Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2009
‎Ahuldu gabe eutsi litzaioke, hiru edo lau eleko hezkuntza sistema berrira egin beharreko egokitzapenak eginda ere. Euskarak, gaur egun oraindik gizartean duen ahulezia kontuan harturik, beharrezkoa du hezkuntza sisteman duen presentziari eta erabilerari eustea, salbu, jakina, ereduan, non hirugarren hizkuntzari lekua egin dionez, euskarazko irakastorduak nahitaez murriztuko diren.
‎Hau guztia diogu, entzundakoak entzunda, dirudienez zenbaitzuek ahaztu egiten dutelako, Osakidetzako hizkuntza kudeaketaz dihardugula, ezin ahaztuzkoa behar lukeen gauza bat: osasun zerbitzu publikoetako arazoa ez da gaztelaniari lekua egitea edo gaztelania babestea, baizik eta euskararen erabilerari gaur egun oraindik ez daukan leku egokia egitea, gaztelaniarenaren ondoan, eta hala nahi duten herritarrei zerbitzu publikoa euskaraz ematea.
‎Honek guztionek, beste zenbaiten artean, Europar Batasuneko erakundeen helburu ere izan behar du, baina horrek europar hizkuntza politika bat eskatzen du, gaur egun oraindik definitu gabe dagoena. Badugu ustea, nolanahi ere, Lisboako Itunak [4] eta Europar Batasuneko Oinarrizko Eskubideen Gutunak, jadanik Europar Batasuneko Estatu kide guztientzat juridikoki loteslea denak?, batak zein besteak berarekin dakartela europar hizkuntza politika bat diseinatzearen eta garatzearen ezinbestekotasuna.
‎Eleanitza da Espainiako gizartea, baina erakunde zentralen praktika herrialde elebakar baten praktika da. Gaur egun oraindik orbandu gabeko zauria eta konpondu gabeko arazoa da hizkuntza pluraltasunarena espainiar Estatuan. Esan eta izan ez dira gauza bera, eta, hizkuntzaren kontu hauetan ere, tarte handia dago esaten eta egiten denaren artean.
‎2006 hirurtekoan bakarrik, hamabi herrialdetako hogeita hamar unibertsitatetan antolatu dituzte euskara ikasketak, mila ikasletik gora dira ikasten ari direnak eta dozenaka unibertsitate azaldu dira euren unibertsitate programaren barruan euskarazko oinarrizko ikasketak antolatu nahian laguntza eske. Uste izatekoa da Espainiatik kanpoko unibertsitateetan etengabe handitzen ari den euskararekiko jakin min honek gutxienez pareko interesa piztu lukeela Espainiako unibertsitateetan, baina gaur egun oraindik ez dira dozena erdira iristen Espainian euskara ikasketak eskaintzen dituzten unibertsitateak.
2010
‎Direla urte batzuk, eliza osoan oso estimatuak ziren hemendik joaten ziren hainbat apaiz, eta gizon emakume erlijiosoak. Eta asko dira, gaur egun oraindik, mundu osora joan diren euskaldun misiolariak. Nafarroakoa aparte utzita, denera, 1800 izan daitezke gutxi gorabehera.
‎Honetan ez dago zalantzarik. Orain 500 urte asmatuak badira ere, eta behar diren aldaketak eginda ere, hau da gaur egun oraindik, jesuitok urtero egin ohi duguna zortzi egunez. Harrigarria benetan San Ignaziok asmatu zuena, Jainkoaren bidea ezagutu, bere ondoren jarraitu eta haren agindura bere bizitza osoan eskaintzeko.
‎Lizarra Garaziko Akordioak tira egin zion 1998ko iraileko su etenaren adierazpenari. Isilpekoak izan ziren eta gaur egun oraindik ere ezagutzen ez ditugun bilera eta akordioek tira egin zioten 2006ko martxoko su etenari. Lizarrako Adierazpena publikoa zen, eta alderdiek, sindikatuek eta gizarte mugimenduek sinatu zuten adierazpen hori izan zen 1998ko su etenaren oinarria.
2021
‎Ez dakit, ordea, zergatik ez duzun ulertzen, sinple askoa da. Udazkeneko zenbait egunek oraindik balkoian afaltzeko aukera ematen zieten. Goiz iluntzen zuen arren, goiz afaltzekoak ziren, eta geltokiko azken trenak abiatzen ikusi ohi zituzten gaua iritsi artean.
2022
‎...k, alde egin bizkarrean zintzilik neramatzan txirikordak eta lurrean arrastaka neraman jaka loratua harturik, etxeari su eman niokeen irudikatzera heltzen ez nintzen horri amaiera emateko, alferrik nengoela han, ez zegokidala niri, eta uste dut nolanahi ere banekiela, banekien gurasoek egiten zuten hura ez zegokidala, ni ahazteko zorian zeudela plazerez hasperen egiteko punturaino, eta jakizu gaur egun oraindik ere gauez, batzuetan, bederen, ahots baten soinuan esnatzen naizela, emakume ahotsa aditzen dut, ni han ez nagoelako barrez eta zera hura ez dagokidalako, plazerez korritzen ere aditzen dut ahots hori eta horrek zorarazi egiten nau, eta burua galtzen dut ezer ezin dudalako egin, edo ia ia ezer ez, ohetik jaiki eta dena argitu besterik ez, argiak eta telebista, eta apartamentu osoan bater...
‎Harrigarria badirudi ere, gaur egun oraindik bada ama bat kalean haurtxoari bularra ematen ikustea errefusatzen duenik. Sinestezina da oraindik ere emakume batzuek lotsa sentitzea beren umeei bularra beste norbaiten aurrean eman behar dietenean.
‎Eta da maitagarria batez ere inoiz ondorioztatu zuelako kostako herri ederretan bizi den jendea guapoa izan behar dela ezinbestean: egun oraindik ere esaten badiote adibidez Hondarribiko gizon bat aurkeztuko diotela, berak imajinatzen du gizon hori horail –gero eta ugariagoak diren ile zuriak onartzen badira, ados–, beltzaran –ilunpetan batez ere–, begirada ozeaniko batekin –gehi miopiarekin, win win– eta bizkar babesle baten jabe –zeina okerragotzen ari den, eskuinetarantz–.... Labur, Bernardo Atxagari bezala dena gustatu zaidala niri ere Txani RodrÃguezen azken eleberritik.
‎Aspalditik uste izan dut, egia esan, gaur egun oraindik euskaldun erromatartuak eta ez erromatartuak daudela. Eta bada bando batean kokatzeko garaia.
‎Zeniter: " Istorio on bat, gaur egunean oraindik, hori da maiz, gauzatxoak egiten dituen tipo baten istorioa".
‎Jarduteko modu hori lagungarria izan daiteke lehenago imajinaezintzat jotzen ziren elkartasunak sortzeko. Hala ere, objekzio bat formulatu beharra dago; izan ere, gaur egun oraindik, estatuak neutraltasun onbera bat mantendu nahia mito bat da errealitatea baino gehiago (Dieckhoff, 2004: 31).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia