2008
|
|
Han zen, orduan ere, mahaiburuan, Manuel Lekuona euskaltzainburuarekin eta Juan San Martin idazkariarekin batera. Esan nezake
|
egun
horretan hasi nintzela berarekin gaur arteko etenik gabeko harremanetan, lankidetzan eta adiskidantzan.
|
2009
|
|
Onura publikoarena Bayrouri eta Lammassoureri esker ukan genuen. Gerora, 2008an niri omenaldia egin didatelarik, denbora berean sinatu zen hitzarmena Euskararen Erakunde Publikoaren eta Euskaltzaindiaren artean, eta
|
egun
horretan prefeta ere hor zen. Bada hor aldaketa ikaragarri bat gertatzen ari dena orain.
|
2010
|
|
Irekitze aurkezpen honen egoera komunikatibo enuntziatibotik, halako konklusio> kutsuko mezua sortzen da: hizketa egintza nagusiak, ilokuzio zentralak
|
egun
horretarako lana azaltzen du. Eta kontua da jarraian datorrenak, hau da, sermoiaren gorputzak, are arreta handiagoa eskatzen duela oraindik, zeren orain arte sarrera baino ez baitugu egin.
|
2013
|
|
Beraz, ez da dudarik 1918ko irailetik aitzinako editorialak Blaise Adémak idatziak zirela. Baina, bereziki, horrek balio digu baieztatzeko
|
egun
horren aitzinekoak ere harenak zirela. Hain zuzen, 1918ko apirilaren 19tik irailaren 6a arte, ez zen editorialik Eskualduna astekarian, edo ez beti, eta editorialaren lekuan artikulu nagusi bat izaten zenean, Jean Etxeparerena zen gehienetan, hala nola maiatzaren 24, ekainaren 14, uztailaren 5 eta 26 eta abuztuaren 9ko zenbakietan.
|
|
Gerla hasi bezperan, 1914ko abuztuaren lehenean, mobilizazio nagusia izan zen Frantzian.
|
Egun
hori Eskualduna n nola aipatu zuten aztertuko dugu, baina baita ere gerlak iraun zuen denbora guztian mobilizazioa nolakoa izan zen, hala nola 1914an gerlara joateko adinean ez zirenak mobilizatzeko tenorea edo pausaldi baten ondotik edo zauriturik egon ondoan gerlara itzuli behar zen unea.
|
|
Frontearen egitura osoaren arteko loturak eta eraikuntza lanak egiten zituzten pertsonak eta haien lana xeheki deskribatu zuen Etxeparek beste artikulu batean.
|
Egun
horretako kronikako beste atal batzuetan, xeheki esplikatu zuen soldaduen aterpeak nola eraikiak ziren, nola lurpean eginak zituzten lo egiteko tokiak. Halaber, aitzindarien etxolak ere nola eraikiak ziren esplikatu zuen.
|
2014
|
|
gure ikuskeretan ezarian baina zorrotz sartu direnak se guruenik. Baina, erdiaren erdia balitz ere, gure sasoikook badu gu zer eskertu; nekez eskuratzen dira gaur
|
egun
horren mailegu oparoak
|
2016
|
|
Azkainen, 1992ko irailaren 26an Piarres Larzabali omenaldia egin zitzaion.
|
Egun
horretan, mezan, Roger Idiartek komentatu zuen Larzabal bere bizitzaren azken hamabost urteetan iheslarien alde aritu zela. Piarres Xarritonek azpimarratzen du azken urteetan antzerkirik ez zuela idatzi.
|
|
1963ko azaroaren 13an omendu zuten Piarres Larzabal bere sorterrian.
|
Egun
hori mezarekin hasi zen Azkaineko elizan. Hor aita Xavier Diharcek egin zuen predikua.
|
|
|
Egun
horretan Larzabal goraipatu zuten bertsolariak Uztapide, Mattin, Errexil eta Xanpun izan ziren. Piarres Lafittek eman zion ongietorria.
|
|
Beste kritika oinarririk ez zegoen eta bide horretatik soilik etorriko zitzaion Larzabali kritika eta formalki euskaltzain izendatzen zuten egunean.
|
Egun
horretan, Piarres Larzabalek egin zuen gogoeta naturaltasunez egin zuen:
|
|
Baina, beste iturri bat aipatu zuen
|
egun
horretan:
|
2019
|
|
Artean izen hori ez bazuen ere, esan daiteke? °? °ko urriaren, an sortu zela Euskaltzaindia,
|
egun
horretan, Donostian, Gipuzkoako Aldundiaren Jauregian zehazki, egindako bilkuran. Orduan bildu ziren aurreneko aldiz akademia osatzeko hautatutako hamabi kideak, bat salbu, Jean Blaise Adema, gaixorik zegoelako.
|
|
euskara batuaren zedarria inauguratu zen Baionako Euskal Museoan, Baionako Biltzarrak euskarari oro har eta euskararen batasunari bereziki egindako ekarpenari buruzko erakusketa. Inaugurazio hori baliatuz,
|
egun
horretan beste zortzi erakunde eta elkartek adierazi zioten atxikimendua Euskara Batuaren Adierazpenari. Maulen eta Hazparnen ere izan zen, geroago, erakusketa hori ikusteko aukerarik.
|
2021
|
|
Bereizketa hau postposizio itsatsietan ez ezik (etxea n, etxe tik, etxea (ren) gatik, plaza berri ra, igandea n, ostegun e tik...), postposizio askeetan ere gertatzen da: etxearen aurrean,
|
egun
horren ondoren... leku/ denborazkoetan, eta baita leku/ denborazko ez direnetan ere: herriaren alde, gure bitartez, gobernuaren erruz...
|
|
Horretaz gain, ordea, uneko gertakaria adierazten duten predikatuekin ere erabiltzen da Iparraldean larik aldaera, aldiberekotasun sekuentziala nahiz partziala adieraziz: Partida amaitu zelarik, zutitu eta txaloka hasi ginen; Betsabe erregearekin mintzatzen ari zelarik, heldu zen Natan profeta (Elizen arteko Biblia);[...]
|
egun
horretan, Eguzkitza sarrera hitzaldia irakurtzen ari zelarik, bete zituen zorioneko bost urte[...] (Salaburu); partziala: Lapurrak etxean sartu zirelarik, baratzean ginen gu.
|
|
Horien parekoak dira ‘hori’ erakuslea dutenak ere: Lanean hasiko naiz noizbait eta
|
egun
horretan ez dut zure laguntzaren beharrik izango.
|
|
finituxe, egintxe, lotsatuxe... Euskararen batasuna egintxe zela pentsatu izan dugu; Lotsatuxe nengoen semearen irudia lohituko ote nion; Atea zabalduxe utzi zuen;
|
Egun
horretan akituxe utzi zuen bere burua eta abar. Horiek ‘ia egina’, ‘pixka bat lotsatua’, ‘pixka bat zabaldua’ eta ‘ia akitua’ esan nahi dute.
|
2023
|
|
1526ko urtarrilaren 14an, Frantziako errege Frantzisko I.a Madrilen preso zegoen, eta
|
egun
horretan, Madrilgo ituna deituko zen akordioa izenpetu eta bakea lortu zuen Karlos V.ak.
|
|
egoera eta aukera berriak izeneko XXVI. Jagon Jardunaldian aurkeztu ziren txostenak eta bertan azaldu ziren esperientziak, ez denak halere, gehientsuenak baizik. Horietaz landa,
|
egun
horretan hitz egiterik izan ez zuten, baina gaian zer esana duten aritu eta aditu zenbaiten iritziak ere bildu ditugu.
|