2000
|
|
Gainera, eta lehen ikerketan ikusi dugun moduan, prozesu historikoek eramandute, gutxiengo egoeran
|
dauden
taldeen eta estatuaren arteko identifikazioa estatuarekiko, integratiboa, edota, gatazkatsua?
|
|
GUTXIENGO EGOERAN
|
DAUDEN
TALDEAK ETA HORIEN AINGURAPENHISTORIKO FORMALA
|
|
GUTXIENGO EGOERAN
|
DAGOEN
TALDEAREN ETA GIZARTEZABALAGOAREN ARTEKOIDENTITATE ERLAZIOAK
|
|
Gutxiengo egoeran
|
dauden
taldeen eta estatuaren arteko erlazioa, munduzabalean, lankidetza erakoa izaten da zenbaitetan; baina leiatsua eta etsaigo erakoabestetan. Gainera, Williams-i (1994) jarraikiz, ondasun ekonomiko eta politikoenaldeko lehia, garrantzitsua bada ere, gatazka gogorrenak ondasun kolektibo sinbolikoen aldeko lehietan ematen direla esan daiteke, hauen barnean, identitate autoafirmazio politikoak daudelarik.
|
|
Bestalde, zenbait autorek (Worchel & Coutant 1997) berriki planteiatu izandutenez, gutxiengo egoeran
|
dagoen
taldearen eta estatuaren arteko eredu desberdingarrantzitsuenak ondoko bostak dira (Ikus 1 irudia):
|
|
(1E irudia; e.b., Kanada, Suitza). Era honetan, gutxiengo egoeran
|
dagoen
taldearen eta estatuarenarteko erlazioak gatazka maila desberdinetakoak izan daitezke, eredu desberdineneta erlazio kategoria prototipikoen taldeen arteko erlazio banaketa desberdinen arabera. Esate baterako, gutxiengo egoeran dagoen taldearen eta estatuaren artekomugak berberak direnean, elkarren arteko gatazka minimora hel daiteke, elkarrenarteko interes komuna dagoelako, estatuaren interdependentzia eta subiranotasunadirela eta.
|
|
Era honetan, gutxiengo egoeran dagoen taldearen eta estatuarenarteko erlazioak gatazka maila desberdinetakoak izan daitezke, eredu desberdineneta erlazio kategoria prototipikoen taldeen arteko erlazio banaketa desberdinen arabera. Esate baterako, gutxiengo egoeran
|
dagoen
taldearen eta estatuaren artekomugak berberak direnean, elkarren arteko gatazka minimora hel daiteke, elkarrenarteko interes komuna dagoelako, estatuaren interdependentzia eta subiranotasunadirela eta. Estatua beste talde etnikoz maneiatuta dagoenean, edo gutxiengo egoeran dagoen taldea estatu desberdinetan barreiatuta dagoenean, aldiz, gatazka aukera handiagoa izango da.
|
|
Orduan izango da posible, gutxiengo egoerandagoen taldeak gehiengoan dagoen taldearekiko identitate ziurra sortzea, eta, gehiengoan dagoen taldeari abantaila ateratzeko, edozein gauza egitea (Moscovici& Paicheler, 1978). Gainera, gutxiengo egoeran
|
dagoen
taldearen eta estatuarenarteko erlazio horretan, taldearteko erkaketak futsezko zeregina betetzen du (Tajfel, 1978). Zenbait testuingurutan erkaketa estatuaren alde ematen da, norbere taldeidentitate agerikoa ez denean.
|
|
GUTXIENGO EGOERAN
|
DAGOEN
TALDEAREN ETA ESTATUARENIDENTITATEEN ARTEKO GATAZKEIBURUZKO BIIKERKETA ENPIRIKO
|
|
Gainera, gutxiengo egoeran
|
dauden
taldeen eta estatuaren identitateek nolakoerlazioa zuten ikusteko, koerlazio analisia egin genuen hiru herrialdeetan, emaitzaondoko taulan agertzen delarik:
|
2005
|
|
Azken finean, El Diario Vascok, behatzaile lekukoari dagokion jarrera enuntziatibotik abiatu arren, benetan
|
dauden
talde eta kolektiboen desberdintasunengainetik, erreferentziazko unibertso bat eraikitzen du, unidimentsionalitatearen sasiilusio bat sorraraziz. Estrategiak anitz dira:
|
2007
|
|
Eta euskal identitatekapitalaren diskurtsoa ez da ez erabat bereizgarri, ez erabat nagusi: errealitateadefinitzeko borrokan, gatazkan eta eraldaketan murgilduta
|
dauden
talde eta eragileezberdinen emaitza mugagabea da. Euskal identitatea, beraz, edonorena etaedonolakoa, ez da monologikoa, ez materia bakarrekoa, ezta forma bakarrekoa ere.Kultur kapital guztiak bezala, dialogikoa eta multilogikoa izan arren onartu behardugu, menpeko kulturetan gertatu ohi den bezala, araztea eta bereiztea euskalgintzaren temak izan direla.
|
2011
|
|
Hala, esplizituki edo inplizituki kultur proiektu guztiak Euskaltzaindiak onartutako batasun ereduaren alde edo kontra jarri ziren. Bergaran Euskara Batua berretsi zen heinean, alde
|
zeuden
talde eta proiektuek arrakasta izan zuten. Eta alderantziz, kontra zeudenek, goiz edo berandu, bazterra jo zuten.
|