2001
|
|
Gure azterketaren ondoriorik ematekotan, sarreran esaten genuenera itzuli genuke eta nobela honek oraindik
|
egun
duen arrakastaren arrazoia berretsi. Heriotzaren tratamendu hunkigarriak, nobela honetan ikusi izan diren mezu ideologiko politikoez gain, gertakizun dramatiko honen ikuspegi berria eskaintzen digu.
|
|
Erantzuna ez dago, gure iritziz, arrazoi ez literarioetan ere, eta zentzu honetan, liburu honen argitalpenaren inguruan sortutako iskanbilek (zentsura arazoak zirela medio), edo zenbaitzuek nobelan ikusten zuten mezu politikoak zailtasun handiak izango lituzke oraindik gaur
|
egun
duen harrera ona azaltzeko. Halaber, euskal literaturaren irakurleriaren motibazioak ezagutzen ez ditugun une honetan, harrera honen arrazoia betebehar akademikoetan ikusteari ere sinpleegia deritzogula esan behar.
|
2002
|
|
Eleberriarena, ez euskal ipuingintzak arretarik merezi ez duelako, gure ikerketari mugak jartzearren baizik. Genero narratiboen artean ipuingintzak eleberriarekin batera gaur
|
egun
lukeen protagonismoa ukatu gabe ere, ikerlan honen mugak gaindituko lituzke ipuinak azken urteotan izan duen ugaltze eta aberastearen berri emateak. Horregatik, ipuin liburuak aipatzen ditugunean eleberrigile ere badiren egileen bibliografia osatzeko aipatuko ditugu.
|
2003
|
|
1 Berak emoten ditu horren ganeko argibide batzuk hasierako atalean. dau barruan lehen ez ebala h rik idazten, baina orain bai. Gure eretxiz, gaur
|
egun
dituan ezaugarriak prozesu baten betetasuna adierazoten dabe, eta hori testu osora zabaltzeari eretxi deutsagu zuzenena. Bada hirugarren arrazoi bat be:
|
2005
|
|
Baina gaur egungo errealitatea beste bide batetik doa; zoriontsu izateko gauzak edukitzeari ematen diogu gehienok baliorik gorena, norberarentzat nahi dugun duintasuna besteei kentzearen truke bada ere. Gizarte arazoak, egoera ekonomikoen arteko aldeak, herrialderik herrialde zein balorek daukan garrantzia, zein Jainko gurtzen den, mendebaldeko gizartean gaur
|
egun
ditugun bitartekoak zelan erabiltzen eta baliatzen ditugun... eta halako beste hainbat gai darabiltza gogoeta Xipri Arbelbidek hemen.
|
|
Gaur
|
egun
badugu beste jainko berri bat, Asia mendebalean, Bin Laden. Bush ere ez ote liteke horrelako zerbait amerikano andana batentzat?
|
2009
|
|
Herriko jaiegun nagusietan seinentzat antolatutako olgetek ez dute beti izan gaur
|
egun
duten garrantzia. Nagusiek ospatutako egunak izanik, antzina ez zen umeentzako ekitaldi berezirik egiten.
|
2015
|
|
Hainbeste aldizkari independiente ateratzen ari den eta ateratzeko dagoen bitartean honako hau zirriborratzen diat Jeff. Aldizkari independienteen gainean niagok eseria Jeff, aldizkari independienteak zeudek kumuneko gakoan, aldizkari independienteak estaltzen ditek leihoa eta ohea eta
|
egunak
dituk katua ikusten ez dudala ziur asko aldizkari independienteen tontor artean preso. Bai Jeff.
|
2018
|
|
Liburuaren amaiera aldera, abenduaren 31ko Arabako ohitura bat deskribatzen du: " Egun horietan, adarra jo ohi zaie mutil gazteei, urteko egunak adina
|
egun
dituen gizon bat kaleetan dabilela esanez".
|
|
Hala ere, gauza bat jakinarazi nahi dizuet; barkatuko didazue ausardia,
|
egunotan
zuen galderei erantzuten ahalegindu baldin banaiz ere, polizien artean egotearen sentsazioa daukadala esan behar dizuet. Psikiatrak barik, poliziak zaretela esan litekela egiten dituzuen galderengatik.
|
|
Horregatik denagatik, distantziak maitale bien arteko amodioa hazi eta handitu baizik ez zuen egin, ordea. Gau eta
|
egun
zuen mutil beltzuzkina burutik kendu gabe, urduritasuna eta biziezina nagusitzen zihoazkiola egunetik egunera. Ez zuen bakerik, hura ikusi nahian eta berarekin egon gurarik.
|
2019
|
|
Aski adierazgarriak dira gure eleberrian 13
|
egunak
duen esanahia ere. Ironikoki zoritxarraren adierazle nabarmena da eleberriko bi gerrak biltzen dituen simetria numerikoa:
|
2021
|
|
Kezka horretatik abiatzen da nagusiki ikerketa lan hau, euskal literaturaren didaktikan ekarpen xumea egiteko asmoz. Horretarako, ikerketa bera izan da ardatz nagusia, arloak gurean bizi duen egoeraren diagnostikotik abiatuz gaur
|
egun
dituen eta etorkizunean izango dituen erronkak identifikatzeko eta zehazteko. Proiektu honen xedea literaturaren didaktikan diharduten eragile desberdinen artean adostutako bidea zedarritzea litzateke, etorkizunean literaturak Bigarren Hezkuntzako gaztearen garapen kognitiboan eta sozioemozionalean modu positiboan eragiteko.
|
|
Ezin dugu zehaztu nola eta noiz geureganatu genituen forma horiek, baina jakin badakigu kristau aroaren aurretik zibilizazio desberdinak ez zirela beti bat etortzen asteko egunen kopurua ezartzerakoan: antza denez, asiriarrek eta babiloniarrek 5 egun bereizten zituzten, egiptoarren asteak 10
|
egun
zituen, eta zelten artean ohikoak ziren 3 edo 9 eguneko banaketak; kasu guztietan, betiere, kontuan izanda egunei buruz dihardugunean ez gabiltzala beti zehatz eta simetrikoak diren denbora tarteez berbetan. Honenbestez, hiru eguneko antzinako euskal aste baten aztarnak ditugu, haren testuingurua eta kronologia ezartzen lagunduko diguten datu berrien zain gauden bitartean.
|