Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2005
‎Mankomunitateak eskatuta, Diputazioak eta Pesak autobus zerbitzu berezia jarri dute asteburuan Arrasatera joateko. Debagoieneko ospitalean geraleku berezia jarri zen eta lehenengo egunetik erabilera handia izan duela adierazi digute arduradunek.
2008
‎I. Palomino. Argi dago gaur egun erabilera desegokiak daudela, eskuko telefonoen adibidearekin segituz. Baina mugikortasuna, bere garaian telebista… horiek aurrerapausoak izan dira, garapena izan da.
‎Erabiltzaileak ere, orain arte hizkuntza naturalaren prozesamenduan aritzen zirenak eta lexikografoak ziren batez ere, baina egun erabileren eta erabiltzaileen dibertsifikatzea etorri da, corpusak edozeinen eskura baitaude eta, ahaltsuak izateaz gain, eskuragarriak ere badira.
2010
‎Ana Pizarro ikertzaile espainiarrak parte hartu du, eta Ninewells ospitale eskoziarreko talde batek lagundu du Dundeen. Platinoan oinarritutako konposatu horiek, “argiarekin aktibatzen” direnak eta iluntasunean kalterik egiten ez dutenak, gaur egun erabilera klinikoan platinoan oinarritutako beste gai batzuk baino askoz ahaltsuagoak dira. Aktibatzeko argia behar dutenez konposatuek, antzeko tratamenduetan baino modu kontrolatuagoan erasotzen dituzte minbizi zelulak.
2011
‎Nekez aurkituko dugu euskara plan baten inguru konplexutik abiatzen den diagnostikorik edo eremu horretan sartzen den ebaluaziorik. Aitzitik, maiz ikusiko dugu euskara biziberritzeko plana onartu duen udalbatzak aurreko egunean erabilera inpaktu izugarria izango duen arau subsidiarioak edo urbanizazioa erabaki dituela. Horregatik, zilegi da galdetzea, euskara gaia denez, agintari askoren benetako asmoa zein den.
‎Bestalde, irakasleek, IKTak integratzearen aldeko jarrera izateaz gain, behar adina gaitasun digital eta didaktiko izan behar dituzte, curriculumeko edukiak ingurune teknologiko horretan kokatzen laguntzeko. 100 erreminta Gaur egun erabilera didaktikoetarako eskuragarri dauden Web 2.0 tresnen kopuruaren eta aniztasunaren arteko hautaketa erabiltzaileen lehentasunen araberakoa da. Irakasleei zeregin hori errazteko, Centre for Learning & Performance Technologies (C4LPT) erakundeak urtero zerrenda bat egiten du 2007tik, mundu osoko hezkuntzako profesionalek gehien baloratzen dituzten 100 ikaskuntza tresnak biltzen dituena.
2012
‎Ezagutza %50 eta %75eko tartean dagoen zonaldeetan igoera nabarmena gertatu da, ia zortzi puntukoa hain zuzen. Gaur egun erabilera %40 ingurukoa da.
‎Googlek jada badu bere betaurrekoen prototipo bat, eta urte bat edo bitan kaleratuko dituztela esaten da. Eta Microsoftek ere berriki eskuratu du errealitate areagotudun betaurreko batzuen patentea. Bestalde, egun erabilera eta jarduera konkretuetarako badaude antzerako gailuak, behintzat horietako gauza batzuk egiten dituztenak. Adibidez, snowboarding aren profesionalek erabiltzen dituzte horrelako betaurreko batzuk, ahots ezagutzarik ez dutenak baina beste gauza asko bai:
‎Baliabide bakoitzaren egoera fisikoa balioetsi behar da, nolako berezitasuna eta erakargarritasuna duen kontuan hartuta. Era berean, gaur egun erabilerarik ba ote duen jakin behar da, eta, hala izanez gero, nola erabiltzen den eta haren jabea nor den.
2015
‎Bere jatorrizko hizkuntza ingelesa da, eta honentzako 300.000 kontzeptu baino gehiago definituak ditu, baita horiei dagozkien 1.000.000 termino edo deskribapen baino gehiago ere. SNOMED CTkgaur egunean erabilera zabala du mundu osoan zehar. Hainbat hizkuntzatarako bertsioak daude eskuraedota garatze lanetan, hala nola, nederlanderako, frantseserako, gaztelaniarako,...
2018
‎Euren osotasunean Hego EHko lurraldeetatik igaro diren eta egun erabilera gabe geratu diren trenbideetako eraikinen zerrenda zehatz bat jasoko dugu beraz, burdinbide horien elementu arkitektonikoen analisia bi faktore nagusitan oinarrituz: eraikinen kontserbazio egoera, bertan bost maila ezberdin zehaztuz, eta eraikinok duten egungo erabilera.
2019
‎Datuek ez dute, ordea, gaur egun endodiglosia eredu beteaz hitz egiteko aukerarik ematen. Litekeena da, ordea, batuaren eta tokiko euskararen artean gaur egun erabilera eremuen arabera ikusten diren alde horiek etorkizunean sakonduko balira, endodiglosiaren hasiera izatea gure ikerketa xume honek islatu duen Ondarroako egoera.
2021
‎35.2.8d Sintagma mugagabea eta z atzizkia duen forma Iparraldekoa da, gaur egun erabilera zabalagoa badu ere. Zenbatzaile zehaztuarekin zein zehaztugabearekin era daiteke hau ere:
‎34.5.3g Ekialdeko testuetan ber enklitikoa ere erabiltzen zen orainaldiko baldintzazko perpausetan (Arkord gira halaber, lekhu orotan orazioniak hon direla, onsa egiten badira ber, Tartas), perpausaren baldintza izaera indartuz, baina gaur egun erabilera hau ere zaharkiturik gelditu da.
‎Duela aldaerako forma Iparraldekoa da batez ere, gaur egun erabilera zabalagoa badu ere9 Hizketa unea seinalatzen duen orain adberbioa aurretik duela erabiltzen da maiz: (orain) duela hamar egun. Du adizkia inpertsonala da, subjekturik gabea, eta esapide adberbial honetan finkatua dela esan daiteke:
‎eraikin nagusia 498,26 metro karratuko lurzati batean –portxea barne– eta guztira 1.627.38 metro karratuko azalera eraikia; eta eraikin osagarri bat 84 metroko lurzati batean, guztira 204 metro karratuko azalera eraikiarekin. Gaur egun erabilera tertziarioa du.
2023
‎Horretarako ezinbestekoa da irakasleen eta irakaslegaien formazioa osatzea, gizartea eta euskararen komunitatea aldatzen ari diren neurrian egokitu baita belaunaldi berriak mundura prestatzeko erantzukizuna duten profesionalen profila. Familiek eta aisialdiko hezitzaileek ere asko egin dezaketela ukatu gabe, gaur egun erabileraren oinarrizko baldintza den ahozko gaitasunaren jabekuntzan hezkuntza da eragile erabakigarria.
‎Dezake edo daiteke moduko adizkiekin osatutako perifrasiek egun erabilera mugatua dute, aditzaren modu nagusia den indikatibotik kanpo. Areago, dezala dezan edo dadila dadin erakoak subjuntiboko perpaus osagarrietan baino ez zaizkigu agertzen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia