Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Geure ikuspuntua zabaldu behar dugu bestebehin ere. Gaur egun ikusten dugun nekazari paisaiak bilakaera luzea izandu, batez ere azken 300 urteotan. Zer esanik ez,, jabetza?
‎Gizonen eta emakumeen desberdintasuna egun ikusi egiten da. Lan merkatutik etxera itzultzea erabakiz gero, ageriko kontradikzioa sortzen da:
2003
‎Zenbait lagunen iritziz, Euskal Unibertsitatean jardunaldi batzuk ohitura bihurtu ziren, eta molde klasikoak (klaseen lehentasuna mintegien aurrean, irakasle ikasle bikoiztasuna) errepikatu egiten ziren Larraonan136 Egoera hori konpontzeko proposamen berria eta garrantzitsua aurkeztu zuen Natur Zientziak Saileko Martxel Aizpuruak, zenbait sailetan aplika zitekeena, «eskualde bat aukeratu behar genuen, UEU egingo den herritik hurbil. Herri honen ingurura joango ginake bi egunez behin edo eta beste egunetan ikusitakoaz mintegi batzu ukango genituzke, Teoria Praktika lotu nahiean. Helburu nagusienetako bat lan metodologi bat erakustea da eta une konkretu batetan konkretaraztekoa».
2005
‎Hor, behe lurrazala berriro da lodiagoa eta goi lurrazalak, aldiz, mehetze nabarmenagoa pairatzen du. Segur aski, jatorrizko behe lurrazala riftaren erdiko aldean guztiz desagertuko zen estentsio moldakorraren eraginez, eta gaur egun ikusten dena ez da behe lurrazala, astenosferaren fusio partzialaren eraginez sortutako arroka bolkanikoen pilaketa baizik.
2007
‎Herrien arteko ezberdintasunak aurrez aurre norgehiagokan jarri izana, eta ezpreseski kirol zelaietan, erabakigarria izan da historia unibertsalean. Protagonistaizan diren nazioen izenekin idatzi da historia hori; baina, gaur egunetik ikusita, asko ñabartu litzateke ikuspegi historiko hori, zehaztu ahal izateko zeinneurritan izan ziren nazio horietako kide batzuk, asko edo denak, eragile aktiboinguruabar bakoitzean. Zoritxarrez, argiagoak izan dira ondorio pasiboak, gehienetan kaltegarriak izan direnak eta etorkizunera begira ekidin beharrekoak direnak.
2014
‎Hori guztia jakiteko ezinbestekoa da ahozko corpusetan oinarritutako lanabesbat izatea, Euskal Herri osoko hizkeretan eta grabazioetan oinarritutakoa, guztionereduak erakutsiko dizkiguna, gure nagusien jarduna plazaratuko duena, eta idatzizkoadibidearekin batera, irakurritako hori entzuteko (eta hiztuna berriketan ikusteko) aukera emango diguna, gaur egun ikus entzunezko fitxategiek eta Internetekeskaintzen dituzten baliabide amaigabeei esker.
‎ikasketak, lana, bizilekua, gurasoak, lagunak, bikotea... Horretazgain, egunean zehar ikusi eta entzuten duten komunikabideei buruz galdetu diegu.
‎Nire ama oso zabala izan da, sukaldaritzan adibidez, berak esaten du lehenengo aldizetorri zela hona ta ikusi zituela zainzuri zuriak ta bere ustez, bueno, «hau zelan jan ahalda hain bigunak!», ze eurak ohituta zeuden gaur egun ikusten diren berdeak jaten... [T.Ortiz].
2015
‎Eta ondorio probisional hauekin bukatzeko, esan dezagun, hirugarrenik, (momentuzbehintzat) Eskual Herria orai eta gero saioak garaian bere komunitateari egindako ekarpenaneurtzea zaila bazaigu ere, gaur egun ikusita duda ezina dela euskal kulturari egindakoekarpena. 75 orduko irudi eta soinu funts ezezagun hori, izan ere, gure kulturaren lekukoparegabea baita.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia