2000
|
|
11 zk. (1960), 47 Eskutitza Egaña adiskideari. 29 zk. (1968), 58 (Itz.: Jose Ramon Beloki). Irratigintza
|
egun
Euskal Herrian. 22 zk. (1982), 89
|
|
Troiako zaldia (Orain eta Hemen). 31 zk. (1984), 93 Irratigintza
|
egun
Euskal Herrian. 22 zk. (1982), 89 RTVEko 180en gutuna (Orain eta Hemen). 23 zk. (1982), 69 Irratiaren historiako 20 urte Euskal Herrian. 89 zk. (1995), 95 (Itz.:
|
2003
|
|
Horren arabera, euskarazko egunkariak
|
egun
Euskal Herrian dauden korronte ideologikoencompendium a izan luke. Baina hori ezinezkoa da.
|
2004
|
|
Jende aldetik ez da hain apustu handia, baina hizkuntzarekinadibidez apustu handia egin dute. Euskaraz, gaztelaniaz, ingelesez eta frantsesez eskaintzen ditu gaur
|
egun
Euskal Herriari buruzko albiste, erreportaia eta abarrekoak. Denborarekin hazteko asmoa dute; weblogak, herrietako albisteak... denetarik gehitu gura diote, oraingo gida, denda eta informazio zerbitzuari.
|
2008
|
|
90eko hamarkadan sartu ziren indarrean kanpoko editorialak, eta irakaskuntzan egiten zuten habia. Gaur
|
egun
Euskal Herrian gehien zabaltzen den ikuspegia, gure historiaz, gure gizarteaz, gure etorkizunaz, kanpoan moldaturikoa da.
|
|
Nahiz eta biztanle immigranteak
|
egun
Euskal Herrian nola banatuta dauden adierazteko beste artikuluren bat eduki zenbaki honetan bertan, garrantzitsua da ikuspegi orokorra ematea; izan ere, identitate eta jarrera kulturalak eta politikoak definitzeko ezinbestekoa da, garrantzi kuantitatibo zein kualitatibo handia baitu. Baina garrantzitsua da gure ikuspegitik eta ikuspegi nazionaletik adieraztea, ez kopuruaren ikuspegitik bakarrik, baita gure historiaren eta errealitatearen ikuspegitik ere, eta hori guztia ez herri gisa itxuratzen gaituzten" atzerritar" partzialtasunagatik, bi estatuek abileziaz ezarritakoa.
|
|
Elikadura beregaintasunaz jardun dut apur bat gorago. Gaur
|
egun
Euskal Herria kontu horietan zenbateraino den beregain gogoan izanda, zer eragin izango luke garraio krisi hipotetikoki luze batek?
|
|
Euskararen berreskurapen prozesua azkartzea ezinbestekoa da. Hau da,
|
egun
Euskal Herrian euskara ez dakitenek ikastea, eta bere erabilera esparru eta eremu berrietan handitzea, ahalik eta eperik laburrenean. Ezagutza eta erabilera zabaltzeko aukera berriak sortzen jarraitu behar dugu.
|
2009
|
|
1 Euskararen berreskurapen prozesua azkartzea ezinbestekoa da. Hau da,
|
egun
Euskal Herrian euskara ez dakitenek ikastea, eta, bere erabilera esparru eta eremu berrietan handitzea, ahalik eta eperik laburrenean. Ezagutza eta erabilera zabaltzeko aukera berriak sortzen jarraitu behar dugu.
|
2012
|
|
Inkesta soziolinguistikoaren datuen arabera, orokorrean banaketa sozio funtzional trinkorik ez dago Euskal Herrian. Fergusonek edota Fishmanek deskribatu eta aztertu izan duten diglosia fenomenoa ez da gertatzen ari gaur
|
egun
Euskal Herrian. Ez dago banaketa trinkorik eremu formalenen eta informalenen artean.
|
2013
|
|
etxea margotu nahi dugu, baina oraindik etxea ez dugu egin. Nire iritzia da gaur
|
egun
Euskal Herrian ez daukagula estatu zentzurik, daukagula alderdi zentzua baina estatu zentzurik ez daukagula.
|
|
Soziolinguistika eta hizkuntzaren plangintza ez dira gutxietsi behar! Hori plangintzan aritzen direnek kontuan hartu behar dute; hori bai, gaur
|
egun
Euskal Herrian burutzen den hizkuntza politikak ez ditu normalean helburu totalitarioak (eskualdeen arabera alde handiak daude). Helburuak demokratikoak eta ekolinguistikoak izaten dira gaur hemen.
|
2016
|
|
Edonola ere, guztiek herriari egiten diote erreferentzia eta guztiek lurralde jakin horretan bizi diren biztanleei egiten diete erreferentzia. Beraz, gaur
|
egun
Euskal Herrian erabakitze eskubidearen subjektuaz ari garenean, lurralde jakin batean bizi diren biztanleen multzoaz ari gara; eta multzo hori nazioaren edo egitura administratibo handien (hiru gehienez) araberakoa izango da, ez genero, klase, arraza edota jatorriaren araberakoa, adibidez.
|
|
Lehenik eta behin, galdera honetatik abiatzea gustatuko litzaiguke: " zer da artista izatea gaur
|
egun
Euskal Herrian?". Alegia, artista plastikoak, emakumezkoak, euskaldunak eta gazteak.
|
2017
|
|
Edozelan ere, Informazio eta Komunikazioaren Teknologiak asko, azkar eta sakon aldatzen ari dira, eta baita euskal gizarte garaikidea ere. Areago, mediatikoki saturatutako gizarte bezala
|
egun
Euskal Herria batez ere Komunikazioa dela argudiatu daiteke, ez soilik IKTen perspektibatik, baizik eta gizarte, kultura eta hizkuntzari dagokienez.
|
|
Beldurra ematen duen ikusezintasunetik salbatu duten aukeratuetako bat. Ni Moriarti ekoiztetxeak aukeratu ninduen, esan gabe doa
|
egun
Euskal Herrian dagoen produkzio etxerik aktiboenak, Donostiaren inguruko neure ikuspegia eman nezan. Eta animazioaren bitartez Isabel Herguera maisuaren ondoan.
|
|
Ni gaur
|
egun
Euskal Herrian nago, euskal herritarra naiz, eta gizartean dudan aulki hori hartzen saiatzen ari naiz ahal dudan hoberena emanez, parte hartuz, ikasiz. Hori oso garrantzitsua da.
|
2018
|
|
Bildumarena oso da kezkatzeko motiboa. Bai Arte Ederren Museoa, bai Artium, bai eta neurri batean Guggenheim bera ere, gaur
|
egun
Euskal Herrian arte bilduma osatzeko ardura duten erakunde bakanetakoak dira, bai behintzat nagusiak, nahiz eta San Telmok eta beste erakunde batzuek ere bilduma izan.
|
2020
|
|
Eta zer egingo dugu 2034 urterako aurreikusi dugun distopiari aurre egiteko? Bada, gaur
|
egun
Euskal Herrian indartsua den kooperatibismoari indar eta pentsamendu berria eman. Horretarako, interkooperazio agenda zabaldu dugu, euskal mugimendu kooperatiboan dauden eredu ezberdinak elkarlanean jarri eta, luzera begiratzeaz gain, gaur egun gertatzen ari den ekonomia sozialaren eraldaketa prozesua ezagutu eta aitortu dugu.
|
2021
|
|
Horretaz gain, eraldaketa sozialaren parte diren egitasmoak eramaten ditu aurrera.
|
Egun
Euskal Herrian dauden sare sozialen parte da: REAS, OlatuKoop, herri txikietako mugimendu desberdinak...
|
2023
|
|
Hori guztia aintzat hartuz, nabarmendu behar da zentro horiek direla gaur
|
egun
Euskal Herrian dauden herritarren eta erakundeen arteko parte hartzerako ekimenen artean orekatuenetariko eta arrakastatsuenetarikoak, mugimendu feministak berak ez ezik, oro har betiere, gizarte eragile zein indar politiko nagusiek ere aitortuta eta babestuta. Horretan ere laborategi funtsezkoak izaten ari dira, eta etxeen dinamiketan parte hartzen dutenen arteko eztabaida, tentsio eta gatazkek euskal ezkerra egun bultzatzen ari den politikaren nondik norakoen indarguneak, ahulguneak eta gakoak ezin hobeto seinalatzen dituzte.
|