Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 77

2001
‎Zutabe nagusia eta nobelan adiera sinboliko izugarria duena, 13arekin lotutako data zerrendak osatzen du: 1936ko irailaren 13an sartu ziren erreketeak Donostian Ategorrieta gainetik okupazioa burutuz (55..); ia hirurogei urte beranduago, irailaren 13an, haserretu ziren protagonista eta bere emaztea azkenengoz eta egun berean ezagutu zuen senarrak Bioleta (58). 1936ko otsailaren 13koa da, halaber, Mikele de Abando eta protagonistaren aita azaltzen diren argazkia (eta gerora esango denez, Bioletaren ama egun horretako harremanen fruitu da); 1936ko uztailaren 13a da Calvo Sotelo hil zuten eguna,...
‎Oroimenaren zutabe nagusia, eta nobelan adiera sinboliko izugarria duena 13arekin lotutako data zerrendak osatzen du: 1936ko irailaren 13an sartu ziren erreketeak Donostian eta Ategorrieta gainetik okupazioa burutu; ia hirurogei urte geroago, irailaren 13an, haserretu ziren protagonista eta bere emaztea azkenengoz eta egun berean ezagutu zuen senarrak Bioleta. 1936ko otsailaren 13koa da, halaber, Mikele de Abando eta protagonistaren aita azaltzen diren argazkia (eta gerora esango denez, Bioletaren ama egun horretako harremanen fruitu da); 1936ko uztailaren 13a da Calvo Sotelo hil zuten eguna,...
‎Zinemaren agerpena Gimferrer ek egin bazuen ere, kistcharen erabilpen poetikoa Vázquez Montalbán i zor zaio. Honen poesiak, gaur egun bere kazetaritza lana eta nobela handien erruz ahaztua dagoenak, mass media eta kultura itsusiaren oihartzuna ekarri zuen.
2002
‎Zergatik, Panpox gaztelaniara eta katalanera itzulita dago, eta ama baten eta amultsuki" Panpox" esaten dion 7 urteko bere semearen bizitzako egun bateko gorabeherak kontatzen dira bertan. Narrazioa goizeko 7: 45etan hasi eta egun bereko arratseko 21:15 inguruan amaitzen da, eta protagonisten eguneroko zereginen inguruan bilbatzen da: emakumearen lanaldi bikoitza, eskola, haurraren zaintza...
‎Gaur dan egunean bere, Ossorio rik naiko ba dala bazterretan, azaldu giñei.
2003
‎Jaimeren omenez berbalditxu hau egiteko eskatu eustenean Euskaltzainditik, ezin nik ezelan be ezetzik emon: aspaldiko laguna eta sarritan lankidea neban Kerexeta jauna, haren lan eskergearen txalotzaile izan naz beti, beragaz batera eta egun berean jaso neban Euskaltzaindiagandik ohorezko izendapena, eta ganera neuk emon behar izan neutsan azken agurra, Eleiza Amaren izenean, Elorrioko parrokian, joandako abuztuaren bostean.
‎" Urtero lez, hemen batu gara, aurten be, Bilboko euskaldunok, geure zeruko Amari Bederatziurren hau eskaintzeko. Bederatzi egunetan bertan batuta, Jaungoikoak Mariagan egindako mirariak hausnartu ta goratuko doguz; eta, euren argitara, ispilurik garbienean lez, geure eginbeharrak be argi agertuko jakuz, Eleiza amaren misterioan".
‎Gauero, ohera joan aurretik, horri labur bat idazten neban, gaur euskeraz, bihar erderaz, neure idazkerea lantzeko asmotan. Gaia, gehien baten, egunak berak eskainitako gogoetak eta bihozkadak.
‎Nobioak ginan hitz hauek esaterakoan irribarre malenkoniatsua agertu zuen. Telefonoz deitzen neutsan astean astean eta hara bost egun beragaz igaroten joateko bidaia prestatu be bai. Baina azkenean ez neban bidaiarik egin.
2005
‎Ikus arazi zizkioten hango aberastasun guziak. Berak kondatzen du, ikusi zituela erlikario baten barnean Jesusen koronako bi arantza, Ostegun Sainduko arno hartarik xorta bat eta egun bereko ogitik zenbait purruxka, bai eta... Ama Birjinaren esnetik.13 Irriño bat heldu bazaiku hori irakurtzean, ez da dudarik, hark eta garai hartako giristinoek horrela sinesten zutela.
‎Bere burua autodidaktatzat duen idazle hau irakurle handia dugu, bestetik. Komunikabideetara mugatzen bagara, gaur egun bereon Berria, Le Journal, Soud Ouest, La Croix egunero begiratzen ditu, baita El Mundo, Diario Vasco eta beste batzuk ere, egunero izan ez arren.
‎Los Angelesetan nintzen batez, Los Angeles Times egunkariak hiriko 3 kasu aipatu zituen egun berean, biga lehen orrialdean, bedera argazkirekin. Zer efetua irakurleentzat! 193 2002 700 apez beren kargutik kendu dituzte Ameriketako Estatu Batuetan pedofilia gatik!
‎Elgar ezagutzen zuten. Gaur egun bere izen deiturak norbaiti galdetzea bera gaizki ikusi da!
‎20 urteko neskak dira 60 urteko gizonarekin ezkontzen eta ez 20 urteko mutikoak 60 urteko emaztearekin. Espainiako Interneten, egun berean, 1.645 neska zirelarik mutiko baten bila 56.482 mutiko ziren neska baten bila.268 Frantziako presoetan %96, 4 gizonak dira, %5, 6 emazteak! Horra gizonaren berezitasun zenbait.
2007
‎Zeru osoa izarrez beterik. Gaua ez da hain iluna, eta argi txikitxu hareek guztiak giro ederra sortarazo dabe, eguna bera baino gehiago.
2008
‎Seme alabei zor neutsezan umetako kontuok. Halantxe hartu neban, semea ezkontzen zanerako bildumatxo bat egiteko erabakia eta halantxe emon be, ezkondu zan egun berean.
‎Narrazinoaren dinamikaren harian, deskribapen eredugarriak taiutzen ditu, bizkaiera literarioko antologietan lekua eskatzen dabenak: " Lehenengo egunetik beretik errespetua sartu eustien aurreko horman egozan ondo orraztutako gizon biren argazkiek. Bata biboteduna.
‎Lehenengo egunetik beretik errespetua sartu eustien aurreko horman egozan ondo orraztutako gizon biren argazkiek. Bata biboteduna.
2009
‎Hildakoa gaitz kutsagarri batekin hil bazen, etxe inguruko bidegurutze baten erretzen ziren bere soineko, ohe eta kutsagarri izan zitekeen beste guztia. Erretze hori, gorpua etxetik ateratzen zen egun berean egiten zen orokorrean.
‎Bizi zirela eginiko promesak bete barik hildakoen arimak ere agertu izan dira Jataben. Hala esaten da, ezkondu zenetik bere jaiotetxera gehiago joan ez zen andrea, hil zen egun berean agertu ei zitzaien bere jaiotetxe horretan bizi ziren senitartekoei.
‎" Ordun bere mesa..., funtziño egunen bere ogik imintxen siren sepulturen, eta aiñ ogitxariko bat ixete (n) san aurrogi etorte (n) sana, se entierro badau, bost ekarko" usen, osten lau ixeten siren. Ogitxuk ixete (n) siren, alau ingerukotxuk.
‎Jose Migel Barandiaranek Domu Santu egunetik hasi zuen Sara herriaren gaineko Herri Egutegiaren atala, eta maisu handiaren moduan, egun beretik hasiko gara gu ere1.
‎Ortusantuan lurrean egoten ziren sepulturak eta oholezko kurtze edo gurutzeak atontzen zituzten. Egun beratan, herriko elizara joaten ziren herritarrak. Bertan, tenpluko atze aldeko sepulturan izaten zen gomutatze erritua.
‎Pasadizo modura kontatuko dugu Erregenaren bezperan zapatak garbitu eta etxeko bentanan utzi zituen seme bakarraren kasua. Antza denez, etxe batzuetan opariak errege egun berean mezatara joan ostean baino ez ziren agertzen. Mezatatik bueltatu zen umea, oparia hartzeko ilusioz beterik.
‎Eguen Guren arratsaldez mezatara joaten ziren. Egun bereko mezan Eukaristia hartzen zen aldaretik, gordeta egoten zen sagrariotik, eta Aste Santurako beren beregi egiten zen monumentu izeneko aldaretxoan ipintzen zen.
