2000
|
|
Egoerak bere zertzelada adierazgarrienetan azaltzen ditu, eszenifikatu egiten ditu eta elkarrizketak ere labur laburrak izaten dira. Hitz justukoa eta lakonikoa da pertsonaien mintzaira, narrazio Borges zaleei
|
dagokien
moduan, baina egileak metafora eta sinboloen erabileraz hedatzen ditu, prosalan horietan mintzaira poetikoari hurbilduz. Horrela egoera horien dimentsioak eta atmosferak sortzen dituelarik, sarritan izialdura, malenkonia edo nostalgia sakonak eragin arren, irakurlearentzat beti hausnarketarako bidea bilakatzen dira.
|
2005
|
|
Ezagunaren ezagunez ezin dogula berba bat bera be gehitu, esan beharreko guztia esanda dago eta. Horra hor sentsazino barria, esku dardartiek koadernoa zabaldu orduko susmetan dabena, idatzi daiteken guztia idatzita
|
balego
moduan".
|
2007
|
|
Dagoeneko esanda
|
dagoen
moduan, Euskal Errian egin zen harrera bazkarian, euskal etorkin bakoitza patroiarekin harremanetan jarri zuten. Kontratuak nahitaez bi urterako izan behar bazuen ere, oro har baldintzak ez ziren batere txarrak, batez ere diru aldetik.
|
2015
|
|
Bestetik, Henry Bengoa, azken batean, Sarrionandia beraren metafora bat litzatekeela esan izan du kritikoren batek edo bestek. izango da gure nortasuna betiko, ideiarik ez edukitzea irudimenik gabeko pertsona imitatzaileak izatea, horra hor non den gure gordebeharrezko altxor preziatua. Eta dirudienez, batzuek ez dute nahi egoerarik aldatzea, ondo iruditzen zaie
|
dagoen
moduan, kaiolan segi nahi dute, hala zioen Urruzuno idazleak.
|
2017
|
|
Amaitzeko, narratzaileak bere garaiko Obaban, oraindik ere, herritarrek istorioari loturik darabilten zurrumurrua aipatzen du, hau da, Javier mutikoa ez ote zen Camilo Lizardiren beraren semea izango. Susmo horri zilegi deritzo narratzaileak, gutuna bertan gelditu baitzen inora bidali gabe, egiaren zati bat baino jasotzen ez zuen aitortza bati
|
zegokion
moduan.
|
2021
|
|
Rol, inplikazio eta parte hartze horren beharra argi geratu da arestian ere, IE7 k argudiatzen duenez, literaturaren transmisioa ikastetxera mugatzen bada, nekez egin daitekelako aurrera heziketa literarioan. Baina, testuinguru akademikoan horretarako zailtasunak edo ezintasunak
|
dauden
moduan, etxean ere ez da beti jakiten edo asmatzen nola gauzatu transmisio hori. DGIR1en eta MIR1 en aburuz, gurasoak irakurketara, literaturaren transmisiora eta heziketa literarioaren printzipioetara ekarri behar dira, etxean, inguru hurbilean, giro egoki bat egon dadin.
|
|
Irakurketaz harago doan kontzeptuan bada ere, irakurketa bera, hainbat testu genero edota alfabetizazio digital lanketa gai transbertsal izatera igarotzen direla dio IE7 k, eta, ikasgai batzuetan modu espezifikoan eta berariaz lantzen diren arren, paradigma aldaketa honek ikuspegia doitzea dakar, halako konpetentzien lanketa komunitate osoaren ardurapean egotera eta zeregin zein ardura horiek demokratizatzera iragaten delako (IE6, IIR2). Modu horretan, azalpen testua lantzea ez dagokiola soilik hizkuntza irakasleari argudiatzen dute parte hartzaile horiek, irudien interpretazioa edota tresna digitalen erabilera arlo horietako irakasleen esku soilik ez
|
dauden
moduan. Are gehiago, arloen euskarrien eta gaituta egoteko eskatzen dituzten baliabideen ikuspegi murritza egon ohi dela kritikatzen du IE7 k, eta, literatura idatzizko testuekin lotzen dugun heinean, fisika edo matematikak zenbakiekin eta formulekin irudikatzen dira, sakonean, denek hori baino gehiago direla jakin badakiten arren.
|