2009
|
|
b. Adierazpen zientifikoak hizkuntza naturaletako diskurtsoan txertatzeari
|
dagokion
partea, hizkuntza bakoitzean erabaki beharrekoa da. Euskaraz ere noski.
|
2011
|
|
Bestalde, teknologikoki garatutako komunitate industrialetan, errituak barik, performanceak ditugu, alegia, hiriko bizitzan aisialdiari dagozkion gertaera erritual liminoideak, hain zuzen. Adierazpen horietan talde sozial zehatzetako indibiduoak batzen dira, ez
|
dago
parte hartzearen derrigortasun hura eta fenomeno liminaletan parte hartzeari egozten zaion karakter sakratua ere ez dute.
|
2012
|
|
Artikulu honetan Bilboko partaidetza instituzioen diseinuaren azterketa egin da eta udal horretan partaidetzarako dagoen aukera egituraren osagarri batzuk identifikatu dira. Ikusi da identifikaturiko osagarri horiek indarrean
|
dauden
parte hartzerako moldeak baldintzatzen dituztela genero ikuspegitik eta, hartara, emakumeen bazterketa bultzatzen dutela herritarren partaidetza praktiketan. Artikuluan jorratutako azterketaren arreta elkartea oinarritzat hartzen duten partaidetza instituzioetan jarri da bereziki.
|
|
Bigarren uste bat ere deuseztatzen du emakumeen kontzentrazio sektorialak, alegia, parte hartzeak ezinbestean jokabide ikusgarriak dakarrelako ustea ohiko esparru publikoan, instituzio politikoetan, agintaritzarekiko harremanetan, eta abar?. Zaintza, osasuna eta besteen beharren asetze lanei loturik
|
dauden
parte hartze ereduak sarritan partaidetza esparru ez formalekin eta, hartara, ikusezinekin uztartuta egon ohi dira. Zientzia Politikoan nagusi izan den paradigma konduktistak erabili dituen partaidetzaren definizioek ez dute beti erraztu partaidetza esperientzien aniztasuna aintzat hartzea, gehienbat emakumeek gauzatu dituztenak.
|
|
Emakumea elkarte esparruaren gune jakin batzuetan sartu da, bai, eguneroko gaien berehalakotasunagatik, leku hurbiltasunagatik eta bere denborak kudeatzeko malgutasunagatik; baina elkarteen eta tokiko parte hartzearen munduan sozialki esleituta dituen genero rolen hedatze naturalizatuaren ondorioz gertatu da sartze hori, halako moldez non, aipaturiko bereizketak emakumea etxearekin lotuta mantentzen duen sinbolikoki. Tokiko esparru publikoan esku hartzea lortu duen arren, igarokortasunak eta egonkortasunik ezak ezaugarritutako egoeran
|
dago
parte hartzen duen emakumea. Ikusi dugunez, emakumezkoen parte hartzea indartu egin da zenbait gotorlekutan, gizonezkoek presentzia urria duten guneetan, hain zuzen?, eta horrekin batera, eguneroko bizitzan gizonezkoekin gutxi partekatzen duten lan zamarekin bateragarri ez den denbora kudeaketari egin behar izan diote aurre emakume horiek.
|
2015
|
|
Aldiz, egiten den lana editatu gabe zintzilikatzea «berehala egin daitekeela» zehaztu dute. Herria astekaria ere prest
|
legoke
parte hartzeko, lanak editatu gabe partekatzeko baldin bada. Iritzi bera du Xiberoko Botzak ere, baina horretarako beren webguneari ere denbora eskaini lioketela zehaztuta.
|
|
Iritzi bera du Xiberoko Botzak ere, baina horretarako beren webguneari ere denbora eskaini lioketela zehaztuta. Xaloa Telebista ere prest
|
dago
parte hartzeko, zehazki, ekoizten dituzten edukiak igotzeko.
|
|
Sarrionandiaren obran maiz agertu dira portuko tabernak mutilak gizontzeko espazio gisa, izan mutilak mozkortzen laguntzen dituzten gizon zangar eta zailduez mukuru daudelako, izan prostitutak daudelako, izan bizitzako bestelako misterioen berri izaten delako bertan. LIn ere, frankismo garaiari
|
dagokion
partean, Goiok eta haren adinkideek eskolako eta familiako errepresiotik eskapo egiteko balbula gisa erabiltzen dute portuko taberna. Aldiz, Goio helduak portuko tabernan aurkituko duena guztiz bestelakoa da:
|
2018
|
|
Kontuan hartu beharreko beste elementu bat parte hartzea bultzatzearen garrantzian oinarritzen da. Bermeoko udalerrian ikusi izan dugun legez, lokaletako gazteen eta komunitateko gainontzeko agenteen artean
|
dagoen
parte hartzea eskasa izan da. Hori dela-eta, garrantzitsu deritzogu herri/ auzo mailan eragile sozial horien arteko elkarlana bultzatzen jarraitzeari, gazteen lokalei beste etekin bat ateratzeari, horretarako, agenteen arteko lanaldiak, topaketak eta abar proposatuz.
|
2020
|
|
Auzitegiek irmoki baieztatu bezala, Venezuelan bozka eskubidea da, ez betebeharra. Ez
|
dago
parte hartzea% 50era iristen ez denean hauteskunde prozesua baliogabetzea ahalbidetzen duen araurik (Espainiako Estatuan ere ez dagoen bezala, non antzeko parte hartzea izan duten hauteskunde prozesuak. EBren Konstituzioari buruzko erreferenduma kasu, zilegi eta balioduntzat jo diren).
|
|
Auzitegiek irmoki baieztatu bezala, Venezuelan bozka eskubidea da, ez betebeharra. Ez
|
dago
parte hartzea% 50era iristen ez denean hauteskunde prozesua baliogabetzea ahalbidetzen duen araurik (Espainiako Estatuan ere ez dagoen bezala, non antzeko izan duten hauteskunde prozesuak —EBren Konstituzioari buruzko erreferenduma kasu— zilegi eta balioduntzat jo diren).
|
|
Programaren parte hartzaileak hautatzeko, kontuan hartzen dira norbanako bakoitzak aurrez izan duen ibilbide profesionala, hizkuntza gaitasuna, erakundearen testuingurua eta garapen profesionalarekin loturiko gaiak. Edozein kasutan ere,
|
badaude
parte hartzaile guztiek derrigor bete beharreko baldintzak. Izan ere, prestakuntza hau irakasle atxiki doktoreei dago zuzendua, unibertsitatean irakaslelanean urtebete baino gehiago eta 5 urte baino gutxiago eraman behar dute, arduraldi osoko kontratua izan behar dute eta irakaskuntza esleitua izan behar dute 2017/ 2018 ikasturteko graduetan (SAE/ HELAZh).
|
2021
|
|
" aukera asko eskaintzen dizkizu bertsoeskolak lagun berriak egiteko eta lehendik zenituen harremanak sendotzeko" (emakumea,= 23,40);" ikasten den guztiak eta lagunek etorkizunean bertsolari izateko gogoa ematen didate" (emakumea,= 23,40);" ondo pasatzen dugu lagun artean eta denbora azkar pasatzen da(...) ezagutzen ez zenuen pertsona bat zure lagun bihurtu daiteke" (gizona,= 19,45). Beraz, bertso eskolako lagun giroa oso presente
|
dago
parte hartzaileen iritzietan. Klase hau gizonekin gehiago lotzen da (p 0.01).
|
2022
|
|
Ondoren, guztiekin harremanetan jarri, eta ikerketan parte hartzeko gonbit formalizatua bidali zitzaien eskola zuzendari guztiei; aldi berean, ikerketarako dokumentu, jakingarri eta baimen guztiak atxiki zitzaizkien. Harrezkero, zuzendarien esku
|
zegoen
parte hartu ala ez erabakitzea. Onartu zutenen artean, ikerlariek prestaturiko ikerketarako gonbidapena luzatu zieten eskoletako zuzendariek irakasleei, haien esku utzirik parte hartzea eta bermatuz haien anonimotasuna eta parte hartze librea.
|