Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2002
Egun antzerki mota hau gutxiengo batek egiten du. Hala izan behar du?
‎ANTZERTI JAYAK. Urte Barri egunez antzerti jai atsegingarrija ixan genduban. " Neskazar" zala ta ezala, ¡ amaika barre egin zan!
2003
‎Tarregara iritsitakoan, aho zabalik geratu ohi da estreinakoz doan ikuslea. Hiruzpalau egunez antzerkiak hartzen du Lleidako herria eta hark ikuslea harrapatzen du. Herriko plazak, kaleak, kiroldegiak, eskolak... eszenatoki bilakatzen dira; izan ere, antzoki bakarra dago 14.000 biztanleko herrian:
‎Zein da zure aburuz egun antzerkiak izan behar duen funtzioa?
2005
‎Eta zein da gaur egun antzerki liburuen garrantzia?
2008
‎" Edo beste modu batera esateko, ez pentsa tragediak gaur egun antzerkiari ematen diogun garrantzi eskasa zuenik. Ez.
2009
‎Iratzargailuak begiak irekiarazi orduko, martxoaren 27a dugun honek, agertoki gainean oinez ibiltzearen xarma ekarri dit gogora, eta gaurko eguna antzerki obra baten pareko izatea otu zait. Jolastu gura nuke eta ikusle eta aktore sentitu aldi berean.
2010
‎Joxe Luix Gorrotxategiren bertsoa apartatu dute atal horretarako. 1998an, berriz, Bertso Egunean antzerki musikatua egin zuten. Xabier Euzkitze Otañoren paperean jarrita, eta zinta horixe artxibotik berreskuratu dutena aste honetako Zapping erako.
‎Joxe Luix Gorrotxategiren bertsoa apartatu dute atal horretarako. 1998an, berriz, Bertso Egunean antzerki musikatua egin zuten. Xabier Euzkitze Otañoren paperean jarrita, eta zinta horixe artxibotik berreskuratu dutena aste honetako zappingerako.
‎Hamasei bat gaztetxo dabiltza egun antzerki eskoletan, Zapo Txokon
2012
‎Antzerkiola Imaginarioa izeneko taldeko kide izan zen, eta hainbat antzezlan idatzi ditu haiekin. Gaur egun antzerkia utzi samar duela dio, ordea, eta poesia idazten sentitzen dela eroso. Hirugarren poema liburua du Zentauro hankak (Pamiela) izenekoa.
2014
‎Tolosaren esanetan, gaur egun antzerki eskola asko daude: " Uste dugun baino gehiago, eta, gainera ugaltzen ari dira.
‎Gaur egun antzerki eskolak ikastetxetik kanpo eta ikastetxeko ordutegiaren barruan ematen dira Tolosak dioenez: " Guk dagoeneko hemezortzi urte daramazkigu Zarautzen ia eskola guztietan antzerki eskolak ematen:
2016
‎Puntu horri buruz aitzinetik erran beharra dago euskal antzerkiak prentsa oso mugatu bat hunkitzen zuela Larzabalen garaian, eta kritika honen ezaugarri nagusietakoa gertakari baten isla izatea zela. Gaur egun antzerkiaren aitzinean bestelako begirada bat dago, nahiz eta euskal antzerkiarentzat kritika askotan mugatua gelditu. Bestalde, kritika idazten dutenak ez ziren askotan profesionalak izaten, beraz antzerkiaren mundua ezagutzen bazuten, amateur mundukoa ezagutzen zuten, eta euskarazkoa izaten zen garaian Ipar Euskal Herrian, hau baitzen ibiltzen eta prentsa euskaldunean aipatzen.
‎Yves le Berrek, gaur egun antzerkiak bizi dituen debateak eta kontraesanak plazaratzen ditu hemen, eta antzerkiak harrera mailan sortzen duen beste elementu bat, publikoarekin eraikiko den harremana. Antton Lukuk Peter Brookek aipatzen duen kulturen nahasketa eraman baitu, eta esperientzia berriak ekarri honen inguruan, baina Brookek kulturak nahasten baditu, Yves le Berreren ikuspuntua ez du hunkitzen, alegia, antzerki amateurrak hizkuntza gutxituetan eramaten duen lana, komunikazio diferentea ekartzen duena, publiko desberdinak hunkitzen ahal duena, alegia, Yves Le Berrek aipatzen duen publikoak Peter Brooken obra hartzen du bere maneran, aski errazki aukerak baitira itzulpenak egiteko.
‎Horren berri irakurtzea goaitatzen dugu. Gaur egun antzerkirako publikoa emendatzen ari dela ikusten dugu ere, baina zaila da une honetan irudikatzea Ipar Euskal Herrian ezagutu zuen hedapena. Plazako antzerkia indartzen ari da, publiko euskalduna mugatua da.
‎Hemen azaldua dena oso interesgarria iruditzen zaigu, gaur egun antzerkia aldatzen den une honetan. Antzerkiari tresnak gehitzen zaizkiolako, alegia testua bera eta aktoreen interpretazioa aski ez direla, eskas gelditzen direla obra osoaren aztertzeko.
‎Hau da gaur egun antzerkiak askotan hartzen duen bidea. Bide berria, gurean ikusten dena, baina oraindik testuak garrantzia gorde du.
‎Gaur egungo antzerkigintzarekin lotura baten egiteko, Larzabalen urrezko garaiak segidarik bazuenez jakiteko, gure elkarrizketak jarraitu ditugu gaur egun antzerki eta euskal literatura eremuetan dabiltzan eragileekin. Garai horiek ezagutu zituztenengana joan eta gero, antzerkiak izan dituen norabideen aztertzeko beste antzerki eragile batzuengana jo dugu.
2020
‎Hain zuzen ere, autoretzaren postua estrategikotzat jotzen da hainbat ikerketa zein hausnarketatan, hitz hartzea suposatzen duelako. Emakumezkoen lanen gainean dauden aurreiritziek izugarrizko pisua baitute oraindik gaur egun antzerki sorkuntzan. Hala aitortu dute ikerlan horren harira aurrera eramandako elkarrizketetako protagonistek.
2021
‎Datozen egunetarako antzerki proposamenak
2022
‎Antzeko zerbait kontatzen dute Anton Txekhov-en 1898ko Kaioa antzezlanaren estreinaldiari buruz ere. Egun antzerki klasikoaren erpinetakotzat jotzen den lana, ez omen zen oso ongi ulertu hasieran: lehen ekitaldiaren amaieran isiltasun ikaragarria sortu ei zen," eta tupustean, publikoa txaloka lehertu zen.
‎Donostiako Arte Eszenikoen eskolan (AET) interpretazio ikasketak jaso eta Bartzelonako Unibertsitate Autonomoan (UAB) Haur eta Gazte Literaturako ikasketak burutu zituen. Arthaus.Berlin edota Escuela Internacional del Gesto eskoletan trebatzen jarraitu eta egun Antzerki Ikasketa aurreratuen masterra (UNIR) burutzen ari da. Ene Bada Badu antzezlanean eta Berria TB eta Berria FM bezalako ikus entzunezko proiektuetan ibilia da.
2023
‎Bai, probatu ezean jendeak ezin du imajinatu egin daitekeena, oro har ez delako antzerkia kontsumitzen duen jendea, ez behintzat antzoki formal batetik kanpo. Gaur egun antzerki pila bat egiten da ezohiko espazioetan, diziplina ezberdin asko uztartzen hasi direlako. Areto normal batek ez du permititzen zenbait proiektu aurrera ateratzea, eta bestelako toki batzuek, aldiz, bai.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia