2004
|
|
Batetik hezkuntzak ikasleen ideologia moldatzeko duen gaitasuna gainbaloratu egiten da. Zeren, hezkuntzak halako helburu adoktrinatzaileak izan dituenean ere (adibidez eta oso nabarmen Francoren Espainian) arrakasta aski mugatua izan du (bestela
|
egun
ez legoke espainiar estatuan euskal, katalan edo galiziar nazionalistarik, baizik herritar oro espainolista, katoliko eta inperialista litzateke, akaso hein batez halaxe dena, baina ez ziurrenik ikasitako historiagatik soilik). Irudipena dut historiak transmiti ditzakeen balio nazionalekin larritzen diren gehienak behinola ikasle on xamarrak izandako eta lanbide liberaletan segitzen duten pertsonak direla(. Sagunto y Numancia, Isabel y Fernando?
|
2005
|
|
Bestalde historikoki
|
egun
ez dago esaterik,, la fusión de celtas e íberos, que dió origen al pueblo celtibérico de la historia? (Bergua, 1994:
|
|
Gainera adituek, XIX. mendea baino lehenagoko kaukasiar hizkuntzei buruz ezer gutxi dakite salbuespena georgiera delarik. Beraz euskara eta kaukasiar hizkuntzen lotura genetikoa
|
egun
ez dago baieztatzerik.
|
2006
|
|
Ausonio eta Paulino Nolakoaren epistola hauetan antzinako euskaldunen irudi basati, barbaro eta zibilizatugabe hori agertzen da, batez ere, baskoien basoari dagokionean. Historialari askok (Julio Caro Baroja, Marcelo Vigil, Abilio Barbero, etab.) bi idazle horien arteko gutun elkartrukea erabili zuten, baskoien bizimodua Estrabonen
|
egunetatik
ez zela aldatu frogatzeko. Testu horietan oinarrituz, baskoien herria menperaezina, barbaroa eta Erromarentzat arriskutsua zela eta erromatarren eragina oso ahula zela defendatu nahi izan zen.
|
|
Erlijioa berezia da, bertako sinesmenak (ez erromatarra) nagusi dira. Azkenik, matriarkatua ere aipatu izan da, baina gaur
|
egun
ez da onartzen, eta beste ezaugarriak ere, zalantzan daude. Hala ere, Barbero eta Vigilek jada baztertu zuten matriarkatuaren ideia.
|
|
Estrabonen hitzetan oinarrituz, matriarkatua aipatu izan da. Baina, gaur
|
egun
ez da onartzen, eta Barbero eta Vigilek ere ukatzen zuten.
|
2011
|
|
Ezkerreko edota langileen egunkariren batek argitaratua izan nahi bazuen, beraz, nekez lortuko zuen hau, eta hemeroteketako katalogoek hala adierazten digute. Laburbilduz, beraz, izango dugun prentsa zentsura militarra igaro duena izango da, hots, kontserbadorea edo ez iraultzailea, behinik behin, eta hain justu Tolosako grebak iraun zuen bitarteko
|
egunetan
ez zen Gipuzkoako probintzian egunkaririk (legalik) argitaratu, Estatu mailako prentsaren aipamen urriak bakarrik ditugularik. Urriaren 12tik aurrerako argitalpenetan ohikoak izan ziren greba egunen laburpen edota kronika batzuk baina gerora historiografiak hartu dituen aztergaien kasuan bezala, gertakaririk aipatuenak Eibar eta Arrasatekoak izan ziren, eta Donostiakoak bigarren maila batean.
|
|
ABC, Gipuzkoako bertako egunkariek, euren laburpenetan, prentsa estatalak hitz hauek jaurti ziren
|
egunean
ez bezala, ez zituzten aipatu ere egin Gobernadore zibilaren diskurtsu lasaigarri hauek, izan ere, biolentzia mailak egun horietan nolabait behera egin bazuen ere berriro ere tentsioen goraldi bat emango baitzen bigarren aste horretan. Optimismoak edota errealitatea ezkutatu nahiak hanka sartze horretara eraman zuren Muga jauna
|
|
Militarren neurriak zorroztu egin ziren. Debekatu egin zen Tolosatik irtetea, horretarako salbokonduktorik izan ezean, baina
|
egunean zehar
ez zen gatazka bortitzik izan. Gaua izan zen berriro ere grebalariek euren ekimenerako erabili zutena.
|
2013
|
|
Bada, hori da jatorrizko esanahia, nola edo hala ia bi mendez iraun zuena. Gaur
|
egun
ez.
|