2008
|
|
Bourdieu k, jarrera naturala? zeritzonarekin dihardute, alegia, jokoan
|
dagoena
zer den ondo jakinda baina zuzeneko jakintza praktiko batekin.
|
2009
|
|
3 Edozein herritako Informazio eta Turismo zentroetara hurbildu besterik ez
|
dago
zer nolako eskaintza zabala daukaten ikusteko: liburuxkak, liburuak, DVDak, etb.
|
2010
|
|
Galdetuta ea telebistek kexatzeko motiborik ematen ote duten, alegia ba ote
|
dagoen
zertaz kexatua zabaltzen dituzten edukiak direla-eta, gazteak oso kritiko azaldu dira (ikus 5 grafikoa).
|
2011
|
|
Bastarrika eta Txillardegiren arteko talkak hizkuntzari zegokion atal bat ere izan zuen. Gaurko talaiatik begiraturik, azaldu beharra
|
dago
zer ikusteko zuen existentzialismoak euskara ereduarekin, bestela ulergaitza egiten baita; bada bazuen, zentzu honetan: Orixek eta Zaitegik eta kultur gaietarako erabiltzen zuten euskara garbiegiarekin ezin zen euskaldun erdaraz eskolatuengana iritsi; beraz, ezin zen kultur komunitate bat eratu, eta hortaz, ezinbestekoa zen, ezer baino lehen, euskaldun eskolatuek erraz ulertuko zuten euskara erabiltzea, eta gaiak gaur gaurkoak izatea.
|
|
Beraz, adierazpen folklorikoak, performancearen ikuspuntutik azterturik, balio eta kode estetiko kulturalen irudikazio publikoak dira. Komunitate batek performance on bat edo erritu bat behar den moduan egiteko jarraitzen dituen irizpide eta arauak aztertzeak esango digu estetikoki estimatuta
|
dagoena
zer den eta onartutako balioak zeintzuk diren (Bauman, 1977).
|
2012
|
|
Jada ez
|
dago
zertan sadikoa izan boterea izateko, menderatu zein pairatzaile egoeratik ere sadikoak bezala erresuminari irtenbidea eman diezaiokeelako. Sadikoak ere ulertu du itxurak egin behar dituela, autoritate ororekiko zabaldu den mesfidantzagatik, eta hobe dela menderatu gisa agertzea boterea behar bezala erabili nahi badu.
|
|
Gizaki hipermodenoak, sadomasokistak? ulertu du, azkenik, ez dagoela harremanari buelta eman beharrik, ez
|
dagoela
zertan sadiko gisa agertu benetan boteretsua izateko.
|
2014
|
|
Informazioa behar dute herritarrek, erabakiak modu egokian hartu ahal izateko. Hala ere, esan beharra dago erakunde batean ez
|
dagoela
zertan dena jakinarazi. Sekretu batzuk justifikagarriak dira, baina informazio hori gordetzeko dauden arrazoiak zein diren azaldu beharra dago.
|
|
Betiere, informazio hori erabakiak hartzeko beharrezkoa den informazioa denean eta ezkutatzearen azpian engainu asmoa dagoenean. Hala ere, azpimarratzen dute ez
|
dagoela
zertan publiko egin erakunde batean ezagutzen den guztia. Eta ondorioz, hainbat sekretu justifikatuta daudela diote.
|
2017
|
|
Aitortu behar dugu, aldi berean, oro har, legelariak zenbait biktima talde bereziki zaindu dituela (genero indarkeria, adingabeak, terrorismoa?), biktimen artean desberdintasun gogorrak sortuz, eta zigor prozesuan, delitugilearen bermeez arduratuta, biktimari edozein lekukori ematen zaion tratua eman diola, delitua zuzenean pairatu duen persona dela ahaztuz. Horrenbestez, 4/ 2015 Legea indarrean sartu aurretik delituaren subjektu pasiboaren inguruan
|
bazegoen
zer esanik eta zer eginik.
|
2019
|
|
Gehien gustatu zaidana Interneten seguru
|
egoteko
zer egin behar dugun ikastea izan da (ikaslea, 2017, balorazio galdetegia).
|
2020
|
|
Hala ere, hau ez da Gerra Zibilaren memoriaren eta masa komunikabideen arteko erlazioak lantzeko espazioa. Dena den,
|
badago
zer edo zer azpimarratzeko modukoa Mientras dure la guerra eta La trinchera infinita filmen inguruan. Biek modu batean edo bestean Gerra Zibilari buruzko molde historiografiko hegemonikoak kolokan jartzen dituztela esan daiteke.
|