Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2023
‎Aldizkako tributuen zerga egitatea, ostera, denboran zehar luzatzen da, batzuetan, jarraian gauzatu, eta besteetan berriro gauzatzeko joera duelako (ondarearen titulartasuna, errentak lortzea, ur homidura...). Kasu horietan, ez dago zerga egitatea gauzatu dela zehazteko une jakinik, etengabe gauzatzen ari delako zerga egitatea. Legeak jarraitasun hori zatitzen du denboraldietan (gehienetan, legeak zehazten ditu hasierako unea eta amaierakoa).
‎Zergapetik kanpoko kasuak, beraz, ez daude zerga egitatea zehazteko arauaren barne. Kasu horietan, ez da zerga egitaterik gauzatzen.
‎Aurrekoaz gain, arau haustea emaitzakoa da, bestelakoa ezin baita izan (itzurpenaren aurkako klausula definitzean 14 artikuluak jaso duenez, klausula dago zerga egitatea ez bada osorik edo zati batean gauzatzen edota oinarri zein tributu zorra gutxitzen bada, egintza eta negozio artifiziosoen bidez aurrezpen fiskala lortzeko asmo bakarrekin). Arau haustea gauzatzeko, beraz, honako egoeraren bat dagoela egiaztatu behar da:
‎SAINZ DE BUJANDAk adierazi zuenez, zerga pertsonaletan, pertsona jakin bat dago zergaren baldintza objektiboen barruan; beste hitz batzuez esateko, zerga hori ezin daiteke pertsonarik gabe eratu. Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, esaterako, pertsona bakarraren errenta osoaren gainean ezartzen da beti, baldin eta pertsona hori ohiko egoiliarra bada.
‎Horrela, bai eragiketa teknikook eta bai osagaien aniztasunak ere aukera ematen diote legegileari lege erreserba saihesteko, batzuekin jaso duenez, pertsona fisikoek Tributu administrazioari egoitza fiskalaren aldaketa komunikatu behar dute aldaketa gertatu eta hiru hilabete igaro aurretik, eta pertsona juridikoek hilabeteko epean (25 artikulua). zerga oinarria erregelamenduen bidez zehazteko igorpena eginez. Egoera hori oso larria da, botere betearazlearen esku baitago zerga oinarria legez edo halako lerruna ez duen arau batez definitzea. Horretarako, nahikoa da zerga oinarria osagai anitzez osatzea edo eragiketa tekniko latzak ezartzea.
‎Zuzeneko zenbatespenean, erabateko egokitasuna dago zerga oinarriaren definizioaren eta horren neurketaren artean. Adibidez, PFEZren zerga oinarria errenta edo sarrera garbia bada, zuzeneko zenbatespenaren bidez kalkulatu behar da magnitude hori, benetako sarrerak batu eta egiatan gertatu diren gastuak kenduta.
‎Bigarrena. Estatuko zergen egitura orokorra izan behar da kontuan. Horiek horrela, tributuen foru sisteman dauden zergak eta Estatuko tributu sistemakoak berdinak dira: Pertsona Fisikoen Errentaren gaineko Zerga, Sozietateen gaineko Zerga, Balio Erantsiaren gaineko Zerga, Ondare Eskualdaketa eta Egintza Juridiko Dokumentatuen gaineko Zerga, etab...
‎Arazoa orain funtsezko eduki hori zein den zehaztean datza. Toki erakundeek bakarrik tributuak euren lurralde eremuetan indarrean jarri ahal dituzte, eta horrela dagoeneko lege baten bitartez eratuta dauden zergei indarra eta aplikagarritasuna emango dizkie. Beraz, tributu izaerako prestazioak legeak eratuko ditu eta horien oinarrizko edukia hurrengoa izango da:
‎alde batetik, gaur egun indarrean dagoen ETELk toki autonomiaren printzipioaren oinarrietariko bat bezala finantza autonomia hartzen duelako; eta bigarrenik, lurralde historikoek toki erakundeen finantzazioan duten garrantziagatik. Azken finean, ETELk toki erakundeen finantza sistemari garrantzia ematean tokiko administrazio mailari bere finantzazioan parte hartzeko sistema egituratzen duelako; nahiz eta, toki erakundeen diru sarrera kopuru handienaren zenbatekoa ezartzeko modua (itundutako eta itundu barik dauden zergetan parte hartzeari dagokiona) lurralde historikoek arautzen dutelako.
‎" Estatuak une bakoitzean zerga horiek ezarri eta antolatzearen arloan egikaritzen dituen finantza zaintzako ahalmenak foru aldundiei dagozkie, eta horrek ez du esan nahi, inola ere, EAEko toki korporazioen autonomia maila araubide erkidekoek dutena baino txikiagoa denik". Artikuluak toki ogasunei dagozkion zergen inguruan hitz egiten du, tributuen kapituluan toki ogasunei buruzko atalean jasotzen baita eta momentu horretan indarrean zeuden zergen inguruko arauketa egiten da Ekonomia Itunaren 41 eta 44 artikuluen artean. Horrez gain, 45.1 artikuluak lurralde historikoei toki erakundeei dagozkien bestelako tributuak mantendu, ezarri eta eguneratzeko aukera zabaltzen zuen.
‎" Estatuak une bakoitzean zerga horiek ezarri eta antolatzearen arloan egikaritzen dituen finantza zaintzako ahalmenak foru aldundiei dagozkie, eta horrek ez du esan nahi, inola ere, EAEko toki korporazioen autonomia maila araubide erkidekoek dutena baino txikiagoa denik". Artikuluak toki ogasunei dagozkion zergen inguruan hitz egiten du, tributuen kapituluan toki ogasunei buruzko atalean jasotzen baita eta momentu horretan indarrean zeuden zergen inguruko arauketa egiten da Ekonomia Itunaren 41 eta 44 artikuluen artean. Horrez gain, 45.1 artikuluak lurralde historikoei toki erakundeei dagozkien bestelako tributuak mantendu, ezarri eta eguneratzeko aukera zabaltzen zuen.
‎Hori horrela, Trakzio Mekanikodun Ibilgailuen gaineko Zergaren, Ondasun Higiezinen gaineko Zergaren, Jarduera Ekonomikoaren gaineko Zergaren, Hiri Lurzoruaren Balio Gehikuntzaren gaineko Zergaren eta Obra, Instalazio eta Eraikuntzen gaineko Zergaren oinarriak foruarauen bitartez ezarriko dira. Itundutako zergen arauketari dagokionez, ETELk arau orokorrak zehazten ditu aurretik zegoen sistema apurtu barik, hau da, foruarauen bitartez zegoen sistema apurtu barik. Beraz, lurralde historikoek egingo dute gaiaren inguruko arauketa, hori bai ETELk ezarritakoa errespetatuz. Estatuarekin itundurik ez dauden zergen banaketaren inguruan ere lurralde historikoek arautzeko eskumena izango dute. Udalek onetsitako Ordenantzak
‎3 Toki erakundeak lurralde historikoetarako Ekonomia Itunak zehaztutako baliabideetan parte hartzea: indarrean dagoen zerga itunduetan parte hartzeko ereduan, lurralde historiko bakoitzeko foru organoek dute eskumena Toki Finantzaketarako Foru Funtsen zuzkidura globala eta toki erakunde bakoitzari dagokion esleipena zehazteko, foru arauetan onartutako banaketa irizpideekin bat etorriz. Araban, zerga itunduetako tokiko partaidetzak bi funts ditu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia