Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 173

2004
‎Izan ere, gure bizitzaren parte handi bat lotan pasa beharra daukagu, eta lo txarra esatea bizitza txarra esatea da. Gaua gaizki pasatzen duenak eguna ere ez du ondo pasako. Horra, lagun.
‎—Lagun on ona, mundu honetan ez dago ordutan ibiltzea baino gauza hoberik —esaten zidan— Utz ezazu gaua gaueko mozolo, saguzahar eta abarrentzat, eta joan zaitez deskantsatzera. Loa galtzen duenak hurrengo eguna ere galdu egiten du.
‎Jakin egin behar. Izanez ere, behiok suerte txarrekoak gara gauza guztietan, eta denbora partitu zuten egunean ere suerte txar berberori sartu zitzaigun tartean. Edo hori entzun izan dut behintzat nik.
‎Eta hor non, iritsi orduko, familia hartako mutil koskorrak La Vache qui Rit deitu zidan. Eta hurrengo egunetan ere ez zuen beste konturik izan, La Vache qui Rit eta La Vache qui Rit. Eta niri gustatu izena. Eta, hala, hartzea erabaki nuen, eta Txapar higuingarria uztea.
2010
‎Erlijioaren eraginak, gutxienez sozialak, iraun egin zuen. Kanten lanak bere bidea egin arren, istilu erlijiosoak gaur egun ere anakronikoak ote diren galdetu litzateke, esteka transzendentea gainduta ote dagoen, alegia.
‎" Hasi zara nirekin haserretzen, David —esan zuen berak tonua aldatuz— Haserretu egiten zara beti."" Hori ez da egia, Teresa."" Egia da. Bisita egin zenidan egunean ere haserretu egin zinen. Denbora mordo bat egon zinen azaldu ere egin gabe.
‎Uztaileko hirugarren astea zen, ez ziren hamar egun ere zerrategiko hizketalditik. Ohi bezala, Iruainera jo nuen frantseseko klasea bukatu ondoren.
‎Eguraldi onegia egiten segitu zuen ondorengo egunotan ere.
‎Ttipi, apal, baztertu eta gaizki ikusiek? Edo betidanik boterean izan diren familien umeek eta gaur egun ere deliberatzaileei hurbil daudenek, kritika gure artean ezin dutelako jasan apezen denborako Arkadian bezala. Noiztenka, unibertsitateko lan txar batek" deskubritzen" du denbora batean toberak gaixtoak izan zirela, eta esplikatzen digute guk ez baginaki bezala.
‎" Ui, Oi! Honek egun ere badu nahikoa!". Bixentek so zikin batekin hitzetik hortzera:
‎867. " Hilgarritasunaren arazoa" modu harrigarriro arrazistan azaltzen da gaur egun ere, denon. Hala hiltzen da Hirugarren Munduko jendea, bonbardaketarik bonbardaketa, urrundik, aseptikoki, andanaka, hildakoak identifikatu beharrik gabe eta zenbat hil diren ere kontatu gabe.
‎Ideia horien bertsio gogorra, nazismoarekin azaldu zen eta lotsagarri bihurtu da. Baina galdetzekoa da bertsio biguna ez ote den, ezkutuki eta ia oharkabean, gaur egun ere nagusi.
‎Independentziaren ondoren, gaztelera iparraldetik ere baztertuz joan zen, eliteek frantsesari eusten zioten artean. Gaur egun ere, Marokoko administrazioa elebiduna da, arabiera estandarrez eta frantsesez.
‎Espainian, Pedro Antonio de Alarconen zarzuela hori, Frantzian Jean Baptiste Racineren drama hura. Batzuek moroak ohiltzen eta besteak ijitoak kanporatzen egunotan ere, oraindik. Gure bi nazio estatu natural eta kosmikoak ez daude euskaldunei eskubideak emateko antolatuta.
‎Gaur egun ere, Hotel Continental hori zabalik dago: 36, Dar Baroud, Tanger.
‎Agadir, Taroudant, Tiznit eta halako hirietan hitz egiten da, Essauiran ere nahikoa, baina Maroko osoan daude merkatari eta dendari susiak eta hiri arabofonoetan ere entzuten da. Axelhera da egunotan ere gehien hitz egiten den amazigera, 6 milioi hiztun kalkulatu dute batzuek.
‎Gaur egun ere ohikoa da automobil industriaren publizitatean Citroen, Mercedes Benz edo besteeneanautoek basamortuko hareatzak itzelezko abiadan zeharkatzea. Hiritik alde egin eta, beste guziak atzean utzirik, bakardade perfektua lortzeko ametsa da autoen jabeei eta turistei saltzen zaien utopia.
‎" Hoimbeste urte hotan Apache Indio horik harritseco da sombat malur eta crima eguiten duten eta hala ere gobernuyak ez du deusik eguiten? Orai duela sombeit egun ere Indiuek hiru edo lau familia shehati diuste. Indiuek nor harrapatcen dutelarik estute beste nacionek bezala hiltcen.
