2005
|
|
Muturrerengo joera ideologikodunak, aldiz, arraroagoak ziren (karlista dinastikoak, errepublikar erradikalak, sozialistak,...). Edozein kasutan, kultur aldizkari batean ez
|
zegoen
jarrera politiko pertsonalak esplizituki agertu beharrik. Eta hola arazorik gabe bildu ahal izan ziren aldizkari berean.
|
2009
|
|
Horretarako, egun indarrean
|
dauden
jarrera politikoez hausnartu beharra dagoela uste du Ibarretxek. Alderdi politikoen arteko elkarrizketa eragozten ari den kultura demokratikoaren gainean gogoeta egin behar dela.
|
2013
|
|
Euskararen aldeko atxikimendua agertzen bazen ere, hor ez
|
zegoen
jarrera politikorik. Horrek ez zuen erran nahi Euskal Herria aparteko herri bat zela uste zutenik.
|
|
Eskualduna astekarikoak laborariak ziren bezala, gehienbat, errepublikarren astekarien irakurleak irakaskuntzako eta administrazioko langileak ziren. Bakoitzak bere publikoa bazuen, eta, gauzak ez badira hain zehatzak ere, publiko bakoitzak bere nortasuna eta izaera zituen, eta baita horri loturik
|
zegokion
jarrera politikoa ere. Euskaldun laborariak fededunak eta mezara jarraikiak ziren, adibidez, eta eskualde horietan zituzten boz kopuru handienak lortzen hautagai zuriek.
|
2017
|
|
lehia politikoa da zilegitasun demokratikoaren zimendua eta EBn ez dago lehia ez eztabaida politiko demokratikorik. EBko instituzio hauetan ez
|
dagoenez
jarrera politikoarekin loturiko hauteskunde lehiarik, bozkatzaileek ezin dituzte eurodiputatuak edo gobernuak zigortu. Gobernuaren erantzuletasuna kaltetzen da (horixe da azken elementua), zeren, beste alde batetik, ez dakigu, zeinek lortzen duen zer, noiz eta nola?
|
2018
|
|
2005ean EBko 28 kideen hamahiru parlamentu nazionaletan
|
zegoen
jarrera politiko hori; hamahiru urteren ostean, 25 ganberatan du ordezkaritza. Batzuek guztiz egiten dute Bruselaren eta haren erakundeen aurka, eta handik ateratzeko nahia bultzatzen dute; beste batzuk, berriz, EBn jarraitzearen aldekoak dira, baina ez egungo EBn, beste batean baizik.
|
2021
|
|
‘Bertsolari bakoitzak bere jarrera eta barrua dauka, baina Elkartea ez da egon eta ez da
|
egongo
jarrera politiko bati lotuta’, esan zuen Jon Sarasua Elkarteko komunikazio arduradunak. ‘Baina, bestetik, ETBk ematen digun tratamenduan duintasun minimorik edota egin nahi dugun bidea betetzen ez bada, programa apurtuko da; horretan Elkarteak bere estiloa uste dut argi utzi duela beti’ (Barandiaran, 2011:
|
|
Luis Fernandezek idatzita utzi zituen orrietan ez
|
dago
jarrera politiko argirik erakusten duen pasarterik edo gerrara hain gazte zerk bultzatu zuen argitzeko arrazoirik, baina bai gerrako amabitxiari idatzitako eskutitz goxoak, edo eskuz kopiatutako poesiak:
|
2022
|
|
Nafarroako Torturatuen Sareak azaldu duenez, tortura jasan duten milatik goiti nafarrentzat «laguntza erreparatzailea» da atxikimendua eman duten sortzaileen zerrenda, baita «Nafarroako kulturaren lagin ikusgarria» ere: «Bertan daude, besteak beste, Juan Gorriti, Jorge Oteizarekin lehen urratsak eman zituena, eta Sarai Robles, 2014an lehen aldiz eszenatokira igo zena bertsotan aritzera; musikari eta musika estilo desberdinetako taldeak, hala nola El Columpio Asesino eta Serafin Zubiri; Floren Aoiz eta Pello Salabururenak bezain urrun
|
dauden
jarrera politikoak; Montxo Armendariz eta Aitor eta Amaia Merinorenak bezalako harreman zinematografikoak; Txema Aranaz, Jose Mari Esparza, Mari Jose Ruiz edo Xabier Olarra bezalako editore historikoak, belaunaldi berriekin batera bizi direnak, hala nola Lander Majuelo, Garazi Arrula edo Ane Eslava; Juan Gorriti, Dora Salazar, Xabier Morras edo Xabier Idoate bezalako artista nafarrak, Abel Azcona...
|