2008
|
|
• 2007ko Nafarroa Oinez jai
|
egunera
joandako jendearen gogobetetze maila ebaluatzea.
|
|
2007KO NAFARROA OINEZ JAI
|
EGUNERA
JOANDAKOEN PROFILA
|
|
Nafarroa Oinez egunarekiko fideltasuna neurtzen duen galderaren arabera, esan daiteke bi lagunetatik bat urtero joaten dela Oinez jai egun guztietara (%48, 8). Bestalde, %17, 5ek soilik parte hartu du Vianako azken ekitaldian, aurreko urteetako Oinez
|
egunetara
joan gabe.
|
|
Oinez
|
egunera
joateko motibazio nagusiari dagokionez, hona hemen estatistikoki gehien nabarmendu diren erantzunak: euskarari laguntzeko (%53, 1) eta ikastolei laguntzeko (%44, 3).
|
|
Hurrengo Nafarroa Oinez
|
egunera
joateko asmoa ote duten galdetu diegu elkarrizketatuei. Erantzun gehienak baiezkoak izan dira (%78, 6), honela banatuta.
|
2009
|
|
Gure bezero den enpresa bateko gerenteak egunero zeharkatzen zuen tailerra goizeko 08:00etan euskara eskoletara joateko. Ekintza xume hark eragin handia izan zuen langileengan,
|
eguna
joan eta eguna etorri, besapean koadernoa zuela gerentea tailerra zeharkatzen ikusten zutelako.
|
2016
|
|
euskal hiztuna ez da euskaraz dakien edonor, euskaraz egiten duena baizik6 Euskaraz asko, erdizka, gutxi edo oso gutxi egin dezake euskal hiztun horrek. Goren graduko hiztunak euskaraz egiten du, erabat7 edo ia huts hutsik,
|
eguna
joan eta eguna etorri8 Beheren gradukoak, aitzitik, oso gutxi egiten du euskaraz: erdaraz baino askoz gutxiago hitz egiten, irakurtzen eta idazten du.
|
|
Perspektiba kuantitaboa(" zenbat ordu?") da, hasteko, garrantzi hierarkia horren moldatzaile: jardungune eta rol harreman batzuetan ordu asko ematen ditugu hizketan,
|
eguna
joan eta eguna etorri, eta beste zenbaitetan gutxi. Egin dezagun kontu:
|
|
7 Halako hiztunik ez dakigu gaur inon baden, bospasei urtetik gorako herritarren artean; ezetz esango genuke. Formulazio teoriko gisa egokia da, ordea,
|
eguna
joan eta eguna etorri bere buruarekin eta inguruko solaskide ezagun zein ezezagunekin, mezu igorle zein mezuhartzaile gisa, euskara hutsean ari den hiztunaren figura. Hitzezko (eta, hala badagokio, idatzizko) jarduna hartu genituzke kontuan, teorikoki.
|
|
31
|
Eguna
joan eta eguna etorri bizi osoan euskaraz (euskaraz bakarrik) egiten duten hiztunak genituzke, teorikoki, euskaldunik trinkoenak. Hots, euskara hutsez diharduten euskaldunak (EHDE) genituzke euskararen erabiltzaile sendoenak.
|
|
Beren biziaren zati garrantzitsuak (gizakiaren Gemeinschaft giroa sortzen dutenak eta euskarazko arnasgune trinkoetan bizi izaten lagun diezaieketenak, bereziki) euskaraz sortzen, antolatzen eta seme alabei transmititzen ikasi dute.
|
Eguna
joan eta eguna etorri erdal munduarekin mutur joka ibili gabe euskal kulturari edertasun kutsua eransten asmatu dute, gogoz eta ekitez euskal neurrietara errendituz eta kanpoko herritar euskaldunen zein erdaldunen aurrean beren bizimodu berezia errespetatu araziz. Mila bider errazagoa da hori esaten, egiten baino.
|
2019
|
|
VII.1 Kontu handiz jardun: esparru informal intimoetan eragitea oso lan delikatua da arnasguneak biziko badira, euskarazko mintzajardun arruntari bizirik eutsi behar zaio
|
eguna
joan eta eguna etorri: nagusitasun moldaera argia izan behar du mintzajardun horrek, orain arte izan duen bezala. horrekin batera, belaunez belaun proiektatu behar da nagusitasun hori:
|
|
Jator bai, baina ez" euskal erreserbako indio"; are gutxiago europa berriko" apartheid" gune. hori entenditzen ez dugun kaletarrok oso oker gabiltza. modernotasun egarria, kalean bezain bizia da arnasguneetan. Neurrian eta uztartze moduan dago giltzarria. aparteko arduraz aztertu behar du neurri kontu hori arnasguneen geroa bermatu nahi duenak. plan ederrak egitea baino mila bider zailagoa, nahasiagoa, disgustagarriagoa eta, halaz guztiz ere, beharrezkoagoa da arnasguneen aldeko ekimen sorta zabalari
|
eguna
joan eta eguna etorri" bere neurrian" eusten jakitea.
|