Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Izan ere, egia deritzoguna ondoen funtzionatzen duen hipotesia besterik ez da. Horregatik, garai eta arraza gordinagoetako iritziak eta jarduerak berrikustean, hobe genuke haien hutsegiteak errukiz juzgatzea; nahitaezko estropezuak dira egiaren bilaketan, eta haiei ere eman behar diegu agian guk geuk egunen batean behar izango dugun barkamena: cum excusatione itaque veteres audiendi sunt" (Urrezko abarra, I bol., 356 orr.).
2003
‎Horretan bera ni baino askoz ere eraginkorragoa da, razionalistak berez ez baitira gauza anarkismoa onartzeko mozorrorik gabe aurkezten zaienean. Egunen batean, jakina, ulertuko dute zer egin zaien. Egun horretan anarkismo garbi eta soilerako prest egongo dira.
2004
‎Ez da aski gizakiaren konformismoa eta gogo alferkeria (alferkeria intelektual eta existentziala) salatzea eta agerian jartzea, balio ororen giza jatorria ikusi eta aitortu behar da, irudikeriei aurre eginez. " Egungo munduan baliorik duen orok ez du bere baitan edo naturaren arabera horrelakorik —natura beti baliogabea da (wertlos) —, baizik eta egun batean balio bat jaso du, dohain baten gisa, eta geu gara opari hori ematen eta egiten dugunok! Guk geuk bakarrik sortu dugu gizakiari dagokion mundua" (Jakintza alegera, § 301).
2006
‎Har dezagun adibide sinple bat Humeren planteamendua uler dezagun. Egun batean X objektua ukitu nuelako erre nintzen, hau da, beroaren (jatorrizko) inpresioa izan nuen. Egun batzuk geroago, Fisikako idazki bat irakurtzen ari nintzela, beroaren ideia neukan neure buruan jira-biraka.
Egun batean, afaltzera berandu agertu nintzen. Iturriotzek" arazo bat izan duk ordenagailuan, erakutsiko diat" esan eta gela batean sartu ninduen:
2007
‎Lowischek, horregatik," argibideak eskainiko dituen etika pedagogiko" baten beharra aldarrikatzen du, zeinari esker gizabanakoak" judiziorako eta ekintzarako bere konpetentzia morala, baita erantzukizunaren pertzepziorako bere konpetentzia" osatu ahal izango dituen103 Eta bukatzeko ohar labur bat: guretzat bereziki esanguratsua da, etika pedagogikoa —zeina egun batez ere erantzukizunaren inguruan eraikitzen den— etika komunikatiboan oinarritu ahal izana, ze, ikusiko dugun bezala, azken hori gizakiaren izaera linguistikotik artikulatzen da hasiera hasieratik.
2008
‎Laburbilduz, filosofo analitikoak gaur egun berraztertzen ari dira beraien jatorrizko tesiak. Egun batean ez historizitatean errefuxiatu baldin baziren, historiak berak behartu ditu hipotesi hori baztertzera. Klasikoak hartzen badituzte erreferentziatzat, Wittgenstein, Frege eta Russell, zergatik beste klasikoetatik babestu?
2010
‎5 Azkenean, definizio horren aurka dago, agidanez, harako egitatea, gobernatzaileak, arrazoimen zuzenaren arabera eta herriari bere gogoa argi erakutsirik, bere mendekoari agindu diezaiokeelako zerbait egitea, eta, haatik, legerik ez eman, horrek manu betiko eta iraunkorra baitakar; halako osagaia behar du legeak, lehen esan genuen legez. Horren ondorioz, definizio hori beteko litzateke erkidegoari emaniko manu aldarrikatuan, egun baterako bada ere. Horri erantzungo diot, hitz laburretan.
2011
‎Nolabaiteko aldea dago 66an pentsatzen zuenaren eta oraingo jarreraren artean. Egunen batean hilko den kontzientzia duelako, edozein unetan heriotza bidera aterako zaiola-eta nahi duena gauzatzeko aukerarik ez duela izango jakin badakielako, itxaropenik ez duen gizaki existentzialistarekin parekatzen da. Baina badu gizakiaren egoera etsipengarri hori konpontzeko bidea, eta bide hori maitasuna da, zeinak Jainkoan sinistera eramaten duen, hura baita maitasuna bizirik mantendu dezakeen bakarra, heriotza ostean ere.
2013
‎Balioak, arimak eta gure bizitzako kontzepturik gorenenak harrien, planeten, mendien eta elefanteen parean jartzen dira. Istripu kosmiko baten poderioz, edo gizakiak berak asmatutako tresna ikaragarrien karietara, edo sortutako gaitz ezezagun baten erruz, egunen batean Lur esferikoa hauts bihurtuko balitz, dena desagertuko litzateke, alegia, garrantzitsuena desagertuko litzateke, arimak eta balioak ere desagertuko lirateke. Marraztu duzun ikuspegia da zentzurik ez duen mundu batena; mundu mekaniko, hotz, espiriturik gabekoaren irudia eman diguzu".
2017
‎Psikoanalisi existentzialaren arabera," gizakia ez da emendio bat baizik eta osotasun bat", 64 eta horrek eskatzen du ekintza azalekoena ere osotasun horren erakusgarri izatea: " Nahikoa genuke Baudelaire egun batez bizitzen ikustea, une bakar batez balitz ere, gure obserbazio sakabanatuak ezagutza oso batean antolatzeko". 65 Sartrek hiru modutara erreduzitzen ditu giza errealitatearen oinarrizko kategoriak: edukitzea, egitea, izatea.
2021
‎Xabier Letek ere jarraitutasun hori azpimarratzen zuen Sinisten dut olerki ederrean: " Sinisten dut egun batean hilko naizela, hutsean eroria ezerezean amildua hauts bihurtuko naizela. Sinisten dut hartuko nauen lur hortatik landare berriak sortuko direla:
‎Sinisten dut haiek ere noizpait lurrera deituak izanen direla, zabaltasun sakonera, forma guztien sortokira itzuliko garela. Sinisten dut izaki guztien aldakuntza etengabea dela, itxuraldatze sakon batek berbihurtzen gaituela eta izatetik izatera atsedenik gabeko mugimenduak garamatzala[...] Sinisten dut, bai, egun batean hilko naizela: hutsean eroria ezerezean amildua hauts bihurtuko naizela".
2022
‎baieztatu dutenaren arabera. Interesgarria litzateke, egunen batean, zer entzun duten azalduko lukeen historia egitea. Ez dago filosofiarik entzuketarik gabe, harrerarik, kutsatzerik, intseminaziorik gabe.
‎Jarrera hartze horren erdigunean ‘oraingoz’ bat kokatuko dut tentuz. Baliteke pentsamenduak unibertsitatean duen itolarria hainbesterainokoa izatea, ezen jarrera hartze horrek zentzua izateari utziko baitio egunen batean. Adi egon dugu eta erabaki zuzenak hartzen jakin, hala egitea egokitzen den momentuan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia