Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2002
‎fresko erosi behar dira, txingarretan edo prestakinetan garbitu. Gaur egun denborarik ez dagoenez eta prestaketa deserosoa denez, produktu horien kontsumoa jaitsi egin daiteke, nahiz eta haien propietate osasungarriak onartu. Kontsumitzeko prest dauden elikagaiak Aldi berean, nekazariek eta, oro har, industriak arazo horiek konpondu zituzten laugarren gamako produktuak eginez.
2004
‎Pediatren arabera, lehen haurtzaroan jarduera maila jakin bati eusten zaio, baina, nerabezarora iritsi ahala, kopuruak nabarmen jaisten dira adiera guztietan, eta denbora gutxiago ematen da kirola egiten eta gimnasia egiten. Jarduera fisikoan egunean denbora bat ematen duten neska mutilen kopurua ere murriztu egin da. Gainera, kirola eta kirola uztearekin batera, ohitura kaltegarriak hartzen dira, hala nola sedentarismo handiagoa eta obesitatea areagotzea.
2006
‎Kontsumitu aurretik ia bat ere prestakuntzaren beharrik ez duten elikagaiak geroz eta toki handiagoa betetzen ari dira erosketa saskian, egunetik egunera denbora gutxiago ematen baitugu sukalde lanetan eta, horrela, joera horrek entsaladetan ere izan du eragina.
2008
‎Espezialistek ebakuntza egitea gomendatzen dute ondoezik sortzen badute (mina, larruazaleko alterazioak edo larruazaleko ekzemak), konplikazioak sortu badituzte edo horiek gertatzeko arriskua dagoela uste bada (flebitisa, barizeetako ultzerak edo barizeen odol-jarioa). Barizeak mundu osoari eragin diezaiokeen arazoa izan arren, eragin handiagoa dute emakumeen artean, haien fisiologiagatik, bereziki haurdun badaude, eta zenbait biztanleria taldetan, hala nola egunean denbora asko ematen duten profesionalengan. Hori dela eta, hobe da udan eta urtean zehar garatzea.
2010
‎Bi alderdi horiek beti lotuta daude? “Ikaslearen nortasuna osatzen duten balioak faktore erabakigarria dira” Eskola porrota gerta daiteke egoera batzuk ez doazenean, hala nola talde jakin batzuetan bizitutakoak, non bi edo hiru ikaslek ikaskideei eskola normaltasunez jasotzea eragozten baitiete eta, beren jarduketen bidez, lortzen baitute egunez egun denbora galtzea eta dagokion irakasgaiaren edukiak ez ematea. Baina indarkeria kasuetan nolabaiteko eragina izan dezakeen arren, ez dago kausa ondorio harremanik.
2013
‎Sedentarioa izan arren jarduera fisikoarekin bateratzen denean, haren eragin negatiboak minimizatzen dira. Pertsona bat sedentarioa da egunean denbora gehiegi eserita ematen duenean. Eta eskura ditugun datuen arabera, hori gertatzen da haurren erdiekin, astean zenbait egunetan.
‎Arropa txikia dirudien arren, kontu handiz aukeratu behar dira; izan ere, gehiegi transpiratzen duten batzuek azala narritatu eta oinetako kiratsa eragin dezakete, edo, bestela, asko estutzen duten batzuek zirkulazioa oztopatu eta molestiak eragin ditzakete. Are gehiago, kontuan hartzen badugu opor egunetan denbora asko igarotzen dela oinez edo oinez. Arropa:
2017
‎Oro har, litekeena da haurraren gurasoek arazo horiek guztiak adieraztea osabak galdetu aurretik. Baina, azken horretarako, oso lasaia da aurreko egunetan denbora hartzea, gerta daitezkeen egoerei buruz pentsatzeko eta sor daitezkeen zalantza guztiak konpontzeko. 2 Lasaitasunez hartu Irudia:
2019
‎Gabonetako festetan haurrekin sartzeko eta aurreko egunetan denbora gehiago emateko proposamenak
2022
‎14 urte arteko Balearretako eta Extremadurako 10 ikasletik 9k egunean ordubete baino gehiago ematen dute astelehenetik ostiralera pantaila aurrean. Kontuan hartzen badugu ikasleen gaur egungo agenda estua, eta gutxienez egunean zazpi orduz esertzen badira, pantaila baten aurrean eskola egunetan denbora emateak, kasu askotan, minutu batzuk ditu mugimendu aktiboari eta kirol jarduerari ekiteko. Astelehenetik ostiralera, ia erdira murrizten da pantailak gutxien erabiltzen dituztenen arteko aldea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia