2001
|
|
Nazioarteko ordainketen gaur egungo sistemak H herrialdea bere nazioarteko irabaziaren eraketaren deuseztapen erretroaktiboaren lekukoa izatea ahalbidetzen du. Irabazi horrek beraren merkataritza soberakinari
|
dagokiona
merkataritza ondasunen galera netoa ekarriko lioke, hau da, kausarik gabeko galera?.
|
|
Orain suposa dezagun ezen H herrialdearen merkataritza inportazioen prezioa dela H ren kanpo zorraren zerbitzu korronteari dagozkion ondorio guztietatik sufritzen duena. Orduan, H ren merkataritza inportazioen prezioa hasieran 8 bilioi dolarrekoa dena 10 bilioi dolarrera altxatzen da, epealdi berari
|
dagozkion
merkataritza esportazioen balio zehatza dena, hain zuzen. Berriro ere, ondorioa honako hau da:
|
2002
|
|
Merkataritza portu horiez gain, badaude portu txikiagoak ere, nagusikiarrantza portuak direnak, nahiz eta aldi berean kirolontzientzako azpiegitura ereeskaintzen duten, kasu gehienetan. Bizkaiko eta Gipuzkoako portuei dagokienez, esan beharra
|
dago
merkataritza portu nagusi biak Estatuko Administrazioareneskumenekoak direla; baina, aldiz, gainerakoak Eusko Jaurlaritzaren agintepekoak.
|
|
1950eko hamarkadan indarrean
|
zeuden
merkataritza hesi gogorrak leuntzenhasi ziren 1959ko Egonkortze Planarekin. Plan horretan, babesa murrizteko bideaketa irizpideak xehetu ziren eta, aldi berean, esportazioak sustatzeko sistema konplexua gauzatu zen.
|
2006
|
|
Edozein kasutan, eskubide edo askatasun orori esparru zehatza ezartzen dieten zenbait legezko mugaz gain, berezko konstituzio esparruaren barnean, argi
|
dago
merkataritza informazioa zenbait filtro juridiko, sozial, estetiko eta etikoren menpe dagoela. Azken zentzu horretan, Espainian, konponbide judiziala saihestu nahi izan dute publizistek, iragarleek eta hedabideek berek arretazko zenbait prozeduraren bitartez, eta horretarako kode etikoak eta autokontrol organo bat sortu dituzte.
|
|
Baina, helburu guztiz komertziala duen eta jende askori zuzenduta dagoen komunikazio forma inpertsonaltzat jotzen bada publizitatea, nola bideratuko dute publizitate formen zabalkuntza guztiz komertzialak ez diren komunikazioek? Helburua eta eremu ekonomikoa ez dira hartzen publizitatearen elementu estandarizatzailetzat, baizik eta legez definituta
|
dagoen
merkataritza publizitatea eta bestelako helburuak dituzten jarduerak ezberdintzeko balio duten ezaugarritzat.
|
2008
|
|
ziri lana bete zuten, eta epe luzera oso eraginkorra suertatuko zen gatazkakortasun faktore berri bat sorrarazi zen foru herrialdeetan181 1778ko dekretuekin, aldaketa inposatu beharrean, aukeran uzten zen: aduanarik gabe ez
|
zegoen
merkataritza askerik182 Donostiar Kontsulatuaren inguruan biltzen ziren merkatarien zoritxarrerako, erabakia herrialde mailan hartu behar zen, eta Gipuzkoako oligarkia lur jabea ez zegoen foruak ukitzeko prest, are gutxiago berak aldaketa horretatik ez zuenean inolako etekinik ateratzen, eta bai, ordea, kaltea, zeren erabaki horrek biztanle xeheengan eragingo zuen haserrea jasan baitzuen....
|
2010
|
|
EBtik kanpoko herrialdeetan EBko enpresentzat
|
dauden
merkataritzarako oztopo kaltegarriak salatu ahal izateko prozedura arautzen da Merkataritzarako Oztopoen Araudian.
|
2012
|
|
Izan ere, batzuetan kontsumo produktuen publizitatea hedatzen da izaera profesionala duten aldizkari espezializatuetan (adibidez, sendagileen aldizkarietan). Horrelakoetan, garbi
|
dago
merkataritzako mezu hori ez dagoela zuzenduta profesionalei, medikuak diren neurrian, baizik eta kontsumitzaileak diren neurrian zuzenduko zaie, nahiz eta publizitatearen hedapena aldizkari espezializatu horretan hedatu. Hori dela-eta, araua interpretatu baino lehen, garrantzitsua izango da zehaztea kontsumo produktu batekiko edo bereziki enpresaburuentzat zuzendutako produktu batekiko jokaeraz ari garen.
|
|
Aitzitik, ez litzateke eragin bidegabea enpresaburuak kontsumitzaileari hainbat pizgarri eskainiko balizkio, adibidez, hiritik kanpo
|
dagoen
merkataritza gune baterako garraio doakoa, kontsumitzaileari edari freskagarri bat eskaintzea erosketak egiten ari den bitartean edo salmenta promozio bat eskaintzea. Horrelakoetan kontsumitzailearen erabakitzeko gaitasuna ez da murrizten194.
|
|
Honen inguruan zehaztu beharra
|
dago
merkataritzako jokaera publiko orokorrari egongo dela zuzenduta eta ez kontsumitzaile talde ahul edo kaltebera bati. Era berean, Espainiako legegileak hainbat egoera jaso ditu lagungarri izango direnak kontsumitzaile edo erabiltzaile talde ahul hori identifikatzeko.
|
|
Edozein kasutan, eskubide edo askatasun orori esparru zehatza ezartzen dieten zenbait legezko mugaz gain, berezko konstituzio esparruaren barnean, argi
|
dago
merkataritza informazioa zenbait filtro juridiko, sozial, estetiko eta etikoren menpe dagoela. Azken zentzu horretan, Espainian, konponbide judiziala saihestu nahi izan dute publizistek, iragarleek eta hedabideek berek arretazko zenbait prozeduraren bitartez, eta horretarako kode etikoak eta autokontrol organo bat sortu dituzte.
|
|
Baina, helburu guztiz komertziala duen eta jende askori zuzenduta dagoen komunikazio forma inpertsonaltzat jotzen bada publizitatea, nola bideratuko dute publizitate formen zabalkuntza guztiz komertzialak ez diren komunikazioek? Helburua eta eremu ekonomikoa ez dira hartzen publizitatearen elementu estandarizatzailetzat, baizik eta legez definituta
|
dagoen
merkataritza publizitatea eta bestelako helburuak dituzten jarduerak ezberdintzeko balio duten ezaugarritzat.
|