Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 63

2000
‎Canice izenekoa, bere kanposantu eta guzti. Eta zubi zahar bat, zeinak batzen dituen (hain hiri txikian zerbait banatuta dagoela onartzen badugu behintzat) alde berriago bat eta oraindik ikusgai dauden antzinako ostatu eta tabernen kalea.
2001
‎Bost urte bete arte haurrak beren amekin espetxean egotea onartzen du Indiako legeak.
2004
‎Euskara Estatu totalitarioen uztarripean loturik dagoela onartzen duenak ez luke adimen arazorik izango gure hizkuntza nazionalak ideologia abertzalearekin izan behar dituen hartu eman estuak ulertzeko. Hartu eman estu horien beharra, behar gorriak eragindako eskakizuna da:
2005
‎Ezin nion esplikatu, ez bainuen jeloskor nengoela onartu nahi, ez zitzaidala gustatu beste askori belarrira murmurikatu ziona niri ere murmurikatzea.
2007
‎Inoiz ez zituen herrikidearen hitzak serioegi hartu. Argentinar asko bezala pixka bat erotuta zegoela onartzen zuen. Beti aipatzen zion lorategiak ederragotzearena, baina pavadas, che, pavadas.
2008
‎II. Errepublikako urteetan, Diario de Navarratik Nafarroa euskal estatutuan sartzearen aurkako kanpaina suspertu zuen; eta are, jada 1936ko lehen hilabeteetan, Nafarroari estatutu bat ematearen kontra ere azaldu zen. Lehen kasuan, euskal estatutuak independentismoari mesede egiten ziola uste zuelako; bigarrenean, estatutu nafar hutsarenean, uste zuelako Errepublikak emaniko estatutu bat onartzea, Errepublikaren konstituzioa foruaren gainetik zegoela onartzea izanen zela. Bietan, estatutu batek,, euskal?
2009
‎–Honezkero ez dago norbere bizitza berriz egiteko astirik. Dagoenean onartu dugu, beraz? (ABG, 124).
2010
‎Uriagerekaren ikerketa lana bio linguistikan oinarritu da, hau da, hizkuntzak natura zientzien ikuspegitik aztertu ditu, eta, arlo horretan, oraindik hastapenetan zeudela onartu zuen bere idazkian. Horregatik, hain zuzen ere, hizkuntzak ezinbestean aldatzen direla esan beharra zalantzan jarri zuen.
2011
‎Istorio orijinalak aurkitzea oso zaila da gaur egun, ia guztiak kontatuta daudela onartu du Armendarizek; horregatik, zuzendari baten bereizgarria,, besteengandik desberdintzen eta definitzen duena da istorio horretara zein begiradarekin gerturatzen den; greziarren arotik kontatuta dauden amodio, gorroto, traizio istorio horietara hurreratzeko modua eta ikuspegia?.
‎Ezinezko maitasun eta sentimenduek nork bere burua suntsitzera daramatzate pertsonaiak (Historias del Kronen, 27 ordu), edo barru barruan gorde eta erreprimitzera (Obaba, Silencio roto), beti borborka, noiz eztanda egingo zain. Secretos del corazón en, sentimenduei eustea garaiaren isla dela dio zuzendariak, frankismoan jokaera asko ez baitzeuden onartuak. –Ezin zen maitalerik izan ezkontzatik kanpo, sexu harremanak bekatu ziren?
‎Ez dakit zer sinetsi. Gaur gauean hilko naizela pentsatu behar dut, edo erotuta nagoela onartu. Ez dakit, gainera, bi aukeretan zein den okerrena.
‎Lur azaldu zen, eskuaz agur egin eta etzanik jarri zen buruz behera burbuilazko masajeaz disfrutatzera. . Zentzudun ager zedin otoitz egin nuen, alabak errazago errendituko zirelakoan pertsona orekatu batek nirekin egotea onartu zuela ikusten bazuten, gutxienez joango zitzaien bi hilabete barru ama eskalea izango zuten susmoa. Oso duintasun klase ertainekoa dute, agian duintasunak teatralitate gutxien behar izaten duen klasea, besteetan zentzu praktikorik batere ez duenez?.
