Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2005
‎a.1 Ikasleen graduazioa: gaur egun ikastetxeko ikasleak kurtsotan (ikasturteka) kokatzeko ohiko mailakatze mota da. Ikasleria geletanadinaren arabera kokatzen da.
‎Arazo hau aztertzea osointeresgarria iruditzen zaigu. Parte hartzeko jarduerak bultzatzeko estrategiakbehar beharrezkoak dira gaur egun ikastetxeetan.
2006
‎Gaur egun ikastetxeetan erabiltzen diren metodologiek liburuen erabilera desberdina eragiten dute: batzuetan testuliburua bilakatzen da ikasketa prozesuaren ardatz; beste batzuetan, ordea, ez dira erabiltzen, edota gai batzuetan bakarrik; besteetan gaien garapenean lagungarri gisa besterik ez...
‎Kasu honetan Emozioen ekologiaren gaia hautatu da. Antza, gaur egun ikastetxeetan eta gurasoen artean gero eta zabalpen eta eskari gehiago duena. Goiz da oraindik hausnarketa eta planteamendu hauek guraso gazteen arteko hizkuntza erabileran edo ohituretan aldaketarik ekar dezaketen esateko, baina egindako hausnarketek emankorrak suertatzeko itxura izan dute behintzat!
2007
‎Eskolako jazarpena, mobbing, bullying… dira ikasleek ikasgeletan izaten dituzten gatazkak maiz salatzeko moduetako batzuk, baina zer gertatzen da biktima irakaslea denean? Diziplinarik eza, bandalismoa, hitzezko erasoak edo eraso fisikoak, larderia edo mehatxuak dira gaur egun ikastetxeetako irakasleek izaten dituzten egoeretako batzuk, irakaskuntza jardueraren garapen normala oztopatzen edo galarazten duten egoerak sortuz, eta irakaskuntzaren kalitateari, lan osasunari eta irakasleen egoera emozionalari eragiten dietenak. Arazo horien aurrean, irakaslea askotan babesgabe sentitzen da.
2008
‎Hizkuntza trataera bateratuak, ikastetxeetan ematen diren hizkuntza desberdinen ikasgaiak emateko modua bateratzeko eta koordinatzeko beharra ikusten du. Hau da, egun ikastetxeetan ematen diren ikasgaiak hizkuntzei dagokienean, era indibidualean eskaini ordez, modu koordinatuan ematea lortu gura da; horretarako material teoriko eta praktikoa bermatu eta esku hartze didaktikoa koordinatuz.Debagoieneko ikastetxe publikoen elkarte Goieskolak antolatutako Jardunaldi pedagogikoak irekiak dira eta Debagoieneko irakasleei zuzenduta daude. Apirilaren 23an izango dira, 16: 00tik 19: 00ra.
2009
‎Durangoko Azokako jendez beteta dago, ohiko legez. Lehen eguna ikastetxe eta profesionalei eskaintzen zaio, hori dela eta azoka haur eta nerabeez bete egin da Hortxe ikusten genituen, motxila bizkarrean standen eskaintzari begira.
‎...ain, gainera, bakarrik zegoen, Alberto, ikastetxean hiru urte egin ondoren, Galiziara itzuli baitzen gurasoenera, hirian geltokiburu zuèn osaba, etxean hartu zuena, hil egin zitzaiolako; garaitsu hartan, halaber, ikaskide bat hil zen, tuberkulosiak jota; Domingok ongi oroitu behar zuen nola Fernando Biain izeneko ikaskidea, aurpegi ezin zurbilagoa zuena, egun batean eztulka hasi, handik hiruzpalu egunera ikastetxera etortzeari utzi, eta urtebete gabe hil zen; tuberkulosia, baina, hitz markatua zen, hainbesteraino, non jende asko eta askorentzat izurri biblikoen konnotazioa baitzuen, zabaldu ere, horregatik zabaldu zen ikastetxean Fernando Biain katarro batek jota hil ote zen, edo bronkitis batek, edo auskalo beste zerk, nahiz eta ikaskide gehienek muturra okertu, tuberkulosia eta tuberkulosia?; hauen artean, gainera, era guztietako iruzkinak egiten ziren, modu batean edo bestean hil ote zen, batzuek esaten baitzuten lotan hil zela, eta besteek itota eta desesperatuta, airerik gabe geldituta gero, zer egingo diogu, bada!, bizitzak heriotza zor?
‎...ain, gainera, bakarrik zegoen, Alberto, ikastetxean hiru urte egin ondoren, Galiziara itzuli baitzen gurasoenera, hirian geltokiburu zuèn osaba, etxean hartu zuena, hil egin zitzaiolako; garaitsu hartan, halaber, ikaskide bat hil zen, tuberkulosiak jota; Domingok ongi oroitu behar zuen nola Fernando Biain izeneko ikaskidea, aurpegi ezin zurbilagoa zuena, egun batean eztulka hasi, handik hiruzpalu egunera ikastetxera etortzeari utzi, eta urtebete gabe hil zen; tuberkulosia, baina, hitz markatua zen, hainbesteraino, non jende asko eta askorentzat izurri biblikoen konnotazioa baitzuen... zabaldu ere, horregatik zabaldu zen ikastetxean Fernando Biain katarro batek jota hil ote zen, edo bronkitis batek, edo auskalo beste zerk, nahiz eta ikaskide gehienek muturra okertu, tuberkulosia eta tuberkulosia..... Eta Domingori hura geratu zitzaion, heriotza hartan pentsatze hutsak –non zegoen Tartaloren edo Drakularen historiarik izugarrienekin ere gozatzen zuen mutila? – ileak lazten baitzizkion, itomenari buruzko gogoetarik txikienak ere halako itomen bat eragingo balio bezala... horregatik oheratzen zen gauero fantasmei dei bat eginez, jauregia behar bezala babes zezaten, harik eta gau haietako batean beste amets bat izan zuen arte, zalantzarik txikiena onartzen ez zuena, hain ziren argiak eta garbiak amets berriak eskaini zizkion irudiak, antza, berak hala kontatzen zuen behintzat.
2011
‎Eta baita euskaltegian bertan ere. Horrez gain, orain bi urteko edizioan egin bezala, hainbat egunetan ikastetxeetako jolastokian jartzeko proposamena egin da.Bien bitartean, Internet bidez ere erosteko aukera ere badago www.korrika.org atarian klik eginez. Apirilaren 13an Andoaindik igaroko da. Hori iritsi aurretik ekitaldirik izango al da Andoainen?
2015
‎ESPETXEA izenburuko ipuinean azaltzen direnak, bertako gerra zibilaren osteko urteetan gertatu ziren Zornotzan. Gaur egun ikastetxe dena andrazkoentzako kartzela bihurtu zuten; haietakoren bat edo bertan jaiotako umeren bat hiltzen zenean, herriko eskola umeak izaten ziren hilkutxa kanposantura eroan behar izaten zutenak.
‎Baina orain..., hobe duzu arreta honetan jartzea: zure lehen eguna ikastetxe berrian
2016
‎Jangelen kudeaketa propiorako proiektu pilotuak abiatzeko eskatu diozue Eusko Jaurlaritzari. Zertan datza proiektu pilotu hori. Gaur egun ikastetxe publiko guztiak catering bidez kudeatzen dira; ikastetxeak ezin du enpresa aukeratu, ezta aldatu ere, gurasoek kostu osoaren bi heren ordaintzen dituzten arren. Egoera horrek, besteak beste, ez du aukerarik ematen bertako produktuak, sasoikoak eta ekologikoak sartzeko jantokietan.
2017
‎Alaitz ospitalean zegoela guztiz ahaztua zuen. Kezkatzen zuen arazo bakarra hurrengo egunean ikastetxean izango zuen harrera zen. Aurpegiak baino ez zituen ikusten:
‎Erakundeen diskurtsoaren eta praktikaren arteko distantzia da beti aztergai bat. Gaur egun ikastetxe guztiek esaten dute inklusiboak direla. ‘Inklusiboa’ modan dagoen klixe bat baino ez da?
2018
‎ATE IREKITZE EGUNA ikastetxe katoliko elebidunetan Otsailak 3 larunbata
‎Bestalde, gorputz adierazpenari izugarrizko garrantzia ematen diogu. Lehen irakasle bakoitzaren borondatearen arabera eskaintzen zen, baina gaur egun ikastetxe gehienetan lantzen da eta gero jendaurrera eraman ohi da emaitza. Nik seigarren mailakoekin (11 urte) antzerki proiektu bat lantzen dut, eta eskolan egiteaz gain, beste ikastetxe batean ere errepikatzen dute emanaldia.
‎* Irakaskuntza: aurrerakada nabarmena eman da urteetan zehar zalantzarik gabe, baina gaur da eguna ikastetxeetako lau hormetatik kanpo liberatuta ikusten dutela beren burua ikasleek euskara erabili behar izatearen zama neketsutik, eta gaztelaniaren sendabidea hartzen dute, mundu guztiak darabilen hizkuntza berba egiten ere badakitelako. Eta ahoko mihia hitz arrotzek trabatu barik, eroso eroso entzuten zaie gaztelania mordoiloan.
‎Dei hori ez zen iristen, eta Burgosko Erregio Militarreko kapitain jeneralari deitu nion, Luis Polanco jeneralari; gizon irekia zen, eta ohi bezala topatu nuen, adeitsu eta asaldatu gabe; esan zidan berak ez zeukala arazorik inguruan; izatekotan, semeren batek, uste dut hamalau seme alaba zituela? ez omen zuela joan nahi hurrengo egunean ikastetxera, telebista ematen ari zen berriengatik. Horrek eta beste anekdotaren batek pentsarazi zidaten Burgosko Kapitaintza Jeneralean ez zegoela mugimendurik.
2020
‎" Datorren ikasturteari begira buletinak aldatu nahi ditugu, familiei helarazten diegun buletina baita azken fasea, eta beraz, buletina aldatzeko prozesu osoa aldatu behar da". Lehen Hezkuntzan (12 urtera arte) asko aldatu dira buletinak, gaur egun ikastetxe askotan konpetentzietan oinarritutako informeak egiten dira, eta ebaluazioak ez dira izaten 1etik 10erako kalifikazioak, baizik konpetentzia bakoitzean" hasierako maila, ertaina eta aurreratua" hitzekin definitzen diren graduak. Gainera item edo adierazle estandar askoren bidez, informazio aberatsa ematen dute, ikaslea konpetentzia bakoitzaren garapenean zein fasetan dagoen deskribatzeko".
‎Ohar batean jaso zutenez, ikasgeletara itzultzeari uko egin zioten itzultzeko baldintzak ez zirela egokiak iritzita. Idazkia arin zabaldu zen eta handik lau egunera ikastetxea irekitzeko ardura zentro bakoitzak izango duela argitu zuen Jaurlaritzak.
2021
‎Doakotasuna derrigorrezkoa da, ez da ikastetxe bakoitzaren borondatearen araberako erabaki bat. Gaur egun ikastetxe pribatu itunduek jasotzen duten diruarekin doako eskaintza egiteko aukera eta betebeharra dute 3 urteko geletatik gora. Lanbide Heziketan eta Batxilergoan ere, itunduta dauden heinean, horien eskaintzak ere doakoa izan luke.
2022
‎" Kezkatuta bakarrik ez dugu ezer lortzen, konpromiso txikiak hartu behar dira. Adibidez, euskaraz bizi den emakume errusiar baten bisita jasoko dugu Euskararen Egunean ikastetxean, eta horren bitartez, hizkuntza eta gure herria lotu nahi ditugu". Garbi utzi du Goikoetxeak:
‎08:00etan bildu ziren lizeoaren atarian, eta barrikadak jarri zituzten. Protestan dira mobilizazioak hasi zirenetik, eta zazpi egunez ikastetxea hetsirik egon da. Jean Nicoli lizeoko ikasleek ere ikastetxea hetsi zuten.
‎Gauzak horrela, ikasle askorentzat praktikoki ezinezkoa izango da euskarazko B2 maila eskuratzea. Egun ikastetxe gehienetan gaztelania jaun eta jabe delarik, uste dugu lege oinarri hauek ikasleen arteko harremanetan gaztelera indartzera datozela, eta arazoa atzeratu besterik ez dutela egiten. Hau da, ikasle euskaldun eleaniztunik gabe, ikasle gazteleradun oso baina euskaldun pasiboak, «motzak» irtengo direla eskolatik, ingelesezko ezagutzak gorabehera.
2023
‎" Gorputza eta intimitatea erdigunean jartzea eskatzen ari gara, eta horretarako espazio seguruak behar ditugu. Gaur egun ikastetxeak ez dira espazio seguruak, esan dezakeguna epaitu edo gure kontra erabili dezaketelako". Horretarako, erotikak pedagogia feministetatik landu behar direla azpimarratu du eta prozesuzko esku hartzeak egin.
‎Une oro, hainbat proiektu izaten ditu martxan Garabidek; horien artean, gaur egun ikastetxeetara begira antolatzen ari diren bat: Aretxabaleta inguruko lau ikastetxetan zein hizkuntza dauden aztertu dute, eta horren inguruan lanketa bat egingo dute ikasleekin zein irakasleekin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia