Emaitzak: 7
2008 | ||
Oreka bilatzearen aldekoa naiz, alegia, txiringitoak (tabernak, aisialdiko azpitaldeak, komunikabideak) sortu ditugu eta zer egin dugu, indar gehiegi jarri horretan ala ez? Beti ez bada ere, nik uste dut | badagoela korrelazio bat indartsuen dauden elkarteen eta zerbitzuak sortzen ahalegindu diren elkarteen artean. Momentu batzuetan garrantzitsua da oinarri eta azpiegitura horiek sortzea. | |
2009 | ||
Gure bizitzetan informazioak eta ezagutzak rol berezia jokatzen dute, baita azpiegitura politikei dagokienez ere. Gure galdeketak berresten duenez, ez | dago korrelazio bat ezagutza mailaren eta posizioaren artean: ezagutza hobe batek ez digu aldekotasuna ziurtatzen. | |
2013 | ||
Hipotesi hori justifikatzeko zenbait urrats eman behar dira (183 or.). Batetik, hizkuntz aniztasuna, modu interesgarri batean, egon badagoela erakutsi behar du. Bigarrenik, erakutsi behar du | badagoela korrelazio bat pentsamendu aniztasunaren eta hizkuntz aniztasunaren artekoa. Eta, azkenik, justifikatu du hizkuntz aniztasunak pentsamendu aniztasuna kausatzen duela. | |
2015 | ||
Hizkuntza guztiek desberdintzen dute Izen eta Aditz kategoria sintaktikoak eta unibertsaltasun horretan oinarrituzhainbat ikerketek erakutsi dute | badagoela korrelazio bat hizkuntzen artean bi kategori hauen eta zenbait ezaugarrilinguistikoen artean: komunztadura eta hitz ordena. | |
Hori lortzeko, corpus digitalak erabili dira eta hizkunza bakoitzeko corpusa 300.000 hitzez osatuta dago, prentsa artikuluez osatuta. Emaitzek erakusten dute | badagoela korrelazio bat izen aditz erratioaren eta hitz ordenarenartean: izen aditz erratioa baxua duten hizkuntzek OV dira eta erratio handia dutenek VO. | |
Orokorrean, eta kontutan izanda emaitza guztiak, ondoriozta daiteke | badagoela korrelazioa bat izen aditzerratio eta hitz ordenarean artean. Halaber, ez dago korrelaziorik izen aditz erratio eta komunztadurarenartean. | |
2020 | ||
Ildo beretik, Stuart Margulies doktoreak egindako ikerketa sakonago batek egiaztatu zuen xakean jolasten ikasi zuten ikasleek irakurtzeko gaitasuna nabarmen handitu zutela eta eskola primarioetako errendimendu probetan emaitzak hobetu zirela. Azterketa horrek ez zuen azaltzen zergatik | dagoen korrelazio bat xakean aritzearen eta irakurmena areagotzearen artean, baina haren hipotesiaren oinarria izan zen xakeak zenbait gaitasun kognitibo bultzatzen dituela, hala nola arreta eta ulermena irakurketan. Xakearen maisu zen Peter Dauvergne irakasleak egindako beste lan batek ondorioztatu zuen jolasteak koefiziente intelektualaren puntuazioak igo zitzakeela, arazoak konpontzeko trebetasunak indartu, oroimena hobetu eta pentsamendu sortzailea sustatu. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
egon | 7 (0,05) |
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
egon korrelazio | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
egon korrelazio bat | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |