai batean bezala, zabalik egoten, lekuaren eta kultura ondasunen segurtasuna beragatik.
2010
‎Azken batean, Bizkaiko arkitektura erlijiosoak, bai tenplu berrietan, bai zaharberritze lanetan, egun duena baino azterketa zabalagoa merezi du. Horrela soilik lortuko dugu duela urte gutxi arte existitzen ez zela zirudien ondare aberatsa balioetsi eta kontserbatzea.
2011
‎Errondek lauretan hasi eta ordu eta erdi gutxi gorabehera irauten dute. Tarte horretan, abeslariek, euskaraz eta buruz5, kantuak gaur egun dituen 28 kopla horiek abesten dituzte, erdaraz abesten den kopla bat izan ezik. Kopletan Kreazioaren historia sakratua kontatzen da, Adanetik hasita eta Jesukristoren Jaiotza eta Enkarnaziora arte.
‎Beraz, estrategia metodologikoa, kulturaren segmentu edo adierazpen zehatz batetik abiatuz, kasu honetan erritu batetik, komunitatearen alde globaletan eta testuinguru geopolitikoetan sakontzea izango litzateke. Horrela, erritua, prozesu historiko sozial baten barnean gertatzen den beste prozesu bat izango litzateke, eta zentzu horretan gaur egun duen egitura eta historian zehar pairatu izan dituen aldaketak aztertuko ditut.
2013
‎47). Ziur aski, Euskadi Gaztearen entzuleen gaztetasunari eta adin horretakoek gaur egun duten batez besteko ikasketa mailari eta ikasketen hizkuntza ereduari zor zaie.
‎garai hartan, seme alaba asko izatea zen normalena, eta horietako asko hil egiten ziren; gainera, ohikoa izaten zen seme alabak beste pertsona batzuek zaintzea eta haztea, batez ere, klase altuko familietan. Azkenik, umeek ez zituzten egun dituzten eskubideak. Izan ere, ume batek bizirautea lortzen zuenean, heldu txikitzat hartzen zen eta, familia dirudunetan izan ezik, ohikoena izaten zen helduen gidaritzapean lanean hastea, besteak beste, ahalegin fisiko handia eskatzen zuten lanetan.
2016
‎Esping Andersen-en (2002) analisiaren arabera, gaur egun dugun babes sozialeko sistemek ezagutzan oinarrituriko ekonomien lehiakortasuna eta enpleguaren hazkundea bultzatu beharrean, oztopatu egiten dituzte. Arrisku eta behar berriei erantzuteko ez dira aproposak.
‎Espetxe langileek, euren aldetik, bereziki buruko gaitzei buruz hitz egiten dute; espetxe sistemak gaur egun duen arazo larriena edo larrienetakoa direla baietsita eta emakumeen kasuan egoera are kezkagarriagoa dela azpimarratuta, nagusiki haiek jasaten dituztelako horrelako osasun asaldurak. Oro har, adostasuna dago adieraztean presondegiak ez direla buruko gaixoak artatzeko egokiak, itxialdian okerrera egiten dutelako nabarmen; baina, horrez gain, baita gutxi sartzen direlako tratamendu programa espezifikoetan ere23, arreta baliabideak eskasak direlako, ez dagoelako behar bezalako segimendurik egiteko langile nahikorik eta patologiak batez ere farmakologikoki artatzen direlako (Arartekoa, 2014).
2017
‎Ez da azaldu beharrik aniztasuna hainbat eratan dagoela agerian gure gizartean. «Kultur aniztasuna» gure garaiaren ikurra da, herrialdeen artean gertatzen diren pertsonen mugimenduei esker eta munduak gaur egun duen izaera «globalizatua»ri esker. Euskal Herriari dagokionez, argi dago kultur aniztasuna areagotu egin dela azkeneko hamabost urteetan, estatuaz kanpotik etorritako pertsonei esker; gertaera horrek hainbat aldaketa ekarri du gizartera, eta hainbat hausnarketa eta esku hartze eragin du.
‎Gaur egun baditugu Bibliaren itzulpen osoak edo zatikakoak 2.300 hizkuntzatan edo dialektotan, Bibli Elkarte Batuak elkartearen informazioaren arabera. Hizkuntza eta dialekto horietako batzuek Bibliaren itzulpenaren bitartez lortu dute ahozko fasetik idatzizkora pasatzea.
2019
‎Egiturari dagokionez, lehenik eta behin, herri ekimenen nondik norakoak aztertuko dira, hau da, zer diren eta zer ezaugarri dituzten. Ondorengo atalean, herri ekimenek egun dituzten erronken inguruan hitz egingo da, hurrengoan, horiei feminismoak egiten dizkien ekarpenak ezagutu ahal izateko. Hori ezagutu eta gero, gehiago sakondu gura izan den intersekzionalitatearen inguruko atala aurkeztuko da, eta, bukatzeko, azken hausnarketei bide emango zaie, ondorio modura.
2021
‎Horrenbestez, ekonomia, pertsonen ongizatea lortzeko eta planetan dagoen bizitzaren ugalketarako lanabes bezala ikusten da; inoiz ez helburu (Perez de Mendiguren al., 2009). Hau da, ekonomiak egun dituen lehentasunen iraulketa eskatzen du; pertsonak, haien beharrak, gaitasunak eta lana, kapitalaren eta haren ugalketaeta metaketa prozesuen gainean jarriz (Askunze, 2013).
2022
‎Baina hain zuzen, la atzizki honek gaur egun duen estatusa da argitzeko dagoena. Erakutsi dudan moduan, euskararen ohiko gramatikek adberbio eratorle bezala aurkezten badute ere (2 atala), atzizki honek baditu alde batera utzi ezin diren zenbait berezitasun.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia