Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2006
‎Filosof� a eta Letren Fakultateko Filologia sailetik eta Soziologiatik. Txosten honetan bai irakats arloan bai ikerkuntzan gaur egun egiten denaren berri ematen dugu.
2008
‎Azterlanaren helburuak betetzeko, berariazko galdetegi bat diseinatu da, guztira hogei item biltzen dituena. Elkarrizketa guztiak egunean zehar egin ziren, jarduera eremu bakoitzaren irteeretan, bai eta jendea barrutitik ateratzen zen unean ere. Guztira, mila eta hamaika galdetegi bete dira; horrenbestez, hona hemen fitxa teknikoa:
2011
‎Euskararen erabilerak atzera egin du oro har, ez aurrera, XX. mendean, euskal hiztun askoren gaitasun maila ahulduz joan da oro har, eta egungo egunean egiten den euskara hori erdal interferentziaz hornitua ageri ohi zaigu sarri.
‎ez dut uste. hizkuntza kontaktuak, ukipenak edo dena delakoak ondorio jakinak izan ohi ditu han hemen, mundu zabalean bezala, eta ondorio jeneral horien barnean txertatzen dira bete betean garate irakaslearen hiru gertakariak9 Bat dator bere diagnostiko hori, hizkuntza soziologiak azken berrogeita hamar urteotan eskuratu, metatu eta zabaldu duen zientzia arauzko ezagutzarekin. horrezaz gainera deskribapena bera, zabalkunde jeneraleko kultura aldizkari batean azaltzekoa izanik bereziki, oso da argia eta argigarria. ezin ukatuzko egia hirukoitz baten berri ematen digu irakasle unibertsitario trebeak: euskararen erabilerak atzera egin du oro har, ez aurrera, XX. mendean10; euskal hiztun askoren gaitasun maila11 ahulduz joan da oro har; eta egungo egunean egiten den euskara hori erdal interferentziaz12 hornitua ageri ohi zaigu sarri. zuzen dabil horretan, zeharo zuzen, nahiz eta mila xehetasun erants dakiokeen koadro nagusi horri. oso bestelakoak dira, aldiz, artikulu haren beste zenbait puntu. Batez ere hiru hauek:
2012
‎– eskoletatik bisitak egin daitezke: egun egiten dituzte langintza ezberdinak ezagutuz.
‎Zumarragako kaleetan euskararen erabilera indarberritzeko proposamena – Aitor Lizarazu harko du herritarren eskubidea den bezala, euskaraz edo gazteleraz izapidetua izatekoa eskubidea bermatuz. horiexek dira egun egiten den eBpNri egiten dizkiogun proposamenak euskararen erabileran eragiteko.
2013
‎Galdera honentzat ere, hiru herrien erantzunak desberdintzen dira. Alabaina, Senperen, gehiengoak, %67ak, dio irakaskuntzan lekuko euskara eta batua erabili behar direla, gaur egun egiten den bezala. %21ak dio euskara batua erabili behar dela, eta %13ak lekuko euskara.
2017
‎Ondorengo artikuluan Jon Artzak azken 30 urteotako (Euskararen Legea onartu zenetik) euskararen inguruan zabaldu diren diskurtsoen berri eman du. Bere helburua izan da, alde batetik, abian jarri zenean diskurtso horien mailan zer espero zena aztertzea, eta, beste alde batetik, gaur egun egiten den irakurketarekin eta zabaltzen ari diren diskurtsoekin alderatzea.
2018
‎1 Euskalgintzaren azken aldiko hausnarketetako bat da bidegurutze (errotonda?) batean gaudela/ gabiltzala eta egun egiten ari garena, behintzat berrikusi egin behar dugula. Orain arteko tresneriarekin gauza batzuk lortu ditugu eta beste batzuk galdu.
‎Azterketa osoa bi egunetan egiten da: lehenengo egunean proba idatzia eta bigarrenean ahozkoa.
2021
‎Zapatuan irten ginen juergan eta be bai denbora osoan nire kuadrilakoekin euskeraz. Eta... egunean egiten dudan gaztelera momentu bakarra da autoeskolako irakaslearekin eta pentsatzen dut" Ze arraro", momentuko, gaztelerazko, momentu hori da bakarra," Qué raro", eta orain dana euskaraz. (DU Amaia, F2 PostElk:
2022
‎Eleaniztasunaren ikuspuntutik, RSCren ikuspegiak enpresei aukera eman lieke hizkuntza bakoitzari esleitzen dioten oreka eta rola aurkitzeko, enpresa bakoitzaren merkatu propioa kontuan hartuta, apriorismorik gabe. Gaur egun egin ohi den akats bat nazioarteko negozioak egiteko ingelesa nahikoa dela pentsatzea da, baita inguruko herrialdeetan merkatu nagusiak dituzten enpresen aldetik ere, horiekin askoz eraginkorragoa izango litzatekeelako negozioak egitea beren hizkuntzaren ezagutzatik abiatuta.
2023
‎1) Euskararen erabileraren bilakaera. Bilakaeraren behaketa testuinguru bakoitzari egokitu zaizkion 4 azpikategorietan banatu da eta udalekuko txanda hasi, hirugarren egunean eta azken egunean egin da behaketa. Erregistro digitala, aldiz, lehen eta azken egunean egin da.
‎Bilakaeraren behaketa testuinguru bakoitzari egokitu zaizkion 4 azpikategorietan banatu da eta udalekuko txanda hasi, hirugarren egunean eta azken egunean egin da behaketa. Erregistro digitala, aldiz, lehen eta azken egunean egin da.
‎2022ko otsaila. Lan egunak egin genituen asteburu guztietan: margotu genuen espazioa, oholtza sortu genuen, kanpoko dekorazioa egin, garbitu genuen.
‎Edukiari erreparatuta, HIGAk iraun bitartean egunean 3 argitalpen egin dira: eguneko agenda iragarri, egunean egindakoaren argazki bilduma eta bideo laburpena. Horrez gain, istorioetan zuzenean eman da egindakoaren berri.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia