2000
|
|
Literaturari buruzko saioetan Sarrionandiak fabulazioaren poetika egiten duela esaten digu, eta arlo honetan imajinazioaren erreibindikazioa omen da benetan azpimarratzekoa. Bestalde, poesiaren funtzio sozial eskasaz diharduela, galdua duela ohartzen da gaur
|
egun
eta gizarte egiturak aldatzeko adina indar ez duela.
|
|
Beste alde batetik, idazleak narrazioa urtaroka antolatuz, eta hauetan
|
egunak
eta orduak bereiziz, jarraikortasuna xehetasun handiz adieraztea lortuko du. Izendapen hauen bidez, liburuaren hasieran azpimarratzen duen ideiari erreferentzia egiten dio:
|
2002
|
|
Gauzak horrela planteatuta, interesgarria izango litzateke euskal kritika publikoak azken hamarkadetan izan duen garapena zehazki aztertzea eta euskal liburugintzaren bilakaera garaikidean merkatu estrategia berriek izan duten eragina zehaztea. Edonola ere, dudarik ez dago, inoiz baino kritika publiko gehiago egiten dela gaur
|
egun
eta behiala ezinezko ikusten ziren hainbat errealitate (telebista, irratia, Internet...) orain eskura dauzkagun tresnak direla. Euskal literaturak inoiz baino presentzia handiagoa du gaur egun komunikabideetan.
|
|
|
Egunetan
eta egunetan horrelan jaso zan. Domeka baten, han kortzelean alkar aurkitu eta ontziko patroiak Sabas amuginari esan eutsan:
|
|
|
Egunak
eta gauak iragan zirean.
|
|
" Don Pascual" zanaren irudija.
|
Egun
eta eguzki, Izuntza ondartziari lepoz, berak ain maite eban Lekeitio alai ta txairuari begi begira, antxe beti, Jauna lagun.
|
|
Amar urtetik amar urtera mutil gazte bat galdetzen dut, eta onekin mintzaldi luze ta egonaldi gozo egin ondorean, aske ta iare ioaten utzi oi diot. Aske, taiuren batean; baiñan nire oroiak, ordea,
|
egun
eta eguzki iraunen dio, eta nahiz eta onera berriz eldu nire billa, leen ikusi nauanak ez nau ez, iñoiz berriro ikusiko".
|
|
Utsa!... Or dakusazun ori, arrantzuan ari izaten da jai
|
egunetan
eta, larunbat arratsetan eta.
|
|
Ondorioz, Biltzarrerako zirriborro erabatekoak taxutzen ere hasiak ziren. Udako oporren ondorean Biltzarrerako gaiak oro,
|
egunak
eta lekuak ere buruan erabili zituzten, eta mundu borobileko TB zenbaitez adiarazi albiste gogoangarria BOkoBO Biltzarra Afrikako toki bitan eta beraz, aldi bitan ospatuko zen.
|
|
EUZKEL ANTZEZKIXUNAK. Iru Errege
|
egunian
eta bijaramonian ixan genduzan antzerti jai bana. Euzko gastetxubak antzezlari zirala.
|
|
Naikua
|
egun
eta ilebetez baztarron jaun gaizto ixan ondoren, Negua" k alde egin ete daun susmau dogu. Beintzat, arako jantzi zuri garbija ez darakuse mendijak.
|
2003
|
|
· Zelan? Apalik, uste osoaz, seme bihotzez, damuturik, berba gitxigaz, edozein alditan, batez be aparteko
|
egun
eta orduetan, geure berbaz eta bihozkadaz, ikasitako berbaz (geuretuaz), Eleiza Amaren otoitz" ofizialaz" (Meza, Orduen Liturgia...), bakarrean eta alkarturik, etxean eta eleiz alkartasunean.
|
2004
|
|
Iraultzeko garaia eta eraikitzeko aukera. Negar
|
eguna
eta barre eguna. Erosta aldia eta dantza aldia.
