Emaitzak: 10
2014 | ||
Irakaskuntzan denbora luzean ahozkoari baino idatzizko hizkuntzari eskainizaio arreta handiagoa eta gaur | egun ahozkoaren garrantziaz ohartu eta merezi duentokian ipintzen ahalegintzen ari dira hezkuntza sisteman (Garcia Azkoaga, 2007: 177). Gainera, unibertsitatea ez dago ahozko hizkuntza lantzeko beharretik kanpo (Garcia Azkoaga, 2007: | |
2015 | ||
1 Kontsignan eskatzen zaie deskribatzeko 4 saio/ | egunetan ahozkoa lantzeko edota ikasleen ahozkoa sustatzeko egin dituzten ekintzak banan banan. Zehaztu behar dute zer ekintza egin duten, ekintza bakoitza nola egin duten eta zertarako. | |
Lan honetan, zazpi ikastetxetan ahozko hizkuntzaren didaktikaz egindako prestakuntzaren hasierako diagnostikoen berri emango dugu. Diagnostiko horiek irakasleen ekarpenekin eraiki dira; hain zuzen, azterketa hori lagungarri zaigu ezagutzeko gaur | egun ahozkoa lantzean egin ohi diren zenbait jarduera, bai eta irakasleek ahozkoarekiko dituzten errepresentazioak ere. | |
landu zuela eta 21 | egunez ahozkoa: | |
XVI eta XVII. mendeko historialari, kronikagile eta genealogistek kanten zatiak txertatu zituzten beren obretan. Garibairen Compendio Historial eta Memorias i esker, eta beste zenbait biltzaileren lanari esker, ezagutzen dira | egun ahozko euskal ondareko eresi eta kantu epiko nagusietako batzuk. | |
2016 | ||
Emaitzen interpretazioei heldu aurretik esan behar da, ikerketa honen helburua eskoletan | egun ahozko erretorikak duen presentziaren lagina ateratzea izanik, materialaren bilketa soila egin dela; materiala, beraz, nahasia datorrela, hori dena ordenatzea beste helburu bat eta lana izango litzatekeelako. Beraz, argi gera bedi nahasian jaso direla tradizio zaharreko materialak: | |
Horietatik egun batzuetan, idatzizko komunikazioa landu zuen; beste batzuetan, ahozkoa; eta batzuetan, biak batera. Jakinik 17 egunez idatzizkoa landu zuela eta 21 | egunez ahozkoa: | |
2021 | ||
42.22.2h Batzuetan beraz, diskurtso markatzaile sinplea, ikusi batera adberbioa den beste elementu batez osaturik agertzen zaigu, eta, hala, beraz honelatan, beraz halatan, beraz horrela eta abar aurki daitezke liburuetan, nahiz | egun ahozko hizkeran ia ezezagunak diren, Hegoaldeko euskalkietan behintzat: [...] egin zenituzketela urte batez. | |
Oro har, XX. mendea baino lehenagoko testuetan ageri dira bai eze eta bai ezi, nahiz joan den mendean ere aurkituko ditugun adibide batzuk. Ze, ostera, bizkaierazko eta gipuzkerazko testu batzuetan ageri da eta aski erabilia da gaur | egun ahozkoan, bizkaieraz batez ere: Batxi: | |
2023 | ||
Prentsaurrekoaren hurrengo txanda Sueskun epailearentzat izan zen. Horrek, polizi sistemaren gorespen laudagarria egin ondoren, Lurribarko auzia itxita zegoela deklaratu eta hurrengo | egunetan ahozko faseari hasiera emanen zitzaiola iragarri zuen: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egun | 10 (0,07) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Euskaltzaindia - Liburuak | 3 (0,02) |
ELKAR | 2 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 2 (0,01) |
UEU | 1 (0,01) |
Euskera Ikerketa Aldizkaria | 1 (0,01) |
Ikaselkar | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
egun ahozko | 10 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
egun ahozko landu | 2 (0,01) |
egun ahozko erretorika | 1 (0,01) |
egun ahozko euskal | 1 (0,01) |
egun ahozko fase | 1 (0,01) |
egun ahozko garrantzi | 1 (0,01) |
egun ahozko hizkera | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |