2000
|
|
herioaren eta desiraren zantzuak nonnahi ikusi ahal izango ditugu, hots, eros eta thanatosen zantzuak. Bestalde, narrazio hauetan guztietan" emakumearen bilaketa
|
dagoela
onartu zuen" egileak, desiraren irudia litzatekeena. (Egunkaria III) Bilaketa hau ere aurreko narrazioetan ageri da.
|
2001
|
|
" ez duzu inor hilko; ez duzu adulteriorik egingo". Nobelako senar koldarrak, bikotearen arteko harremana amaituta
|
dagoela
onartu ordez, nahiago du mendeku hartu eta emaztea hil. Senar jeloskor hau dugu, hain zuzen, nobelaren narratzailea eta bere ahotik dakizkigu bikotearen harreman zail eta trumoitsuaren unerik bortitzenak.
|
|
Baina diferentziak hor
|
daudela
onartzen badugu ere, badira loturak idazle horien artean, zehazkiago hitz eginda" novísimo" en eta Atxagaren artean. Eta desberdintasunetariko bat zinema da.
|
2002
|
|
Halarik ere, Agur, Euzkadiren irakurketa hau ez genuke osatuko baldin eleberrian ukitzen den gai nagusiari, euskal abertzaletasunaren gaiari, erreferentzia egingo ez bagenio. Julenek hasieratik onartzen duenez (26), euskara eta aberria izan dira betidanik bere kezka nagusiak, eta ezker abertzaletik gertu
|
dagoela
onartu arren, benetako gogoeta eta grinarik gabe bizi du euskal errealitate politikoa. Lauaxetarekin duen enkontruak ezer eskaintzen badio Pizkunde garaiko idazleek zuten jarrera irmo eta baikorrera itzultzekoa eskaintzen dio.
|
2011
|
|
Lekuko gehienek, ostera, era ezbardinean banatzen dabe herria; egungo banaketa administratiboa ontzat emon arren. Aurreko lau auzo horreei Barezi gehitzen deutsee ia guztiek, San Kristobal auzoaren barruan
|
dagoala
onartu arren. Bestetik, San Bartolome auzoko goialdeko baserri moltsoei nortasun berezia autortzen deutsee, bai bertan jaiotakoek, bai beste hainbat herritarrek.
|
2015
|
|
Izan ere, oraindik 1978ko hastapenetan zeuden, konstituziorik ere ez
|
zegoen
onartua, zer esanik ez autonomia. Hala, esan daiteke, neurri batean, 1993an Euskal Eskola Publikoaren Legea onartu zenean piztu zen eztabaidaren senidea dela hor planteatzen zutena; hamabost urte lehenago, hori bai.
|
2017
|
|
Ez duzue ulertzen ni lapikoa sutan ipintzera etorri naizela hona, horixe dela nire betebehar historikoa...!" 187 Metxak eginiko salaketak zein aldaketarako deiadarra hain dira sutsuak, hain dira kartsuak, ezen irakurleak ia ez baitauka beste aukerarik Izagirrek irudikatu errealitate eredu bitarra bere egitea baino: aleturiko injustizia zerrendaren luze, zabal eta gordinak, lehenik, alienazio egoera erabatekoan
|
gaudela
onartzera bultzatzen gaitu, ezin daitekeena izan gizakioi berez dagokiguna; aldaketarako akuiluaren suharrak, bigarrenik, zehatz, sendo eta eskuragarri proiektatzen du alienazio horren bestaldean dagokeen justiziaeta askatasun horizontea, gizakiak garen heinean berez dagokiguna, alegia. Diagnostikoa argia da:
|
|
Jakinik ezintasunetik erauzia ez den bitartean artea, gaur egun, dela artea izan, Beckettek ia tautologia matematikoraino murriztu du literatura. Haren silogismoak historia agorturik
|
dagoela
onartzen du; hau da, ez gara hondar joko batean baizik ari. Silogismo hori amaigabea izan daiteke.
|
|
Aporia horri, paradoxa askaezin horri nekeza, zorrotza edota izugarria iritzi ahal izango zaio, ez ordea absurdoa edo zentzurik gabekoa. Zentzurik erdiestekotan giza erabakimena zorrotz mugaturik
|
dagoela
onartu dugu ezer baino lehen. Onarpen horretatik abiatzea baldintza beharrezkoa da munduaren gaineko zentzurik lortuko badugu.
|
2018
|
|
Ile beltza, begi ilunak, ezpain handiak... ez zuen, ez pentsamendua etorri zitzaion amaren itxurarik; azalez ere beltzuzkin samarra zen. Sinesgaitza egiten zitzaion egiatan hilda
|
zegoela
onartzea. Hainbeste gorabehera izan umeari izatea emateko, eta azkenean...
|
2021
|
|
Problematikaren konplexutasuna eta askotariko errealitateak
|
daudela
onartuta ere, irakaskuntzako profesionalek modu beretsuan antzematen dute, batzuek behintzat:
|
|
Horren guztiaren parean, formazioa antolatzen dutenen ikuskera
|
dagoela
onartzen du. Hau da, prestakuntza kudeatzen dutenek formazio ugari dagoela esango dutela ohartarazten du, eta horrela dela baieztatzen du parte hartzaileak ere," baina formazio hori ezarria da, ez hainbeste norberak behar duena".
|
|
Lagunartean gertatzen denak ere alderdi desberdinetan eragin handia duela esan daiteke; haatik, etxean irakurtzeko ohitura eraiki eta horri eutsi dionari lagunartean irakurtzeko ohitura edo zaletasuna ez izateak modu negatiboan ez diola eragiten ondoriozta daiteke, parte hartzaileen artean, behintzat. Hau da, etxean irakurtzeko ohitura dagoela eta haiek ere zaleak direla askok aitortzen dute, lagunartean ohitura zabalduta ez
|
dagoela
onartzen duten arren. Dena den, hauek literatur kontsumoari dagozkion ondorioak dira eta neurri batean praktika indibidualagoa da; praktika hori kolektiboa denean, ordea, literatur ekitaldiak, antzerki obretara joatea eta bestelakoak, pentsa daiteke elkarrenganako eraginek joerak markatuko dituztela ez da izan lan honetan langai, halere.
|