2002
|
|
Beraz, igoera kuantitatibo baten aurrean baino gehiago, presentzia nabarmenago baten aurrean
|
gaudela
zehaztu genuke. Gezurra badirudi ere, aldeak alde, antzeko zerbait gertatu zen 1960ko hamarkadan gaztelaniazko literaturan izan zuten boom ospetsuarekin, hots, egile hegoamerikarrak protagonista izan zituenarekin.
|
2005
|
|
Generoari dagokionez, esperimentazio aroa da. Generoa ez
|
dago
zehaztuta eta egileek bide ezberdinak hartzen dituzte ipuinak idazteko orduan. Narrazio arrunten ondoan alegia, gogoeta eta kronikatik ezaugarriak hartzen dituzten elementuak agertzen dira.
|
2007
|
|
Oro har, garaiko euskal baserri arrunt bateko bizimodua zuten. padre y madre". Aipatu beharreko aldaketa bakarra jaioterria non
|
dagoen
zehazterakoan dago; Nafarroa eta Espainiaren artean, orain, Vasconia ezartzen duela. Hau guztia Ignazio Argiñarenak bizitzaren azkenaldian bizi izan zuen aldaketa ideologikoarekin lotzen da, euskaltasunaren defentsan ari zen eta euskal identitatea biziagotu egin zen beragan.
|
2017
|
|
Gorago aipatu bigarren traizio salaketa Atxagak hartu omen duen jarrera espainiarzalea litzateke.85 Salaketa esentzialistatzat jo behar da espainolizatze horrena, ezikusia egiten diona teoria kritiko garaikideak guztiz onartuta daukan edozein identitateren esentziarik ezaren nozioari. Ikuspegi postmodernista batetik ez
|
dago
zehazterik ez nazioaren mugak non jarri, ezta kide batek nazioarekin izan behar lituzkeen loturen sendoa edo nolakotasuna ere. Atxagari leporatzen zaionean oso espainol jokatu izana, aurreiritzi esentzialista bat dago hor tartean," euskaldun zintzo vs euskaldun desleial" dikotomia argi eta garbi atzeman uste izatean datzana.
|
2021
|
|
Horrezaz aparte, beste bi zailtasun erantsi
|
daudela
zehazten dute: lehenbizi, irakasleak bitarteko berri edo ez hain berri, batzuen kasuan horiek ezagutu behar dituela eta erraztasunez moldatzera iritsi, eta bigarrenik, horiei balio pedagogikoa ikusi eta didaktikoki erabiltzeko pausua eman.
|
|
Hala eta guztiz ere, prestaketa, koordinazio edo bestelako zereginei eskaintzen zaion denbora beste modu batera kudeatzeko erronka
|
dagoela
zehazten du parte hartzaileak. Indarrean dagoen hezkuntza sistemak egiteko eta kudeatzeko modu batzuk dakartzala dio eta horrek, halaber, inertzia jakin batzuk, gutxitan zalantzan jartzen direnak denbora faltaren argudioaren pean.
|
|
Irudiaren kasuan, Haur eta Gazte Literaturan garapen esanguratsua izan duela adierazten du IE7 k, irudigintza bera eta bere funtzioak, baina baita irudigileei edo artistei dagokienez ere, eta apaingarri izatetik osagai literarioa izatera igaro dela eransten du IE2 k. Bide horretan, materialgintzan irudiari lotutako gero eta gauza gehiago
|
daudela
zehazten du azken honek, baina material didaktikoetan ia ez dela irudiaren lanketa" sakon eta koherenterik" egiten uste du eta jarduera zehatzetara mugatzen dela azaltzen du. IE7 ere norabide berean mintzatzen da, eta irudiaren lanketa" anekdotikoa" dela irizten dio hizkuntza eta literaturaren didaktikari dagokionez, eta IE6 k eransten duen legez, publizitatea ikasterakoan ia besterik ez dela lantzen.
|
|
Azaltzen duenaren arabera, ikasleei ereduak ematea oso garrantzitsua da, eta eskolak lan hori egin behar duela defendatzen du, batez ere euskal literaturaren kasuan, sarritan ikasleentzat eskolak eskaintzen dituen erreferenteak direlako erreferente bakar. Hala ere, ikasle guztiei proposamen bera egitearekin ados ez
|
dagoela
zehazten du, gela bakar baten barruan gustu, motibazio eta garapen maila desberdinak daudelako. Alabaina, klasikoen bertsioek lanketa literariorako aukera aberatsa eskaintzen dutela uste du, baina zenbait bertsiorekin kontuz ibili behar dela, azken hamarkadetakoekin batik bat, testuek berez duten xedea galduz joan direlako, eta ondorioz, ikasleentzat ez direlako eredu egokiak.
|
|
Ez euskarriei dagokienez soilik, izen eta izenburu kanonikoen artean desberdintasunak
|
daudela
zehazten du GIR1 ek, bere iritzian, ez baita gauza bera Etxepare, Lizardi edo Sarrionandia lantzea. Literatura modu kronologikoan lantzeak autore eta obra jakin batzuk modu sakonagoan lantzea dakar, agian, ikasleengandik urrunago dauden horiek, eta garaikideagoak diren horiek eta, akaso, atxikimendu eta motibazio handiagoa piztu dezaketenak, aldiz, azaletik lantzen dira (GIR1).
|