2012
‎Ondo, eskertzen diat adeitasuna: prest nagok onartzeko ni izan nintzela apokrifoaren gehienaren asmatzailea. Baina hiregatik izan ez balitz, hire ideiagatik?
2013
‎Min handia. Ez da erraza zure herrian hartu zaitzakeen inor ez zegoela onartu behar izatea. Munduan bakarrik zaudela sentitzea oso gogorra da.
‎Bizkarra aulkiaren kontra pausatu eta arnasa hartu nuen. Bere hipotesia egia izanda ere, Garibaldi bizirik zegoela onartuta alegia, ez nuen oso garbi ikusten nik zer egin nezakeen. Beste itxura batekin, beste nortasun batekin biziko zen auskalo non.
2014
‎Eskatu ez dizuten azalpenaren zorra kitatu nahi duzu, zerekin oheratzen zaren inporta zaionik ez dagoela onartzea latzagoa egiten zaizulako.
‎Aurreko egunetan, asteetan eta hilabeteetan baizik. Eta ez dauka lapurrari barkatzeko asmorik; egoera txikien azpitik dagoela onartzeko gogorik. Ez dago zero azpitik.
2015
‎Harakoan, ordea, oker zegoela onartu behar izan zuen Estebanek, gogotsu onartu ere. Burukide baten alaba ote zen edo ez ote zen ez zeukan ziurtatzerik, jardun profesionaletik kanpoko solasgaia izan zuten apurretan ere inoiz ez baitzuten hitz erdirik egin politikaz.
‎Primeran egin dituzu plantak, eta egia dela ematen du. Adiskidearen paperak epez kanpo zeudela onartu izanak indartu egiten du zure aitorpena. Inspektoreak ez du ikertuko pasaportea zeneramaten ala ez.
‎Bearekin ezkondu zenean eskuratu ahal izan zituen Espainiako Estatuko hiritartasun paperak 2007an, eta Alejandra eta Mario ekartzeko tramiteak egin zituen, bi urte lehenago sartu baitzen indarrean sexu berekoen ezkontza onartzen zuen legea. Ipar Euskal Herrian oraindik ez dago onartua?. Ezkontzako paperak betetzeko asmoz epaitegira joan zirenean paper bana eman zien administrariak Beari eta Anari, bakoitza bere senargaiarekin ezkon zedin.
‎Zurrunago joz, agian erregionalista direnak ere (hots, espainiar eta frantziar sentitzen diren euskal herritar erregionalistak) 5 kontsidera genitzake abertzale, Euskal Herriaren aldeko jokaera argia erakutsiz gero (euskararen berreskurapenean, adibidez). Baina nahasgarria izango litzatekeelakoan, usadioari atxikiko natzaio eta, gorago esan dudanez, euskal nazionalista/ euskal erregionalista banaketa egitera mugatuko naiz, kasu bietan Euskal Herriaren aldeko jokaera dagoela onartuta eta bien arteko banaketa batzuen eta besteen nazio adskripzioan ipinita. Horrela, erregionalistatzat jo ditzakegu XIX. mendeko foruzaleak edo zenbait euskaltzale (hots, euskalerrizale); eta nazionalistatzat, Aranaren ondoren, euren nazio bakarra zazpi herrialdedun Euskal Herria dela uste dutenak, erdaldunak edo autonomiazaleak izan arren.
‎Arazoa da nazionalismoaren oinarrietako bat Kultura bat/ Nazio bat lotura dela, Euskal Herrian oso jarraitua; hau da, kultura= nazioa. Kasu horretan, hizkuntzatik atera ditugun orokorpenetan bezala, nazioaren jite kulturala eta nazioa nazionalismoaren aurretik egina zegoela onartzen bada, normalean egiten den bezala?, Euskal Herriko nazio aniztasuna ere ez genuke onartu. Kultura nazioarekin parekatzen bada, Euskal Herrian hauxe litzateke benetako proposamena:
‎Lurralde nazionalismoan seinalatu da batzuek kultur integrazioari uko egin eta kultura guztien bermea eskatzen dutela, baina ez dute onartzen, orain adierazi dugunez, Euskal Herrian hiru (edo bi) nazio daudenik, kultura desberdinetako nazio bakarra baizik. Hori dela eta, Lurralde nazionalismoan sartu lirateke halako proposamenak, Pertsona lurralde nazionalismo honetaranzko trantsizioan daudela onartu arren.
‎1 Hauxe da, besteak beste, Xabier Aierdiren (1996) ustea, norentzat nazioa egina dagoela pentsatzetik eraikuntzaren eremura iragan behar baita, eta nazioa egiteke dagoela onartu.
‎Oraina zabaldu eta sakontzekotan, naturarekin ados bizi beharra dago Senekaren ustetan: dagoena onartu, patuak dakarkizunaren aurrean arima nare atxiki. Izan ere, patua onartzera, lasai eta goxo eroango zaitu; ez baduzu onartzen, aldiz, dandarrez.
2016
egotea onartu dute, pozik onartu ere, eta orain nire ikaskide batzuk zortziak arte gelditzen dira eskolan, esperimentuak egiten, pertikarekin trebatzen, marrazkiak egiten...
‎Berari esleitua izan zitzaion bizimodua hartu besterik ez zuen egin, gauzak datozen bezala naturaltasun osoz hartzen diren moduan. Zer egin behar zuen, ba, bestela, berari zegokiona onartu besterik?
2017
‎Dena zen argi, dena zen zuri. Hala zen, eta hala zegoen onartuta ere.
‎Hots: arazoa egon badagoela onartuta ere, ez da arazoaren benetako neurria ezagutu, eta, ondorioz, ez da arazoari era orokorrean aurre egiteko tresnarik garatu.
‎Zergatik ez zuen soinketako klaseetan izena ematen galdetu nion. . Ez?, esan zuen, bere adineko beste guztiak bezala bera ere gainbeheran zegoela onartu behar izatea gehiegi iruditzen zitzaion. Horregatik ez zioten dominarik emango.
‎–Ez, proiektua ez zagon onartua oraindik. Baimenik gabeko lana izan dun.
‎Azkenik, baietz esango zenuen. Ezin duzu ezetz esan harekin zorretan zaudela onartu berri duzunean.
‎Baikortasunari neurria jarri dio, dena den, Garciak. . Gu laguntzeko gaude, eta lortu dugun izenarekin, badugu aukera gainera, baina zenbat kostatzen den oraindik pobrezian zaudela onartzea, batik bat herri txikietan eta?. Egoera isilik mantentzen duten horien artean, kaleratzeek jarraitu egiten dutela dio,, inolako errukirik gabe?.
2018
‎Nolanahi ere, hain dago finkatua interpretazio patriarkala, ezen Freuden istorioaren erdiari baizik ez baitzaio erreparatzen oro har. Egia esan, beste faktore batek ere eragozten du kontratu sexuala hor dagoela onartzea. Kontratu sexuala, Freuden arrazoibidean, senidetasunaren jatorriaren historia aieruzko baten gisan ageri da.
‎Erretzeko toki bakarrak patioko estali gabeko zatia eta lorategia dira. Alkohola bazkarian baino ez dago onartuta, eta emango dizuten dosi doian. Tokiz kanpo erretzen edo alkohola edaten harrapatuz gero, arazoak izango dituzu.
‎Hala eta guztiz ere, horrelakorik aurrez sekula pentsatuko ez zuen arren, herrialde hartan bertan gortina ixteko beste modu batzuk ere badaudela onartu behar izan dio Ebbek bere buruari. Begi bistatik erabat ezkutatzeko moduak.
‎NBAn jokatzeko, denak sartzeaz gain, beste zerbait behar da; Petrovitxek ez luke han izango hemen duen arrakasta. Oso tipo egozentrikoa da eta ez dakit bigarren mailako jokalaria izatea eta bankilloan egotea onartuko lukeen.
‎NBAn jokatzeko, denak sartzeaz gain, beste zerbait behar da; Petrovitxek ez luke han izango hemen duen arrakasta. Oso tipo egozentrikoa da eta ez dakit bigarren mailako jokalaria izatea eta bankilloan egotea onartuko lukeen.
2019
‎Zuek esaten duen bakoitzean errudun sentiarazten zaitu; inolako taldetan zaudenik onartu nahi ez baduzu ere, ezin duzu saihestu, zeure burua ikusten duzu gaztetan, aitarekin. Zu eta aita ehizara osabarekin, Eibarren bizi zinetenean oraindik; ama eta Libe izekorekin erosketak egitera.
‎horixe du erabateko emantzipazioa. Ama izatea egiatan desiratzen badu, poza hartuko du haurdun geratzean, eta bururaino eraman nahiko du laguntzarik gabe; oraindik azpiratua badago, eta hala egotea onartzen badu, berriz, atzera amaren esku uzten du bere burua: jaioberria anaia bat edo ahizpa bat iruditzen zaio, ez bere fruitua; bere burua askatu nahi bai baina ezin badu, beldur izango da haurrak ez ote duen berriz uztarpean jarriko, salbatu ordez:
‎Haurrak, hazten denean, oraindik hortxe du ulertu ezina: interesen eta balioen mundu batean sartzen da, eta ama ez dago onartuta mundu horretan; askotan, haurrak mespretxua dio amari. Mutilak bereziki, pribilegio maskulinoez harro, barre egiten die emakume baten aginduei:
‎Horretarako janzten da, bere burua erakusteko; izateko erakusten du. Hala, amore ematen dio mendekotasun mingarri bati; etxekoandrearen abnegazioa baliagarria da baita hortxe dagoela onartzen ez bada ere; emakume pinpirinaren ahalegina alferrik da inoren kontzientzian eraginik ez badu. Bere balioa behin betiko estima dezaten nahi du; erabatekotasuna eskuratu nahi izate horrek akigarri bihurtzen dio bilatze lana; ahots kritiko bat bakarra aditu, eta kapela ez da polita izango; laudorio batek lausengatu egiten du, baina gaitzespen batek lur jota uzten; eta erabatekotasuna adierazteko ezinbestekoa denez agerraldi sail zehaztugabe bat, emakumeak ez du inoiz irabazten osoki; horregatik da hain sentikorra emakume pinpirina; horregatik egoten dira tristeki sinetsita emakume polit eta miretsi batzuk ez direla ez eder eta ez dotore, falta zaiela hain justu ezagutzen ez duten epaile goren baten oniritzia:
‎onartzen dena ezin maitatu. Gure gorputza onartzen dugu, gure iragana, gure oraingo egoera, baina maitasuna beste batenganako mugimendua da, norberarenetik bereiziriko existentzia baterantz doana, helburu bat, etorkizun bat; hain zuzen, zama bat, tirania bat dagoela onartzeko modua ez da hura maitatzea, baizik haren kontra matxinatzea. Giza harreman batek ez du baliorik baldin immediatoan pairatua bada; haurrek gurasoekin dituzten harremanek, esaterako, kontzientzia baten gogoetagai direnean hartzen dute beren balioa; ez da mirestekoa ezkon harremana immediatoan erortzea eta ezkontideek hartan alferrik galtzea beren askatasuna.
‎beraz, jarrera manikeoa hartzen du, etxeko esperientziak iradokia. Ekiten dion gizabanakoa prest dago onartzeko ongiaren eta gaizkiaren erantzule dela bera ere, besteak diren bezala, eta badaki helburu batzuk zehaztu eta aurrera ateratzea dagokiola; ekinean, konponbide ororen anbiguotasunaz ohartzen da; justizia eta injustizia, irabaziak eta galerak nahasian daude, elkarrengandik ezin bereizteko moduan. Izaki pasibo bat, ordea, jokoz kanpo dago, eta uko egiten dio arazo etikoak gogoan erabiltzeari ere:
‎Haren jarrera manikeoarena da. Manikeismoaren ezaugarria ez da bi printzipio daudela onartzea bakarrik, bata ona eta bestea txarra, baizik baieztatzea gaizkia ezeztatuz erdiesten dela ongia, eta ez mugimendu positibo bat eginez; alde horretatik, kristautasuna ez da batere manikeoa, nahiz eta hortxe duen deabruaren existentzia, zeren Jainkoari emana egotea baita deabruari buru egiteko modurik onena, eta ez deabruaz arduratzea hura bentzutu nahian. Transzendentziaren eta askatasunaren doktrina orok ongiranzko aurrerabidearen mende jartzen du gaizkiaren porrota.
‎Kontua ez da emakumea gizonari emana dagoela badakielako hura baino gutxiago dela, aitzitik baizik: gizonari emana dagoelako onartzen du gutxiago den ideia eta, beraz, gutxiagotasuna hezurmamitzea.
‎nartzisismoaren eta lilura faltsuaren tranpei, baina haietako inork inoiz ez du zuhurtzia guztiz zokoratu lehengo munduaz harago zutitzeko. Hasteko, emakume askok dagoen dagoenean onartzen dute gizartea, jakina; halakoak dira burgesiaren laudatzailerik behinenak, klase mehatxatu horren osagairik kontserbadoreena; hitzak ondo aukeratuz, gogora ekartzen dituzte, kalitatekoa, deituriko zibilizazio baten fineziak; zorionaren ideal burgesa goretsi, eta poesiaren koloreez mozorrotzen dituzte beren klasearen interesak; mistifikazio bat atontzen dute emakumeak konbentzitzeko, emakume segi dezaten?:
‎ideia dagoela. Iñakiren planteamendua diskurtso horiek gainditzea eta bi jarreretan daudenek onar dezaketen diskurtso berri aglutinatzaile bat eraikitzea da. Erronka hori gainditzeko, Hizkuntzaren Ekologian oinarrituriko ideia nagusi hauek jasoko lituzkeen diskurtsoa eraikitzea proposatzen du:
‎hiri laguntzeko arrazoiak gizalegezkoak dituk soilik, eta Jainkoa lagun, hik ordezkatzen duan pentsaera zitala deuseztatzearen alde lan egingo diat nire azken egunera arte. Hauexek dituk baldintzak, hire esku zagok onartu ala ez. Ezezkoan, badakik atea non dagoen, lasaitu ederra hartuko diat, zinez.
2020
‎Baina, tira, ametsak modu zientifikoan interpretatzen dituen paristarrari hainbesteko sinesgarritasuna aitortzen badiozu, aplikatu berak esandakoa. Bere irakurketa psikologikoaren arabera, Iñaki hilda dagoela onartzen hasten zarenean, zure ametsetan primeran agertuko da. Berriro ikusiko ez duzula onartzen duzunean, zure ametsetan agurtzeko aukera izango duzu.
‎Begiratu nahi izanez gero, benetan ikusi nahi izanez gero, ohartuko zineten nola alde egiten zuen, nola ailegatzen zen bestaldera eta nola handik luzatzen zigun bere beso txikia, nola esaten zigun agur bere aho txiki harekin, horrela agurtu behar delako heriotza; gu baino handiagoak ez, gu baino erraldoiagoak ere badiren gauzak badaudela onartuta.
2021
‎ez daukagun hori desiratzen dugu. Jainko batek ezin du desiratu, bestela ez zen osoa izango, zerbaiten faltan dagoela onartuko luke. Maitasuna, beraz, ontasuna eta edertasuna eskuratzeko irrikan dago, ez delako ez guztiz ona, ezta guztiz ederra ere.
‎Ikasketaren inguruko aurreiritzi hori, ordea, erabat zalantzagarria da. Ikasketaren burokratizazioak gauzak ondo egiteko modu zuzen bat dagoela onartzen du, arau bat, normaltasun bat. Norberaren estiloa ito eta, sarritan, gorrotoa areagotzen du horrek, Koristak filmak (2004) erakutsi bezala.
‎Zergatik hartzen dituzte zuen agerkundeek horren forma ezberdinak? Ai, Itziar, badakit ezin dizkidazula galdera horiek erantzun, neu baino ezjakinago baitzara mamu kontuetan; hori mamuak hilik zaudetela onarturik. Gomez hil zutenean, ezin sinetsirik gelditu nintzen, zu hil zintuztenean geldituko zinen bezala, uste dut nik.
‎Gomezek orduak ematen bazituen ere bertan, bitan baino ez nintzen egona han, Guardia Zibilaren egunean bietan, ospakizunaren ondoko zizka mizkan. Lehen ere esan dizut, Itziar, emakumeok gizonengatik gauza gehiegi egiten ditugula, eta beharbada horixe zen nik Gomezen alde egin nuen gehiegizkoa, familiarekin hautsi eta horrelako gauzetara joatea, nire familia ez zela bere lekuan egon onartu behar badut ere.
‎Opor ederrak! Hantxe zegoen, bakarrik, bere haurtzaroko belardietan bezala, sagarrek hortzetan alhadura barik egiten zuten krak eta dena zegoen onartuta: nagiak atera, iraulkatu, hartu, apurtu, dena egin zezakeen; bere keinuak ez ziren jada inorentzako mehatxu; ez zegoen beste inor bere aurrean; gizonak ez ziren tresnak besterik, edo bestela trabak, edo dekoratua, eta ahots oro isildu zen, ahots xuxurlariak, ahots mehatxariak, eta kezka eta alhaduraren ahotsak.
2022
‎Juliaren desagerpenak jota utzi du. Azkenean, gerruntze estu horren azpian lankide on bat dagoela onartu dut. Txintik esan gabe betetzen ditu nire agindu guztiak.
‎Maskulinitate mota bat baino gehiago dagoela onartzea lehenengo pausoa baizik ez da. Horien arteko harremanak aztertu behar ditugu.
‎Zergatik? Gaixorik nengoela onartzea suposatu zuelako. Eta hori ez da atsegina.
‎Baina desberdintasunei ezin zien ezikusia egin, ezta ere. Adibidez, adin diferentzia handiagoa zen –hogeita lau urte besterik ez Frantziako presidentearen eta haren andrearen artean– Bestalde, Elenak ez zekien, Aritzez maiteminduta zegoela onartzen zuen arren, halako lurrikara bat jasateko prest egongo litzatekeen, berak ez zuelako Koldorekin apurtzeko inolako asmorik, Brigitteren kasuan agian gertatu zen bezala. Eta, azkenik, kontua publiko egitekotan ez zekien fakultatean jarraitzeko adorerik izango zuen, hots, lotsaizunak ez ote zuen lana uztera behartuko; Brigitte Trogneuxek, ordea, eskola erlijioso hartan irakasten jarraitu zuen aferaren ondoren ere...
‎Bizitzan leku bat ematen dizu heriotzak, zure agurraren minak presente egiten zaitu, eta doluak oraindik existitzen zarela sinistarazten dit, oraindik alboan zaudela. Baina zutaz oroitzean negarrik egiten ez dudan egunean jada ez naiz heriorekin haserre egongo, zure heriotza ez zait munduko injustiziarik handiena irudituko eta ez zaudela onartuko dut, zu gabe bizitzak aurrera jarraitzen duela eta inor ez dela ezinbestekoa, zu ere ez. Egun hori iristen denean betirako joango zara, eta zure umorea oroitzean irribarre egingo dut, minik emango ez didan irribarrea, eta horrek min ematen dit.
2023
‎Harri eta zur geratu ziren txakurraren estutasunarekin eta lanturuekin. Zerbait egin beharra zegoela onarturik, muturreko bat ipini zioten ahoan eta galtzerdiak hanketan, eta egia da zarraparra hasieran apur bat apaldu zela, baina txakurrak artega jarraitu zuen eta luze gabe ikasi zuen galtzerdiak kentzen. Funtsean, lehengora itzuli ginen, lehengo sikulusaltsara.
‎Orain justifikatzen dun? Egin zuena ez zegon onartzerik, bere botere egoeraz baliatu dun hiri intsinuazioak egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia