Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Hala ere, mahai inguruan izandako guztiek selekzio autonomikoen bidea jorratzea positibotzatjo zuten, nahiz eta hori benetan posible ez izan, maila politikoaren laguntza eskasadela kausa. Izan ere, Euskal Selekzio Nazionalak sortzeko aukera, Euskal Herriarenerrekonozimendu politikoaren baitan kokatzen da; gaur egun gertatzen ez dena.
2001
‎Aurreratu bezala,. Metakurrikulua? izeneko artikulua du oinarri puntu honek.Izan ere, artikuluak gaur egun gertatzen ari den aldaketa orokor eta handiaren berriematen digu, Carr eta Kemmis en lanez baliatuz (Carr eta Kemmis, 1988; Kemmis, 1988; Carr, 1996). Eta aldaketa horren baitan azaltzen ditu kurrikuluari buruzkolau ikuspegi nagusi:
2005
‎Aldaketa zilegia izango litzateke baldin eta biztanleriaren gehiengoak hala eskatuko balu. Horrela, onartezina da gutxiengo batek bere ideiak gehiengoari inposatzen saiatzea, gaur egun gertatzen ari den bezala, hain zuzen ere.Zentzu horretan, giza eskubideetan edota emakumeen eskubideetan oinarritzendiren argudioak ez dira bidezkoak. Tradizionalisten aburuz, giza eskubide eta emakumearen eskubideen argudioak aitzakiak baino ez dira jaia suntsitu eta politizatzeko.
‎Baina honekin jarraitu baino lehen, ikus dezagun Alardearen egunean gertaturikoa. Arestian aipaturiko identifikazioak eta Hondarribiko kaleen estutasunakAlardean sartzeko arazo praktikoak ekarri zituzten.
‎Hirugarrenez, ingurune faktoreen oszilazioak oso handiak izaten dira, nahiz zirkadianoak( egunean zehar gertatzen direnak) zein sasoikoak: tenperatura, gazitasuna, pHa, oxigeno kontzentrazioa, eta abar, sano aldatzen dira.
2006
‎Eta hirugarrenik, eta aspektu garrantzitsuena, nire ustez, eradoskitzea emakumeen, betebeharra? izan beharrean, gaur egun gertatzen den bezala, eskubideaizan behar duela, beste ugaltze eskubide bat, antisorgailuak erabiltzekoa edoabortatzekoa ugaltze eskubideak diren neurri berean.
2009
‎Garaiko «zientzia ofizialak» moral meneratzailearen legitimazioan papergarrantzitsua jokatu zuelako ideiaren ildotik jarraituz, XIX. mendean nahigabekoisurketari buruz zabalduriko ideia nagusiei aipamen laburra egitea merezi du, ideiahauek, bulkada sexualari buruzko aurreiritziek gertaeren analisiko objektibotasunanoraino deformatu zuten ikusteko balio baitute. Horrela, L. Allemand autoreaknahigabeko galera seminalak, gonorrea bezalako gaixotasuntzat hartzen zituen eta«espematorrea» deitu zion horri bere Galera seminal inboluntarioak liburuan.Deskarga horiek gauez nahiz egunez gerta zitezkeen, azken hauek arriskutsuenakzirelarik.
‎Hala ere, egunkaribaten orrialdeetan testu guztiak ez dira albiste. Gai asko ez daude hain estuki lotutaaurreko egunean gertatutakoari. Kazetaritzan gaurkotasun ezberdinak daude.
‎Hala ere, berezko arazoak sortzen dira eragin hori banku zentralaren egituretan parte hartzearekin nahasten denean. Eta hori da, hain zuzen, Britainia Handian eta AEBn gaur egun gertatzen dena.
2012
‎Horri ekoizpen kulturalugaria eta duten nazioarteko hedadura gehitzen bazaizkio, eta Espainiaeta Frantziarekiko harreman arautuak Europako lankidetza markoarenbarruan, ez dago inolako arrazoirik gaztelaniaz eta frantsesez dutenak mehatxatuta sentitzeko. Epe ertainean, ohikoa izango daherritarren zati handi bat elebiduna izatea (baita hirueleduna ere, ingelesagehituz gero), lurralde osoan euskara hizkuntza komun gisa hartuta, etagaztelania, frantsesa eta okzitaniera, horiek hitz egiten diren lurraldeetan.Hortaz, Frantziako eta Espainiako estatuetan gaur egun gertatzen denarenkontrara, non elebitasuna «desintegrazio nazionala»ren arazotzat jo den, euskal herritarren kohesiorako eta integraziorako elementutzat hartuko da.
‎Badirudi, modu horretan ahantzarazi nahi zaigula nazioartekohistoria politiko osoa, harraparitzaz eta arpilaketaz eraikia. Baina hori ez da ahaztubehar; ahaztu behar ez den bezala gure egunotan gertatzen ari den bidegabekeriarikhandiena, alegia, munduko populazioaren laurdena baino gehiago, literalki gosezhiltzen ari dela.
2014
‎Tesiak berehelburuen artean ditu bariazionismoaren metodologia euskaran aplikatzea. Hori da, hain zuzen ere, «hizkuntza aldakortasuna» terminoak lan honetan adierazten duena.Hizkuntzan gaur egun gertatzen ari den aldaketa Labov eta haren jarraitzaileen (Labov, 1972; Haddican, 2005; Moreno Fernandez, 1994; Tagliamonte, 2007 eta2012; Trudgill, 2002) metodologiaren bidez aztertuko da, eta emaitzak estatistikoakizanen dira. Gaur egungo aldaketa ikertzeko, euskara batuaren eta euskalkien artekoelkarreragina hartuko da kontuan.
‎Betekaden nahasteari dagokionez ere, betekaden batez besteko maiztasunean dago aldaketa bakarra: DSM IVk «Batez beste, gutxienez astean bi egunetan gertatzen dira betekadak, sei hilabetean zehar» dioen lekuan, beste hau agertzen da DSM: «Batez beste, gutxienez astean behin gertatzen da betekada, hiru hilabetean zehar».
‎D. Batez beste, gutxienez astean bi egunetan gertatzen dira betekadak, sei hilabetean zehar.
2017
‎Ideia honi jarraituz, lan honetan saguaren zelula ama enbrionarioak (mESC) erabili dira. Hauek, enbrioia blastozisto garapen mailara iristen den unean (saguetanhaurdunaldiko 3.5 4.5 egunean gertatzen da), barneko zelula masa osatzen duten zelulakdira. Zelula ama enbrionarioen ezaugarrien artean aipagarrienak bi dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia