Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2004
‎Azken xedapenetan, Afrikako probintzietan dagoen Erregistroaren araubide juridikoa zehaztu da; kasu horretan, araubide orokorra baino ez da aplikatuko, salbu eta, indigenei dagokienez, organoen arloan eta inskribatzeko moduko egitateen arloan salbuespenak egin behar direnean. Azken xedapenak arantzelen egungo sistema indarrean utzi du; izan ere, legeria berriaren arabera egokitzapen jakin batzuk nahitaezkoak direla aitortu arren, egokitzapenok eurei dagozkien xedapen zehatzetan jasoko dira.
2005
‎Artikulu honek aipatu tituluak erregelamendu honetako manuen arabera inskribatuko dira, gai honetan indarrean dauden xedapenak kontuan hartuta.
2006
‎1 Ibilgailu motordunak erabiltzearen eta zirkulatzearen ondoriozko prozesuetan, epaileak edo auzitegiak, inguruabarren arabera, behin behineko pentsioa ordaintzea adierazi eta agindu ahal izango du, bere ustez biktimari eta horren ardurapeko pertsonei laguntzeko beharrezkoa den zenbateko eta iraupenarekin. Pentsioaren ordainketa aurreraturik egingo da, epaileak edo auzitegiak zuhurtziara zehaztu datetan, aseguratzailearen kontura, halakoa izanez gero eta nahitaezko aseguruaren mugara iritsi arte, edo, bestela, fidantzaren edo Aseguruen Konpentsaziorako Partzuergoaren kontura, betiere horrek erantzukizun zibila duen kasuetan, berari dagozkion xedapenak aintzat hartuta. Neurri bera hartu ahal izango da, orobat, egitatearen ondoriozko erantzukizun zibila nahitaezko aseguruetatik edozeinekin bermatu bada.
‎Hala, arauen hierarkian, lehentasunezko leku batean egongo da kokaturik Konstituzioa eta, bigarren mailan, berriz, izaera arrunteko legedia izango dugu. Legedi horren azpian, erregelamenduak, zirkularrak eta, oro har, beheko mailan dauden xedapen juridikoak ditugu, kontuan harturik arau horiek ematen dituen organoari edo aginteari estatu hierarkiaren barnean dagokion lekua.
2007
‎Espainian bizi diren atzerritarrak irakaskuntzako edo ikerketa zientifikoetako jarduerak gauzatzera heldu ahal izango dira, indarrean dauden xedapenekin bat etorriz. Era berean, atzerritar horiek zentroak sortu eta zuzendu ahal izango dituzte, indarrean dauden xedapenekin bat etorriz.
‎Espainian bizi diren atzerritarrak irakaskuntzako edo ikerketa zientifikoetako jarduerak gauzatzera heldu ahal izango dira, indarrean dauden xedapenekin bat etorriz. Era berean, atzerritar horiek zentroak sortu eta zuzendu ahal izango dituzte, indarrean dauden xedapenekin bat etorriz.
‎Gabezia horrek dakar, hain zuzen, ahalegin berezia egin beharra, indarrean dauden xedapenak osatzeko. Hartara, helburua da sistema demokratikoaren jardunbidea eta herritarren oinarrizko askatasunak bermatzea.
‎sortzeko askatasun positiboa, afiliatzeko askatasun positiboa eta alderdikide izateko edo parte hartzeko askatasun negatiboa. Halaber, I. kapituluak alderdi politikoak sortzeko prozedurak hobetu ditu, egun dauden xedapenak osatuz, zalantza batzuk argituz eta hutsune batzuk betez. Hortaz, arlo honetan, legeak ez du aldarazpen gehiegirik egin, edukiari dagokionez behinik behin; egin eginean ere, errespetatu egin du Konstituzioak ondorioztatzen duen esku hartze gutxienaren printzipioa.
‎Hori dela eta, gaur egun baimenen kudeaketa astuna eta motela da. Etorkizuneko Erregelamenduak gehigarriei buruz indarrean dauden xedapen guztiak indargabetuko ditu; funtsean, erabakiak hartzeko lau zuzentarau (esparru zuzentarau bat eta hiru zuzentarau espezifiko) eta Batzordearen hiru zuzentarau (zehaztapenak) dira. Gainera, elikagaiei gehitzen zaizkien gehigarri baimendu guztiak bateratuko ditu zerrenda batean, gozagarriak eta koloratzaileak barne, eta, era berean, baimentzeko eta ebaluatzeko prozedura bakarra ezarriko du.
2009
‎Tokiko Administrazioko kontseilariak, Amelia Salanuevak, esan berri du Nafarroako Tokiko Inbertsioen Planak eta Tokiko Inbertsiorako Estatu Funtsak lanpostuak sortuko dituztela Foru Erkidegoan 20.000 lagunentzat baino gehiagorentzat. Andrea elkartekook, Estatuko beste emakume talde batzuek egin duten bezala, kezka agertu nahi dugu, eta galdetu nahi diogu kontselariari ea egina dagoen genero eraginari buruzko txostena; izan ere, Berdintasunerako 3/ 2007 Legeko 19 artikuluaren arabera, horrelako txostenak egin beharra dago xedapen orokorreko proiektuak eta ekonomia, gizarte, kultura eta arte arloetan garrantzi berezia duten planak egin eta Ministro Kontseiluaren onarpena behar dutenean. Zehatzago, galdetu nahi diogu ea bete den abenduaren 3ko 14/ 2004ko Foru Legea, genero eraginari buruzko txostenak aurkeztu beharrari buruzkoa.
2012
‎Apaiza miresturik zegoen xedapen haiekin, nahiz eta Emmaren erlijioak, bere iritzirako, amai zezakeen arren, suharduraren poderioz, heresia edota nabarmenkeria ere ferekatzen. Baina, gai hauetan oso trebea ez zenez, hauek halakoxe neurri bat gainditzen zuten heinean, monsieur Boulardi, Monsignorearen liburuzainari, idatzi zion hark bidal ziezaion «zerbait bikaina sexuko pertsona batentzat, zeina sentimenez jantzia baitzen».
‎gisa ulertzen da, gatazkan dagoen alderdietako batek e) atalean zerrendatutako osasun zereginetara soilik aritzen diren pertsonak, edo osasun unitatearen administraziora edo funtzionamendura edo osasun garraiobideen administraziora aritzen direnak.Halako zerbitzuetan jarduteak izaera iraunkorra edo aldi batekoa izan dezake.Esamoldeak bere baitan hartzen ditu: i) osasun langileak, militarrak edo zibilak izan, gatazkan dagoen alderdi batekoak direnean, I eta II. Hitzarmenetan aipatutakoa barne, bai eta babes zibileko erakundeena ere; ii) Gurutze Gorriaren Sozietate nazionalen (Ilargi Erdi Gorria, Lehoiarena eta Eguzki Gorria) eta gatazkan dagoen alderdi batek behar bezala onartu eta baimendutako bestelako borondatezko laguntza erakunde nazionalen osasun langileak.iii) 9 artikuluko 2 paragrafoan aipatutako unitate edo osasun garraiobideen osasun langileak; d), erlijio arloko langile? ...enak eta ondorengoei atxiki daudenak: i) gatazkan dagoen alderdi baten indar armatuei, ii) gatazkan dagoen alderdi baten osasun unitateei edo osasun garraiobideei, iii) 9 artikuluko 2 paragrafoan aipatutako unitate edo osasun garraiobideei, edoiv) gatazkan dagoen alderdi bateko babes erakunde zibilei.Erlijio arloko langileen esleitzeak izaera iraunkorra edo aldi batekoa izan dezake, eta k) ataleko dagozkien xedapenak aplikagarri zaizkie langile horiei; e), osasun unitate, gisa ulertzen da, establezimendu eta beste formazio batzuk, militarrak edo zibilak, osasun helburuekin antolatuak, esaterako: zaurituen, gaixoen eta itsasoan galdutakoen bilatzea, jasotzea, garraioa, diagnostiko edo tratamendua (lehen sorospena barne hartuta), bai eta gaixotasunen prebentzioa.Esamoldeak barneratzen du, besteak beste, ospitaleak eta antzeko beste unitate batzuk, odol transfusiorako zentroak, aurreneurrizko medikuntzako zentro eta institutuak, bai eta osasun material eta unitate horietako farmazia produktuen biltegiak.Osasun unitateak finkoak edo mugikorrak izan daitezke, iraunkorrak edo aldi baterakoak; f), osasun garraiobide?
‎1.Hitzarmenetako ondorengoei dagozkien xedapenak:
‎gisa ulertzen da estatu neutral bat edo gatazkan alderdi ez den beste estatu bat eta, gatazkako alderdi batek izendatua izanik eta kontrako alderdiak onartua, Hitzarmenek eta Protokolo honek potentzia babesleari esleitutako zereginak gauzatzeko prest dagoenean; d), ordezko? ...ieratik aplikatuko dira; b) Hitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa amaitu egingo da, gatazkan dauden alderdien lurraldean, operazio militarren amaiera orokorra gertatzean eta, lurralde okupatuen kasuan, okupazioa amaitzerakoan, salbu eta, bi kasuetan, behin betiko askapena, aberriratzea edo lekukotzea geroagoko une batean egingo den pertsonentzat.Pertsona horiek Hitzarmenen eta Protokolo honen dagozkien xedapenen onurak izaten jarraituzko dituzte berain behin betiko askapen, aberriratze edo lekukotzea gertatu arte.4 artikulua: Gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoaHitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa, bai eta tresna hauetan ezarritako akordioak egiteak, ez du eraginik izango gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoan.Lurralde baten okupazioak eta Hitzarmenen eta Protokolo honen ap... gisa ulertzen da potentzia babeslea ordezten duen erakundea, 5 artikuluan ezarritakoarekin bat etorriz.3 artikulua: Aplikazioaren hasiera eta amaieraUne oro aplikagarri diren xedapenei kalterik egin gabe: a) Hitzarmenak eta Protokolo hau Protokolo honetako 1 artikuluan aipatzen diren edozein egoeraren hasieratik aplikatuko dira; b) Hitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa amaitu egingo da, gatazkan dauden alderdien lurraldean, operazio militarren amaiera orokorra gertatzean eta, lurralde okupatuen kasuan, okupazioa amaitzerakoan, salbu eta, bi kasuetan, behin betiko askapena, aberriratzea edo lekukotzea geroagoko une batean egingo den pertsonentzat.Pertsona horiek Hitzarmenen eta Protokolo honen dagozkien xedapenen onurak izaten jarraituzko dituzte berain behin betiko askapen, aberriratze edo lekukotzea gertatu arte.4 artikulua: Gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoaHitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa, bai eta tresna hauetan ezarritako akordioak egiteak, ez du eraginik izango gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoan.Lurralde baten okupazioak eta Hitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioak ez du horren estatutu juridikoan eraginik izango.5 artikulua: Potentzia babesleen eta horren ordezkoen izendapena1.Gatazkan dauden alderdien betebeharra da, gatazka hasten den unetik, Hitzarmenaren eta Protokolo honen ikuskapena eta betearaztea ziurtatzea potentzia babesleen sistema aplikatzearen bitartez, horrek barneratzen du, besteak beste, potentzia horien izendapen eta onarpena, ondorengo paragrafoetan ezarritakoarekin bat etorriz.Potentzia babesleak gatazkan dauden alderdien interesak babesteaz arduratuko dira.2.1 artikuluan adierazten den egoeretako baten hasieratik, gatazkan dagoen alderdietako bakoitzak atzerapenik gabe potentzia babesle bat izendatuko du Hitzarmenak eta Protokolo hau aplikatzeko helburuarekin, eta atzerapenik gabe eta helburu berdinarekin, alderdi estasian izendatu eta horrek potentzia babesle gisa onartutako potentzia babesle baten jarduera ere baimenduko du.3.1 artikuluan aipatzen den inguruabarretako baten hasieratik potentzia babesle baten izendapen edo onarpenik egon ez bada, Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komiteak, beste edozein erakunde humanitario inpartzialek era berean hori egiteko duten eskubideari kalterik egin gabe, gatazkan dauden alderdiei bere jardunbide egokiak eskainiko dizkie, gatazkan dauden alderdien onarpena duen potentzia babesle bat atzerapenik gabe izendatzeko xedearekin.Horretarako, Komiteak aukera izango du, inter alia, alderdi bakoitzari gutxienez bost estatuz osatutako zerrenda bat bidal diezaiola eskatzeko, alderdi horren arabera bere izenean kontrako alderdi baten aurrean potentzia babesle gisa aritzeko egokiak direnak, eta kontrako alderdi bakoitzari beste alderdiaren potentzia babesle zereginak egiteko onartzeko prest dagoen gutxienez bost estatuz osatutako zerrenda bat bidal diezaiola; zerrenda horiek Komiteari igorriko zaizkio eskaera jaso eta hurrengo bi asteen barruan; Komiteak alderatu egingo ditu eta bi zerrendetan agertzen den edozein estaturen baieztapena eskatuko du.4.Dirudienaren gorabehera, potentzi babeslerik ez balego, gatazkan dauden alderdiek atzerapenik gabeko onartuko dute Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komiteak edo inpartzialtasun eta eraginkortasun berme guztiak aurkezten dituen beste edozein erakundeek egindako eskaintza, aipatu alderdiekin aurretik kontsulta eginez eta kontsulta horietako emaitzak kontuan izanda, ordezko gisa jarduteko.Ordezkari horren zereginen egikaritza gatazkan dauden alderdien onarpenaren menpe dago; gatazkan dauden alderdiek euren ahalegin guztia ipiniko dute ordezkoak bere misio betetzean zeregina errazteko, Hitzarmenekin eta Protokolo honekin bat etorriz.5.4 artikuluarekin bat etorriz, Hitzarmenak eta Protokolo hau aplikatzeko helburuaren potentzia babeslearen izendapen eta onarpenak, ez du eraginik izango gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoen gain, ezta edozein lurraldeko estatutu juridikoaren gain, lurralde okupatu bat barne hartu.6.Gatazkan dauden alderdien arteko diplomazia harremanen mantentzea edo alderdi baten eta bere herritarren interesen babesa hirugarren estatu baten esku uzteak, diplomazia harremanei buruzko nazioarteko zuzenbideko arauen arabera, ez da oztopo izango Hitzarmenak eta Protokolo hau aplikatzeko helburuarekin potentzia babesleak izendatzeko.7.Aurrerantzean, Protokolo honetan potentzia babesle baten inguruan egindako adierazpen orok ordezkoa ere izendatuko du.6 artikulua: Langile adituak1.Alderdi kontratugile gorenak, gerra garaian hasita, Gurutze Gorriaren Sozietate nazionalen laguntzarekin (Ilargi Erdi Gorriak, Lehoi eta Eguzki Gorriak), Hitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa errazteko langile adituak trebatzen ahaleginduko dira eta, bereziki, potentzia babeslearen jarduerak errazteko.2.Langile horiek erreklutatzea eta trebatzea eskumen nazionala da.3.Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komiteak alderdi kontratugile gorenen eskura izango du honek trebatu dituen pertsonen zerrenda, eta honek ondore honetarako jakinarazitakoak.4.Nazio lurraldetik kanpo langile hauen zerbitzuak erabiltzeko baldintzak, kasu bakoitzean, alderdi interesatuen arteko akordio berezien objektu izango dira.7 artikulua: BilerakoProtokolo honen gordailua, alderdi kontratugile goren batek edo batzuek eskatuta eta horien artean gehiengoak onartua, alderdi kontratugile gorenen bilera bat deituko du Hitzarmenak eta Protokoloaren aplikazioaren inguruko arazo orokorrak aztertzeko.II. Titulua: Zaurituak, gaixoak eta itsasoan galdutakoakI. Atala: Babes orokorra8 artikulua: TerminologiaProtokolo honen ondoreetarako: a), zaurituak?
‎gisa ulertzen da potentzia babeslea ordezten duen erakundea, 5 artikuluan ezarritakoarekin bat etorriz.3 artikulua: Aplikazioaren hasiera eta amaieraUne oro aplikagarri diren xedapenei kalterik egin gabe: a) Hitzarmenak eta Protokolo hau Protokolo honetako 1 artikuluan aipatzen diren edozein egoeraren hasieratik aplikatuko dira; b) Hitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa amaitu egingo da, gatazkan dauden alderdien lurraldean, operazio militarren amaiera orokorra gertatzean eta, lurralde okupatuen kasuan, okupazioa amaitzerakoan, salbu eta, bi kasuetan, behin betiko askapena, aberriratzea edo lekukotzea geroagoko une batean egingo den pertsonentzat.Pertsona horiek Hitzarmenen eta Protokolo honen dagozkien xedapenen onurak izaten jarraituzko dituzte berain behin betiko askapen, aberriratze edo lekukotzea gertatu arte.4 artikulua: Gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoaHitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa, bai eta tresna hauetan ezarritako akordioak egiteak, ez du eraginik izango gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoan.Lurralde baten okupazioak eta Hitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioak ez du horren estatutu juridikoan eraginik izango.5 artikulua: Potentzia babesleen eta horren ordezkoen izendapena1.Gatazkan dauden alderdien betebeharra da, gatazka hasten den unetik, Hitzarmenaren eta Protokolo honen ikuskapena eta betearaztea ziurtatzea potentzia babesleen sistema aplikatzearen bitartez, horrek barneratzen du, besteak beste, potentzia horien izendapen eta onarpena, ondorengo paragrafoetan ezarritakoarekin bat etorriz.Potentzia babesleak gatazkan dauden alderdien interesak babesteaz arduratuko dira.2.1 artikuluan adierazten den egoeretako baten hasieratik, gatazkan dagoen alderdietako bakoitzak atzerapenik gabe potentzia babesle bat izendatuko du Hitzarmenak eta Protokolo hau aplikatzeko helburuarekin, eta atzerapenik gabe eta helburu berdinarekin, alderdi estasian izendatu eta horrek potentzia babesle gisa onartutako potentzia babesle baten jarduera ere baimenduko du.3.1 artikuluan aipatzen den inguruabarretako baten hasieratik potentzia babesle baten izendapen edo onarpenik egon ez bada, Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komiteak, beste edozein erakunde humanitario inpartzialek era berean hori egiteko duten eskubideari kalterik egin gabe, gatazkan dauden alderdiei bere jardunbide egokiak eskainiko dizkie, gatazkan dauden alderdien onarpena duen potentzia babesle bat atzerapenik gabe izendatzeko xedearekin.Horretarako, Komiteak aukera izango du, inter alia, alderdi bakoitzari gutxienez bost estatuz osatutako zerrenda bat bidal diezaiola eskatzeko, alderdi horren arabera bere izenean kontrako alderdi baten aurrean potentzia babesle gisa aritzeko egokiak direnak, eta kontrako alderdi bakoitzari beste alderdiaren potentzia babesle zereginak egiteko onartzeko prest dagoen gutxienez bost estatuz osatutako zerrenda bat bidal diezaiola; zerrenda horiek Komiteari igorriko zaizkio eskaera jaso eta hurrengo bi asteen barruan; Komiteak alderatu egingo ditu eta bi zerrendetan agertzen den edozein estaturen baieztapena eskatuko du.4.Dirudienaren gorabehera, potentzi babeslerik ez balego, gatazkan dauden alderdiek atzerapenik gabeko onartuko dute Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komiteak edo inpartzialtasun eta eraginkortasun berme guztiak aurkezten dituen beste edozein erakundeek egindako eskaintza, aipatu alderdiekin aurretik kontsulta eginez eta kontsulta horietako emaitzak kontuan izanda, ordezko gisa jarduteko.Ordezkari horren zereginen egikaritza gatazkan dauden alderdien onarpenaren menpe dago; gatazkan dauden alderdiek euren ahalegin guztia ipiniko dute ordezkoak bere misio betetzean zeregina errazteko, Hitzarmenekin eta Protokolo honekin bat etorriz.5.4 artikuluarekin bat etorriz, Hitzarmenak eta Protokolo hau aplikatzeko helburuaren potentzia babeslearen izendapen eta onarpenak, ez du eraginik izango gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoen gain, ezta edozein lurraldeko estatutu juridikoaren gain, lurralde okupatu bat barne hartu.6.Gatazkan dauden alderdien arteko diplomazia harremanen mantentzea edo alderdi baten eta bere herritarren interesen babesa hirugarren estatu baten esku uzteak, diplomazia harremanei buruzko nazioarteko zuzenbideko arauen arabera, ez da oztopo izango Hitzarmenak eta Protokolo hau aplikatzeko helburuarekin potentzia babesleak izendatzeko.7.Aurrerantzean, Protokolo honetan potentzia babesle baten inguruan egindako adierazpen orok ordezkoa ere izendatuko du.6 artikulua: Langile adituak1.Alderdi kontratugile gorenak, gerra garaian hasita, Gurutze Gorriaren Sozietate nazionalen laguntzarekin (Ilargi Erdi Gorriak, Lehoi eta Eguzki Gorriak), Hitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa errazteko langile adituak trebatzen ahaleginduko dira eta, bereziki, potentzia babeslearen jarduerak errazteko.2.Langile horiek erreklutatzea eta trebatzea eskumen nazionala da.3.Gurutze Gorriaren Nazioarteko Komiteak alderdi kontratugile gorenen eskura izango du honek trebatu dituen pertsonen zerrenda, eta honek ondore honetarako jakinarazitakoak.4.Nazio lurraldetik kanpo langile hauen zerbitzuak erabiltzeko baldintzak, kasu bakoitzean, alderdi interesatuen arteko akordio berezien objektu izango dira.7 artikulua: BilerakoProtokolo honen gordailua, alderdi kontratugile goren batek edo batzuek eskatuta eta horien artean gehiengoak onartua, alderdi kontratugile gorenen bilera bat deituko du Hitzarmenak eta Protokoloaren aplikazioaren inguruko arazo orokorrak aztertzeko.II. Titulua: Zaurituak, gaixoak eta itsasoan galdutakoakI. ...ieratik aplikatuko dira; b) Hitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa amaitu egingo da, gatazkan dauden alderdien lurraldean, operazio militarren amaiera orokorra gertatzean eta, lurralde okupatuen kasuan, okupazioa amaitzerakoan, salbu eta, bi kasuetan, behin betiko askapena, aberriratzea edo lekukotzea geroagoko une batean egingo den pertsonentzat.Pertsona horiek Hitzarmenen eta Protokolo honen dagozkien xedapenen onurak izaten jarraituzko dituzte berain behin betiko askapen, aberriratze edo lekukotzea gertatu arte.4 artikulua: Gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoaHitzarmenen eta Protokolo honen aplikazioa, bai eta tresna hauetan ezarritako akordioak egiteak, ez du eraginik izango gatazkan dauden alderdien estatutu juridikoan.Lurralde baten okupazioak eta Hitzarmenen eta Protokolo honen ap... eta, gaixoak?
‎Hala, arauen hierarkian, lehentasunezko leku batean egongo da kokaturik Konstituzioa eta, bigarren mailan, berriz, izaera arrunteko legedia izango dugu. Legedi horren azpian, erregelamenduak, zirkularrak eta, oro har, beheko mailan dauden xedapen juridikoak ditugu, kontuan harturik arau horiek ematen dituen organoari edo aginteari estatu hierarkiaren barnean dagokion lekua.
‎Gainerako guztia bere anaiaren familiarentzat izango zen. Hélène jakitun zegoen xedapen horietaz, baina haren eskuzabaltasuna erabatekoa zen (eta da oraindik), berezko bertute bat balu bezala. Hélène ez litzateke Hélène berekoikeriak bultzatuta jarduteko kapaz balitz, eta Françoisi buruz ere beste horrenbeste esan daiteke.
2016
‎Oinarrizko baldintza horien helburua erabiltzaileen osasuna eta segurtasuna babestea da; hots, merkaturatutako produktuek haiei dagozkien xedapenetan jasotako oinarrizko baldintzak betetzen dituztela frogatzea.
2017
‎• IV. atala (15 artikulutik 17.era). Itunaren aplikazioari dagozkion xedapenak aurkezten dira, esaterako, onartutako betebeharrak betetzen direla kontrolatzen duen prozedura azaltzen da. Prozedura horretaz arduratzen da ituna berretsi duen estatu bakoitzeko kide batez osatutako adituen batzordea.
‎• V. atala (18 artikulutik 23.era). Azken xedapenak biltzen ditu, Europako Kontseiluak itunaren berrespenerako ezarritako prozedurei dagozkien xedapenak, hain zuzen. Atal honetan adierazten da, gainera, Aldeek eskubidea dutela 7 artikuluko 2 3 4 eta 5 paragrafoan xedatutakoaren kontrako eragozpenak azaltzeko.
‎Gobernuaren organo aholku emaile gorena da. Nahitaez eskatu behar zaio aholku Europako Erkidegoko zuzenbideari dagozkion xedapenei buruz, nazioarteko zuzenbideko gaiei buruz, legegintzako dekretuei buruz, autonomia erkidegoekin izan daitezkeen eskumen gatazkei buruz, etab. Kontsultaren gaiari buruzko iritzia ematen du edo beste irtenbide egokiago bat proposatzen du, Konstituzioa eta legeak betetzen direla zainduz.
‎Europako Erkidegoko zuzenbideari dagozkion xedapenei buruz.
‎Indarrean dauden xedapenetan ezarritako beste edozein tokitan.
‎Informazioa eta aholkuak lortzeko indarrean dauden xedapenen arabera proiektu, jarduketa edo eskaerak egitean bete beharreko betekizun juridiko eta teknikoei buruz.
2018
‎Hemen bertan eta Madrilen aurkeztu nituen Eusko Alkartasunaren iritziz zeintzuk izan behar zuten planaren oinarriak: Estatutuaren markoa berritzea, Konstituzioan Euskal Herriaren eskubide historikoei buruz dagoen xedapen gehigarriari helduta, behar izanez gero; gerora erabakimenerako euskal esparrua deituko zitzaion horren inguruko kontsentsua, Madrilek euskal alderdien arteko negoziazioak errespetatuz, eta etorkizunari begira, egoera politikoa baretutakoan, euskal herritarrek autodeterminazio eskubidea gauzatu ahal izateko moratoria bat ere iradokitzen zen; beste puntu bat zen nafarrek beren estatus poli... Euskadiko Ezkerra bakarrik jarri zen proposamenaren alde.
2021
‎Pinuaren xingola marroiaren gaixotasunaren ostean, lurrak inoiz baino merkeago daude, eta aipatu eta enpresa horiek, bai EAEkoak eta bai kanpokoak, gero eta lursail gehiago erosten ari dira bere egurraren negozioak ziurtatzeko. Haiek pozik badaude xedapen honekin, gu ez.
‎Amurrioko Udalak, adierazpen instituzional honen bidez, bere kezka adierazten du bi erabakien aurrean, eta, aldi berean, bere esku dauden xedapen guztiak emateko borondatea adierazten du, enpresek iragarritako neurriak gauza ez daitezen.
2022
‎Irakurri dituzue egunkariak, ezta? " Agintaritza nagusiak ministerioei agindu die hartzeko bere ordezkaritza, ezarririk dauden xedapenen arabera". Argi eta garbi esanda, airean alde egin beharra dagoela!
2023
‎Toki araubidean indarrean dauden xedapenen Testu Bategina apirilaren 18ko 781/ 1986 Errege Legegintzazko Dekretua
‎Toki araubidean indarrean dauden xedapenen Testu Bategina apirilaren 18ko 781/ 1986 Errege Legegintzazko Dekretua
‎" Hasiera hasieratik, egin nahi ziren aldaketei adi egon gara, eta horien aurrean eskubide historikoetan oinarritutako salbuespen berriak sartzea defendatu dugu" 571 TAAJLren aurreproiektuan idatzitako xedapenetatik hasita, Kongresuan izan zuen izapidetza guztian zehar EAEko eta NFEko ordezkariek foru lurraldeen eskubideen babeserako lanari ekin zioten. Amaieran onetsitako legeak EAEri dagokionez xedapen gehigarri bat jasotzen du (Nafarroarentzat beste bat) eta TAOLren 2 xedapen gehigarria eta TOLTBren 8 xedapen gehigarria aldatu zituen.
‎TAAJLak lehenengo eta behin TAOLren 2 xedapen gehigarria aldatu zuen. Jatorrian xedapen horrek EAEko lurralde historikoentzat TAOLren aplikaziotik salbuetsirik zeuden xedapenak ezartzen zituen. Orain gauza berdina egiten du eta idazketa berriarekin egiten den gauza bakarra da TAOLren arauketa berria lurralde historikoei egokitu.
‎Gaur egun indarrean dagoen xedapen horretatik ondorioztatzen dira toki erakundeen ogasunari buruzko lurralde historikoen eskumenak. Horrela adierazten zuen 1981ean 1978ko EKren baitan onartutako lehenengo Ekonomia Itunaren Legean:
‎aurretiazko txostena edota xedapenerako baimena. Toki araubidean indarrean dauden xedapenak jasotzen dituen Testu Bateratuak (TAIXTB), esate baterako, autonomia erkidegoaren aurretiazko baimena eskatzen du ondasun xedatua ohiko baliabideen %25a baino gehiago denean. Esaldi txiki horrekin barneratzen da kontrolaren beharra, aurretik KAren doktrinaren babesa duena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia