Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Baina sentipenetik pertzepziora daraman bidean funtzio tonikoa ere badago, alegia, giharren funtzioa. Eta gaur egun badakigu giharren uzkurdura kronikoarenfuntzioa sentipena deuseztatzea dela, hari existentzia ematen dion energia absorbatuz. Zergatik iratzartzen dira terapian sentipen eta emozio sarritan penagarrihoriek, maiz mingarriak izaten diren oroipenak indarberrituz?
2001
‎Nolaustiatzen ziren jakiteko, Apardues herriko kasua argigarri suerta dakiguke. Urteosoan zehar bertako jauregiaz arduratzen ziren zerbitzariez gain, egun jakin batzuetan herriko biztanleek koroaren lurrak goldatu, erein eta igitatu behar izaten zituzten; gainera, erregearen garagarra bihitegian gordetzea eta bere mahastiak mendematzea eskatzen zitzaien. Emakume alargunak, familia edo etxearen arduradunakzirenez, zenbait zerbitzu egitera behartuta zeuden, baina zerbitzu horiek beste biztanleenak baino arinagoak ziren:
2002
‎nazionalismoaren eta modernizazioaren arteko lotura estua. Gaur egun badakigu, euskal nazionalismoaren diskurtsoa errazago eta azkarrago zabaldu zela modernizazio sozioekonomikoak jotabizi ziren inguruneetan; hau da, ohiko gizarte egiturak goitik behera aldatzen ariziren lekuetan (Bizkaian, eta gutxiago Gipuzkoan). Pizgarri modernizatzaile horiekegon ezean, ordea, abertzaletasuna bezalako ideologia berritzaileentzat gizarteaneta sistema politikoan errotzeko aukera gutxi izaten zen.
‎Bi aldeetako legioek eta baita gudaontziteriek ere sarri barreiatu eta ihes egin beharra izan ondoren, eta elkarri nahiko kalte egin eta gero, bai garaileak eta bai garaituak ahituta zirelarik, hirugarren batek eraso egin ziezaiekeelako beldurrez, honela itundu ziren bakeune batean: egun jakin batean ordezkari batzuk aterako ziren bakoitza bere hiritik eta alde bietakoak elkar zitezen lekuan han izango zen bi herrien arteko muga.
2005
‎Ikastetxeak, egutegiaegiten duenean, beste hainbat xehetasun izaten ditu kontuan: herriko edo ingurukojaiak eta irakaskuntza aldiak dakartzan egun jakinak: tutoretzak, ebaluazioak, bilkurak, eskola orduz kanpoko jarduerak, betiko ospakizunak...
‎Lurreko eremu sakonei buruz gaur egun dakiguna ikerketa metodo ez zuzenen bitartez lortu ahal izan da: uhin sismikoen analisien bitartez eta Lurreko magnetismoaren eta grabitatearen ezaugarriak aztertuz, batez ere.
2006
‎Adibidez: ordua eta eguna jakiteko ordulari sinple bat baino ez dugu behar; mapetan orientatzeko, iparrorratzak ematen digu iparraren norabidea; edo, guztietan harrigarriena: GPS aparatuak Lurreko puntu baten kokapen zehatza ematen digu, metro gutxi batzuen errorearekin!
2008
‎Pentsatzen zen haurrak ez zuela arazorik izango irakurtzen eta idazten ikasteko, espazioaren egituraketa, gorputz eskema, lateraltasuna eta ikusmenaren eta mugimenaren arteko koordinazioa ongi garaturik izanez gero. Gaur egun badakigu hori ez dela horrela. Izan ere, aipatutako arloetan, gorputz eskeman, hautematean edo ikusmenaren eta mugimenaren arteko koordinazioan?
‎Aktibatu ohi diren zerbitzu batzuk eta dagozkien scriptak honako hauek dira: networkDebian sare zerbitzuetarako (en ez), syslog edo sysklogd ikuskaritzaz arduratzeko, netfs sareko fitxategi sistema aktibatzeko, atd ordu/ egun jakin bateko lanei kasu egiteko, crond edo cron eginkizun periodikoei aurre egiteko, xinetd edo inet Interneteko hainbat zerbitzuri erantzuteko, httpd apache web zerbitzaria aktibatzeko, smb Samba izenekoa Windows sistemarekiko bateragarritasuna aktibatzeko, etab. Sistemaren instalazioa egitean, zein zerbitzari instalatu eta aktibatu egingo diren hautatzen da. Beraz, gerta daiteke batzuk instalatu gabe edukitzea, kasu horretan software berriaren instalazioari ekin zaio.
2009
‎Aitzitik, XX. mendean, 60 hamarkadetan, hain zuzen, hasi ziren, hilekoa eta honi lotutako nahasteak ikerketa gai izaten, eta ordutik hona aurkitukodugu horiei buruzko informazio zientifikoa. Horrela, gaur egun badakigu hilekoaemakumearen ugaltze aparatuari loturiko gertaera dela. Gutxi gorabehera 11urterekin hasi eta 50 urtera arte, emakumeen obulutegiak aktibatu egiten direla etahilero errepikatzen diren zikloak jartzen direla abian.
‎Azken urteotan hilekoaren eta honi lotutako nahasteen ikerketak piztu dueninteresa, baliteke emakumearen jarduera ekonomikoen aldaketak sortua izatea.Etxetik kanpo lan egiteak, eta egun jakinetan lanera ez joateak eragiten duen kalteekonomikoak, gertakari hau ikertzera bideratu ditu profesionalak. Gainera, botiketan eta ospitaletan eragindako gastuak ere handiak izan dira, eta zer esanik ezhigiene eta enpresa farmazeutikoetan eragin dituen irabaziak.
‎Minbiziari buruzko edo garraio publikoaren egoerari buruzko erreportajeakargitara daitezke gaur, bihar edo datorren hilean iraunaldia galdu barik. Internetenirakurleak ez ditu eskura bakarrik egun jakin batean gertatutako gauzak. Erreportaje eta txosten batzuk eskegita lagatzen dira irakurleak edozein unetan irakurriahal izateko.
2011
‎Banaketa, gainera, zentzu batean baino gehiagotan. Batetik, litekeena da hizkuntza bakoitza egun jakin batzuetan bakarrik erabiltzea irakasteko orduan. Bestetik, irakasleek ez dituzte bi hizkuntzak nahasten, Ronjaten (1913) «pertsona bat, hizkuntza bat» (kasu honetan, irakasle bat, hizkuntza bat) hatsarre zaharrari jarraituz (Idiazabal, 2003).
2014
‎Portaera horiek autoebaluatu behar ditu ikasleak hainbat egoeratan. Ikaslea autoebaluazioan trebatu ondoren, ebaluatu beharreko portaera deskribatzen du irakasleak egun jakin batean. Ikasleak bere burua ebaluatu behar du portaera horri buruz, eta irakasleak ere ikaslea ebaluatuko du portaera berberari dagokionez.
2015
‎Egindako azterketetan oinarrituz, gaur egun badakigu baldintza osasuntsuetan BAX eta BAK proteinakera ez aktibo batean aurkitzen direla. Apoptosia eragiterakoan, BH3 domeinu bakarreko proteinek etamitokondriako lipido espezifikoek BAX eta BAK aktibatzen dituzte MKMI eragiteko, c zitokromoaren (cyt c) askapena baimenduko duten poro proteolipidikoak eratuz (Landeta et al., 2011; Terrones et al., 2004). Nahiz eta sekuentzia, egitura eta funtzio oso antzekoak dituzten, BAX eta BAK proteinen zelulabarneko kokapena ez da berdina.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia