2016
|
|
Potten, hala, ildo berean jarraitu zuen Atxagak, batez ere lehenengo aleetan argitaratu zituen lan kritiko aski landuetan. Horietan proposatu zuen Euskadi Ofiziala terminoa, euskal kulturaren erdigunean
|
zeuden
pertsona, gune eta diskurtsoak kritikatzeko. Atxagak eta bere kideek Euskadi Ofizial horretatik at kokatzen zuten beren burua, euskal kulturaren periferian.
|
|
Goian esan den legez, zerrenda honetan, Odisean
|
dauden
pertsona izen klasikoen eta pertsonaia mitologikoen izen berezi guztiak ageri dira, bai eta pertsonifikazioa dakarten izen arruntak ere, berbarako, Lurra, Egunsentia. Horiek ez ezik, leku izenak ere azaltzen dira, bai izen berezi hutsak direnak (berbarako, Kreta), bai izen arruntez eratutakoak (esaterako, Belearen Harkaitza).
|
|
Txominen zein Pirminen lan nekaezina, Iñaxi andrearen zuhurtasuna eta Garaidiren beraren joan etorri eta tratuak. Nolanahi ere, ez da gaitzesten gizatalde horretatik kanpo
|
dagoen
pertsona batekin harremanak izatea, ez eta atzerriko eragina ere, euskal nobela kostunbristetako egileen gaitzespenaren ordez, begirada irekiagoa eskainiz.
|
2019
|
|
Eta bueno, itzulpena egin eta gauzak konplikatzen joan ziren, konplikatzen edo, erabakia hartu genuen unetik, bada euskara batuan egin ordez euskalkien edo sasi euskalkian, arabar kutsua zuen hizkera mota hori sartu genuenetik, gauza pixka bat konplikatzen joan zen. Ikusi zuten filmean, errodajean eta abar, horren gainean
|
egoteko
pertsona bat beharrezkoa izango zela. Sartu nintzen, eta hori izan nuen lehen esperientzia.
|
|
Hor bai konturatu naizela imitazioa oso motz gelditzen zela eta orduan egin behar nuela teoria moduko bat edo asmatu ni berez ez naiz batere teoriazalea, iruditzen zait praktikatik emaitza hobeak lortzen direla. Baina bai egin behar nuela artikulatu zerbait, gero benetako antzezlanetan ez delako
|
egoten
pertsona bat hori zaintzeko. Eta orduan iruditzen zitzaidan aktoregaiari eman behar zitzaizkiola tresnak, berak jakin dezan gero eszenan dagoenean zer komeni den:
|
|
Arestian esan den legez, beraz, zerrenda honetan, Iliadan
|
dauden
pertsona izen klasikoen eta pertsonaia mitologikoen izen berezi guztiak ageri dira, bai eta pertsonifikazioa dakarten izen arruntak ere, esaterako, Egunsentia... Horiek ez ezik, leku izenak ere azaltzen dira.
|
2022
|
|
Betetzen ibili eta beterik egon zerbaiten existentziarako bideak dira (adibideari jarraikiz, pertsona hori gizabidez betetzen ari da pixkanaka pixkanaka eta pertsona hori gizabidez beterik dago). Eta, azkenik, zerbaitek betea izan edo zerbait huts izan izate horren maila absolutuari edo ontologikoari egiten dio aipu, izaera puru eta gorenari (gizabidez beteta
|
dago
pertsona hori edo pertsona hori gizabide hutsa da).
|
2023
|
|
1880ko irailaren lehenean, buruz buru bertsotan aritu ziren Hondarribiko Kale Nagusian, bi mila entzuleren aurrean, Joxe Martin Alkain Udarregi eta Juan Bautista Urkia Gorria. Denborak ahanzturara kondenatutako beste bertso saio bat besterik ez zen izango, ez balitz entzuleen artean
|
bazegoelako
pertsona bat, Hondarribiko eskolako maisu zegamarra, saioari buruzko oharrak hartzen, asmo berritzaile batekin: han gertatzen ari zenari buruzko kontakizuna euskaraz idatzi eta aldizkari sortu berri bateko zuzendariari bidali.
|