|
2005
|
|
|
Eguna
eta gaua bereizten, aldi bakotxari egokona egiten, horixe izan zan gehien kostau izan jatana, hori be geroxeago kontau deustienez. Antza egunez nituen egiten jaterik bako lotaldirik luzeenak eta gauez jatan etorten olgetarako gogoa, eta etxekoen ikusi eitekean etsipena egunetik egunera handituz joian.
|
|
Doinu berbera ezpainetara etorri eta kantamarmaritu egin eban. Hori entzutean gelditu egin nintzan eta begira begira parau nintxakon, neuri be amaren kantamarmariak behinola
|
eguna
eta gaua bereizten, besotan zein sehaskan lo egiten erakutsi eustan lo kantua gogoratuarazo eustan eta, ordutik aurrera bidelagun izango jatan doinu gozoa berrezagutu neban eta.
|
|
Egia esan ez da Jonen zain nagoan lehenengo
|
eguna
eta alde horretatik, beraz, ohituta egon neuke dinotso bere buruari. Hortaz, zergaitik dago gaur Amanda erloju madarikatuari hasperenez begira?
|
|
|
Egunak
eta egunak, hobeto esanda, gauak eta gauak eroiazan lorik egin ezinik, egunak eta gauak hogeta lau orduko continuum bat balira moduan. Eta ez zan ez lurburuko gaua deritxon efektupean egoalako edo, bizi, bizi behintzat, hemisferioaren erdikaldean bizitzen jarraitzen eban eta, erdikaldetik iparralderantzago hori bai, baina non eta Bilbon hain zuzen be, lurburuko ilunik bako gautik urrin samar.
|
|
Egunak eta egunak, hobeto esanda, gauak eta gauak eroiazan lorik egin ezinik,
|
egunak
eta gauak hogeta lau orduko continuum bat balira moduan. Eta ez zan ez lurburuko gaua deritxon efektupean egoalako edo, bizi, bizi behintzat, hemisferioaren erdikaldean bizitzen jarraitzen eban eta, erdikaldetik iparralderantzago hori bai, baina non eta Bilbon hain zuzen be, lurburuko ilunik bako gautik urrin samar.
|
|
Amaibako zeregina irudian, buruko fitxategian sartu eikean lerrodun orririk handiena be gainezkatuko leuken betebeharrak jatorkozan eta lerrokadan. Gauak eta gauak ebazan danok lerro lerroan jartzeko, zer esanik be ez,
|
egunak
eta egunak eurok betetzeko.
|
|
|
Egunak
eta egunak, hobeto esanda, gauak eta gauak aurrera joiazan barriro be. Idazle logabeak lorik egin ezinik jarraitzen eban, oraingoan luzaz itxarotako telefono dei ezagunaren zain.
|
2007
|
|
Lana egin biarra
|
egun
eta gabe Ori pagatutzian gu Denok konforme gaude, Berrogei urte pasa Gendun aorratu gabe, Beste berrogejoian Igual ez gaude.
|
|
• 1988: " Autobia, txorakeria", Hemen, 137 zk., 7 or." Bertsotan", Ttipi Ttapa, 24 zk., Bera, 17 eta 20 or." Goizeko ordulariari bere doinua entzutean", Ttipi Ttapa, 24 zk., Bera, 23 or." Hainbeste
|
egun
eta gau", Ttipi Ttapa, 24 zk., 23 or." Jakingo duzu nola", Ttipi Ttapa, 24 zk., Bera, 22 or.
|
2008
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 26a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 26a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 27a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 7a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 4a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 12a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko maiatzaren 2a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko maiatzaren 5a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 26a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 27a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 25a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 25a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 28a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko maiatzaren 2a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko maiatzaren 3a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko maiatzaren 11 Goizeko 11:00etan.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko apirilaren 12a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko maiatzaren 12a.
|
|
Elkarrizketaren
|
eguna
eta ordua: 2006ko ekainaren 2a.
|
|
Halan kantetan eban amak azaroaren lehen
|
egunean
eta danok gustura. Trebetasun aparta eukan gure amak koplak asmetako.
|
2009
|
|
Besteok sarri juergan
|
egun
eta gaba, eta zuretzat berriz hainbeste traba.
|
|
Ointxe bere ondiñokarren, jubiladuk eta seosertxu itxen deure. (...) Nik entzute dekot, Kurtzen
|
egunetik
eta Santa Krusetara sieste itteko sasoi aillega dala, beskalosten lo itte. Kurtzen egunetik eta Santa Krusetara, Kurtzerik Kurtzera sieste itteko sasoi, se egune daula luseau, ta ya Santa Krusetati laburtu itten dala."
|
|
(...) Nik entzute dekot, Kurtzen egunetik eta Santa Krusetara sieste itteko sasoi aillega dala, beskalosten lo itte. Kurtzen
|
egunetik
eta Santa Krusetara, Kurtzerik Kurtzera sieste itteko sasoi, se egune daula luseau, ta ya Santa Krusetati laburtu itten dala."
|
|
Domu Santu
|
egunez
eta herriko patroiaren egunean batzen ziren senideak, hau da, San Lorentzotan Jataben, baina Goieta auzoko hainbat etxetan Andra Mari ospatzen zuten elizaz Lemoiz diren etxeetan. Halakoetan, etxean jatorriz bertako kide direnak batzen ziren.
|
|
Eliza Katolikoak barauaren eta bijiliaren gainean agindutakoak garrantzi handia izan du
|
egun
eta sasoi zehatz batzuetako jateko ohituretan. Dena dela, agindu horiek eboluzio bat izan dute eta lasaitu egin dira, barau egunak gutxituz.
|
|
Era berean, bariku edo zapatu ez ziren Garizumako egunak barauegunak ziren, bijilia egunak izan barik. Gaur eguneko eliz arauetan barau eta bijilia egunak Hauts
|
eguna
eta Bariku Guren eguna baino ez dira, eta bijiliaegunak urteko bariku guztiak, eta batez ere, Garizumakoak.
|
|
Harraren
|
eguna
eta uzten bedeinkazioa
|
2011
|
|
Pernila gatzetan sartu behar izaten zan, ondo ontzea gura izan ezkero: kilo bakotxeko,
|
egun
eta erdi euki behar da gatzun askan (gazunaskari), harri pisutsua gainean dala, barreneko ur guztia bota daian. Harén ostean, gatza ondo garbitu eta gero, piper gorria emoten jakon.
|
|
Urtean zehar badira herri egutegia osotzen daben hainbat
|
egun
eta sasoi. Egutegi horren atzean urteko solstizio biak dagoz, udakoa eta negukoa, eta horregaitik ugaritzen dira ospakizunak eta ekintza sinbolikoak, batera edo bestera hurreratu ahala.
|
|
sanmartinak. Honeek Meakaurren ospatzen ziran, San Martin
|
egunez
eta hurrengo astegoienean be harean. Sekula ez dabe izan Morgan udako Santidxoen ospe ez entzuterik, baina jaiaren inguruan behe parteko jentea batzen zan.
|
|
Andrazkoek be jantzi bat eukien behar
|
egunetarako
eta beste bat domeka, jaiegun eta okasinoetarako. Etxean jantzien diseinua, atontzea edo adobetea andrazkoen ardurea izan da jeneralean; gehienak jostun finak ziran, andra batzuek aparteko ospea eta dedikazinoa eukien arren.
|
|
Zenbat egunetan erabilten eben? Estaipa, iru lau
|
egunien
eta ibiltxe" ittuesan".
|
|
Artxoa jaten zan egunak seinaladuak izaten ziran, San Jose
|
eguna
eta Pazko eguna, esaterako. Artxoa hilteko ez ei jako iretargiari edo urei aditu behar, garaitiko abereakaz egiten dan lez.
|
|
Eguna heldu baino lehen batzarra egiten zan prestakuntza saioak atontzeko, astean birritan izaten ziranak, eta beste nondik norakoak argitzeko. Andra gizonek
|
egunez
eta mutil gazteen koadrilek gauez urteten eben kantuan, kruselua edo farola lagun ebela.
|
|
Aratoste egunari Maskarita
|
egune
eta Marruek be esaten deutsie lekukoek, hiru eratara. Etxean tostadak eta txarri patak prestetea zan usadioa.
|
|
San Juan sua aurreko urteko leizar kargileagaz biztuten da gaur egun be. Ba tzuek Erramu
|
egunez
eta beste batzuek San Juan egun berean eleizara eroanda bedeinkatzen eben kargillie. Suaren moltsoaren erdian zutardatz modura ipinten zan makilearen puntan, sorgina sinbolizetan eban andrakila bat ipinten zan etxe batzuetan.
|
|
Geldi geldi ohitura hori nasaitzen joan dan arren, gure lekukoek ondo akorduan ditue egunean jatordu bakarra egiten zaneko aldiak, eta okelea jatea zorrotz debekaturik egoanekoak. Hautsen
|
egunean
eta Bariku Guren egunean baraua eta bijilia egiten zan, hau da, okela bako jatordu bakarra. Dirua eukanak, ostera, buldea ordainduta, gura ebana jan eikean.
|
|
Etxekoak eta kanpora biziten joaniko senitartekoak urtero batzen dira egun berezietan; senide alkartzeok, batez be, herriko edo auzoko
|
patroiaren
egunean eta Gabonetan egiten izan dira. Egun horretan, jatordu hasierako errezuetan aparteko gomutea egiten jake etxeko difuntuei.
|
|
|
Egunak
eta egunak egiten ebezan hirugarren mailakoek jaialdi horren gioia gertetan, urtero ezbardina. Lehenengo urtekoak, epaituen antzera, ia gainera zer etorkien, urduri.
|
|
Heldu zan
|
eguna
eta ordua. " Bittor jauna, nahi dozu Rosario andrea emaztetzat..." esaten hasi nintxakonean, berari begiratzea otu jatan.
|
|
Bere etxera mesede bat eskatzera joan eta ezagutu genduan Juan San Martinek be behin: " Tokaio, arineketan ninoian lehengo
|
egunean
eta ezin izan nintzan gelditu agurtzera". Nik:
|
|
Eta orain, azken urteotan, igandeetako eta jai
|
egunetako
eta behar danerako mezak emoteaz gainera, betebehar bakarra dot Elorrion: gaixoen pastoraltza eratu, zuzendu eta aurrera eroan.
|
2012
|
|
Eguzkiaren omenez ospakizunak edo ohikuneak egiteko egunik aproposena ekainaren 24a da, hasiera baten solstizioaren
|
eguna
eta geroago, elizaren eraginez, san Joan edo Doniane eguna izango dena. Egun handia da, gainera; gure inguruan, herri askotan jai patronalak baino estimatuago eta garrantzitsuagoa izaten zen.
|
|
Jaia eta ospakizuna udaberriko bi ostegunetan egin da batez ere: Asentsio
|
egunean
eta Gorpuzti egunean.
|
|
Auzo bakotxak bere ermitea, santu
|
eguna
eta bertako jaiak ditu. Hainbeste auzo izanda, beste horrenbeste dira hor hemen ospatzen diran jaiegunak.
|
2013
|
|
Une hartan presondegiaren barnean 2.487 atxilotu zeuden. Ihesaldian 795 presok alde egin zuten, planik gabe, gaizki jantziak, elikatu gabe, armarik gabe eta arrapaladan (Sierra eta Alforja 2005) 116 Parte hartu zutenen kopurua kontuan hartuta, munduan inoiz gertatu den ihes handienetariko bat izan zen, baina hurrengo
|
egunetan
eta asteetan 795 iheslarietatik 585 harrapatu zituzten bizirik, beste 187 inguruko mendi eta bideetan erail zituzten. Azkenean, hiru presok soilik
|
|
Gabon bitartean osatzen den hamabi eguneko zikloan Gabon eta Eguberri, Urteberri eta Erregen dira zeremonia aldetik multzorik korapilotsuena eta unerik nabarmenenak. Baina bitarte horretan dira inozenteen
|
eguna
eta, lizentzia uneak erromatarren garaitik hona. " Abenduko askatasun jaia" zen aldi batean, orgia sakrilegoa eta gauzarik santuenak profanatzeko garaia.
|
|
errondak egin, kantuan ibili, kalean edo tabernetan elkartu, elkarri zorionak eman, tiroak bota, gaur egun su artifizialak ere... Opariak egiteko eguna zen, lehenago mutilek neskei urteberri
|
egunez
eta neskek mutilei Erregen egunez egiten zizkieten opariak.
|
|
Ikerlanean bi urtaroetako esaerak, ohiturak, eta zenbait mito, errito eta jai jasotzen dira. Berau irakurriz jakingo dugu, esaterako, udazkenean ez dagoela jai ospakizun berezirik, baina etxeko hildakoak gogoratzeko Domu Santu
|
eguna
eta txerria hiltzeko garaia hasten den San Martin, kasurako, nahiko egun seinalatuak direla.
|
|
Ahaleginhori sarritan dantza taldeen eskutik etorri da. Horixe da Gernikako kasua, Kandelario,
|
eguna
eta aratusteetarako marroen aurreskua, oilar jokoa eta lehorreko kukaina berreskuratu dabez ElaiAlai dantza taldearen bitartez eta Txomin Unzalu dantzamaisuari esker. Joan dan mendeko 90eko hamarkadan hasi ziran marroen aurreskua, oilar jokoa eta lehorreko kukaina
|
2015
|
|
82 Letra erauziz, hori bai, Sabino Aranak idatzia izan zena. baten alde egiten zuen galde. Astigarragara joan zen San Isidro
|
egunez
eta hango probalekuaren bueltan baserritarrei eta entzundako hizkera hartzen zuen, hain justu, euskara bizi horren eredu.
|
|
Labea bero egoanean, artaburuak botaten ziran barrura osorik, kapaxea artean kenduta. Pala bategaz buelta batzuk emoten jakozan hasikeran; tapea itxi eta han eukiten zan egun baten edo
|
egun
eta erdian. Labatik ateraten zanean, garandu egiten zan eskuz:
|
2017
|
|
Ailegau zan
|
eguna
eta han agertu zan zaldia, mantatxu eta guzti. Ni be prest.
|
|
Ignacio Madariaga, Morgako txirrindularia, nire lagun handia zan eta lasterketa horretarako beragaz berba egin neban, biok erdi bana joateko. Heldu zan
|
eguna
eta Morgarantz goazala, Gane esaten deutsagun inguruan, nire aurreko gurpila guztiz loka egoala konturatu nintzan. Bizikletatik bajatu ta segiduan ikusi neban zein zan arazoa.
|
2019
|
|
Hala ere, denbora jauzi handien zantzuak ageri dira zenbaitetan: " ez dakit zenbat
|
egun
eta astez, elkarrekin hitzik egin gabe, berak gelan eta nik salako sofa gainean lo egiten genuela" (121).
|
|
Izan ere, gauean Flora lotan dagoen bitartean etortzen baitzaizkio protagonistari ere kezkak eta oroitzapenak burura (Memories always start" round midnight) eta Flora ohean dagoen bitartean, bera lurrean pasabidean eserita dago eta negar egiten du maiz (114), beharbada beren maitasuna amaitu ote den beren buruari galdezka (Does it mean that our love is ending?). Nahiz eta galdera horren erantzuna aspaldi dakien, ezin dio egoerari aurre egin eta
|
egunak
eta gauak pasatzen dira, baina beren maitasun istorioak ez du konponbiderik (Till our love is safe and sound).
|
|
Aurreko abestia alde batera utziz, Bioleta pertsonaia nagusiaren amoranteak, eraztuna galtzearen itxura egiten du elkar ezagutzen duten
|
egunean
eta iraila denez, irailari buruz ari dira, eta Florak" September" aipatzen du eta horrek bereziki ilusio handia egiten dio narratzaileari (60, 62, 65). Hala ere, hori baino lehen, narratzaileak aitortzen digu" September" pianoan jo eta kantatu egiten zuela garai batean Florak," Tony Williamsek bezala" (52).
|
2021
|
|
LIR1 en ustez, Heziberrik berak proposatzen dituen hainbat planteamendu baino atzerago kokatzen da literaturaren didaktika gaur
|
egun
eta EAEri dagokionez, eta curriculumak ez duela lukeen elementu eragile eta bateratzaile gisa jokatzen. Halaber, begi bistako ideia dirudien arren, ikastetxearen eta irakaslearen erabat menpe geratzen dela dio, horrek dakarren atomizazioarekin.
|
|
Literaturaren irakaskuntzaren egoeraz modu zuzenagoan edo zeharka aritu izan gara aurreko ataletan ere, baina honetan gaiari sakontasun handiagoz heltzea da xedea. Hortaz, eta lehen ideia gisa, IEE1, LIR1 eta LIR3 rentzat ere literatura lantzeko modua ez da asko aldatu haiek ikasle ziren garaitik gaur
|
egunera
eta lanketa oso oso parekoa dela diote. Garapen txikia ikusten diote, beraz, literaturaren irakaskuntzari, eta iraganeko didaktikaren inertzien pisua kendu ezinik dabilela antzematen du lehenbizikoak:
|
|
Edukiak memoriaz ikasteko joerarekin ere iritzi kontrajarriak daude, baina kasu honetan ez hainbeste norbanakoen artean, bakoitzaren diskurtsoaren baitan ere aldeko zein kontrakoak ageri baitira. GIR1 ek eta HIR1 ek azaltzen dutenez, buruz ikasterakoan ikasleek datu eta informazio ugari memorizatzen dute, eta ondoren, azterketa garaian informazio hori guztia
|
egun
eta froga jakin batera iraultzera mugatzen dira, horixe bera eskatzen baitzaie. Nolabaiteko ikaskuntza egon daitekeen arren, horretan prozesurik ez dagoela aitortzen dute, ikasleek ez dutela edukia barneratzen eta, ondorioz, ez direla gai eguneroko errealitatearekin konexioak egiteko eta antzekoak diren egoeretan aplikatzeko.
|
|
Eta gero hortik euskaraz ze sortzen den jakitea ere bai. Batzuetan oso ezkorrak gara erabilerari dagokionean, baina musika erreferenteak euskaraz badaude gaur
|
egun
eta gure indarguneetako bat da. Baina, zer da publikatzen ari dena?
|
|
Hamaika lagun gara guztira, gehienok jubilauak. Lau partaide oraindino aktiboan dagoz, eta ekitaldiren bat daukagunean, egokitu egin behar izaten gara,
|
egunaren
eta ordutegien arabera.
|
|
Neskearen ama izan ei zan mutil horregaz berba egin eta ezkontzea be adostu ebana. Ezkontzea eta baita ezkontzea egiteko
|
eguna
eta zeremoniako prestaketak zelan izango ziran be.
|
|
Ezkondu egin behar genduan eta aurrera. Horretarako,
|
eguna
eta lekua aukeratu eta ganerako prestaketak egiten genbilzan. Nabarmendu behar dot Maitek zelango trebetasunagaz antolatu ebazan ezteguetako beharrizanak:
|
2022
|
|
Egoste prozesuak irauten zuen bitartean hamabi egunetik hamalau egunera, tamaina ertaineko txondorretan, ikazkinek zaindu egin behar izaten zuten ikaztokia
|
egunez
eta gauez, egurra erretzeak sortutako pitzadurak, estaldura geruzaren hondoratzeak eta sua ateratzea saihesteko. Ingurua borrarekin kirtendun egurrezko zilindroa kolpatuz konpontzen zen, egur zati txikiz betetzen zen hutsunea egiteko.
|
2023
|
|
Labea biztu, otakaz eta ondoondo berotu, barruko brasak belaikiaz alboratu, hautsak ira txortatxo bategaz atera, eta, azkenez, artaburuak sartzen ziran. Hasieran, aldian aldian, labapaleaz eragiten jaken; gero, labearen ahoa ondo zarratu, eta han eukiten ziran egun baten edo
|
egun
eta erdian, harik eta guztiz igartu arte. Ostean, eskuz, artoaren beraren burutxeaz garandu, hori be iluntzeetan, beheko suaren inguruan alkarturik.
|