2006
|
|
% 10 Lan bat egitea (Landa laneko Metodologia, material bilketa, materialen tratamendua eta analisia): % 30 Azken azterketa (Derrigorrezkoa da, indarrean
|
dagoen
legediaren arabera): % 50
|
2009
|
|
Indarrean
|
dagoen
legediarekin bat, Euskal Herriko hiru errealitate juridikoetan, euskara ofiziala da Euskal Autonomia Erkidego osoan (EHAE 6.1 art.) baita Nafarroako" euskal hiztunen eramuetan" ere (NFBHLO 9.2 art.). Ipar Euskal Herrian ordea, soilik frantsesa da ofiziala1 Berez esan dezakegu hizkuntza bat ofiziala dela, botere publikoek hizkuntza hori beraien arteko eta subjektu pribatuekiko komunikazi... Agerikoa da, Euskal Herriko lurralde bakoitzean euskara ofizialtzat aitortzearen ondorio juridikoak, biztanleen hizkuntza eskubideen estatus ezberdina dakarrela euskararen erabileran eta derrigorrezko hezkuntza esparruan, euskararen irakaskuntza bermatu litzatekeelako eraginkorki ofiziala deklaratzen den eremuetan.
|
2010
|
|
Horren ondorioz, erakundeen asmoa da kontuan hartzea eleaniztasunaren gaineko Europako gomendioak ikasketaeta lanbide jardun ona lortu ahal izateko, nazioartekotzea gero eta hedatuago baitago mundumailan, eta, era berean, indarrean
|
dagoen
legediarekin bat etortzea. Beraz, Pompeu Fabra Unibertsitateak konpromiso zorrotza hartu du hizkuntzak ikasteari, mugikortasunari eta kulturen arteko elkarrizketari dagokienez, kultura katalana ardatz hartuta, batasuna sustatzeko aniztasunaren eta nazioarteko elkar ulertzearen baitan.
|
2012
|
|
Instituzioek arauez eta legeez dakite, eta gure instituzioak beste nazio kultura estatu batzuen legeen menpeko dira. Arlo honetan ahulak izateaz gainera, egon ere ez gaude indartsu. zailtasun objektiboek (indarrean
|
dagoen
legedia eta elkarrekin bizi garen bi identitateak) eta zailtasun subjektiboek (euskararen estigmatizazioa eta euskaldunon konplexuak) sortu duten anabasa argitzea behar beharrezkoa da. Badirudi lehen jabekuntza urratsa egin dugula:
|
2015
|
|
Haritz Etxeberriak irabazi du HAUSNARTU lehiaketako hirugarren saria" EAEko gehiengo euskalduna duten udalerriak epaitegi erdaldunetan" lanarekin. Udalerri horietan lan hizkuntza euskara izateko indarrean
|
dagoen
Legediaren azterketa egin du egileak. Bereziki, EAEn kokaturiko Administrazioen artean erabili beharreko hizkuntza aztertu du, horretarako, toki administrazio eremuan indarrean dagoen Legedia aztertuz.
|
|
Udalerri horietan lan hizkuntza euskara izateko indarrean dagoen Legediaren azterketa egin du egileak. Bereziki, EAEn kokaturiko Administrazioen artean erabili beharreko hizkuntza aztertu du, horretarako, toki administrazio eremuan indarrean
|
dagoen
Legedia aztertuz. Ondoren, Jurisprudentzia Konstituzionala eta Auzitegi arrunten Jurisprudentziaren eboluzioa ere aztertu du.
|
2017
|
|
1 indarrean
|
dagoen
legediaren arabera, eusko legebiltzarrak ezin du modu orokorrean euskal administraziorako sarbidean euskararen derrigorrezko ezagutza xedatu, espainiarren arteko berdintasunprintzipioaren aurkakoa izango litzatekeelako.
|
|
2 indarrean
|
dagoen
legediaren arabera, langile publiko elebidunak modu orokorrean behartuta daude lanean euskaraz egitera herritarrei euskarazko zerbitzua emateko denean.
|
|
3 indarrean
|
dagoen
legediaren arabera, langile publiko elebidunak ez daude modu orokorrean euskaraz lan egitera behartuta herritarrei euskarazko zerbitzua emateko ez denean.
|
|
...utonomia erkidego horien hizkuntza legeek, eta horien aurka auzitegietan jarritako helegiteen ebazpenetan jasotako jurisprudentziak ere, euskal autonomia erkidegoko euskararen ofizialtasunean eragina dute, eta euskararen normalkuntzak dituen aukerak ere irudikatzen laguntzen dute. horregatik, katalana eta galiziera berezko hizkuntza moduan aitortua duten honako lau autonomia erkidegoetan indarrean
|
dagoen
legedia aztertuko dugu jarraian.
|
|
9 AUZITEGIEN AURREKARIAK euskal autonomia erkidegoaren euskararen lege egoera aztertu eta ulertzeko, ezinbestean auzitegiek utzitako epaiak aztertu ditugu. izan ere, epai horiek osatu egin dituzte indarrean
|
dagoen
legediak utzitako hutsuneak. hainbat bide itxi dituzte epai horiek, beste batzuek zabalik dihardutela, eta euskararen normalkuntzan nondik jo adierazi dute neurri handi batean. horregatik da beharrezkoa epai horiek aztertu eta horien atzean dauden gidalerroak ezagutzea.
|
|
1 SARRERA egitasmo honen helburu nagusia da gaur egun euskal autonomia erkidegoko administrazio orokorrean euskararen erabileraren gainean indarrean
|
dagoen
legediak ezartzen dituen mugak eta aukerak ezagutzea. zehatz mehatz langile publikoaren eta euskararen derrigorrezko ezagutza eta erabileraren arteko erlazioak aztertuko dira, bereziki honako hiru ardatzen inguruan: lehenik, euskal administraziora sartzeko euskararen derrigorrezko ezagutza modu orokorrean langileei ezartzearen ingurukoa; bigarrenik, euskal administrazioaren langile elebidunak zerbitzu hizkuntza euskaraz ematera behartzearen ingurukoa; eta, hirugarrenik, euskal admimnistrazioaren langile elebidunak euskaraz lan egitera behartzearen ingurukoa. horretarako, zuzenean zein zeharka eragiten duen legedia aztertuko da, eta indarrean dauden legeen eta auzitegiek utzitako epaien azterketa deskriptiboa, konparatiboa eta kritikoa egingo da. hain zuzen ere, egitasmoa hiru atal nagusitan antolatuta dago. lehenik, euskal administrazioaren ikuspegitik euskararen ofizialtasuna xedatzen duten legen azterketa, bigarrenik, beste autonomia erkidegoetan katalanaren eta galizieraren ofizialtasuna xedatzen duten legen azterketa, eta, azkenik, hizkuntza ofizialen inguruan estatuko auzitegiek urteotan ebatzi dituzten epaien azterketa. azterketa kualitatibo hau egiteko euskal autonomia erkidegoaren eremua aukeratu egin da hori delako euskal herriko gaur egungo hiru admimnistrazio eskualdeen artean euskarak lege egoerarik aldekoena duen lurraldea. bestalde, administrazio orokorrean eragiten duen legedia aztertu da egitasmoak administrazioaren ikuspegi orokor bat lortzeko asmoa duelako, hezkuntza, segurtasun, justizia, edo osasunsistemen modukoen berezitasunak alde batera utzita. azkenik, egitasmomaren gidalerro nagusiekin bat, honako hiru hipotesiak planteatu dira:
|