2002
|
|
|
Egun
antzerki mota hau gutxiengo batek egiten du. Hala izan behar du?
|
|
ANTZERTI JAYAK. Urte Barri
|
egunez
antzerti jai atsegingarrija ixan genduban. " Neskazar" zala ta ezala, ¡ amaika barre egin zan!
|
2003
|
|
Tarregara iritsitakoan, aho zabalik geratu ohi da estreinakoz doan ikuslea. Hiruzpalau
|
egunez
antzerkiak hartzen du Lleidako herria eta hark ikuslea harrapatzen du. Herriko plazak, kaleak, kiroldegiak, eskolak... eszenatoki bilakatzen dira; izan ere, antzoki bakarra dago 14.000 biztanleko herrian:
|
|
Zein da zure aburuz
|
egun
antzerkiak izan behar duen funtzioa?
|
2005
|
|
Eta zein da gaur
|
egun
antzerki liburuen garrantzia?
|
2008
|
|
" Edo beste modu batera esateko, ez pentsa tragediak gaur
|
egun
antzerkiari ematen diogun garrantzi eskasa zuenik. Ez.
|
2009
|
|
Iratzargailuak begiak irekiarazi orduko, martxoaren 27a dugun honek, agertoki gainean oinez ibiltzearen xarma ekarri dit gogora, eta gaurko
|
eguna
antzerki obra baten pareko izatea otu zait. Jolastu gura nuke eta ikusle eta aktore sentitu aldi berean.
|
2010
|
|
Joxe Luix Gorrotxategiren bertsoa apartatu dute atal horretarako. 1998an, berriz, Bertso
|
Egunean
antzerki musikatua egin zuten. Xabier Euzkitze Otañoren paperean jarrita, eta zinta horixe artxibotik berreskuratu dutena aste honetako Zapping erako.
|
|
Joxe Luix Gorrotxategiren bertsoa apartatu dute atal horretarako. 1998an, berriz, Bertso
|
Egunean
antzerki musikatua egin zuten. Xabier Euzkitze Otañoren paperean jarrita, eta zinta horixe artxibotik berreskuratu dutena aste honetako zappingerako.
|
|
Hamasei bat gaztetxo dabiltza
|
egun
antzerki eskoletan, Zapo Txokon
|
2012
|
|
Antzerkiola Imaginarioa izeneko taldeko kide izan zen, eta hainbat antzezlan idatzi ditu haiekin. Gaur
|
egun
antzerkia utzi samar duela dio, ordea, eta poesia idazten sentitzen dela eroso. Hirugarren poema liburua du Zentauro hankak (Pamiela) izenekoa.
|
2014
|
|
Tolosaren esanetan, gaur
|
egun
antzerki eskola asko daude: " Uste dugun baino gehiago, eta, gainera ugaltzen ari dira.
|
|
Gaur
|
egun
antzerki eskolak ikastetxetik kanpo eta ikastetxeko ordutegiaren barruan ematen dira Tolosak dioenez: " Guk dagoeneko hemezortzi urte daramazkigu Zarautzen ia eskola guztietan antzerki eskolak ematen:
|
2016
|
|
Puntu horri buruz aitzinetik erran beharra dago euskal antzerkiak prentsa oso mugatu bat hunkitzen zuela Larzabalen garaian, eta kritika honen ezaugarri nagusietakoa gertakari baten isla izatea zela. Gaur
|
egun
antzerkiaren aitzinean bestelako begirada bat dago, nahiz eta euskal antzerkiarentzat kritika askotan mugatua gelditu. Bestalde, kritika idazten dutenak ez ziren askotan profesionalak izaten, beraz antzerkiaren mundua ezagutzen bazuten, amateur mundukoa ezagutzen zuten, eta euskarazkoa izaten zen garaian Ipar Euskal Herrian, hau baitzen ibiltzen eta prentsa euskaldunean aipatzen.
|
|
Yves le Berrek, gaur
|
egun
antzerkiak bizi dituen debateak eta kontraesanak plazaratzen ditu hemen, eta antzerkiak harrera mailan sortzen duen beste elementu bat, publikoarekin eraikiko den harremana. Antton Lukuk Peter Brookek aipatzen duen kulturen nahasketa eraman baitu, eta esperientzia berriak ekarri honen inguruan, baina Brookek kulturak nahasten baditu, Yves le Berreren ikuspuntua ez du hunkitzen, alegia, antzerki amateurrak hizkuntza gutxituetan eramaten duen lana, komunikazio diferentea ekartzen duena, publiko desberdinak hunkitzen ahal duena, alegia, Yves Le Berrek aipatzen duen publikoak Peter Brooken obra hartzen du bere maneran, aski errazki aukerak baitira itzulpenak egiteko.
|
|
Horren berri irakurtzea goaitatzen dugu. Gaur
|
egun
antzerkirako publikoa emendatzen ari dela ikusten dugu ere, baina zaila da une honetan irudikatzea Ipar Euskal Herrian ezagutu zuen hedapena. Plazako antzerkia indartzen ari da, publiko euskalduna mugatua da.
|
|
Hemen azaldua dena oso interesgarria iruditzen zaigu, gaur
|
egun
antzerkia aldatzen den une honetan. Antzerkiari tresnak gehitzen zaizkiolako, alegia testua bera eta aktoreen interpretazioa aski ez direla, eskas gelditzen direla obra osoaren aztertzeko.
|
|
Hau da gaur
|
egun
antzerkiak askotan hartzen duen bidea. Bide berria, gurean ikusten dena, baina oraindik testuak garrantzia gorde du.
|
|
Gaur egungo antzerkigintzarekin lotura baten egiteko, Larzabalen urrezko garaiak segidarik bazuenez jakiteko, gure elkarrizketak jarraitu ditugu gaur
|
egun
antzerki eta euskal literatura eremuetan dabiltzan eragileekin. Garai horiek ezagutu zituztenengana joan eta gero, antzerkiak izan dituen norabideen aztertzeko beste antzerki eragile batzuengana jo dugu.
|
2020
|
|
Hain zuzen ere, autoretzaren postua estrategikotzat jotzen da hainbat ikerketa zein hausnarketatan, hitz hartzea suposatzen duelako. Emakumezkoen lanen gainean dauden aurreiritziek izugarrizko pisua baitute oraindik gaur
|
egun
antzerki sorkuntzan. Hala aitortu dute ikerlan horren harira aurrera eramandako elkarrizketetako protagonistek.
|
2021
|
|
Datozen
|
egunetarako
antzerki proposamenak
|
2022
|
|
Antzeko zerbait kontatzen dute Anton Txekhov-en 1898ko Kaioa antzezlanaren estreinaldiari buruz ere.
|
Egun
antzerki klasikoaren erpinetakotzat jotzen den lana, ez omen zen oso ongi ulertu hasieran: lehen ekitaldiaren amaieran isiltasun ikaragarria sortu ei zen," eta tupustean, publikoa txaloka lehertu zen.
|
|
Donostiako Arte Eszenikoen eskolan (AET) interpretazio ikasketak jaso eta Bartzelonako Unibertsitate Autonomoan (UAB) Haur eta Gazte Literaturako ikasketak burutu zituen. Arthaus.Berlin edota Escuela Internacional del Gesto eskoletan trebatzen jarraitu eta
|
egun
Antzerki Ikasketa aurreratuen masterra (UNIR) burutzen ari da. Ene Bada Badu antzezlanean eta Berria TB eta Berria FM bezalako ikus entzunezko proiektuetan ibilia da.
|
2023
|
|
Bai, probatu ezean jendeak ezin du imajinatu egin daitekeena, oro har ez delako antzerkia kontsumitzen duen jendea, ez behintzat antzoki formal batetik kanpo. Gaur
|
egun
antzerki pila bat egiten da ezohiko espazioetan, diziplina ezberdin asko uztartzen hasi direlako. Areto normal batek ez du permititzen zenbait proiektu aurrera ateratzea, eta bestelako toki batzuek, aldiz, bai.
|