Emaitzak: 9
2003 | ||
Zentzu horretan interesgarria da alderatzea, batetik, den dena egindakotzateman eta egungo globalizazio egoera aldaezina dela uste dutenen deteminismo soziala eta, bestetik, lehendabiziko zeregina gaur | egun nagusi diren konformismoaren eta pasibitate soziala alienazioaren oinarria den eredu sinboliko ideologikoauzitan jartzea dela usten dutenen jarrera. | |
Garraio ekonomia estandarrak gaur | egun nagusi den pentsamendu ekonomikoan ditu bere oinarriak. Bilbe kontzeptual neoklasikoarekin koherentzian, ez dituaintzat hartzen garraioaren ingurumenaren gaineko ondorioak eta ondorio sozialak (zarata, poluzioa, lurraren okupazioa, energia zarrastelkeria, istripuek eragindakohildakoak eta zaurituak, etab.) 7, unibertso ekonomikoari ez dagozkion kanpokotasuntzat hartuz. | |
Gaur | egun nagusi dugun ereduaren aurrean, beste ezaugarri batzuk izangolituzkeen eredu alternatibo bat honako oinarri hauen gain eraiki daiteke: | |
2004 | ||
Gaur | egun nagusi den demokraziaren adiera politiko formaletik haratago, demokraziaren estadiorik sakon eta zabalenera jotzen badugu, hor bere berezkotokia aurkituko du autoeraketa ekonomikoak. | |
2009 | ||
Inprenta asmatu zenetik, berriz, liburu, aldizkari eta egunkarien bidez egin da. Gero, irratia eta gaur | egun nagusia den telebista agertu ziren. Internet? | |
2010 | ||
Gaur | egun nagusi den ikuskera teorikoak (liberalak/ neoklasikoak) berandueta muga nabariez barneratu zuen AIZren gaia bere analisian; izan ere, ekonomianeoklasikoaren oinarriak (lehia perfektua, teknologia ondasun libretzat hartzea, etab.) ez ziren bat etortzen ETNen errealitatearekin. | |
2015 | ||
Horrekin bat, eskola bakoitzak bere ikuspuntu ideologikoa zein metodologikoa ezarri ditu gaia jorratzeko orduan. Hala ere, beste edozeinen gainetik, Ekonomia Neoklasikoaren printzipioak antzematen dira gaur | egun nagusi den Ekonomian. XVIII. mendeko autoreek sortutako naturaren ekonomiaren oinarri ugari erabat baztertuz sistema ekonomikoaren ohiko kontzeptua eta arrazoibide ekonomiko konbentzionala denboran zehar finkatu egin dira (Naredo, 2003). | |
Pentsaera ekonomikoko eskolek historian zehar modu desberdinean heldu diete ingurumenari eta iraunkortasunari. Horren berrikusketak agerian utzi du zeintzuk izan diren gaur | egun nagusi diren bi ikuspegien oinarriak eta bilakaera. Bietan ohikoena Eskola Neoklasikotik eratortzen den IE dugu, zeinak arrazoibide ekonomiko hertsiaz ezaugarritutako analisian barneratzen duen ingurumena. | |
2017 | ||
Horregatik, esan daiteke neska ederraren eta mutil indartsuaren estereotipoak 1980ko hamarkadan eta gaur | egun nagusi direla euskal letretan eta indarra mutilekin eta edertasuna neskekin lotuz, ez dela sexismoarekin amaitzen. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egun | 9 (0,06) |
Lehen forma
egun | 9 (0,06) |
Argitaratzailea
UEU | 9 (0,06) |
Konbinazioak (2 lema)
egun nagusi | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
egun nagusi ukan | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |