Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2009
‎Eztei bidaia ez zuten bikote guztiek egiten. Gastu handia zen batetik, eta gainera, antzina ez zen sentitzen egun bizi dugun ezkonbidaia egiteko premia hori. Eztei bidaiarik egitea ez zen hartzen ezinezkotzat.
2017
‎Handik lasterrera ni jaio nintzan, Julianek eta Susanak izan eben seme bakarra. 1928ko otsailaren 21ean, Etxetxu baserrian, gaur egun bizi nazan leku berean. Horregaitik esan dot lehenago, txiripaz jaio nintzala Muxikan.
2018
‎Ostegun goiz goizean argia hastean, fado kantua entzuten zen irratitik. Ohean sartu sartuta ohe estalkiarekin burura arte tapaturik, ajearekin ohetik ezin jaikirik, zein egunetan bizi zen ere ahaztu orduko, nahiz eta ikaragarrizko buruko mina zuen, bezperako azken orduen errepasoa egiten hasi zen Elba bere bururako.
‎Ostiralean zehar, gau eta egun bizi izan zuten guztia idatziz ipini zuenean Elbak, helburua zuen modura, ostiral egunean kokatu zuen era ordenatuan oroit-idazkian; Ostirala: Nire suspertzearen istorioa izenburuarekin bataiatuz.
2021
‎Eta, hor ezagutza eta onarpena giltzarri direla uste du NE1 ek. Izan ere, GE4 ren esanetan, gaur egun bizi garen moduagatik literaturarekin harreman estua ezartzea ez da, gutxi batzuk kenduta, era espontaneoan emango den fenomeno bat.
‎Beraz, kulturalki ere hezurdura tinkoa berma dezake. Hala ere, esango nuke, gaur egun bizi garen moduagatik literaturarekin harreman estua ezartzea ez dela, gutxi batzuk kenduta, era espontaneoan emango den fenomeno bat".
‎Edonola ere, merkatueta ekonomia beharrak eta hezkuntza ez dira maila bereko aldagaiak, hezkuntza modu argi batean bestearen menpe baitago. Hortaz, gaur egun bizi dugun iraultza digitalean profil teknikoak lehenesten eta balioesten dira merkatueskaeraren izenean, eta Nussbaum ek (op.) dioenaren ildotik, irudimenarekin, pentsamendu kritikoarekin, sormenarekin eta emozioekin harremana duten ezaugarriak eta gaitasunak alde batera geratzen dira, lan merkatuak eskatzen dituen profiletatik kanpo, lehenik, eta hezkuntzatik, ondoren eta, ondorioz.... Hori horrela, besteren artean, konpetentzia emozionalak edo literatur konpetentziak izan dezaketen garapenerako espazioa hutsala izango da, eta hortik, balioespen falta eratorriko da, noski.
‎Eta zergatik ekarri nahi izan dugu hori? Ba, mundu globalizatu honetan iruditzen zaigulako euskarak, euskal kulturak eta euskal tradizioak beren tokia izan dezaketelako gaur egunera ekarrita, azken batean, gaur egunean bizi garelako, eta nolabait ikasleei nahi diegu hori ikusarazi, ezta. Hau da, horrek baduela bere tokia eta bere etorkizuna.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia