2014
|
|
Beraz, kulturari hertsiki loturik
|
dagoen
prozesua erakusten digu parez pare. Eta hortaz hizkuntzaren antropologiaren ildotik, hizkuntzak praktika kultural gisa ulertuz komunikazio sistema baten baitan giza ordena bat markatzen dutela ulertzen da.
|
2016
|
|
Neska mutilei" behingoz euskara ondo irakasteko" metodo hobea, moda modakoa," definitiboa",.. leher egin arte bilatzen saiatu gabe beste honek izan behar du lehentasun nagusi: gizarte bizitzan euskaraz egiteko aukera, komenentzia eta beharra benetan non dagoen (edo non legokeen) ikusiz, eta gure esku egon litezkeenak hautatuz, aukera komenentzia behar horien oinarrian
|
dauden
prozesu demografikoak, soziokulturalak, ekonoteknikoak, lurralde antolamenduzkoak eta administratiboak euskarazko jardunaren indargarri izan daitezen birmoldatzen saiatzea. Hori egin gabe" lehendabizi ikasi, gero egin" paradigmaren ildotik jarraitzeak ez garamatza begiz jotako indarberritze helburu sendora.
|
|
2) Honek guztiak eta hiriarekiko kontaktuak kalitate eskasagoko euskara dakar, behintzat Gipuzkoa ez den gainontzeko lurraldean27 Hizkuntza kalitatea sakrifikatu behar da ezinbestean, hizkuntza kontuetan ez
|
dago
prozesu linguistikorik soziologikoen gainetik gera litekeenik.
|
|
ezaugarri berriak egokitu zaizkie, autoreak aipatzen duen moduan: " gizarte bizitzan euskaraz egiteko aukera, komenentzia eta beharra benetan non dagoen (edo non legokeen) ikusiz, eta gure esku egon litezkeenak hautatuz, aukera komenentziabehar horien oinarrian
|
dauden
prozesu demografikoak, soziokulturalak, ekonoteknikoak, lurralde antolamenduzkoak eta administratiboak euskarazko jardunaren indargarri izan daitezen birmoldatzen saiatzea [lehentasuna da]. " (59 or.).
|
2017
|
|
Hizkuntza sozializazioa ingurune eleaniztunetan erkidego batean bi hizkuntza edo gehiago izateak haurren hizkuntza gaitasunean eta garapen sozio-kulturalean eragina dauka, berdin dio egoera horren jatorrian
|
dagoen
prozesua (ochs & Schieffelin, 2008: 10). zenbait hizkuntza, dialekto, erregistro, edo estilo bertzeen ordez lehenesteak ondorioak ditu hizkuntza mantentzeari eta ordezkatzeari dagokionez (ibid., 11). ideologia eta hizkuntza zein kultura praktika askotarikoak ezaugarri dituzten erkidegoetan, haur eta helduen bizitza linguistiko eta kulturalak gizarte eta hiztun taldeen arteko" harreman guneetan" gertatzen dira, egonkorrak bezain mugikorrak izaten ahal direnak eta hizkuntza aldaketa edo mintzaira ez atxikitzea ekartzen ahal dutenak (ibid., 15). hizkuntza ordezkapen testuinguru batean, hizkuntza gutxiagotu baten jarraipena gizarte eraldaketa prozesu gisa ulertzen ahal da (ibid., 11).
|
2018
|
|
— Ekintzek ekosistema ikuspegia izan behar dute oinarri, baloreetan sustraituta daude eta mugimendu izaera dute. Proiektu ikuspegia ez da baliagarri, mugimenduan
|
dagoen
prozesua baita eraldaketa: ikasketa kolektiboa sustatzen du eta balioetan oinarritutako ekintza kolektiboa da.
|
2019
|
|
Eusko ikaskuntzak plazaratutako Liburu Zurian (Eusko Ikaskuntza 2018b) jaso diren iritziak ez dira adituen burutazio edo asmakizun hutsak, hainbat arlotan jada abian
|
dauden
prozesutan sumatu daitezkeen joerak besterik ez dira. Ez da kasualitatea, jardunaldi honetan aurkeztuko diren ekarpen guztietan eremu semantiko bereko hitzak, kontzeptuak... agertzea:
|
2023
|
|
Aintzat har dezagun irudi hau ez dela beraien artean oso lotuta
|
dauden
prozesu oso dinamiko eta malguen irudikapen mugatu eta estatikoa baino, eta prozesu horiek proiektu bakoitzaren testuinguruaren neurria hartzen dutela; berdin egitea ezinezkoa den arren, xedea da beti ahalik eta sakontasun eta kontu handienaz egitea. Datuen baliozkotzeak ez du etenik, hori da diagramaren paralelo dagoen geziak adierazi nahi duena.
|
|
Gune komunitario horietan, hizkuntza indartzeko ekimenak eta proposamenak bildu ziren, datuen eta lurraldeetako galera egoeraren azterketaren arabera. Era berean, informazio horrek balio izan zuen abian
|
zeuden
prozesuak indartzeko eta justifikatzeko, hala nola hasierako hezkuntzako murgiltze zentroak, gazte eta helduentzako eskola edo Nasa Yuwe hizkuntzan egiten ziren irratsaioak. Izan ere, jendeak horrelako proiektuen alde zeudela erantzun zuen inkestan, eta, horri esker, abian zeudenak bultzatu eta, aldi berean, prozesu berriak sortu zituen.
|
|
Ikerketak bildutako informaziak balio izan zuen abian
|
zeuden
prozesuak indartzeko eta justifikatzeko, hala nola hasierako hezkuntzako murgiltze zentroak, gazte eta helduentzako eskola edo Nasa Yuwe hizkuntzan egiten ziren irratsaioak.
|