Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2001
‎Nazioarteko ordainketen gaur egungo sistemak H herrialdea bere nazioarteko irabaziaren eraketaren deuseztapen erretroaktiboaren lekukoa izatea ahalbidetzen du. Irabazi horrek beraren merkataritza soberakinari dagokiona merkataritza ondasunen galera netoa ekarriko lioke, hau da, kausarik gabeko galera?.
‎Orain suposa dezagun ezen H herrialdearen merkataritza inportazioen prezioa dela H ren kanpo zorraren zerbitzu korronteari dagozkion ondorio guztietatik sufritzen duena. Orduan, H ren merkataritza inportazioen prezioa hasieran 8 bilioi dolarrekoa dena 10 bilioi dolarrera altxatzen da, epealdi berari dagozkion merkataritza esportazioen balio zehatza dena, hain zuzen. Berriro ere, ondorioa honako hau da:
2002
‎Merkataritza portu horiez gain, badaude portu txikiagoak ere, nagusikiarrantza portuak direnak, nahiz eta aldi berean kirolontzientzako azpiegitura ereeskaintzen duten, kasu gehienetan. Bizkaiko eta Gipuzkoako portuei dagokienez, esan beharra dago merkataritza portu nagusi biak Estatuko Administrazioareneskumenekoak direla; baina, aldiz, gainerakoak Eusko Jaurlaritzaren agintepekoak.
‎1950eko hamarkadan indarrean zeuden merkataritza hesi gogorrak leuntzenhasi ziren 1959ko Egonkortze Planarekin. Plan horretan, babesa murrizteko bideaketa irizpideak xehetu ziren eta, aldi berean, esportazioak sustatzeko sistema konplexua gauzatu zen.
2006
‎Edozein kasutan, eskubide edo askatasun orori esparru zehatza ezartzen dieten zenbait legezko mugaz gain, berezko konstituzio esparruaren barnean, argi dago merkataritza informazioa zenbait filtro juridiko, sozial, estetiko eta etikoren menpe dagoela. Azken zentzu horretan, Espainian, konponbide judiziala saihestu nahi izan dute publizistek, iragarleek eta hedabideek berek arretazko zenbait prozeduraren bitartez, eta horretarako kode etikoak eta autokontrol organo bat sortu dituzte.
‎Baina, helburu guztiz komertziala duen eta jende askori zuzenduta dagoen komunikazio forma inpertsonaltzat jotzen bada publizitatea, nola bideratuko dute publizitate formen zabalkuntza guztiz komertzialak ez diren komunikazioek? Helburua eta eremu ekonomikoa ez dira hartzen publizitatearen elementu estandarizatzailetzat, baizik eta legez definituta dagoen merkataritza publizitatea eta bestelako helburuak dituzten jarduerak ezberdintzeko balio duten ezaugarritzat.
2008
‎ziri lana bete zuten, eta epe luzera oso eraginkorra suertatuko zen gatazkakortasun faktore berri bat sorrarazi zen foru herrialdeetan181 1778ko dekretuekin, aldaketa inposatu beharrean, aukeran uzten zen: aduanarik gabe ez zegoen merkataritza askerik182 Donostiar Kontsulatuaren inguruan biltzen ziren merkatarien zoritxarrerako, erabakia herrialde mailan hartu behar zen, eta Gipuzkoako oligarkia lur jabea ez zegoen foruak ukitzeko prest, are gutxiago berak aldaketa horretatik ez zuenean inolako etekinik ateratzen, eta bai, ordea, kaltea, zeren erabaki horrek biztanle xeheengan eragingo zuen haserrea jasan baitzuen....
2010
‎EBtik kanpoko herrialdeetan EBko enpresentzat dauden merkataritzarako oztopo kaltegarriak salatu ahal izateko prozedura arautzen da Merkataritzarako Oztopoen Araudian.
2012
‎Izan ere, batzuetan kontsumo produktuen publizitatea hedatzen da izaera profesionala duten aldizkari espezializatuetan (adibidez, sendagileen aldizkarietan). Horrelakoetan, garbi dago merkataritzako mezu hori ez dagoela zuzenduta profesionalei, medikuak diren neurrian, baizik eta kontsumitzaileak diren neurrian zuzenduko zaie, nahiz eta publizitatearen hedapena aldizkari espezializatu horretan hedatu. Hori dela-eta, araua interpretatu baino lehen, garrantzitsua izango da zehaztea kontsumo produktu batekiko edo bereziki enpresaburuentzat zuzendutako produktu batekiko jokaeraz ari garen.
‎Aitzitik, ez litzateke eragin bidegabea enpresaburuak kontsumitzaileari hainbat pizgarri eskainiko balizkio, adibidez, hiritik kanpo dagoen merkataritza gune baterako garraio doakoa, kontsumitzaileari edari freskagarri bat eskaintzea erosketak egiten ari den bitartean edo salmenta promozio bat eskaintzea. Horrelakoetan kontsumitzailearen erabakitzeko gaitasuna ez da murrizten194.
‎Honen inguruan zehaztu beharra dago merkataritzako jokaera publiko orokorrari egongo dela zuzenduta eta ez kontsumitzaile talde ahul edo kaltebera bati. Era berean, Espainiako legegileak hainbat egoera jaso ditu lagungarri izango direnak kontsumitzaile edo erabiltzaile talde ahul hori identifikatzeko.
‎Edozein kasutan, eskubide edo askatasun orori esparru zehatza ezartzen dieten zenbait legezko mugaz gain, berezko konstituzio esparruaren barnean, argi dago merkataritza informazioa zenbait filtro juridiko, sozial, estetiko eta etikoren menpe dagoela. Azken zentzu horretan, Espainian, konponbide judiziala saihestu nahi izan dute publizistek, iragarleek eta hedabideek berek arretazko zenbait prozeduraren bitartez, eta horretarako kode etikoak eta autokontrol organo bat sortu dituzte.
‎Baina, helburu guztiz komertziala duen eta jende askori zuzenduta dagoen komunikazio forma inpertsonaltzat jotzen bada publizitatea, nola bideratuko dute publizitate formen zabalkuntza guztiz komertzialak ez diren komunikazioek? Helburua eta eremu ekonomikoa ez dira hartzen publizitatearen elementu estandarizatzailetzat, baizik eta legez definituta dagoen merkataritza publizitatea eta bestelako helburuak dituzten jarduerak ezberdintzeko balio duten ezaugarritzat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia