2000
|
|
Egunkari ezberdinetan estiloari buruzko hainbat iritzirekin topo egin dugu. Juaristiren aburuz," ez da gaizki idatzitako nobela, areago esango nuke, erraz irakurtzen da, hasi eta buka esaten den bezala; baina ez du gaur
|
egun
euskal nobelagintzak batik bat lortu duen maila erdietsi." (Pergola 87) Garikoitz Berasaluze, ordea, honela mintzatzen da:
|
2001
|
|
Esaldia esanguratsua da gaur
|
egun
Euskal Herrian bizi dugun eraso guztien gainean jar dezakegulako. Torturak sortzen duen hitzaren isiltasunaren adibide gisa har dezakegu" Literatura eta Iraultza" Sarrionandiaren poema (MZ, 22):
|
2002
|
|
M. Bradburyk El mundo moderno lanean (Edhasa, 1990) egiten dituen planteamenduei jarraituko bagenie, esan genuke euskal eleberrigintza XX. mendearen erdialdea arte nagusi izan zen estetika historiko eta ohiturazkoa alde batera utzi eta mende hasierako Modernism haren berrikuntzak bere egiten zituen modernitate osteko eleberrigintza bihurtu zela. Bestela esanda,
|
egun
euskal eleberrigintza modernoa esaten diogun horrek, zeina sortu baitzen 1957an lehen lan existentzialistaren eskutik, errealitatean lotura zuzena duela II. Mundu Gerra osteko proposamen europarrekin, alegia, modernitatearen amaierara hurbiltzen ari den eleberrigintzarekin. Espainian, Katalunian edo Frantzian apurka apurka eman zena (errealismoa; eleberri modernoa:
|
2003
|
|
Esangura zabal baten barruan, zer da martiri izatea, norbere fedearen testigu zintzo azkeneraino izatea baino besterik? Hori ta guzti be, gure gamiztarra bere bidean zintzo aurrera, gau ta
|
egun
euskal lanari ekiteko beti gertu.
|
2005
|
|
aldizkariok euskaldunen etxe ia guztietara sartu dira eta kulturbide guztiz baliotsua gertatu hizkuntzaren sostengurako. Gaur
|
egun
euskal literaturaren historiaren ateetatik barrura diren idazleetako askok aldizkariotan jalki dituzte euren idatziak, hor trebatu dira idazle gisa eta hor irabazi dute idazle ospea. Idazleon izenak aipatu ditugu gorago ere, baina gure literatura idatzia zehatzago bergogoratzeko, banan banan hemen aipatuko ditugu.
|
2011
|
|
Pazko aurreko domekea Erramu eguna da; esangura apartekoa daukan
|
eguna
euskal kultura tradizionalean. Egun horretan ereinotz adarrak, edo ereinotz erramakaz kurutzeak egin eta txorta bat eginda, eroaten ziran eleizara bedeinkatzeko.
|
2015
|
|
Egun Donostiako fakultatean Filologia ikasterik ez dagoen arren, 70eko hamarkadaren akaberan eta 80ko hamarkadan pisu nabarmena izan zuen EUTGk euskal kulturan. Handik pasatakoak izan dira
|
egun
euskal kulturako eragile garrantzitsuak diren ugari, eta horietako zenbait Oh! Euzkadin topatuko ditugu.
|
|
|
Egun
euskal kulturak oraino bizirik badirau (bere ahuleria guztiekin) euskara batua eta honen atzetik lanean jardun duten guztiei eskertu behar diegu. Batasunaren eremutik kanpoan gelditu direnek esan dezagun harrokeriarik gabe azken hogei urteotan ez dute lan aipagarririk egin.
|
|
Ezagun denez, hiru horiek ditugu
|
egun
euskal literaturaren kanonaren erdigunean aldeak alde kokatzen diren idazle garrantzitsuenetakoak, garrantzitsuenak ez badira. Pentsa, lehenago esan bezala, Hasier Etxeberriaren bosteko idazle guztiek hartu zuten parte modu batera edo bestera aldizkariotan.
|
2021
|
|
Bestalde, nerabeen jarreretan eragitea saihestezina den arren, horietan inpaktu zuzen eta baldintzatu bat bilatu beharrean, jarrera horiek ulertzera eta estimulatzera jo behar dela uste du GE1 ek, elkarrenganako onarpen egiazkoaren bidez. Ahalegin horretan, horrek ikasleen ahalduntzea ekar dezakeela irizten dio NE1 ek gaur
|
egun
euskal hezkuntzak dituen erronkei heldu eta aurre egin ahal izateko:
|