‎Ezkontza elizkizunari, antzina, ez zitzaion hainbesteko garrantziarik ematen, elizkizuna astegunez egiten zen, gonbidatu gutxirekin, eta ia ez zen eten ere egiten eguneko beharra. Ezkontzako egun berean edo hurrengoetan egiten zen bazkarian, batez ere, kanpotiko ezkontidea etxe berrian sartzea ospatzen zen. Hala ere, XX. mende erdirako, Jataben, ezkontza elizkizuna, ezteguarekin batera, ospakizun handia izaten zen.
‎Baia menguanterik urrengo, gero creciente datortzu. Ta creciente bere egun bet ixeten i da baju, egun beratan, ta gero gora dotzu. Gero betera.
Egun beratan, Jatabeko gazteak herriko tabernara joan eta bizpahiru ardo zahagi hartzen zituzten, eskota esaten zitzaiena. Kuadrilen artean ordaintzen zuten eta gero guztientzat libre izaten zen edatea.
‎Ta ostera txindorra ingerun badabill esaten dere barri ona, seoser ona ekarko dau orrek. Eta txindorra olan denpora txarra daunen ta bere triste oten da, baia olan denpora ona ta, txindorra triste badau, igual andik egun batera edo bire, edo egun beratan igual, seoser nonon notisi txarra."
‎Jataben, Euskal Herri osoan bezala, bost jatordu egin litezke egun berean. Eta hipotetikoa erabiltzen dugu ez zelako derrigorrezkoa bostak egunero egitea.
‎Beste behar batzuk egiten ziren maiatzaren bederatzian, baina ereitea galarazita zegoen. Artoari, egun beratan, gatza botatzen zioten, gatzak artoa bedeinkatu eta ez ei ziolako harrari zabaltzen uzten.
‎Gibela eta birikiak egun beratan jaten ziren etxe batzuetan. Etxekoei zein auzotik laguntzen etorritakoei bazkaltzen emateko izan ohi ziren.
‎Ez eukan saltzeko. Zelan edo halan, nahi ta hogei egunean bera jan edan barik egon behar, aurkituko eutsan erremedioa behorraren antzutasunari. Iruñean behintzat egongo zan abere kontuan jakitunen bat.
2011
‎Apustua ez zen hain gaizki aterako, hirugarrenez jarraian, Paul Austerren lanik berriena Estatu espainoleko hizkuntza ofizial guztietan eta egun berean kaleratu bada: " Brooklyngo erokeriak" izan zen lehena, 2006an," Bidaiak scriptoriumean zehar" gero, 2007an, eta joan den irailaren 2an argitaratu zen Gizona ilunpean hau.
‎Marijesiak kantetako hiru doinu erabilten izan dira: lehenengoa aurreneko lau egunetan, bigarrena hurrengoko lauretan eta hirugarrena Gabon egun beratan erabilten zan. Koplen gaia be doinuagaz batera aldatzen zan lau eguneko moltso bako txean:
‎Aurreko hileetan etxean lagun faxista bat babestu izanagaitik parkatu ei eutsien heriotz zigorra. Neskatila horreek Saturrarango andrazkoen kartzelan bete eben zigorra eta herrira itzuli ziran egun berean hil zan euren salataria.
‎" Zelan egiten ziran tratuak? Egun beratan pagau behar izaten zan. Enjeneral illebete ixete (n) san pagateko serien, ta gero iguel batzuk erosi bai, baia pagateko dirurik es, ta kobra esiñik eta...
‎Jesusen berpizkundea ospatzen dabe. Egun horretarako, eta edo egun beratan, konfesinoa, autortza, eginda egon behar izaten zan. Eleizara baraurik joaten zan jentea, eta autortu ondoren bakotxari txartel bana emoten eutsen abadeak.
‎San Juan sua aurreko urteko leizar kargileagaz biztuten da gaur egun be. Ba tzuek Erramu egunez eta beste batzuek San Juan egun berean eleizara eroanda bedeinkatzen eben kargillie. Suaren moltsoaren erdian zutardatz modura ipinten zan makilearen puntan, sorgina sinbolizetan eban andrakila bat ipinten zan etxe batzuetan.
‎Etxe batzuetan, atartean leizarra eta soloan ereinotza ipinten zan. Atartean ipinten zan leizardun kargilea eleizara eroaten zan egun beratan, han bedeinkatu eta gero urte osoan gordeten zan hurrengo San Juan sua izetzeko. Lekukoek euren aurretikoei entzunda deukotsie, antxina edari bat egiten zala leizarragaz San Juan egunerako.
2012
‎Eskota Atxurin, Belakon, Billelan, Elgezabalen, Iturribaltzagan, Laukarizen, Markaidan eta Trobikan egiten eben. Atxurin hondino gaur egun bere egiten dabe eta, gurdia apaindu, ermitea, errotea eta holako maketa modukoak egiten dabez.
‎Eleizak sepulturaz beteta egoten ziran orduan. Urtebete garrenean ondrako mezea edo urteurrena egiten zan; gaur egun bere egiten da.
‎Ermitearen aurreko lurretan karrajua eta txokoa dagoz. Birlen jaietan ez zan inoiz idieta asto probarik falta izaten, eta gaur egun bere hondino egiten dabez urtean bi edo hiru biderrez. Lekukoen esanetan, idi probetarako afizino handia egon da Mungian.
‎Egun horretan San Juan aldera, Bakiora, lapatan joan, piperrak prijidu eta eurek gazteek prestetan eben bazkaria. Gaur egun bere hondino egiten dabe bazkaria, eta laurogei bat lagun batzen ei dira.
‎Gaur egun bere, umeek zapatak ipinten deutseez Erregeei
‎Jeneralean artoa ekarri eta astebetera eroaten eben uruna etxera. Inoiz ordea bere emoten jakon bezeruari, hau da, artoa ekarri eta egun beratan beste baten uruna eroan, baina hori konfiantzazko bezeruakaz baino ez zan egiten. Arto ona edo txarra zan jakiteko, errotariak haginka egiten eutson artagarauari; gogor egoana ona zan, bigun baegoan, ostera, hezea.
‎Laukarizko jaiak Santiago eta Santa Ana dira, garagarrilaren 25 eta 26an. Antxina jaietako hirugarren eguna bere zelebrau egiten zan; ganbelu esaten jakon, errepetizino moduko bat izaten zan. Halanda bere, mezarik garrantzitsuena Santa Ana egunekoa zan; egun horretan itzelezko jentetzea batzen zan eta eleizako ate biak zabaldu behar izaten ziran.
‎Laukarizen San Roke eguna bere ospatzen zan, abuztuaren 16an. Eleizaren alboan, ezkerraldean San Rokeren altarea egoan lehen, eta beti egiten zan zeozertxu.
‎Lanean hasi aurretik egurra uretan beratzen euki behar zan, zozpalik egin ez egian. Sarri egun berean egiten eban buztarria eta egun beratan ordaintzen jakon, ondo ordaindu bere. Batzuetan egurrean apaingarriak egiten eutsiezan, eta inoz buztarriginak bere sinadura bere ipinten eban.
‎Lanean hasi aurretik egurra uretan beratzen euki behar zan, zozpalik egin ez egian. Sarri egun berean egiten eban buztarria eta egun beratan ordaintzen jakon, ondo ordaindu bere. Batzuetan egurrean apaingarriak egiten eutsiezan, eta inoz buztarriginak bere sinadura bere ipinten eban.
‎Han danetarik saltzen eben; ogidunak bere bertan ixten eban auzo guztirako ogia. Geroago Sakoneta etxea egin eben eta bertako seme batek tabernea ipini eban; gaur egun bere hantxe dago hondino.
‎Umea jaio eta egun beratan edo, asko jota, hurrengo egunean egiten zan bautizoa', holan indulgentziak irabazten zirala ta. Umea makal jaiotea subertau ezkero, etxe bautizoa bere egiten jakon.
‎Gaur egun bere bendejerak astero etorten dira plazara. Maria Luisa Gangoiti eta Juanita Larrazabal. surako, leku jakina eukien, eta danak paretan ziran alkarren ondoan iladan.
2013
‎Gaur egun erroskoa Erregen egunean bertan jatea da orokorrena.
‎Mortzilak txarria hilten dan egun berean egiten dira. Bai orduan eta bai gaur egun modu berean egiten dira.
‎Bazkaria etxean egin ezkero prestetako kanpokoren bat ekarten eben batzuetan, baina tabernan egitea be ezagutu dabe. Izan be, senideak sarritan urrinetik etorten ziran eta egunean bertan ezin ziran etxera bueltau zeozer jan barik. Inoiz gaua be egiten eben bertan.
2015
‎Ez zirean emisora klandestinoak; Frantziak eta Inglaterrak kanporako emoten ebezan saioak zirean. Hortik jakingo eben, ze egun berean esan eusten niri, goizean.
‎Hori ustea egoan, linbora joango zinala. Jaiotako egun berean bateatzea, hori zan gauzarik handiena. Gure ama, egia esateko, erlijiosoa benetakoa zan.
Egun berean, iluntzean, zatitu egiten zan txarria: bizkarrazurra atera, eta gero saihetsak, urdaia, izterrak, aurreko besoak...
‎lehenago behia ondo ikusi (errapea, kaderak, itxurea...), prezioa eskatu, norberak gitxiago agindu, eta behin tratura heldu ezkero, eskua emon batak besteari, tratua ixteko. Piztia etxera egun beratan eroaten zan, eta pagau hurrengo ferian, jeneralean. Ferietan tratanteak egoten ziran eta eurakaz tratua itxi eta ostean, tabernara joateko ohiturea egoan.
‎Egun bi geroago, zezeilaren 5ean, Santa Ageda eguna ospatzen zan; baina egunak berak baino bezpereak eukan garrantzi handiagoa. Soldadiskea egiten joan behar eben kintoak Santa Ageda kantetan ibilten ziran etxerik etxe.
2017
‎Joseba Sarrionandiaren Lagun izoztua eleberriak bikain ilustratzen du mundu ikuskera moderno batetik postmodernista baterako igarotzea.213 Lagun izoztua ko protagonista, Goio Ugarte euskal errefuxiatu politikoa," izoztuta" dago Nikaraguako erbestean. Goiok galduak ditu inguruarekin harremanak izateko gaitasun oro, ez baita gauza ez solas egiteko, ez inor ezagutzeko, ez ezein jardueratan aritzeko, egunak bere txabolako lurrean eserita ematen dituelarik, zeharo geldirik: mundutik erabat bananduta dago, alegia.
‎Batetik, bere aita zegoen, Alemaniatik Hamburgotik, hain zuzen ere Obabako meategiak zuzentzera etorritako Werfell ingeniaria. Pentsaera agnostiko eta aurrerakoi zorrotzekoa, herrira heldutako egunetik bertatik burlati jokatu zuen obabatarren debozioaren aurrean, bertako neska batekin bizitzen jarri Estebanen ama, gertakariaren garairako hila baitzen aspaldian eta are seme bat izateraino heldu zelarik, guztia ere fede kristautik kanpo. Bestetik, Obabako gizartea, tradiziozalea eta jainkozalea, lege zaharraren aurka agertzen zen ororekin maseiatzaile gupidagabea, Estebanen gurasoen jokaerari eskandalu hutsa iritzita, amaren gainean izenik txarrena eta gezurrik zikinenak zabaldu eta aita mespretxuz jositako erabateko marjinazio sozialera kondenatu zuena.
‎Milan, Monaco, Florentzia eta beste hainbat lekutara joaten ginan kotxez. Vigora joanetorria egun berean be bai. Ez holangorik egin, mesedez!!
2019
‎Martutene eta Rossettiren obsesioa ingelesez ere publikatu ziren eta azken hori errusieraz ere itzulita dago. Gainera, aipatu behar da gaur egun bere obra guztiaren gaztelaniazko edizio berri bat egiten ari dela Erein argitaletxea Biblioteca Ramon Saizarbitoria izeneko bilduma baten bidez.
‎Ironikoki zoritxarraren adierazle nabarmena da eleberriko bi gerrak biltzen dituen simetria numerikoa: " 1936ko irailaren 13an sartu ziren erreketeak Donostian Ategorrieta gainetik okupazioa burutuz" (55) eta" ia hirurogei urte beranduago, irailaren 13an, haserretu ziren protagonista eta bere emaztea azkenengoz eta egun berean ezagutu zuen Senarrak Bioleta" (58), eta Calvo Sotelo ere 1936ko uztailaren 13an hil zuten...
‎Datei dagokienez, ia ez da datarik aipatzen eta agertzean, 13 zenbakiaren inguruan izaten dira Olaziregik igarri zuenez (1997): " 1936ko irailaren 13an sartu ziren erreketeak Donostian" (55);" irailaren 13an, haserretu ziren protagonista eta bere emaztea azken aldiz eta egun berean ezagutu zuen Senarrak Bioleta" (58)," Calvo Sotelo ere 13an hil zuten etab". Beste data edo hilabeterik ia ez da aipatzen, erreferentzia gutxi daude:
‎" Bere onetik aterata zirudien. Ez nuela sekula arrautza bat bera ere frijitu, egunkaria eskuetan hartuta besaulkian etzanda pasatzen nuela eguna berak etxeko lanak eta kanpokoak egin behar zituen bitartean[...]. Hori esan, hatz erakuslearekin re dorremirre, re sol jo, pianoaren tapa erortzen utzi, eta burua harro alde egin zuen" (35).
‎Donostian Ategorrieta gainetik okupazioa burutuz" (55);" ia hirurogei urte beranduago, irailaren 13an, haserretu ziren protagonista eta bere emaztea azkenengoz eta egun berean ezagutu zuen Senarrak Bioleta[...]" (58). Beraz, berriro ere, abesti honen izenburuak, kontaketari lagundu eta mesede egiten dio, honen bitartez ekintza gogoangarri bat markaturik geratzen delako eta aldi berean, denboraren iragatearen sinbolo malenkoniatsua ere bada.
‎" Bere onetik aterata zirudien. Ez nuela sekula arrautza bat bera ere frijitu, egunkaria eskuetan hartuta besaulkian etzanda pasatzen nuela eguna berak etxeko lanak eta kanpokoak egin behar zituen bitartean, ustez dena nekiela eta ea nola nahi nuen behar bezalako arrautza frijitu bat derrigorrezkoa duen ertz erreaz hornitua izatea, halakorik gabe arrautzak sanguitzetarako osagai tristea baitirudi, olio oso berotan bota ezean. Hori esan, hatz erakuslearekin re dorremirre, re sol jo, pianoaren tapa erortzen utzi, eta burua harro alde egin zuen" (35).
‎Ez dira gutxi, bestalde, Juaristik tradizio paneuroparreko baladetan emakume gazte bahituen zorteaz hitz egiten dutenak(" Hirur kapitainak"," Arroxa xuriaren azpian"), edo etxeko gizonaren setio sexualetik ihesi ibili ondoren, amaiera tragikoa izango dutenak(" Ura isuririk" edo" Oreina bilakatu neska" delakoan). Emakume gaizkilea protagonista duen balada ezagun bakarra indarkeria pairatu beharrean, pozoiaren bidez mendekua hartzen duena" Egun bereko alarguntsa" izango genuke, Jon Mirandek" Eresi kantari" (1960) izeneko narrazioan krimen narrazio moduan garaturikoa.
2021
‎Auspolarrako pinudia matarrasa botaten hasi ginan biok. Eta hasi ginan egun bereko iluntzean, etxerako bidea hartzeko gengozala, han agertu zan Txetxe, Batzeko behargin bat. Nigana jo eban, beharrean joateko gonbita eginez.
‎Urriaren 8an izaten da San Adrianen jai-eguna. Orduan, egunean berean ospatzen zan, eta egun handia izaten zan bertakoentzat. San Adrianen eremua inguruko auzune eta baserriek osatzen eben.
‎Kontrolera heldutakoan, ikusirik bera zelan egoan, ez euskuen egin miaketarik eta zuzenean aurrera pasetako agindua emon euskuen. Egun berean heldu ginan etxeraino.
2023
‎Hortxe egon daiteke gaurko bertsogintza hain osasuntsu egotearen giltzarri nagusia, eta horren ondorioetako bat izan liteke bertsoak egungo egunean bere inguruan milaka lagun biltzeko erakusten duen ahalmen harrigarria.
‎Esaterako, San Joanekoetatik. Tipula, arto, gari, gerezi eta beste belar batzuekin batera, elizan bedeinkatuko ziren sortak egiteko erabiltzen ziren, eta, ondoren, etxeko atean edo leihoan jartzen ziren, santuaren egun berean. Honezkero, nekez ikus ditzakegu sorta horiek.
‎Piztia egun berean eroaten zan etxera, eta hurrengo ferian ordaindu, egunak garrenera hil edo makalduan be. Dana dala, inork iruzurrik egin ez egian, albaitariak egoten ziran feriotan, aberearen osasun egoera ona ziurtatzeko; osasunagiria eskatu eitekean, ordaindu ezkero, jakina.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia