2004
|
|
1 Agintari izaera duela, idazkari judizialari
|
dagokio
prozesu jardunaren fede ematea, jardun hori auzitegian edo auzitegiaren aurrean gauzatzen bada, hori edonon era daitekeela; modu berean, idazkari judizialari dagokio sekretuak ez diren eta alderdi interesdunentzat erreserbatuta ez dauden kopia ziurtatuak eta lekukotzak luzatzea.
|
|
Auzitegi ezberdinetan erabakitzeko
|
dauden
prozesuen metaketa
|
|
Auzitegi ezberdinetan erabakitzeko
|
dauden
prozesuen metaketari aplikatuko zaizkio kapitulu honen aurreko ataletan ezarritako arauak, hurrengo artikuluetan adierazitako berezitasunekin.
|
|
Auzitegi errekerituan bertaratutakoen artean inon badago auzitegi errekeritzailean aribidean
|
dagoen
prozesuan bertaratu gabe, orduan horrek bost eguneko epea izango du, auzitegi horren idazkaritzan ofizio eta agiri kautoaren jakitun izateko, baita metaketari buruzko idazkia aurkezteko ere, bertan bere eskubideari dagokiona adieraziz.
|
|
2 Auzitegi errekerituan bertaratu diren alderdietatik inor metaketaren aurka jartzen ez bada, edo alderdiok auzitegi errekeritzailean alegatu dituzten datu eta argudioez bestelakoak alegatzen ez badituzte, orduan auzitegi errekeritua abstenituko da metaketa eskatu duen autoaren oinarriak aurkaratzeaz, oinarri horiek 76 eta 77 artikuluetan xedatutako betekizunei buruzkoak direnean. Auzitegi errekerituak agindeiari ezetza emateko arrazoia izan daiteke, bakar bakarrik, auzitegi errekurrituan erabakitzeko
|
dauden
prozesuak metatu beharra.
|
|
1 91 artikuluaren 2 paragrafoan ezarritakoaren arabera, auzitegi errekerituak metaketa agindeia onartu ez badu, hori bidegabekotzat jotzeagatik, edo metaketa auzitegi horretan erabakitzeke
|
dauden
prozesuekin egin behar dela uste izateagatik, orduan auzitegi errekerituak hori komunikatuko dio auzitegi errekeritzaileari, eta auzitegi biek desadostasuna erabakitzeko auzitegi eskudunaren menpe utziko dute erabakia.
|
|
1 Hitzezko epaiketetan, auzitegi berean hurrengo ataleko arauen bidez metatuko dira erabakitzeko
|
dauden
prozesuak. Metaketa eskabidea ikustaldi ekitaldian eta ahoz egingo da, lehenago aurkeztu ez bada.
|
|
Auzitegi berean erabakitzeko
|
dauden
prozesuen metaketa
|
|
Ulertzeko eta ezartzeko errazak diren zentzuzko irizpideekin bat, xedapen iragankorrek zenbait arazo aurreikusi dituzte, legea indarrean jartzean ebazteke
|
dauden
prozesuetan sor daitezkeenak, legearen azken xedapenean ezarritako urtebeteko «vacatioa» eta gero. Kasu desberdinen irizpide orokorra da legea eragingarri egin behar dela, ahalik arinen.
|
|
2 atala. Auzitegi berean erabakitzeko
|
dauden
prozesuen metaketa 218
|
|
3 atala. Auzitegi ezberdinetan erabakitzeko
|
dauden
prozesuen metaketa.. 220
|
|
Abokatuek auzilariak gidatuko dituzte, abokatuok euren lanbidean jarduteko legez gaituta
|
badaude
prozesuaren gaineko ardura duen epaitegian edo auzitegian. Ezin izango da ebatzi abokatuaren sinadurarik ez duen eskaerarik.
|
|
Edozein alderdik hala eskatuta, aginduko da hartzekodun betearazle eta zordun exekutatu berberen artean erabakitzeko
|
dauden
prozesu betearazleak metatzea.
|
|
Akzio hori egikaritzeko demanda epaile eskudunari jarriko zaio, egintza burutu eta hurrengo hamabost egunetan, eta berori gauzatuko da, horren muntari
|
dagokion
prozesu adierazlearen bidez.
|
|
Lege honen arabera, gauzen izaerarekin bat dator alderdi pasiboak prozesuko baldintzak aurretiaz adierazi behar izatea, auzitegiak baldintzok bere arioz kontrolatu behar izateari kalterik egin gabe. Bada, alderdi pasiboaren aurretiazko adierazpena aintzat hartuta, auzitegiak berari
|
dagozkion
prozesu baldintzak ez baditu betetzen, prozesuak ez du aurrera egingo, edo, beste kasu batzuetan, prozesuak auzitegi eskudunean jarraituko du.
|
|
Lehenengo xedapen iragankorrean xedatutakoa gorabehera, lege hau indarrean jartzean lehenengo auzialdian
|
dauden
prozesu adierazleak gauzatuko dira, aurreko prozesu legeriaren arabera, auzialdi horretan epaia eman arte. Gora jotzeari, bigarren auzialdiari, betearazpenari, behin behinekoa barne, eta errekurtso bereziei dagokienez, lege honen xedapenak aplikatuko dira.
|
2006
|
|
Auzialdiko absoluzioa behin betiko baztertuta, eta, salbuespenik gabe, non bis in idem printzipioa aplikatuta, begi bistakoa da fiskalak, epaitu beharreko egitatearen kalifikazio juridikoa egitean, okerra eginez gero, horrek berarekin dakarrela delitugilea zigorrik gabe geratzea. Ondo
|
dago
prozesu zibiletan auzitegiak absoluzioa edo kondena ezartzeko betebeharra izatea. Ondo dago, orobat, epailearen epaitza zehatz mehatz mugatzea alderdiek azaldutako auzi arazoetara, hau da, demandatzaileak egikaritutako akziora eta demandatuak aurkeztutako salbuespenetara.
|
2007
|
|
Errenta eta horrekin berdinetsitako kopuruak ez ordaintzea; horrek ez dio kalterik egingo botatze akzioa ezerezean uzteko eskubideari, hiri finketageetan ezarritakoaren arabera.tik botatzeari
|
dagokionez
prozesu le
|
|
Bigarrena. Amaitzeke
|
dauden
prozesuak
|
|
Lege hau indarrean jartzean aribidean
|
dauden
prozesu judizialen eta epaiketatik kanpokoen inguruko izapideak egingo dira, garaiz aplikatu behar zitzaien landa errentamenduei buruzko legeria substantiboaren arabera.
|
|
batetik, 17/ 1976 Legea, maiatzaren 29koa, bilera eskubidea arautzen zuena, eta bestetik, 21/ 1976 Legea, ekainaren 14koa, elkartze politikorako eskubideari buruzkoa. Hala ere, laster ikusi zen Arias Navarro Gobernuaren gidaritzan
|
zegoen bitartean
prozesuak ez zuela nahi bezala aurrera egingo. Horrenbestez, Joan Karlos erregeak berak Arias Navarro dimititzera behartu zuen 1976ko uztailaren 1ean, eta Oinarrizko Legeetan ezarritako prozedurari jarraituz, Erresumako Kontseiluak (Kontseiluaren eta Gorteen buru Torcuato Fernández Miranda zen, eta horrek hasiera hasieratik lagundu zion hautagaiari) Gobernuko presidentziarako aurkeztutako hautagaien hirukotean azkenean hautatua izan zen pertsona egotea lortu zuen:
|
|
Auzi hori ere ebatzi egin zen, amnistia orokorra eman baitzen urriaren 15eko 46/ 1977 Legea zela bide. Den dena prest
|
zegoen
prozesu konstituziogilea abiatzeko.
|