2000
|
|
Lehen eredua estatuaren eta kultur taldearen mugak berberak direnean gertatuko litzateke (1A irudia; esate baterako, Japonia); kasu honetan estatua kulturabereko herritarrez
|
dago
osatuta. Bigarren eredua, kultur taldearen mugak estatutikkanpo daudenean gertatuko litzateke (1B irudia; e.b., Alemania, Korea).
|
|
Irudimenezko pertsonaiak lotzen dituzten hiru elementu hauekin
|
dago
osatuta:
|
|
Abstrakzio mailari buruz, eta Piaget-en adibidearekin jarraituz, ezagutza motaerrepresentazionalek hizkuntzaren beharra dute, ezagutzen diren errealitateakespresatzeko, gordetzeko, partekatzeko, adosteko, etab. Ezagutza ez errepresentazioanalaren barruan ere, ezagutzen diren deiturak hizkuntzaren bitartezazaleratzen dira, deitura linguistikoa bera gauzaren ezaugarri bat gehiago moduanhartuz. Agian horregatik, orokorki zein partikularki hartutako hizkuntzengramatikak, adibidez, abstrakzio maila ezberdineko estrukturez
|
daude
osatuta.
|
2001
|
|
Unitate nagusiari topikoa deituko diogu, eta diskurtsoari egokitzen zaio.Diskurtsoaren topikoa arlo tematiko (AT) desberdinez
|
dago
osatuta. ATa, askotan, hitz nagusi, gako hitz edo giltza hitz baten inguruan mamitzen da; beste batzuetan, ostera, hiperonimo/ hiponimo/ sinonimo erlazioen arabera ezarri ohi dira osagaidesberdinen arteko kateamenduak.
|
2004
|
|
Lehendabizi hizkuntza formala zehaztu behar dugu, eta hori egiteko lehenengourratsa alfabetoa zein den esatea da. Alfabetoa honako azpimultzoez
|
dago
osatuta:
|
2005
|
|
Ertz hauetan topografiak aldaketa ikusgarria erakusten du bi plaken arteko mugan kokatutako fosa sakonaren eta kostaldetik 100 km-ra eratutako mendikate garaiaren artean. Mendikatea, batez ere, konposizio andesitikodun sumendi kate batez
|
dago
osatuta
|
|
Zalantzarik gabe Japoniako uharte arkua Ozeano Bareko mendebaldean kokatutako fosa arkuen sistema ikertuena da, eta ondorioz ezagupen maila handiena duena. Japoniako arku sistema gehiena lau uharte handiekin
|
dago
osatuta: Hokkaido, Honshu, Shikoku eta Kyushu (11.38.B. irudia).
|
2007
|
|
Kargutu gaitezen zelan
|
dauden
osaturik goiko hiru perpausok: batetik, bat determinatzailea erabili dute (baina balia daiteke beste bat ere, hainbat, gutxi, asko...?) eta, bestetik, desegin beharrezko sintagmak deklinaturik daude nor kasuan(. Cara al sol?
|
|
Formaz erlatibo bat ageri da, eta aurrekari bat
|
dago
osatzen:
|
|
Galdegaiek, nahiz eta osagai bakarrez
|
egon
osatuta, gehienek hautsi egiten dute legea, ez daude aditz aurrean, ezpabere, atzean.
|
|
B.1 Erreparatuta zelan
|
dauden
osatuta hasiera perpausak.
|
|
B.1.4 Hasten dira Behin batez formularen bidez B.2 Erreparatuta zelan
|
dauden
osatuta bigarren perpausak.
|
|
B.2.2 Eta juntagailua B.3 Erreparatuta zelan
|
dauden
osatuta hirugarren perpausak.
|
|
B.1 Erreparatuta zelan
|
dauden
osatuta hasiera perpausak
|
|
Multzo bi egingo ditugu hemen: batean erreparatuko diet soilik bigarren perpausei; bestean, hasiera perpausak perpaus juntatu (koordinatu) biz
|
daudenez
osatuta, bigarren perpaus juntatuei soilik erreparatuko diet.
|
|
B.2 Erreparatuta zelan
|
dauden
osatuta bigarren perpausak.
|
|
B.3 Erreparatuta zelan
|
dauden
osatuta hirugarren perpausak.
|
|
Apartadu bata zein bestea 15 unitatez
|
dago
osatuta, eta eurotan (azter) gai bana lantzen da. Hona hemen unitateok eta bakoitzaren tituluak:
|
|
Hurrengo ariketak multzo bitan banatu ditugu zailtasun aldetik, kontuan hartuta zelan
|
dagoen
osatuta informazioa t (z) eko osagarrian:
|
|
Bestalde, hona hemen adibide batzuk jakiteko zer lekutan (aditzaren ezker edo eskuma) erabiltzen duen perpaus osagarria gure idazle klasikoetan klasikoenak, Axularrek. Axularren liburua, Gero, 60 kapitulu edo kontakizunez
|
dago
osatuta. Liburuan, kontakizun bat lehenengo lehenengotatik hasten da aditz nagusiz, subjektua bera ere aditz ostean dagoela, eta ondoren perpaus osagarria:
|
2008
|
|
Estadio hori erreflexuekin hasi eta funtzio sinbolikoak agertzen direnean amaitzen da. Urte bat baino gutxiago duen ume batentzat, mundua agertu eta desagertu egiten diren irudi batzuez
|
dago
osatuta. Bigarren urtean, objektuaren bila joateko gaitasuna izango du, eta, horri esker, kausaltasuna zer den ikasiko du.
|
2009
|
|
Lehenengo konzeptuarekin ikusarazi nahi du, bai gizonek baiemakumeek, familiaren iraupena segurtatzen dutela, eta horren ondorioz, edozeinpertsona hautagai izan daitekeela etorkina izateko eta taldearen beharrak asebetetzeko. Bestaldetik, gizarte sareak, jatorrizko herrialdean dauden pertsona ezaguneketa helmugako gizartean
|
daudenek
osatzen dituzte, eta etorkinek duten babesairudikatzen dute. Talde horien laguntza eta ezaugarriak erabakigarriak izaten diraetorkin bihurtzen den gizona edo emakumea aukeratzeko.
|
|
ahaideen gorpuzpinak soroetatik edoerrepide bazterretatik berreskuratzea eta behar bezala ehorztea. Trauma kulturalbat da, hau da, pertsona baten ziklo kulturala itxi nahi da berriro komunitatearentestuinguru sozialean sartuz; izan ere komunitatea bizirik
|
daudenek
osatzen baitute, baina baita hilik daudenek ere. Hildakoek kulturalki definitutako tokiakdituzte eta familiartekoak beren hildakoekin erlazionatzeko espazioak dira hauek.Espazio hauek hildakoak gogoratzea eta beraiei gorazarre egitea ahalbidetzen dutekulturalki markatutako errito, otoitz eta omenaldien bidez. Gerran galtzaileenalderdian erailak izan zirenen senitartekoek ezin izan zuten inoiz haien ahaideenziklo kulturala osatu.
|
2015
|
|
Zehazki higidura ekuazioak sareko puntu bakoitzeanaskatzen dira eta higidura honen ondorio direnez, sokak puntu hauetan bizi dira. Abelian Higgs sokezosaturiko defektu sarea lehen aipatuak izan diren begizta moduko sokez gain printzipioz bukaerarik ezduten sokaz
|
dago
osatua, hau da, soka finito eta soka infinitoz (argibide moduan ikusi 1 irudia nonbegiztez (urdinez) eta soka infinitoz (gorriz) osatutako soka sarea adierazi den.)
|
2017
|
|
Ikerketaren corpusa sukaldeko 36 errezetaz
|
dago
osatua: interpretegaiek (zeinu hizkuntzakoikasleak direnak) ahozko gazteleraz ekoiztutako 14 ale, eta beste zeinuz ekoiztutako beste hainbeste; eta gorrek zeinuz ekoiztutako 8 errezeta.
|
|
Horiez gain beste bi testu atal osagarri ere eransten ditu: aholkuak eta gomendioak, eta infografia. Gure corpusa osatzen duten ahozko eta zeinuzkoerrezetei dagokienez, ikusten dugu testu plana lau testu atalez
|
dagoela
osatuta: aurkezpena, osagai zerrenda, elaborazio urratsak eta amaiera.
|
|
Eskuineko lobulura iristen diren odolfluxua eta partikula kopurua aztertuko dira. Couinaud en arabera (1992), gibela zortzisegmentuz
|
dago
osatuta, eta eskuineko lobulua 5, 6, 7 eta 8 segmentuek (S5, S6, S7 eta S8) osatzen dute. Fluxuaren banaketa eta partikulen banaketa aztertuko dira bertan.
|
2019
|
|
Tranbiaren ibilbideari dagokionez, 8,6 kilometroz eta 14 estazioz
|
dago
osaturik, 4 Irudian erakusten denmoduan. Estazio bakoitzean karga azkar bat aplikatzen da bidaiariak tranbiatik jaitsi eta igotzen diren bitartean.Horrela, estazio bakoitzean EDLC ek karga maila berreskuratzen dute.
|
|
Formatu honek partitura batean aurkitu daitekeen informazio guztia dauka; ahots desberdinetako notak, neurriak, tonalitatearen informazioa... Hemen azaldutako corpusak pieza polifonikoez
|
daude
osatuak, hau da, ahotsbat baino gehiago dauzkatenak.
|
|
Bigarren corpusa, corpusD deituko duguna, aurreko corpusaren hedapena da eta Bach-en 694 piezez gain, Beethovenen 190 eta Haydenen 254 piezez
|
dago
osatua. Guztira 1138 pieza ditu.
|