‎Esklabotza antzinako gauzatzat hartzen da, baina ez da ez aspaldikoa ez hain urrunekoa, 1141 eta ez da izango. Instituzioa antigoaletik dator eta gaur egun ere topa daiteke, urrunera joan gabe, forma apur bat disimulatuekin.
‎Arabizazioa ere gertatuko zen askotan, baina ez beti. Gaur egun ere, hamahiru mende pasatu eta gero, arabizazioa ez da erabatekoa.
2011
‎—Nahi duzuna erranen duzu, baina, nik sugeak ditut egun ere gogoan. Azken aldian ez nizkizun egin buruan nituen galde guztiak.
‎Berak, orduan: " Bada, egunez ere idatzi, egin lan horretan egunez ere. Bukatu zure lana.
‎Berak, orduan: " Bada, egunez ere idatzi, egin lan horretan egunez ere. Bukatu zure lana.
‎Hiriak Qfu du izena, eta Tai mendiaren oinetan dago; bere gailurrean ohartu omen zen mundua zein txikia den. Ipurtargiak erabiltzen zituen, antza, gauez idatzi ahal izateko, eta gaur egun ere nabarmena da bere lanaren eragina Txinan.
‎Estimazio handia izan zuen eta dauka gaur egun ere olerkiak bazter hauetan. Aspaldikoak dira hasierako bildumak; lehendabizikoak (Shi Jing) du izena, eta Kong Fu maisuak eta bere ikasleek osatu zuten Kristo aurretik VI. mendean.
‎Segurtasun arduradunen eskuetatik akreditazio txartela jaso nuenean, ohartu nintzen mundu honetan zenbat lagunek gorrotatzen nauten. Lehengo egunean ere antzeko gogoetatxo bat izan nuen Alde Zaharreko karriketan, gehiago zirela txarrean agurtzen nautenak, edo zirkinik egin gabe aurrera segitzen dutenak, gogotik agurtzen nautenak baino. Irinarekin hasi naizez geroztik, uste dut proportzioak aldatuko direla, kanpoko hirietan batez ere.
‎Egungo aldaera laburtua haplologiaren fruitu da. Ezkurran ere 1678ko Baztanena etxe izena Baztanea bihurtua zen XIX. mendearen bigarren erdirako eta egun ere Baztanea da (Etxeberria & Sukuntza, 2009: 37).
2012
‎Beti bezain kritiko, batez ere indarrean dauden botereekin, injustiziaren aurka borrokatzen, ahulen alde azalduz beti, idazle eta ekonomista handi hau, Jose Luis Sampedro, ez dago prest oraindik ere amore emateko. Edozein motatako alienaziotik iheska (etxean ez dauka telebista aparailurik) lanari ekiten dio gogotik gaur egun ere.
‎Filma bera oso gustura ikusten da, gaur egun ere. Mantendu du garaiko freskotasuna eta indarra.
‎Duela bi mila urte agure jakintsu eta ospetsu batek, Zizeron erromatar handiak, idatzita utzi zizkigun bere ustez gizakiak normalki egin ohi dituen hutsegite handi eta larrienak. Sei ziren hanka sartze horiek eta, nahiz eta bi mila urte joan diren, begi bistakoa da egun ere gizakiok berdin berdin jarraitzen dugula huts larri horiek egiten. Hona hemen zeintzuk diren sei hutsegite horiek:
‎Peter Gabriel musikari ospetsua da. Artista ingeles honek Genesis talde ezaguna sortu zuen eta gero, taldea utzi eta bakarlari moduan aritzen da abesten gaur egun ere. Los Angeles hirian gertatutako eskandalua ikusita pentsatzen jarri zen eta hurrengo urtean, 1992an, Witness (Lekuko) deituriko erakundea sortu zuen.
‎Frankotan etortzen ziren Karmen eta biak igande arratsaldeetan. Despedidako egunean ere hementxe izan ziren. Bartzelonara zihoala, neskato lanean aritzera, eta haren izeba baten etxean biziko zela.
2013
‎Haren orrialdeetan, berriro ere, biktima moduan azaldu, eta Estatu Batuetan ostutako konbateei buruzko xehetasunak eman zituen, eta, haiekin nahastuan," horizontala" gustuko zuten girl ekin pasatako une ederrenei buruzkoak. Harrotuta, agian, kazetariak ematen zion haizeagatik, Al Caponeren etxean egindako egunak ere aipatu zituen: " Caponek benetako errege baten bizitza ederra eta bikaina egiten zuen Floridan; milioi asko dituen erregea da, ez diru faltan ibiltzen diren operetako beste errege horiek bezalakoa.
‎Haien bila joan nahi izan zuten soldaduek, baina Ugartek ez zien utzi, ez zuen indarraz baliatu nahi eta. Hurrengo egunetan ere indiorik azaldu ez zenez, bere nortasuna agerian uzten duen erabakia hartu zuen Ugartek: soldaduak Loretora bidali, eta bera bakarrik geldituko zen bakardade hartan.
‎Hurrengo egunean ere izan zuten pozteko arrazoirik. Frai Junipero Serra etorri zitzaien San Carlos Borromeo de Carmelo misio hurbiletik, San Franciscon fundatzekoak ziren bi misioetarako izendatutako lau fraideekin:
‎* Aita Pedro Fontek Sierra Nevada izena eman zion mendikateari bere mapan, eta halaxe ezagutzen da gaur egun ere.
‎Gizakiak sortu dituen bi sentsibilitate kultural handien (patriarkalista eta matriarkalista, indibidualista eta komunalista) arteko konbinazioa eta mediazioa iradokitzen ditu irtenbide gisan, historian zehar hainbat erlijio edo tradizio espiritualek egin duten bidetik. Kristautasunak, jatorrian iturri indoeuropearrekoa ez izanik, konbinazio edo mediazio hori egin duela dio, eta gaur egun ere halako edo bestelako ikuspegi integratzaileak behar ditugula.
‎Ikastolek frankismoan egin zutenaz mintzatu gara goraxeago. Ikastolak gaur egun ere dentsitate gune garrantzitsuak dira toki askotan. Hedabideak ere aipatu ditugu.
‎Arte bat da, gaur egun ere, txirikorda hori modu bizigarrian egiten asmatzea. Tradizioan erroak sakon xamar izan eta garaikidetasunean kalitatea ekoiztea.
2014
‎Alemaniaren garaipenaren aldeko parioa egin zuten ezkorrek ez zuten beraz translazio bat baizik egiteko Amerikako norabidera.) Baina ene ustez ideiak, gerla aitzinekoak kasu honetan, hil ezinak dira eta azaleratzen dira artetan ehortzi nahi genituen tendentziak. Konparaketa ausartaren egiteko, frankismoaren alde zirenek eskuin zentroz berriz tindatu dute etxea destorbuaren erdian baina manifa batzuetan ahantzi genituen lemak ateratzen dira gaur egun ere. Eta futbol zaletasuna... eta España una..
‎Libertimendua ihauterietako errituala zela nor nahik daki Garazin gaur egun ere. Nostalgia handiarekin aipatzen ditu haiek Angel Aintziburuk Luzaideko bolant eguneko zale suharra izanik ere.
‎Axura ere sukalde hartan eserita egoten zela azaldu zion Xamuiok Zavalari," Ementxe yarrita egoten zen". Bertan bizi dira egun ere nire senideak.
‎Etxean izeba zen elizkoiena, mugikortasuna galdu ondoren ere. Gero, ama, betebeharreko egunetatik kanpo ere joaten baitzen mezetara edo bederatziurrenen batera. Kontatzen zuen behin, lanetik irten eta izeba Mariaren etxearen ondoko elizan belauniko errezatzen ari zela monja batek kalera bidali zuela, galtzerdirik gabe zegoelako, burua muki zapi batez estalia, baina zangoak biluzik.
2015
‎Zantzu guztien arabera, gurea indar subjektiboen mende biziko den atmosfera partzial eta babestua izango da. Dena den, lantzean behin une edota egoera horretako bizipenak izango ditugu; egun ere, izan badira euskal bizi komunitate trinkoak, eta izan badira euskal harreman esparru trinkoak. Baina ezarian ari dira galtzen.
‎Gutxitan izan da artikulazioaren erdiguneko adierazle nagusia, gehienetan barne aldagai gisa jokatu behar izan du. Gaur egun ere halako papera du euskal Zeraren baitan. Nik euskararen zentraltasun artikulatzaile bat aldezten badut ere, argi daukat bizi praktiken eredu zein proiektu jakinekin artikulatu beharra duela.
‎Ospetsu izan zen bere garaian, XVIII. eta XIX. mendeen arteko kinkan, Confesioco eta Comunioco Sacramentuen gañean Eracusaldiac... (Tolosa, 1803) argitaratu ondorengo urteetan, eta ospetsu da gaur egun ere, batez ere bera hil ondoren azaldutako Eracusaldiac (Tolosa, 1850) liburuari esker. Laudorio asko jaso ditu ordudanik, eta Orixerena(" Idaztankera argia du, izkera erraza, garbia, irakurriago ta maitagarriago dena") Koldo Mitxelenak, Luis Villasantek, Antonio Zavalak, Ibon Sarasolak, Enrike Zabalak eta beste hainbat idazle eta jakitunek berritu dute.
‎Gizon hari noiztik behin dirutxoren bat bidaltzen zioten etxetik, atorra edo burusiren bat. nirekin partekatzen zuena. Hain zen eskuzabal eta bihozbera nirekin, non egun ere sentimendu goxo bat baitut harengan pentsatzean. Ohi bezala, abisurik gabe kartzelaz aldatu zuten, eta jada ez nuen haren berri izan.
‎Eta hurrengo egunaren zain geratzea besterik ez zaigu okurritzen, nahiz hurrengo egunean ere, kanpaiak edo urrutiko oilarren batek zerua zulatzeaz bat esna gaitzakeen.
‎—Hau ere ederra da, entzun. Hara zer gertatu zitzaidan berarekin biok paseoan ari ginela La Habanako erdigunean, Euskal Etxean izandako pilota partida ospetsutik bost egun ere pasa ez zirenean.
‎Orain Parisko Operan ari zen antzezten eta astebeteko atsedenaldia aprobetxatu zuen Bartzelonaraino jaisteko, egun batzuk erlaxatuta emateko bere lagun euskal pugil kementsuaren konpainian. Aurrean astebete libre zeukalarik, ezer egitekorik gabe, egun osoak eta gau guztiak aske topera disfrutatzeko, Sadoven emakumeak atsedenik gabe jazartzen zuen Paulino, bakean utzi gabe ez gauez ezta egunez ere. Errusiar soprano harekin zituen sexu jardunak oso sutsuak izan ohi ziren, eta gero eta nabariagoak hoteleko solairu hartan guztian.
‎Unibertsitatearen aurrekontu forala zen, ene ustez, apala ez ezik, pobrea garai haietan. Ene iritziz, bai eta oraingo egunean ere. Atsegin handia daukat zerbait lagundurik Unibertsitatearen ezartzen, eta haren kide zenbaiten ezaguturik.
‎Jose Berriozarko erretora baizik ez zen izan, menturaz Barojak huts egin zuen hiru apaiz erreketeen liburua. Egungo egunean ere, Jose ongi legoke Berriozar handiko erretor, Auzo Elkarteaz, bera herriko apaiza baitzen, eta herrikoia. Fitsik ez zuen eduki, eta behar ere ez.
‎Baina hertsiki sindikal deritzan esparrutik harago ere egin ditu ekarpenak lankidetzak: 1995eko Aberri Egunerako agiria aipatzen da —" zeinaren edukiari ELAk egun ere baliagarri irizten baition" — eta, batez ere, bi erakundeen artean garatutako" elkarrizketarako ohitura"; onartzen du" zailtasun eta tentsio" uneak izan direla," baina harremanak aurreiritziak ezabatu ditu eta oinarri sozial zabala duten bi erakunderen arteko hurbiltzea eta ezagutza hobea ekarri ditu"; era berean uste du LABek ere garatutako prozesuaz&q...
‎Eta ez diot zentzu historiko abstraktuan, Nafarroako konkistaz eta Gernikako bonbardaketaz hitz egiten den bezala. Uste dut Euskal Herria militarki okupatuta dagoela gaur egun ere, Alfonso Ussiari aski okupatuta ez dagoela iruditzen zaion arren, La Razon egunkarian 2012ko iraileko artikulu batean dioenez:
‎Oraindik ere, ehunka presorekin, kontrol eta errepresio itzelarekin, Estatuarekiko separatistatzat har daitekeen edozeren aurkako jarrera harro erasotzaile horrekin. Gaur egun ere ez nuke asko aldatuko duela hogei urteko esaldia:
‎Eta, haren hitzaldiaren izenburuan ez ezik, mahaigainean ere jarri zuen galdera: alegia, gaur egun ere ba ote dugun exilio baten beharra. Kanpoko begiradarena, hain zuzen.
‎Euskal nazionalismoak formulazio bat baino gehiago izan ditu historian zehar. Gaur egun ere, beste batzuk entzuten dira, eta normala da. Euskaldunek nazioaz izan dituzten planteamendu historikoak etxeko ganbaretan daude, umetako bizikletekin eta beste traste zahar ahaztuekin.
‎Hala eta guztiz ere, askok jarraitzen dute mendeku nahiarekin, Justizia egiteko gogoarekin, lurrean sarituak izatearekin amesten. Modernitatean gertatu bezala, egun ere biktima guztiek ez dute status bera, ez daude maila berean. Statusa duten biktimek uneren batean justizia egiterik lortu badezakete ere mundu lurtarrean, statusa ez dutenei ezereza baino ez zaie geratzen —kriminalizatuak ez direnean, gainera.
‎Estatua terapia psikoanalistaz eta psikologikoaz baliatzen da nahi duen gizabanako mota ekoizteko, gizarteratua izan nahi duen gizabanakoa behar bezala nahi duen lekura zuzentzeko. Helburua argia da, estatuak, egun ere, gizabanako orokor eta abstraktuak nahi ditu, despolitizatuak, erraz administratu ditzakeenak; eta, horretarako, ordenarentzat onuragarriak edo berreskuragarriak direnak birziklatu eta arriskutsua izan daitekeen gizabanako oro neutralizatu egin behar da. Azken xedea ordena eta bakea omen da.
Egun ere, Modernitatean gertatu bezala, politikak eta zientziak (enpresa mundua) bat egiten dute; oligarka politikoak eta ekonomikoak elkarlanean ari dira; elkarlana baino, elkarmenderakuntza esan genuke, elkarren beharra baitute biek. Lobby ezberdinek politikarien laguntza behar duten bezala ateak ireki diezaizkioten, politikari ez adituek zientzialari eta aditu ezberdinen aholkuak eta gomendioak behar izaten dituzte bat batean agertzen diren arazoei aurre egin ahal izateko.
‎Lehenik eta behin, ezin dugu ahaztu Jose Antonio Ardanza, Josu Jon Imaz, Nicolas Redondo Terreros eta beste askok non amaitu duten politikagintzarekin bukatu eta berehala. Egun ere, jada estatu mailan, bestelako hamaika kasu topatu ditzakegu. Estatuburu izandakoei dagokienez, aski ezaguna da, besteak beste, Felipe Gonzalezek eta Jose Maria Aznarrek Gas Natural eta Endesa enpresetan egiten dutela lan, hurrenez hurren; badira, noski, kontrako zentzuan jauzia egin dutenak ere.
Egun ere, Volodia zen hura ondasun preziatua da, Ñuñori ardura galde egiten diote, dadin arrantzarako, dadin Carenerora iragateko ostra haztegiko potinak sobera arinak dira eta erraxki itxulastekoak. Halatan, Peluok eta Pombitok, Lichik Fray Benitotik heldu denean, Pedritok, El Guajiro k eta bestek, Ñuñoren yola baliatzen dute beraiena bailitzan.
2016
‎Abisua, amenazua, aurrerapena nagusiei izua eragin diezaiekeelakoan dago idatzia. Alde horretatik, fikzio pieza ederra da gaur egun ere gutuna. Gertatu ez den zerbait kontatzen du, eta hur ibiliko da hurrengo egunean jazoko denetik.
‎Mota horretako txakurrek bezala, Guiomarrek ekinaren ospea zuen. Hurrengo egunean ere minduta jarraituko zuen Carlosen jarrerarekin, eta hurrengo astean ere bai, eta hurrengo urtean ere bai agian. Aurretik argibiderik ematen ez bazitzaion, noski.
‎Egun goibeletan hobeto egiten zuen lo. Eta hain zuzen ere horixe egin nahi zuen hurrengo egunean ere, beste valium bat hartu eta lo pasa bere kuartillako bi akotazioen arteko denbora mortua: Stefanoren filmaziotik Maria Teresarekiko afariraino zihoana.
‎Gutiz gehienak han, barnea eritua, lehertuak ari ziren jan edan guzien aurthikitzen; eta ezbalitz ichtant hartako desarranjamendua baizik! Bainan han zen oraino ondoko egunetan ere aisia eskas bat: jateko gogorik ez; gure ohetarat juaiten baginen, han hain hertchiki gutarik juaiten baginen, han hain hertchiki gutarik bakhotcha, non plegatuak bezala baikinen, aire beharretan, eta ezin aski aire izan!
‎Harrez geroztik ez da berriro argitaratu. Egun ere zensura ote?
‎Ez du horrek esan nahi Gerrikoren lanak ez duela interesik sortu, eta arras ona da,, idazle honen gainean nagusitu izan den juzkua. Alabaina, urtetan argitara izan gabe bere lan ia bakarra arrazoi guztiak direla eta, egun ere, arras eskuragaitza zaigu, ezpada liburutegi zenbaitetan, 1858.eko edizioa dagoen bakarra baita, eta kritiko guztiak ados diratekeen arren, oraino ez du klasikoen argitalpen berrietan tokirik egin.
‎Aurrekoaren aldamenean, arrautzaren eguzki sinbolismoa dugu gainera, gure orainaldiko testuinguruan oraindik bizirik dagoena, eguraldi onaren eske noiznahi egiten diren hainbat eta hainbat arrautza oparik erakusten duten modura. Ezkontza bat dela edo jaunartze bat dela, egun eguzkitsua nahi duenak gaur egun ere dozena arrautza eskaintzen die, nori eta Santa Klara komentuko mojei. Gorago esan dugunez, Santa Klara da eguzki amandrearen izen kristaua.
‎" Urdiolako amildegian (Arrankudiagan) Urdiolako mendiaren eta Arakoldoko gazteluaren artean (non herriak moroen gaztelutzat jotzen duen gaztelu baten aztarnak ikusten baitira), badira bizpahiru harri borobil, bola antzekoak edo. Arrankudiagarrek diotenez, antzinako aspaldian jentilak bola jokoan jardun ohi zuten mendi batetik bestera, baina behin bolak elkar aurrez jo eta amildegira jauzi ziren, gaur egun ere bertan daudelarik.
‎Herri batzuk era batekoak ziren eta beste batzuk beste era batekoak, izakera odolaren bidez transmitituko baitlitzan. Era horretan ulertutako" herri izpirituaren" ideia, estolderian behera joan zen II. Mundu Gerraren ostean, eta geroztik horren inguruko tabua hedatu zen, gaur egun ere nolabait indarrean dirauena. Duela gutxi irakurri nuen prentsan Suedian postu goren batean lan egiten duen espainiar batek nola esaten zuen, Espainiarekiko konparazioa eginez, suediarrak ez zirela berez diferenteak, baizik eta zituzten legeek eta erakundeek eraginda jokatzen zutela jokatzen zuten moduan.
‎Zintzotasun ereduaren arrakasta, dena den, ez genuke trikuharri arora mugatu behar. Dolmenismoaren esparrruko lurraldeari begiratzen badiogu, bertan aurkituko ditugu gaur egun ere, munduan aitzindari diren nazioak: aitzindari aberastasunean, aitzindari elkartasunean, aitzindari berdintasunean.
2017
‎Berak ordu luze bat eman omen zuen bertan. Eta ondoko egunean ere joan omen zen. Deitu zuen eskerrak emateko berriz.
‎Iturri sakratuak ere badaude. Erromesaldi lekuak ziren antzinatean, eta badirudi tradizioa ez dela inoiz eten, gaur egun ere erromeriek jarraitzen baitute.
‎Ehiztari biltzaile izatetik laborari abeltzain izatera igaro zen produkzio eraren aldaketak hazkunde demografiko azkarra eragin zuen. Hazkundeak aurrera darrai egun ere, eta esan liteke gaurko humanitatea" iraultza neolitikoaren" ondorioa dela neurri handi batean.
‎Andoain inguruan eta Gipuzkoako punk giroetan ospea hartuta," Gazte talde bat gera" bihurtuko da beren abestirik ezagunena. Taldea grabaziorik kaleratu gabe bananduko den arren, Andoaingo gaztetxe zaharrean ibilitako askok buruz kantatuko dizute gaur egun ere bertso abesti hau:
‎Gaur egun ere diskoetan hitzak idatzirik etorriko ez balira, komunikabideek esango ez balute halakok bertsoak jarri dituela halakorentzat, alegia, informazio hori guztia eskura ez balego eta bertsoaren identifikazio lana abestiaren entzute soilera mugatuko balitz, bertsoa oharkabean joango litzateke erditan baino gehiagotan.
‎Ohar filologiko ttiki bat, hildako etxearen izenaz. Sekulan ez dut aditu goizuetarren ahotik Fuentene besterik, eta gaur egun ere larri ibili. Baina filologo eminenteok, etimologo jainkotuak barren, uka:
‎Berdin du eredu aurrerakoiago edo atzerakoiagoa hautatzen den, neskak eta mutilak elkarrekin dauden edo ez, elitista den edo ez, funtsean den denek logika berari obeditu behar baitiote. Egungo ikastetxeek Modernitatekoak baino malguagoak diruditen arren, aldaketa ez da benetakoa izan, maiz programa edo instituzio moderno gisa jokatzen jarraitzen baitute; ez bakarrik egun ere modu jakin batean produzitzen direlako ikasleak, irakasleak ere modu jakin batean modelatzea baitu xede; beste modu batean esanda, ikasle eta gurasoek inoiz baino askatasun handiago dutela pentsatzen duten arren, heziketan inoiz baino gehiago parte hartu dezaketela pentsatzen duten arren, ikastetxeak horizontalagoak iruditzen zaizkien arren, bertikaltasuna ez da desagertu. 0skolak jarraitzen du (modu kapitalistikoan) ekoizlea izaten.
‎Horrenbestez, lan munduan arrakasta izateko behar bezala diseinatua izan da 0skola. Halaxe jarraitzen du egun ere. Zer nolako langilea behar da egun, ordea?
Egun ere, Modernitateko instituzio bertikalek eta autoritateak mesfidantza sortu arren, hilzorian egon arren, jarraitzen du Oskolak meritokrazian oinarritzen, ñabardurak ñabardura. Ikasle guztiek mailak erraztasunez igaro ditzaten behar beste erraztasun eman ohi diren arren, ikasle guztiek aukera berdinak dituztela sinestarazi nahi zaigun arren, estrategia horren atzean meritokrazia dago oraindik ere.
‎Ume eta gazteek jakin badakite etorkizuneko erronkei aurre egiteko antzuak suertatzen direla nagusien aholkuak, desfasaturik geratu dira, iraungiak eta zaharkituak jada, beraien ezagutzak bezala. Aspaldi (eta beharbada baten batek egun ere) halaxe esaten zieten helduek ume eta gazteei:
‎pedagogiari dagokionez behintzat, oso gutxi berritzen da. Egun ere, kultura postmodernoaren ezaugarri izanik, Hipermodernitate honetan, irakasleen artean makina bat diskurtso, jarrera eta ekintza bereizi daitekeen arren, eskolek jarraitzen dute elkarren klonak izaten funtsean; itxura aldatuta ere, denek jarraitzen diote logika berari, oraindik ere. Pedagogia ildo berritzaileak sistema ekonomiko hiperkapitalistak fagozitatu ditu, bereak egin ditu, hartu, antolatu, egokitu eta irakasleekin kontatu gabe ezartzen ditu aparteko berrikuntza balira bezala, benetan ezer gutxi aldatzen dutenean funtsean.
‎Bide hauxe da Europako mintzaira batzuek (Ingelesa, Frantsesa, Portugesa eta Espainola) erabili zutena beren kanpoko hedapenerako Europan bertan, Ameriketan, Afrikan eta Ozeanian. Oraindik gaur egun ere hauen zabalketa tokian tokiko hizkuntzen ordezkatze prozesuan datza.
2018
‎Curia eta Dormitaleria kaleen arteko topagunetik gertuko gorunean kokatuta zegoen XII. mendeko katedral erromanikoak Nabarreriako gerraren ondorioak nozitu zituen, eta behera etorri zen erabat 1390ean. Gaur egun ere zutik dagoen katedral gotikoa altxatu zen haren ordez XV. mendean zehar baita XVI. ean ere. Apezpikutzari zegozkion gela eta egoitzen multzoa katedralaren bi aldeetara kokatu zen, hegoaldera batik bat, eta esparruaren ekialdeko harresiaren ondoko lerroaren zatirik handiena hartu zuen.
‎Iruñean izandako errepresioari buruzko lekukotasunak biltzeko udal bulegoan azken hilabeteotan bizi izandako esperientzia kontuan badugu, argi eta garbi esan behar dugu gaur egun ere oso iturri oparoa dela ahozko historia gai honen ingurukoak hobe ezagutzeko.213
‎Baluarte, harresi, lubanarro, lubeta eta harresi gehiago eraiki ziren Aro Moderno guztian zehar, eta Nafarroak eta Iruñeak ordaintzeko ahalegin izugarria egin behar izan zuten (Idoate, 1981; Martinena, 2010, 11; Jimeno Aranguren, 2011, 535). Harresi horiek Iruñeko geografia zehaztu zuten, eta gaur egun ere bere nortasunaren ikur ezin ederragoa izaten jarraitzen dute, tamalez auzokide eta gobernarien artean ezezaguna eta gutxi baloratuta bada ere. Gotorlekuan mila soldadu baino gutxiagoko goarnizioak izan ziren.
‎Diario de Navarrako orria 1966ko apirilaren 21ean hasi zen, gaur egun ere duen izen berarekin: Nafar izkuntzen orria.
‎Hor, Errejidore nagusiarekin diskurtsoa trukatu ostean, azken honek venera edota domina zintzilikatzen zion lepotik, kargua hartu zuenaren seinale. Era berean, Hiriko armak dituen zilarrezko zigilua ere ematen zion gaur egun ere oraindik mantentzen dena, hartutako erabaki guztiak sinatzeko, bai eta Batasun pribilegioaren ale bat ere. Geroago, adeitasunez agurtu eta udaletxetik irten gabe, Entzunaldi aretoan sartzen zen, eta makila goian zuela tribunara igo eta bere lehenengo sesio judiziala buruzagitzen zuen.
‎Euskal Herri kontinentalak milaka lagun galdu zituen gerra haietan, gehienak Lehen Mundu Gerran. Haien omenezko eguna ere bada azaroaren 11 Nahi dena erranik ere, errealitatean, beste besta egun" nazional" bat da. Euskaldunek isuri zuten odola ez da goraipatzen atzerriko herri bati adierazten zaion esker on gisa.
‎Ez da egun txarra, jai egun nazionalen egutegian sartzeko. Ildo beretik, inauteri eguna ere ospakizun egun bihur liteke.
‎Ehun urte beteko ditu 2019an, hastapenetik Euskal Herri osoko kideak izan dituen akademiak. Gaur egun ere orekatua da Euskal Herri osoko kideen presentzia. Egia da erakunde anitzetan azkenik oroitzen direla" periferiakoez", eta itxuragatik bilatzen direla ordezkariak.
‎" Izan ala ez izan". William Shakespeareren erreplikak pentsatzeko gaia ematen du gaur egun ere, eta nola ez, Euskal Herrian. Bagara ala ez gara?
‎Ez da azalpen bakarra. Irlandako folk musikak gaur egun ere ospe handia dauka munduan zehar. Horretan badauka eragin zuzena Irlandako gobernuaren politikak, indar handia egiten baitu bere herriko musika mundu zabalean promozionatzeko.
‎Eta euskaldun euskaltzaleak agnostikoak dira orain. Hala ere, gaur egun ere badaude euskaldun fededunak, beren haurrak bataiatu nahi dituztenak eta jaun hartzea egiten ikusi nahi dituztenak.
‎Europako egoeran edo Espainiakoan ikusten da beti zerbait erdiesteko itxaropena. Mendeak iragan dira horrela, eta gaur egun ere," aukera historikoen" arabera (betiere kanpotik datozen aukeren arabera, eta ez barne indarren edo barne motibazioaren arabera) funtzionatzen du Euskal Herriaren ametsak. Uhain onaren beha dagoen surflaria uhain on hori heltzean taula gainean gozatzen ari den bezala emozionatzen da mugimendu abertzalea.
‎Astearteetan, aldizkariko batzarra amaitzean, etxerako bidea elkarrekin egiten hasi ziren. Kurtsoak aurrera egin ahala, beste edozein egunetan ere joaten ziren elkarrekin etxera, bazkaltzera iristeko presarik gabe. Zigarroren bat geratzen bazitzaien, Arrigunagako skate pistara begira esertzen ziren azken zigarro hori erretzera.
‎Konpara ditzagun, momentu batez, Euskal Herriko Iruñea eta Finlandiako Turku, elkarrengandik milaka kilometrora egonagatik ere, bi hiri horiek ezaugarri komunak dituztelako. Biztanle kopuru antzerakoa dute, biak izan dira euren herrialdearen hiriburu historiko Erdi Arotik XIX mendera arte, eta biek izan dute iraganean, eta badute gaur egun ere, auzoko kultura hegemoniko baten eragin zuzena: Espainiakoa batek, Suediakoa besteak.
‎Turkuko gazteluak zutik dirau gaur egun ere, eta Finlandiako zaharrena izanik, Suediako erregeen antzinako boterearen testigu bizia da. Hiriburu izandako garaien aztarna da, nahiz eta gaur egun harresirik ez dagoen; XIX mendearen amaieran eraitsi zituzten, hirigunea handitzeko.
‎" irakasleari ez zaio galderarik egiten!". Gaur egun ere, testuliburuak argitaratzen dituzten editorial nagusietako batzuk kongregazio hauen jabetzakoak dira: Edelvives eta Edebe, hurrenez hurren.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
egun 121 (0,80)
egunean 13 (0,09)
egunetan 13 (0,09)
Egun 7 (0,05)
eguna 5 (0,03)
egunez 4 (0,03)
egunotan 3 (0,02)
egunera 2 (0,01)
Egunez 1 (0,01)
egunak 1 (0,01)
egunekoa 1 (0,01)
egunetatik kanpo 1 (0,01)
egunetik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
egun ere ez 4 (0,03)
egun ere halako 3 (0,02)
egun ere joan 3 (0,02)
egun ere bera 2 (0,01)
egun ere ohiko 2 (0,01)
egun ere oso 2 (0,01)
egun ere ukan 2 (0,01)
egun ere AEB 1 (0,01)
egun ere aipatu 1 (0,01)
egun ere aisia 1 (0,01)
egun ere anakroniko 1 (0,01)
egun ere antzeko 1 (0,01)
egun ere ba 1 (0,01)
egun ere bada 1 (0,01)
egun ere bai 1 (0,01)
egun ere baliagarri 1 (0,01)
egun ere bertako 1 (0,01)
egun ere bertan 1 (0,01)
egun ere bertso 1 (0,01)
egun ere biktima 1 (0,01)
egun ere bizirik 1 (0,01)
egun ere deliberatzaile 1 (0,01)
egun ere dentsitate 1 (0,01)
egun ere disko 1 (0,01)
egun ere dozena 1 (0,01)
egun ere eduki 1 (0,01)
egun ere egon 1 (0,01)
egun ere ehunka 1 (0,01)
egun ere entzun 1 (0,01)
egun ere entzungarri 1 (0,01)
egun ere erromeria 1 (0,01)
egun ere erru 1 (0,01)
egun ere galdu 1 (0,01)
egun ere gehien 1 (0,01)
egun ere gizabanako 1 (0,01)
egun ere gizaki 1 (0,01)
egun ere gogo 1 (0,01)
egun ere gose 1 (0,01)
egun ere gutun 1 (0,01)
egun ere hain 1 (0,01)
egun ere hala 1 (0,01)
egun ere harri 1 (0,01)
egun ere hartu 1 (0,01)
egun ere haserretu 1 (0,01)
egun ere hauek 1 (0,01)
egun ere hementxe 1 (0,01)
egun ere horrela 1 (0,01)
egun ere idatzi 1 (0,01)
egun ere indar 1 (0,01)
egun ere indio 1 (0,01)
egun ere kanpoko 1 (0,01)
egun ere konpainia 1 (0,01)
egun ere korronte 1 (0,01)
egun ere larri 1 (0,01)
egun ere makina 1 (0,01)
egun ere milaka 1 (0,01)
egun ere mindu 1 (0,01)
egun ere modu 1 (0,01)
egun ere mundu 1 (0,01)
egun ere nabarmen 1 (0,01)
egun ere nagusi 1 (0,01)
egun ere ni 1 (0,01)
egun ere nolabait 1 (0,01)
egun ere normal 1 (0,01)
egun ere olerki 1 (0,01)
egun ere oraindik 1 (0,01)
egun ere orekatu 1 (0,01)
egun ere ospakizun 1 (0,01)
egun ere ospe 1 (0,01)
egun ere pasa 1 (0,01)
egun ere sentimendu 1 (0,01)
egun ere suerte 1 (0,01)
egun ere topa 1 (0,01)
egun ere ulertu 1 (0,01)
egun ere zentsura 1 (0,01)
egun ere zentzuzko 1 (0,01)
egun ere zerbitzatu 1 (0,01)
egun ere zerrategi 1 (0,01)
egun ere zutik 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia