Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2001
‎Honenbestez, Periklesen garaiko harrotasun horiek eta besteen gain egotearen kontzientzia ere krisian sartu ziren, etsipena nagusi zen garai bati bide emanez. Gerra bukatu ondoren botere hutsune asko izango dira, eta urte gutxiren bueltan botere aldaketa ugari izango da (demokrazia, oligarkia, berriro demokrazia...), garai ezegonkor eta gizarte egoera nahaspilatu batean sartuz.
‎kontzientzia ‘actus intellectus’ dela. Pentsatzen nagoenaren kontzientzia, ez da adimenaren ‘actus’ baten adimen berberaren ‘actus’ bikoitza. Bai, aldiz, adimenaren' actus’ bati buruzko ‘gogoaren’ ariketa bat.
‎Eta gogoa maitagogo izanik, ‘kontzientzia zuzena’ ez da esaera egokia, egiaduna, ‘kontzientzia bizia’ baino. Ez dago-eta kontzientzia okerrik. Kontzientzia bizia edukitzea, kontzientzia argia eta kementsua edukitzea da.
2009
‎giza harremanetan, ikusmolde etikoetan, ekologian, eta abar. Krisi barnean murgilduak gaudela kontzientzia hartzeak piztu dezake berriz ere, Bensaiden aburuz, komunismoaren mamua.
2011
‎Unibertso holografiko batean, hautemate guztiak lilura baino ez dira, irudi holografikoak baino ez, hantxe dagoen kontzientziarekiko eragin trukean gauzatuak; alabaina, lilura horiek, Pribram ek dioenez, hor dagoen zerbaitetan dute oinarri. Horrelakoxeak dira aurrez aurre ditugun dilemak modu esplikatuan agertzen zaigun unibertso batean, zeinaren jatorria beti esan ezineko zerbaitetan baitago, inplikaturiko zerbaitetan.
‎Baina modu estatikoan baino ez daiteke hori egin. Modu dinamikoan (energiaren paradigmatik, edo Shivaren dantzak adierazten duen horretatik), izan baden guztian proiektatuko litzateke; hots, errealean legoke kontzientzia, arrazoimenak bildu ahal ez izateko moduan. Osotasun dantza horretan, arrazoimenak zer edo zer hautematen du, eta ulergarri egiten du; kontzientziaren urak, berriz, ezkutuko ibai baten antzera, izan badena bustitzen eta biziarazten du, ez dakigu nola.
2017
‎Teoria klasikoak hizpidean daude giza organismo ikusi orok zerbaitetara igortzen duela aintzakotzat hartzen dutenean, eta zerbait hori dela bere probabilitatearen funtsa eta bermea. Baina erratzen dira igortze horrek existentzia bereizi bat adierazten duela uste izatean, edota pertzepziozko bere agerpenen atzean legokeen kontzientzia bat, noumenoa Empfindung kantiarraren atzean dagoen bezala. Kontzientzia hori era bereizian existitu edo ez, ikusten dudan aurpegiak ez du kontzientzia horretara igortzen; kontzientzia hori ez da ikusten dudan objektu probablearen egia dena.
‎Horrela, erantzunik baluke galdera metafisikoak: " Zergatik daude kontzientzi (ak)?". Baina, beste zentzu batean, aniztasun horren faktikotasunak erreduziezina dirudi, eta gogoa ulertzen baldin bada aniztasunaren gertakariaren abiapuntutik, desegin egiten da.
‎Gizakiak bere buruarekiko jarrera negatiboak har ditzake. Hain zuzen ere, orduan hartzen du gizakiak Ezereza bere izateari dagokion kontzientzia. Norbere buruarekiko jarrera negatibo edo gezurretakoari Sartrek asmo txarreko jarrera esaten dio, alegia," ez izatea naizena" esapideak labur dezakeena.
‎Halatan, begirada ez da inoiz bi ni bereiziren arteko bitartekoa, ez dago kontzientzien ko existentziarik: edo begiratzailea edo begiratua naiz, ‘balantzak’ batera edo bestera egin behar du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia