2012
|
|
Aktualitateak, gertakariek, historiak ere hurbilak, urrunagoakkezkatzen dute idazlea; baina ez soilik, edo ez nagusiki, artikuluek aurrera egiten duten neurrian bestelako gaiek, bestelako ardurek hartzen baitute pisua, balantza askotariko zakura makurtzeraino. Arteak kezkatzen du Iturralde, arte plastikoek, eta gaur
|
egunean
bizi duten egoerak, nahasmenduak, ezin ulertuak. Denak balio ote duen, zer demonio ote den arte.
|
2013
|
|
Erro semitak eta erlijio kristauak bizitzaren Iturria ulertzeko duen moduaren ondorio eta bilakaera ere bada, nolabait, askatasunaren eta berdintasunaren sinesmen hori. Printzipio politiko gorenen panteoian gutxienez bi mendeko ibilbidea egin ondoren, esan dezakegu bi totem horien inguruan sortu dela
|
egun
bizi dugun errealitate bizkor eta irekia. Eta totemok bidean munstroak ere sortu dituztela.
|
|
Telebistari ‘komunikabide’ deitzearen atzean, mamia dago. Hedabideak
|
egun
bizi dugun sistema sozio-ekonomiko politikoan elementu garrantzizkoak dira, sistema horretako dominazio mekanismoetan tresna nagusietakoa. Sistemaren legitimazio orokorraren giltzarrietako bat da hedabideen legitimazioa, ez hedabide zehatz batzuena, baizik hedabide multzoarena berarena.
|
2014
|
|
Presaka bizi dugun garai honetan ia ezinezkoa bilakatzen da lasaitasuna sexuan, berriz. Tantrismoak
|
egun
bizi dugun indibidualismo hedonista eta lehiakorrari aurre egiteko tresnak eskaintzen dizkigun arren, horrek ez ditu gure gazteak kilikatzen.
|
|
Postmodernoaz ari garenean ez gara garai jakin batetaz ari,
|
egun
bizi dugun garaian eragina izan duen kultura, ikuspegi edo diskurtso multzo batetaz baizik. Horrexegatik, hipermoderno deitu dugun egungo garaiari, esandakoaren ostean, Postmodernitatearen garaia ere deitu diezaiokegu, beraien buruak postmodernotzat izan dituzten ikuspegiek izugarri eragin baitute, guztiz gailendu ez diren arren.
|
|
Zer nolako krisiaz ari gara, ordea? Zer da
|
egun
bizi dugun krisi honek esan nahi duena. Zer da horrenbeste beldurtzen eta haserretzen gaituen krisi delako hori?
|
|
|
Egun
bizi dugun krisiaren modukoek, berriz, egitasmoa zapuzten dute halabeharrez, kontsumismoaren murriztea gertatzen baita. Krisi ekonomikoa geratzeko etortzen denean, langabetuen kopuruak gora egiten duenean, kontsumismoak eta gozamenak galtzen dute beren garrantzia; gozatzea bigarren mailakoa bilakatzen da, bestelako helburuek lehentasuna hartzen baitute.
|
|
|
Egun
bizi dugun krisi politikoaren kausa zuzen zuzena krisi ekonomikoa dela esan daitekeen arren politikariek eraman baikaituzte egoera honetara; egoeratik ateratzeko ezgai agertzen baitira—, bada bestelako kausa zaharragorik ere. Azkeneko hamarkadetan kontsumismoak eta gozatzeak itsutu gaituzten arren, krisi politikoa lehenagokoa zen, behintzat oinarrian.
|
|
Lehenik eta behin, izaki mitologiko baten izenaz gain, maitasuna edo erakarpena adierazteko modua da; eta, bigarren, zerbait diruaren bidez lortzea ere bada, oraingoan euskarari heltzen badiogu. Izenburuak, beraz, erakarpena/ erotismoa eta erosketa/ kontsumismoa bikoteen arteko lotura estua adierazi nahi du; eta lanak
|
egun
bizi dugun erotismoaren merkantilizazioa eta merkatuaren erotizazioa ditu aztergai, nagusiki, ez bakarrik, ordea.
|
|
Lan honek eroski (n) ak izango ditu aztergai, beraz; baina ez hori bakarrik, eroski (n) ez hitz egin ahal izateko
|
egun
bizi dugun garai hipermodernoaz beste batzuen aburuz, Postmodernitate, Gainmodernitate, Modernitate Berantiarra eta beste abar luze batere mintzatu dugulako, bata ezin baita bestea gabe ulertu. Eroski Hipermodernitateari doa loturik ezinbestean.
|
2015
|
|
Modu batean zein bestean, orokorrean hitz egiterik baldin bada, azken balioetan sinesten ez duen indibidualismo hedonista berri bat da
|
egun
bizi duguna. Indibidualismo nartzisista, hedonista eta egozentriko berriaren aurrean aurkitzen gara; betiko orainean bizi den eta sinbolismoaren inguruan biraka dabilen homo esteticus a, Maffesoliren hitzetan.
|
|
|
Egun
bizi dugun garai globalizatuan inoiz baino handiagoa bilakatu da desertuaren muga geografikoen arteko distantzia. Globalizazioak zer edo zer esan nahi badu, globoan bizi dugun guztion arteko lotura eta interdependentzia inoiz baino handiagoak eta nabariagoak direla litzateke, globo bakarrean bizi garela denok.
|
|
|
Egun
bizi dugun garai hipermodernoak Modernitatearen heriotzaren berri ematen digu, heriotza ez den heriotza batena. Modernismoa hilik dago, Modernitateaz harago dagoen ordena berriren baten kontornoak pertzibitu daitezke; eta, paradoxikoa badirudi ere, modernismoak jarraitzen du indarrean.
|
2017
|
|
Sindromea ezin da, berriz, bizi dugun kultura hipermoderno edo hiperkontsumitzailetik at ulertu, aipatu kulturaren bestelako ezaugarri bat gehiago baino ez da-eta, bestelako sintoma bat. Inpazientzia,
|
egun
bizi dugun kontsumismoaren kulturaren, kulturaren merkantilizazioaren, barnean ulertu beharra dago, nahitaez. Noski, kulturaren merkantilizazioarekin batera, heziketaren merkantilizazioa ere etorri zaigu gainera, zeinen ondorio nagusia, edo agerikoena, eskolen merkantilizazioa izan den; hots, 0skolek enpresen antza hartu dute, irakasleek saltzaileena, ikasleek produktuarena eta, azkenik, gurasoek bezeroena.
|
|
Meadi jarraiki, baliteke
|
egun
bizi dugun kultura, Mendebaldeko kulturaz ari bagara, aurrefiguratiboa izatea, nagusiki behintzat, etorkizunaren giltza ume eta gazteen eskuetan baitago, eta ez heldu eta nagusienetan. Bestela esanda, etorkizunaren eraikuntza gazteen partaidetzarekin baino ezin da gauzatu, beraiek baitira ezagutzaren jabe, bizi estiloen eta kulturaren asmatzaile eta eragileak.
|
2021
|
|
Horren adibide dugu
|
egun
bizi dugun neurozientzien booma. Marinak dioen bezala, den dena konpon dezakeen edabe miragarri bilakatu dira neurozientziak; erlijio berri bat, ia ia.
|
2022
|
|
Bi aldiz errepikatu zuen esaldia inguruari begira, guztion baiespena bilatuko balu bezala. Orduan pentsatu nuen, negukoa baino udaberri hasierako giro argi epelak eraginda ziur asko, arrazoi zuela neurri batean, ez direlako ugari berri zoriontsuak teleberrietan, are gehiago,
|
egun
bizi dugun izurritearen ondoko itxialdi eta ziurgabetasun giroan. Zoriona ez omen da albiste.
|
|
Ezbaian murgildurik, Hamletek bizi izan zuen bezalako giro ziurgabean,
|
egun
bizi dugun bezalako giro zalantzakorrean, ikuspegi kritikoaz bat egin eta enpatia izan behar dugu, bere baitan, bere izaeran aurrera bultzada legez zalantza bera baitakar. Gizakiak beti bultzatuko du bere burua aurrerantz, baina honetan beharrezkoa da eztabaidatzea eta egun, inguruan dugun ziurgabetasunaz, bai gizarte giroan zein egiazko informazio mailan, nekeza egingo zaigu agian etorkizuna erabat antzematea; hartu behar dugun bidea.
|