Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2010
‎zalantzarik gabe, euskararen egoeran dagoen hizkuntza batentzat gazteen hizkuntzarekiko konpromisoa ezinbestekoa da. baina, bestalde, gazteen portaera edo hizkuntza hautua ulertzeko lehendabizi gazteek eurek dituzten jarrera, uste eta aurreiritziak sakon aztertu behar ditugu eta baita konpromisotzat eurek zer hartzen duten: zer dauden prest egiteko euskararen alde, haien ustez, zein ahaleginak merezi du?
‎lehendabizi, eztabaidetan agertutako ideiak euskadiko biztanleria osora zein punturaino orokortu daitezkeen antzematea, eta, bigarrenez, ideiok zein gizataldeetan diren ohikoagoak zehaztea. helburua ez da izan eztabaidetan agerturiko jarrera denak neurtzea, baizik eta bai baina motakoen artean maizen ageri direnei arreta ipintzea. gainera, galderak zehazterakoan ikerlarien interpretazio edo kontzeptualizazioak erabili ordez partaideen euren adierazpen moduak edo berbalizazioak hartu dira kontuan. euskadiko autonomia elkargoaren 18 eta 55 urte bitarteko 600 lagunek osatu dute ikerketa kuantitatiboaren lagina eta adina, sexu eta eskualde (erdaldunagoa edo elebidunagoa, Inkesta Soziolinguistikoa 2006 lanaren arabera (eusko Jaurlaritza 2008)) aldagaitan gizarte osoaren adierazgarria da. ikerketa kuantitatiboaren emaitza nagusiak ondoko hauek izan dira: ikerketa kualitatiboan agerturiko jarreren, eta batez ere bai bainakoek erakutsitakoen, maiztasuna; jarrera komunak dituzten taldeen identifikazioa (aldekoagoak, bai bainakoak eta kritikoagoak) eta haien ezaugarri sozialen deskribapena; eta euskararen alde talde horietako bakoitza zer dagoen prest egiteko zehaztapena. erabilitako metodologiaren balorazio orokor bat egiteko, ikerlariek uste dute tipologia osatzeko aurretiaz diseinatutako tipologietatik ez abiatzea, baizik eta datuetatik euretatik; analisiaren maila ezberdinetan partaideen adierazpen moduak kontuan hartzea; eta osagarria den metodologia, metodo kualitatibo zein kuantitatiboak uztartuz, erabiltzea ikerketaren indargunea...
2011
‎Bigarren esaldi pasartea (euskaltzale ororen gutxienezko abiaburua) onartezina da, funtsean, ikuspegi negatibo hori duten guztientzat. hortik abiatzen direnekin zail da goiko hiru esaldiak (hirurak, ez bat edo beste) aintzakotzat hartuko dituen gogoeta egitea. zaila dugu gogoeta hori, bestalde, euskaltzaleon esparrura bere osoan ekartzea. Noraino gaude prest, izan ere, gogoeta bide hori" sin aventuras maximalistas" burutzeko. Arras zaila da adostasun bilaketa hori, abentura maximalistarik gabeko jarduna epelkeriaren eta, zenbaitetan, traizio maltzurraren seinale segurutzat hartzen duten gogoetagileez hain inMikel Zalbide – Diglosiaren purgatorioaz.
‎segun burdinbidetik dabilen ibilgailu kolektiboari tren deitzen diogun, edo abioi, Norteko estaziotik ateratzen den konboi luze hori trena dela, edo Boeing 747 bat, esango dugu. zientziaren antipodetan gabiltza, horrela ari garen artean. Jolasa da hori. hitzaren zehaztasun faltak eragindako jolas makurra, nolanahi ere. demagun ez gaudela prest, oinarri oinarrizko zehaztasun falta horretan gelditzeko. demagun guztiok prest gaudela, hondarribitik atera eta airez urrundu berri den tramankulua abioia dela onartzeko, eta ez trena. orain bai: orain errazagoa dugu goiko galderari erantzutea:
2012
‎EAEko kritikoagoen artean ere gehiengoa dira hori diotenak %73, 5 (%19k dio erdaldunek nahikoa prest dagoela eta %7, 2k ez dagoela prest horretarako). Aldekoeuskararekiko aktitude positiboa dute nagusiki, euskararen aldeko aktitude nabarmena. agoen %92, 8k dio dezente edo oso prest dagoela bere eskuetan dagoena egiteko bere inguruko jendeak euskara positiboki hartu dezan; berdina dio bai bainakoen %77, 2k; kritikoagoen artean, aldiz, %45, 5ek dio dezente edo oso prest dagoela horretarako (%37, 3k dio nahikoa prest dagoela eta %18, 1ek ez dagoela prest).
‎EAEko kritikoagoen artean ere gehiengoa dira hori diotenak %73, 5 (%19k dio erdaldunek nahikoa prest dagoela eta %7, 2k ez dagoela prest horretarako). Aldekoeuskararekiko aktitude positiboa dute nagusiki, euskararen aldeko aktitude nabarmena. agoen %92, 8k dio dezente edo oso prest dagoela bere eskuetan dagoena egiteko bere inguruko jendeak euskara positiboki hartu dezan; berdina dio bai bainakoen %77, 2k; kritikoagoen artean, aldiz, %45, 5ek dio dezente edo oso prest dagoela horretarako (%37, 3k dio nahikoa prest dagoela eta %18, 1ek ez dagoela prest).
2013
‎...aukera. gehiagotan bat etorri, eta zenbat eta arrazoibide ezberdin gehiago onartu, orduan eta indar handiagoz tira egingo dugu euskararen gurditik; behar dugu jakin zer den euskara indarberritzeko" nahi" hori gauzatzeko ezinbestez egin behar dena, zer deserosotasun diren saihetsezinak aurrera egiteko, zer den bakoitzak egin dezakeena eta norberak baino egin ezin dezakeena, eta zer prezio gauden prest ordaintzeko, guztia ez baita euskara eta euskarak berak ere ez baitu —eta ez du izango— balio bera guztientzako. Hizkuntzaren gainetik dago hiztuna, eta hizkuntza ez ezik beste" osagai" asko ditu hiztunak.
2016
‎Oso lan zailak dira lau horiek, bai bizimolde demokratiko modernizatuetako pauta organizatibo nagusien aldetik eta bai, are, funtsezko oinarri etikoen ikuspegitik. Nor dago prest," lau katuren arazo marjinal" bategatik hainbat arriskatzeko. Hor dago koska.
2017
‎Estatu askok UNESCOren aurrean adierazi zuten hizkuntza eskubideen dimentsio indibiduala eta kolektiboa biltzen zituen edozein dokumentuk deserosotasunak sortzen zituela, bai eta hizkuntza guztien berdintasuna aldarrikatzen zuen edozerk ere. Estatu asko ez zeuden prest horrelako dokumenturik onartzeko, izan ere, HEDU Giza Eskubideen Deklarazio Unibertsalaren bete beharreko eranskin bihurtuz gero, haiei egokituko bailitzaieke hori betetzea.
2019
‎Noraino onartzen dugu hori? gure bizimolde erosoari uko egiteko noraino gaude prest. Noraino dute gaurko gazteek posible, dituzten bitartekoak eta arazoak (direla) medio, nahita ere horretan saiatzea?
2023
‎Eta elkartean bertan bazeuden iritzi kontrajarriak: batzuek elkartea likidatu nahi zuten eta gehienok ez, baina aurrera egiteko bi pertsona baino ez geunden prest.
‎Eta elkartean bertan bazeuden iritzi kontrajarriak: batzuek elkartea likidatu nahi zuten eta gehienok ez, baina aurrera egiteko bi pertsona baino ez geunden prest. Eta, hori dela eta, gure elkartearen inguruan betidanik ibilitako pertsona batekin berba egitea erabaki genuen ea berak zer uste zuen honen inguruan, ea berak indarra eta gogoa zuen prozesutik tira egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia