2000
|
|
Miletan entzun ohi da, lege kontuetan dihardutenen artean bederen, Frantziako Kode Zibilaren oihartzuna.
|
Egun
ez dugu Europako lurretan inor aurkituko, legeari emana eta horren ospea aitortzen ez duena. Unibertsitate guztietako Lege Fakultate eta Eskolak, Auzitegiak, abokatuak nahiz legelarien lanbideak... oro dira Kode Zibil haren lorratz eta segidakoak.
|
2001
|
|
Elkarrizketa honetan Sokratesek olerkigintzaren aurka egiten du, harekiko errespetuzko ironia eta miresten denaren arbuioa nahasten direlarik. Elkarrizketa honetan legitimazioaren oinarrien ingurukoak ulertzea ez da gauza samurra guretzat, filosofiak eta olergintzak gaur
|
egun
ez baitute modu ageri eta ezagunean zeregin hori betetzen. Lan hori ofizialki beste eremu batzuek betetzen dute gurean:
|
|
Gaizki esaleek eta ezjakinek salatuta, indarrean zeuden arau legal guztiak betez, heriotza zigorra ezarri zioten. Gaur
|
egun
ez bezala, Atenasen ez zegoen epaile talde espezializaturik. Aitzitik, epaitze lanak gizartearen goiko maila guztien adierazgarri ziren bostehun hiritarrez osaturiko asanbladak betetzen zituen (hemendik at geratzen ziren bai etorkinak —urte luzez Atenasen bizi izandakoak ere— bai esklaboak).
|
2011
|
|
Gaua baldin bada,
|
eguna
ez da, eguna bada, gaua ez; badira biak, baina ez aldi berean.
|
2012
|
|
Logiques des mondesek lehenengo obra (L’etre et l’evenement) osatzen du, Hegelen Gogoaren fenomenologiak Logikaren zientzia osatzen duen moduan. Gaur
|
egun
ez dugu ulertzen ez Hegel ez Badiou bi obra sistematiko horiek elkarren artean erreferentziatu gabe. Arazoak ere sortzen dira, nola ulertu bien arteko erreferentzia hori.
|
2021
|
|
Transzendentziarantz irekitako proiektu anizkoitza izanik, subjektua ez dago aldez aurretik ezarritako destino finko baten menpe. Kontrara, subjektua askatasuna da,
|
egun
ez den hori izateko aukera irekia. Jatorriz ezereza izanik, askatasunera kondenatuta dago gizakia, helduleku finkorik gabe galderak egin, ekin eta sortzera.
|
|
‘arra== gizona= maskulinoa’/ ‘emea= emakumea= femeninoa’, era kontrajarri eta asimetrikoan definituta eta desira/ familia heterosexualaren bidez osagarrituta. Heteroarauan erosoago edo deserosoago egon,
|
egun
ez dago beste aukerarik. Hamaika borrokari esker araua malgutzea lortu bada ere, oraindik matrize norma tibo hegemonikoa izaten jarraitzen du.
|
2022
|
|
Basatasuna, jakintzekin eta existitzen diren erakunde sozialekin elkarrizketan aritzeari uzten dionean, jarrera pertsonaletan eta mikromundu partikularretan desagertzen da, eta horiek ere azkar uzten diote euren artean hitz egiteari. Dena den, hezkuntza erakundeen kanpoalde ‘basati’ hori gaur
|
egun
ez da egiazko kanpoalde bat; aitzitik, sakon sakonean artikulatuta dago, merkatuaren indarrek eta dagozkien botere dinamikek menderatuta. Asko zailtzen diote horiek pentsamenduari eta sorkuntzari babesik gabe bizirautea.
|